Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2006, 09:00
Plofkoppie
Plofkoppie is offline
Haihai!
Om een lang verhaal kort te maken: Ik heb voor 2,5 jaar een vriendje gehad. Alles ging goed en perfect, maar er was iets wat voor mijn gevoel niet klopte. Dus heb ik in zijn in-box gekeken en zag ik allemaal vieze berichtjes staan.

Later bleek dit een grapje te zijn, wat ik ook geloofde. Het wa sniet netjes om in zijn in-box te kijken, en daar heb ik spijt van. Maar helaas wil mijn vriendje niet meer met me verder.

En nu zit ik dus met 1. Een groot schuldgevoel, en 2. Ik mis hem ontzettend!

Hij is erg populair met de meiden, dus het zal niet lang duren of hij kan/krijgt weer een ander meisje denk ik zo. En het klinkt gek, maar ik ben bang als ik dat uiteindelijk van vrienden of op forums tehoren krijg. Stom he? Maar ik denk dat dat er nog wel een klap bovenop geeft.

Argh, wie heeft ervaringen, tips, of wil er gewoon op reageren..

Ook mijn onzekerheid heeft hier een enorme rol in gespeeld. Dat was gewoon wat een schaduw wierp over onze relatie. Ik ben er nu aardig overheen, maar dat helpt mijn relatie natuurlijk niet meer...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-08-2006, 11:39
martina1991
martina1991 is offline
Oohh, lastig.
Maar zei hij dat het allemaal een grap was; die vieze berichtjes?
Het was niet netjes van jou om in zijn inbox te kijken, maarjah, je hebt er spijt van gehad en als hij veel om jou geeft had ie het je heus wel vergeven.
Maar dat deed hij niet, en maakte het uit. Nu ben jij bang voor een nieuwe klap. Je zegt zelf dat je al wat over je onzekerheid heen bent. Wat goed van je! Deze relatie helpt het niet meer nee, maar wie zegt in een nieuwe? Daar zul je nu wel niet aan willen denken, maar ik zou zeggen: Geef jezelf een nieuwe kans!

Oja, je zegt dat je met dat grote schuldgevoel zit. Daar kun je mee blijven zitten, maar je schiet er niets mee op. Hij wilt het je niet vergeven ofzo, dus je kan het beter van je afzetten. Best kinderachtig van hem, om daarom niet meer met je verder te willen. Was dat ook de reden?
Oud 17-08-2006, 11:49
FerrariR
FerrariR is offline
Heeeyy,

Dat is Balen dat het uit is
Maar als je al zolang een relatie heb met je vriendje, dan mag je toch wel in zijn mailbox kijken??
Ken veel relaties waar dat gewoon gebeurd.

Maar heeft hij het om die enige reden uitgemaakt??

Maar het is wel goed van je om je gevoel te volgen
Dat is misschien iets minder dat hij zo gewild is bij de meiden voor je, anders zou je met hem hierover kunnen gaan praten.
Dat je onzeker bent en dat dat ook een rol speelde en over hoe jij je voelt nu nadat je dit had gedaan.

Misschien dat alles dan weer goed komt tussen jullie en het is niet "Stom" wat je gedaan hebt. Want je wilde hem niet kwijt raken, toch?

Groet,
FerrariR
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 11:51
remy476
remy476 is offline
Sorry hoor maar mijn vriendin mag altijd in mijn e-mail kijken. In een relatie hoor je geen geheimen te hebben! Dus als hij daar al moeilijk over doet is hij echt jullie relatie niet waard.

Ik weet natuurlijk niet wat dat voor een vieze berichtjes waren, maar weet je zeker dat het voor de lol was ?

Mag ik ook eens vragen hoe oud je vriendje is?
Oud 17-08-2006, 11:52
vedetje
vedetje is offline
wees blij dat het uit is!

1. hij heeft een heel slecht gevoel voor humor (oho, mijn mailbox is vuil met vieze berichten????)
2. als hij het om zo'n reden uitmaakt na zoveel tijd lijkt het me echt een persoon waarop je kan bouwen!
Oud 17-08-2006, 12:11
DvoorA
DvoorA is offline
wat een bullshit toch dat je niet in een anders emailbox mag kijken...als je geldige redenen hebt om te vermoeden dat er iets aan de hand is vind ik dat je alle recht hebt om het uit te zoeken, en waar begin je dan beter dan in iemands emails te kijken? Hallo, je mag je dan schuldig voelen, maar dat is beter dan tijd/moeite delen met iemand die iets voor je achterhoudt. Straks denk je: ach, ik kijk toch maar niet, en dan doe je het uit nieuwsgierigheid over een paar maanden toch en dan vind je uit dat je bedonderd wordt. Is dat dan een oplossing?

