Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2007, 08:52
Spelleider
Spelleider is offline
Sorry voor deze account, maar ik kan geen nieuwe aanmaken en ik wil toch graag een beetje anoniem zijn aangezien anderen die ik ken dit ook lezen.

Ik voel me de laatste tijd nogal slecht. als ik denk dat ik misselijk word dan krijg ik een paniekaanval waardoor ik echt misselijk word. dit is de laatste tijd zo erg geworden dat ik nauwelijks meer wat kan. nauw heb ik de laatste tijd bij als ik naar de wc ga dat ik dan als ik heb gepoept laten we maar zeggen als ik dan afveeg dat er gwon bloed bij zit. ik weet niet of dit normaal is bij stress enzo? wat kan het anders zijn?

en ik ben een jongen voordat jullie wat verkeerds gaan denken.;p
Oud 21-06-2007, 09:07
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Spelleider schreef op 21-06-2007 @ 09:52 :

en ik ben een jongen voordat jullie wat verkeerds gaan denken.;p
nou kunnen we juist verkeerd denken .

kan gewoon en wondje zijn, denk niet da het met elkaar te maken heeft. misselijkheid en stress en slechte weerstand gaat wel samn
Oud 21-06-2007, 09:11
Verwijderd
Als het echt helder rood bloed is, dan is het waarschijnlijk een wondje. Als er echt iets met je maag/darmen aan de hand is, dan is het bloed bruiner als het eruit komt. Maar als het niet snel geneest, ga dan zeker even naar de dokter. (Ook wat betreft je misselijkheid.)
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 09:21
Spelleider
Spelleider is offline
mijn misselijkheid heeft psychische problemen. dat bloedverlies is ook al best lang. maar het is de laatste tijd veel meer. en met best lang bedoel ik een half jaar.
Oud 21-06-2007, 09:34
coopergirl
coopergirl is offline
Misschien heb je aambeien? Daardoor kun je bloed in je ontlasting hebben.
Oud 21-06-2007, 09:37
Spelleider
Spelleider is offline
het zit niet in me ontlasting zeg maar, alleen met afvegen.
Oud 21-06-2007, 10:11
Verwijderd
Als het alleen met afvegen is, dan komt het waarschijnlijk door aambeien. Die komen vrij veel voor. Je kunt ze voorkomen door voldoende vezels te eten en voldoende te drinken, door niet te lang te wachten als je aandrang voelt en door de tijd te nemen op de wc (dus niet hard persen). Ze gaan sneller weg als je er aambeienzalf op smeert.

Maar als die misselijkheid zo beperkend voor je is (en misselijkheid is natuurlijk altijd vervelend), kun je er beter wel mee naar de dokter gaan. Misschien is er iets aan de hand met je maag of met je evenwicht. Misselijkheid kan ook heel goed psychisch zijn (zeker zoals jij het beschrijft: dat het erger wordt als je je zorgen maakt), maar ook dan is er wel wat aan te doen.

Laatst gewijzigd op 21-06-2007 om 10:14.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 11:45
DDM
DDM is offline
Toch hoor ik wel een beetje alarmbellen rinkelen.
Het kan een aambei zijn. Meestal heb je dan mooi helderrood bloed bij het afvegen. Maar aangezien het toch al langer bestaat en je klachten uit van niet lekker zijn en misselijkheid zou ik toch maar even naar de dokter gaan.

Misselijkheid plus rectaal bloedverlies = 1 orgaansysteem
Dus hogere kans dat er wat meer speelt.

Niet lekker zijn plus rectaal bloedverlies kan een bloedarmoede inhouden. En dat zegt toch wat over de mate van het bloedverlies.

S6
Oud 21-06-2007, 13:11
Verwijderd
Een vriend van mij had ook die klachten en bleek uiteindelijk een darmziekte te hebben (colitis ulcerosa). Ik wil je niet gek maken, ik ben niet de dokter dus kan niets ervan zeggen Maar als ik jou was zou ik voor de zekerheid naar de dokter gaan. Beter voor niets dan dat je niet gaat en je hebt wel iets.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 13:21
Spelleider
Spelleider is offline
Zou dit ook door stress kunnen komen?
Oud 21-06-2007, 13:22
Verwijderd
ik weet wel dat je door stress maagzweren kunt krijgen, maar wat daar verder bij komt weet ik niet.
Ik weet wel dat je op het forum geen antwoord zult krijgen over wat je hebt, aangezien we dat niet zien en geen artsen zijn.
Kop op, ga gewoon naar de dokter

