Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2006, 15:29
mangoie
mangoie is offline
Beste mensen,

Ik heb net een nieuwe lasermuis gekocht van een of ander onbekend merk...
Mijn probleem is dat als ik de muis een tijdje niet beweeg (Bijv. als je in een spel een gang door loopt waar niks gebeurt) dat hij dan niet meer reageert. Ik moet dan gewoon op een een knop drukken om hem "weer tot leven te wekken". (alhoewel dat soms ook niet helemaal goed werkt)
Dit is bij FPS zeer irritant omdat je even niks kan doen.

Weet iemand wat dit is en hoe/of het verholpen kan worden.

Alvast bedankt
Oud 26-08-2006, 16:09
Verwijderd
Simpel, koop een goede muis. Klinkt als een dooddoener, maar als je serieus wilt gamen koop je gewoon een Logitech of een Razer. Op invoerapparatuur moet je nooit bezuinigen.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 16:20
mangoie
mangoie is offline
Nah... daar heb ik lekker veel aan
Oud 26-08-2006, 16:40
MC Bobie
MC Bobie is offline
Ik heb geen ervaring met FPS (weet niet eens wat het betekend) maar wat dacht je van deze praktische oplossing: blijf je muis gebruiken en doe een soort van slalom?
Oud 26-08-2006, 18:02
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
mangoie schreef op 26-08-2006 @ 17:20 :
niet dan ? zet anders je muis voor de radio als Jomanda er weer is, of wacht op een ander wonder zodat je muis spontaan beter word

@ MC Bobie:

FPS == First Person Shooter (of Framerate Per Second, hier niet van toepassing), en een beetje flauwe reactie, he ?
Oud 26-08-2006, 18:27
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Tja... D'r zit waarschijnlijk niets anders op. Tenzij je nog ergens een instelling ofzo kunt vinden.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 19:04
MC Bobie
MC Bobie is offline
Citaat:
dafelix schreef op 26-08-2006 @ 19:02 :
@ MC Bobie:

FPS == First Person Shooter (of Framerate Per Second, hier niet van toepassing), en een beetje flauwe reactie, he ?
die van jou niet dan? geef toe, hij werkt wel
Oud 26-08-2006, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad. Het zal niet lukken met de muis die je nu hebt. De infrarood- of lasersensoren van goedkopere muizen worden vaak uitgeschakeld als ze een tijdje niet actief zijn, om de levensduur van de componenten te verlengen. Dat zie je ook bij de goedkoopste muizen van Logitech. De infraroodlamp gaat uit als je hem een paar seconden niet aanraakt, en gaat weer feller branden als je hem oppakt. Daardoor heb je echter een korte periode waarin de muis zeg maar 'gedesoriënteerd' is; als de sensor weer aangaat, moet eerst de positie bepaald worden.

Bij draadloze muizen zit de functie er ook om de batterij niet te snel leeg te laten lopen. Daarom moet je, wil je serieus gamen, gewoon geen draadloze muis kopen, en als het echt niet anders kan in elk geval een specifiek game-gerichte muis.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 02:19
Enlightenment
Enlightenment is offline
Koop een MX500 ofzo, prima optische muis voor weinig geld (€20 nieuw heb ik gezien), de nieuwere series zijn wel duurder, desnoods koop je hem 2e hands.

En een lasermuis is wat anders dan een optische muis (rood licht). Zowel lasermuizen zijn er niet, en veel voegen ze niet toe aan nauwkeurigheid en speelgemak.
Oud 28-08-2006, 10:52
mangoie
mangoie is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-08-2006 @ 20:16 :
Inderdaad. Het zal niet lukken met de muis die je nu hebt. De infrarood- of lasersensoren van goedkopere muizen worden vaak uitgeschakeld als ze een tijdje niet actief zijn, om de levensduur van de componenten te verlengen. Dat zie je ook bij de goedkoopste muizen van Logitech. De infraroodlamp gaat uit als je hem een paar seconden niet aanraakt, en gaat weer feller branden als je hem oppakt. Daardoor heb je echter een korte periode waarin de muis zeg maar 'gedesoriënteerd' is; als de sensor weer aangaat, moet eerst de positie bepaald worden.

Bij draadloze muizen zit de functie er ook om de batterij niet te snel leeg te laten lopen. Daarom moet je, wil je serieus gamen, gewoon geen draadloze muis kopen, en als het echt niet anders kan in elk geval een specifiek game-gerichte muis.
Kijk daar heb ik WEL wat aan... weet ik teminste wat het probleem is... maar is er dan geen alternative softwere hiervoor?
Oud 28-08-2006, 12:59
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
mangoie schreef op 28-08-2006 @ 11:52 :
Kijk daar heb ik WEL wat aan... weet ik teminste wat het probleem is... maar is er dan geen alternative softwere hiervoor?
Zijn er dingen bijgeleverd? Heeft de fabrikant een website? etc etc.
Ik heb vier jaar lang probleemloosgewerkt met een optische muis van een of ander naamloos immitatiemerk van € 4. Er zat een floppy bij met een programma dat de drivers aanstuurde en ik heb er daarna nooit problemen mee gehad.
Oud 28-08-2006, 19:02
mangoie
mangoie is offline
Citaat:
T_ID schreef op 28-08-2006 @ 13:59 :
Zijn er dingen bijgeleverd? Heeft de fabrikant een website? etc etc.
Ik heb vier jaar lang probleemloosgewerkt met een optische muis van een of ander naamloos immitatiemerk van € 4. Er zat een floppy bij met een programma dat de drivers aanstuurde en ik heb er daarna nooit problemen mee gehad.
Ja ik heb wel sofware daarvoor, maar er staat niks bij hoe ik dat uitschakel... en de website is al helemaal triest
Oud 30-08-2006, 14:07
Enlightenment
Enlightenment is offline
Het is de vraag of dat wel kan. Ik denk dat iig PS/2 eenrichting communicatie is. Dus dan kun je sowieso niets naar je muis toe sturen en derhalve dus ook niet programmeren. En ik denk ook niet dat een budgetmuisje van €2 dergelijke functionaliteit heeft; slechts 0,0001% van hun klanten zal het ooit gebruiken en daarvoor gaan de fabrikanten echt geen aandacht besteden. Noname shit = verkopen in grote hoeveelheden met hoge omzetsnelheid.

Dus: koop gewoon een mooie MX500.
Oud 31-08-2006, 21:03
mangoie
mangoie is offline
Is toch misschien wel zo slim ja
Reageren

Regels voor berichten