Wat jij moet doen is zelfvertrouwen en zelfrespect krijgen, dan besef je vanzelf dat je ex een loser was en dan wens je zijn nieuwe vriendin al grijnzend veel geluk met hem omdat je weet dat je zo beter af bent.
Oud 17-08-2006, 12:13
Verwijderd
Praat gewoon met hem, leg het hem uit en dan is hij aan zet.

Overigens is het idd vreemd dat hij het uitmaakt omdat je 1x zijn inbox checkt, maargoed, wellicht heb je hem met je gebrek aan vertrouwen al eerder teleurgesteld.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 12:33
juno
juno is offline
Had jij het uitgemaakt als die vieze berichtjes geen grap waren geweest?

Zoja, dan heb je weinig recht om te klagen dat hij het uitmaakt omdat je in zijn inbox gekeken hebt.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 12:33
Verwijderd
Als mijn vriend zomaar in mijn e-mail zou kijken zou ik ook wel boos worden - misschien heeft een vriendin mij wel persoonlijke dingen over haarzelf gemaild, ofzo, dat gaat hem toch niets aan?

Maar om het daar nou om uit te maken . Ik vind dat klinken alsof je ex-vriendje zelf al een tijd vond dat het minder ging, en eigenlijk een 'excuus' zocht om als reden van uitmaken te gebruiken. In elk geval, dáár is niets meer aan te doen.

Ik raad je aan om de komende tijd gewoon zo veel mogelijk leuke dingen met vrienden te gaan doen, om jezelf af te leiden . Daar heb je misschien even geen zin in, maar het helpt echt om je gedachten er van af te zetten en ervoor te zorgen dat je er sneller overheen raakt.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 15:09
Zwoek
Zwoek is offline
Je hebt 2,5 jaar een vriend en je mag niet in zijn in-box kijken? Je behoort het niet te doen, maar je mag ook geen geheimen voor elkaar te hebben.
Heel flauw dat hij het daarom heeft uitgemaakt. Ik snap alleen niet helemaal wat die 'vieze' berichtjes inhouden. Waren ze gestuurd door een ander meisje?

Ik heb alleen wel het idee dat hiervoor wel meer gebeurd is.
Oud 17-08-2006, 15:12
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Zwoek schreef op 17-08-2006 @ 16:09 :
.., maar je mag ook geen geheimen voor elkaar te hebben.
Waarom mag dat nou weer niet als je een relatie hebt?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 15:18
Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
Marcade schreef op 17-08-2006 @ 16:12 :
Waarom mag dat nou weer niet als je een relatie hebt?
Bij een relatie van 2,5 jaar, wil ik hem wel kunnen vertrouwen en dat hij dus niet met bijvoorbeeld andere meisjes zit te rotzooien.
Met die geheimen bedoel ik dan eigenlijk dat er geen dingen stiekem mogen gebeuren.
Je mag natuurlijk wel dingen voor jezelf houden, zolang het niet echt met haar/hem te maken heeft. Vind ik dan.
Oud 17-08-2006, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Zwoek schreef op 17-08-2006 @ 16:18 :
Bij een relatie van 2,5 jaar, wil ik hem wel kunnen vertrouwen en dat hij dus niet met bijvoorbeeld andere meisjes zit te rotzooien.
Met die geheimen bedoel ik dan eigenlijk dat er geen dingen stiekem mogen gebeuren.
Je mag natuurlijk wel dingen voor jezelf houden, zolang het niet echt met haar/hem te maken heeft. Vind ik dan.
Da's heel wat anders dan dat je geen geheimen mag hebben. Jij bedoeld dat je verwacht dat je partner niet vreemdgaat of dingen die hij/zij hoort te weten bewust achter houdt.