Laatst gewijzigd op 21-06-2007 om 14:58.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 13:25
Verwijderd
Misselijkheid kan door stress komen. Anaal bloeden niet (hoewel het vast erger kan worden als je al een andere aandoening had die dat veroorzaakte, maar stress alléén veroorzaakt geen bloedingen). Maar je zegt dat je dingen moet laten door de misselijkheid - als het dan nog door stress komt, heb je wel héél erge spanningen en dat is ook iets om mee naar de huisarts te gaan.

Maagzweren ook niet trouwens, althans niet door psychische stress. De kans op een maagzweer kan wel worden vergroot door acute hevige lichamelijke stress, zoals een auto-ongeluk of een operatie, maar dat bedoel je vast niet - op die manier wordt 'stress' ook eigenlijk niet gebruikt in het dagelijks taalgebruik. Maar het is niet vreemd dat je dat dacht, want het is een hardnekkig fabeltje

Laatst gewijzigd op 21-06-2007 om 13:28.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 13:27
Spelleider
Spelleider is offline
probleem is dat in wachtkamers zitten ook een klein probleempje wordt.
Oud 21-06-2007, 13:27
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op [pl=25387822]21-06-2007 @ 14:25

Maagzweren ook niet trouwens, althans niet door psychische stress. De kans op een maagzweer kan wel worden vergroot door acute hevige lichamelijke stress, zoals een auto-ongeluk of een operatie, maar dat bedoel je vast niet - op die manier wordt 'stress' ook eigenlijk niet gebruikt in het dagelijks taalgebruik. Maar het is niet vreemd dat je dat dacht, want het is een hardnekkig fabeltje [/B]
weer wat bijgeleerd
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 13:28
da leentjuh
da leentjuh is offline
Wat is daar een probleem aan dan? Anders gewoon even bellen met de arts en dan kijken wat je doet.
Oud 21-06-2007, 13:45
ekki
ekki is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 21-06-2007 @ 14:28 :
Wat is daar een probleem aan dan? Anders gewoon even bellen met de arts en dan kijken wat je doet.
Als je bang bent om misselijk te worden en daardoor een paniekaanval krijgt, dan kan ik me heel goed voorstellen dat een wachtkamer van een arts nou niet echt de meest prettige omgeving is.

Ik zou de arts bellen en je probleem een beetje door de telefoon uitleggen (ook het idee van dat je niet in de wachtkamer durft te zitten oid). Wellicht heeft ie een 'oplossing' voor dat probleem (je zal vast niet de eerste zijn).
Oud 21-06-2007, 13:46
Spelleider
Spelleider is offline
probleem is dat ik ouders heb die zeggen me te begrijpen. Maar als ik zeg dattie moet zeggen dat hij hier moet komen dat vind ie dan weer onzin.
Oud 21-06-2007, 13:51
Verwijderd
Als je al niet meer in een wachtkamer durft te zitten omdat je bang bent zo misselijk te worden van de spanning, dan moet je echt gaan bellen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 14:35
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
ekki schreef op 21-06-2007 @ 14:45 :
Als je bang bent om misselijk te worden en daardoor een paniekaanval krijgt, dan kan ik me heel goed voorstellen dat een wachtkamer van een arts nou niet echt de meest prettige omgeving is.

Ik zou de arts bellen en je probleem een beetje door de telefoon uitleggen (ook het idee van dat je niet in de wachtkamer durft te zitten oid). Wellicht heeft ie een 'oplossing' voor dat probleem (je zal vast niet de eerste zijn).
Ja oke, zoiets dacht ik ook al, maar omdat ie dat niet expliciet als reden aangaf dacht ik dat het misschien met iets anders te maken had..
Oud 21-06-2007, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Spelleider schreef op 21-06-2007 @ 14:46 :
probleem is dat ik ouders heb die zeggen me te begrijpen. Maar als ik zeg dattie moet zeggen dat hij hier moet komen dat vind ie dan weer onzin.
bedoel je hiermee dat je vader (of moeder) moet bellen om te zeggen dat de arts moet komen en dat je vader (of moeder) dat onzin vind?
Want anders bel je zélf toch??
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten