Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Overigens heb je naast ASA en ISO ook nog DIN (Deutsches Institut fur Normung). Die is echter verwarrend als je ISO gewend bent. Zo is ISO 400 hetzelfde als DIN 27. De logica achter de Duitse eenheid heb ik wel geleerd, maar ben het alweer vergeten ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Ook professioneel wordt er niet vaak een lens van meer dan 200mm gebruikt. Zoomen en close-up is ok, maar je hoeft niet altijd te zien wat de zanger de avond vantevoren precies gegeten heeft. Als je een camera hebt met een redelijke hoeveelheid aan pixels, dan kan je achteraf heel gemakkelijk softwarematig bijzoemen, zonder aan kwaliteit in te boeten. => Gewoon hetgeen je wil hebben uit je foto knippen (met picasa bijvoorbeeld gaat dat heel gemakkelijk), en je foto is nog steeds groot genoeg, het pseudo-gezoomde is nog steeds even scherp en duidelijk. Om het puur over de zoom te hebben (ik gebruik geen compact camera): mijn lievelingslens voor concerten is en blijft een vaste 50mm. Dat geeft zo'n effect: Met flits ![]() Zonder flits ![]() En soms is een flits gewoon nodig. Een podium is bij momenten wel één grote lichtbak, maar soms valt er ook te weinig licht op je onderwerp. Flits kan ook handig zijn om met een kortere sluitertijd te kunnen werken. Dat kan het verschil betekenen tussen een goede foto en een bewogen foto. vb. Hier zie je het typische effect van een concertfoto met flits, maar deze foto had ik anders niet eens kunnen nemen. ![]() Omdat een flits vaak alleen maar de voorgrond belicht (als je onderwerp zich niet op de voorgrond bevindt heb je dus niks eraan) zal die je onderwerp een beetje uit de foto lichten. Waarom is het "een beetje jammer" als iemand met een gewoon fototoestel, zonder minstens 1000 euro te gaan uitgeven, toch leuke foto's wil maken?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zeker dat je het niet over iets uit de analoge fotografie hebt?
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Quote vanaf http://www.fotocentraal.nl/achter_2.php Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Trouwens, die 50 F/1.4, waarom ga je niet voor de F/1,8 versie? Scheelt 1/3 ev en ongeveer 300 euro. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Een 50mm f/1.8 heb ik al, en gebruik ik ook enorm graag. Dat is voor zijn prijs een geweldig leuke lens, die wat mij betreft iedereen in zijn bezig zou moeten hebben die een beetje met fotografie bezig is. Zie foto's een beetje naar boven van Daan, Belle Perez en Flip Kowlier (+ misschien wel duizend foto's in mijn archief, maar die zie je natuurlijk niet). De 1.4 is dan op zodanig veel vlakken een verbetering, dus die zou me nog meer bevallen. En daarvoor betaal ik dan graag 300 euro extra.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Zelfmoord en pijn... Jaymes | 12 | 20-08-2013 00:28 | |
Liefde & Relatie |
Mijn verhaal Undertow | 21 | 10-05-2011 15:39 | |
Verhalen & Gedichten |
Een treinbrief ( beetje lang weer ) Verwijderd | 14 | 15-09-2004 14:45 | |
Verhalen & Gedichten |
Beetje dagboek Vlooienband | 30 | 29-06-2003 18:25 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 |