@ TS: Eerlijk gezegd ben ik wel benieuwd wat je bedoeld met vieze berichtjes.
De in-box van mijn broers staan vol met de raarste doorstuur onzin enzo, maar dat maakt geen donder uit. Ze zullen vast niet de enigen zijn.
Maar als er nu allemaal mailtjes van meiden instonden waarmee hij iets uitgespookt heeft (of dat je dat kon opmaken uit de mailtjes) is heel wat anders.
Mocht dat het laatste zijn, dan denk ik dat je hem beter kwijt dan rijk kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 20:41
Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
Nala schreef op 17-08-2006 @ 16:37 :
Da's heel wat anders dan dat je geen geheimen mag hebben. Jij bedoeld dat je verwacht dat je partner niet vreemdgaat of dingen die hij/zij hoort te weten bewust achter houdt.

Geheim is een verkeerd woord. Wat ik bedoelde met geheim is meer zo van dat hij niks stiekem doet (en je dus ook gewoon in zijn in-box bijvoorbeeld kan kijken zonder iets tegen te komen waar je niks van wist.)
En ik zei dat je wel geheimen mag hebben, zolang ze maar niet 'direct' met je vriend/vriendin te maken hebben.
Oud 17-08-2006, 20:46
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Als reactie op bovenstaande: Ik verwacht van een lange relatie dat ik alles van de ander weet en dat hij niet bewust dingen achter gaat houden. Dus geen geheimen nee. Als hij een keer iets niet vertelt over een vriend van hem zou ik daar absoluut geen punt van maken maar ik vind het onzin dat ie zoiets niet tegen mij zou kunnen zeggen en het achterhoudt.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 20:50
vosje16
vosje16 is offline
Ik heb ooit ook eens op zijn computer gesnuffeld omdat er voor mijn gevoel ook iets niet klopte en wat ik ontdekt heb, was idd ook wat erger dan rondsnuffelen op zijn computer. Maar ik heb hem daarvoor vergeven, dus zou het maar raar zijn moest hij mij dan gaan dumpen voor het rondsnuffelen.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 21:20
Verwijderd
mijn vriendin heeft zeker geheimen voor mij
in haar inbox wil ik niet kijken

ik heb ook geheimen voor mijn vriendin
in mijn inbox wil ze niet kijken

maar onze relatie is dermate goed dat we dat hebben kunnen en de echt belangrijke dingen, of de dingen waar we mee zitten, kunnen we best aan elkaar kwijt

een relatie waarin je geen dingen voor jezelf mag hebben is gewoon niet gezond.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 22:00
Orpheo
Orpheo is offline
als ik n vriendin zou hebben, en zij zou mijn inbox openen, en gaan lezen, zou ik wel pissed off worden! niet omdat er dingen in staan die ze niet mag weten (op het moment) maar gewoon. dat is iets van mij! wellicht mail ik wel aan een vriend van me 'ey joris, angela is zo'n pokkehoer, ik word GEk van d'r, maar ze rockt wel de pan uit zeg' (ik zeg maar iets) en ze leest dat, tja... tja.... das iets tussen die joris en mij. Of wellicht stuurt hij zoiets naar mij toe!

nee ik vind dus dat het lezen van de in de inbox van je partner een slechte zet is.
Oud 17-08-2006, 22:07
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Orpheo schreef op 17-08-2006 @ 23:00 :
als ik n vriendin zou hebben, en zij zou mijn inbox openen, en gaan lezen, zou ik wel pissed off worden! niet omdat er dingen in staan die ze niet mag weten (op het moment) maar gewoon. dat is iets van mij! wellicht mail ik wel aan een vriend van me 'ey joris, angela is zo'n pokkehoer, ik word GEk van d'r, maar ze rockt wel de pan uit zeg' (ik zeg maar iets) en ze leest dat, tja... tja.... das iets tussen die joris en mij. Of wellicht stuurt hij zoiets naar mij toe!

nee ik vind dus dat het lezen van de in de inbox van je partner een slechte zet is.

ervanuitgaande dat je met "angela" een willekeurige naam bedoelt die je vriendin zou moeten aanduiden: als jij achter haar rug om zegt dat ze een pokkehoer is dan is het volgens mij wel degelijk iets tussen jou en je vriendin. waarom zou je je vriendin in vredes naam uitmaken voor pokkehoer?
Oud 17-08-2006, 22:13
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Larry Flint schreef op 17-08-2006 @ 23:07 :
ervanuitgaande dat je met "angela" een willekeurige naam bedoelt die je vriendin zou moeten aanduiden: als jij achter haar rug om zegt dat ze een pokkehoer is dan is het volgens mij wel degelijk iets tussen jou en je vriendin. waarom zou je je vriendin in vredes naam uitmaken voor pokkehoer?
ja angela was even een naam out of the blue.

allicht zit er dan iets verkeerd in de relatie, maar wellicht vind ik t wel best zo, laat het lekker sudderen, en denk boeiend! en ga gewoon door met haar, ondanks dat ik soms wel mijn gal wil/moet spuien naar die joris.

ik zeg maar wat hoor...
Oud 17-08-2006, 22:14
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Orpheo schreef op 17-08-2006 @ 23:13 :
ja angela was even een naam out of the blue.

allicht zit er dan iets verkeerd in de relatie, maar wellicht vind ik t wel best zo, laat het lekker sudderen, en denk boeiend! en ga gewoon door met haar, ondanks dat ik soms wel mijn gal wil/moet spuien naar die joris.

ik zeg maar wat hoor...
Oud 17-08-2006, 22:19
Orpheus
Orpheus is offline
"Één van mijn vriendinnen' vond het ook nodig om berichten na te gaan zoeken die niet voor haar waren, van haar waren of bestemd waren voor haar ogen.

Ze startte me allerhande verwijten te maken, terwijl er feitelijk maar één flinke uitglijder instond (ik had een meisje op haar mond gekust, maar ook dat was te verklaren).

Ik heb het haar vergeven, maar ik ben het nog niet vergeten. En als ze weer komt, zal mijn computer beveiligd zijn vrees ik. Ik houd zielsveel van haar, maar als het zo moet....
Oud 17-08-2006, 22:32
Verwijderd
Wat *iedere* computergebruiker moet hebben: een wachtwoord op z'n account. Niemand hoeft mijn e-mails te lezen of mijn documenten te bekijken. Als ze willen msn'en kan dat op een gastaccount.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 22:48
Afwezig
Afwezig is offline
Wat een bullshit over dat email/berichtjes gebeuren.

De post die in mijn mailbox verschijnt is enkel voor 1 persoon bestemd en dat ben ik. Daar heeft niemand verder wat mee te maken. Hetzelfde geld voor persoonlijke documenten en gevoelige informatie.
Wachtwoorden e.d. daar weet niemand behalve ik wat van. Het is niets voor niets een persoonlijk wachtwoord.

Niks mis met een beetje prive hoor.

Als je zo erg het "gevoel" had dat er iets niet klopte dan had je met hem er over moeten praten. En niet zo maar plotseling van uit het niets een mailbox doorploegen.

En als die "mailbox-doorploegen-verhaal" de reden van het uitgaan was dan was je vriendje het waarschijnlijk zo ie zo al van plan om uit te maken en hij dacht waarschijnlijk dat dit wel een goeie smoes/uitweg was.

Gewoon verder geen aandacht aan besteden en doorgaan met je leven.
Oud 17-08-2006, 22:50
Orpheus
Orpheus is offline
En inderdaad- gewoon vragen lijkt me echt een betere optie.
Oud 18-08-2006, 05:50
Verwijderd
Citaat:
Orpheus schreef op 17-08-2006 @ 23:50 :
En inderdaad- gewoon vragen lijkt me echt een betere optie.
"Ja hoi lieve schat, zou ik even je mailbox mogen doorploegen, want ik vertrouw je niet."
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 07:58
WolterB
WolterB is offline
Een mailbox is nog altijd iets wat van jezelf is, vind ik. Zelfs wanneer zij vraagt of ik even kan kijken of ze mail heeft, ga ik niet alles afspreuren, het komt niet eens in me op eigenlijk.

Ik ben bang dat jouw nieuwschierigheid/wantrouendheid jezelf de das om heeft gedaan. Als jij hem niet kunt vertrouwen en hij daardoor het vertrouwen in jou verliest is er ook niet echt meer een stabiele basis voor een relatie.
Oud 18-08-2006, 12:00
Orpheus
Orpheus is offline
Citaat:
N00dles schreef op 18-08-2006 @ 06:50 :
"Ja hoi lieve schat, zou ik even je mailbox mogen doorploegen, want ik vertrouw je niet."
Haha. Nee, poging tot lachen mislukt.

Lezen.

- Vragen als je iets niet vertrouwt, wat er is.
Eerst vragen en dan verwijten maken/spitten/zoeken.

Alhoewel spitten stijlloos is.
Oud 18-08-2006, 14:22
pvt. stengo
pvt. stengo is offline
Mijn mailbox is van mij en daar moet mijn vriendin dan maar uitblijven. Anders maak je maar een gezamelijke mailbox aan, waar jullie beiden in kunnen.

In mijn mailbox staan mss wel veel berichtjes van andere meisjes maar daar moet ze zich geen zorgen over maken. Wat mijn maten en ik tegen elkaar zeggen moet ze ook niet allemaal weten. Ik moet dat van haar ook niet allemaal weten. Dat ze mijn wachtwoord maar eens probeert te raden.

Als je voelt dat er iets niet klopt vraag het hem eerst en anders huur je maar een privédetective in.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 19:11
Verwijderd
Citaat:
pvt. stengo schreef op 18-08-2006 @ 15:22 :
Mijn mailbox is van mij en daar moet mijn vriendin dan maar uitblijven. Anders maak je maar een gezamelijke mailbox aan, waar jullie beiden in kunnen.

In mijn mailbox staan mss wel veel berichtjes van andere meisjes maar daar moet ze zich geen zorgen over maken. Wat mijn maten en ik tegen elkaar zeggen moet ze ook niet allemaal weten. Ik moet dat van haar ook niet allemaal weten. Dat ze mijn wachtwoord maar eens probeert te raden.
Dat vind ik toch wel raar, hoor. Ik zou niet graag hebben dat 't vriendje continu met andere meisjes zit te mailen (...hm, eigenlijk heeftie ook best veel berichten van meiden in z'n inbox, maar dat zijn vriendinnen van hem die allemaal bezet zijn, dus dat vind ik niet echt erg ) of dat ik niet zou mogen weten wat hij met zijn vrienden bespreekt. Ik bedoel niet dat ik alles wil weten wat hij zegt, maar ik wil eigenlijk ook niet dat er iets tussen ons is dat onbesproken moet blijven.

Kijk, dat hij met z'n vrienden voorbijgaand vrouwelijk schoon bespreekt, weet ik ook wel, en dat hoef ik inderdaad niet te horen (of te lezen). Maar op zich is dat niet iets wat geheim moet blijven, ik kijk natuurlijk ook naar mooie jongens. Maar dat soort dingen zijn normaal. Als hij dingen zou zeggen tegen zijn vrienden die bijvoorbeeld kwetsend zijn over mij of op de een of andere manier schadelijk voor ons als stel, dan zit er tussen ons blijkbaar iets niet goed. En dat lijkt me niet echt leuk.

Overigens check ik nooit z'n inbox en hij die van mij ook niet, maar we weten elkaars wachtwoord wel en door gmails irritante automatische inlogacties (heel leuk als je de computer in je eentje gebruikt, beetje irritant als een vriendin of je vriendje het ook doet) zie ik regelmatig z'n mailbox. Niet de inhoud van z'n berichten, dus, maar wel van wie het komt. En hij bij mij natuurlijk ook.
En ik zou het eerlijk gezegd verdacht vinden als hij zichzelf opeens altijd uit zou gaan loggen...
Met citaat reageren
Oud 19-08-2006, 08:14
Maarten
Maarten is offline
Je had niet in zijn inbox moeten kijken. Het is begrijpelijk dat zijn vertrouwen geschaad is, maar om nou meteen daarom het uit te maken is ook beetje overdreven. Denk dat het de druppel was die de emmer deed overlopen.

Als hij beetje jou begreep, dan wist hij dat het uit onzekerheid voortkwam en dan zou hij ook beseffen dat als hij wat moeite er in zou steken het beter zou moeten gaan (extreme gevallen daargelaten ).
Met citaat reageren
Oud 19-08-2006, 08:49
- KTFE
- KTFE is offline
Ik snap echt niet wat er zo erg is aan in iemands inbox kijken.
Zeker als het die van je vriend is.
Ik ben gisteren 2uur alleen thuis geweest bij mn vriend, en heb zowat heel zn computer doorkeken, en hij vindt dat totaal niet erg.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten