Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2006, 14:03
- KTFE
- KTFE is offline
Ik wist niet goed waar dit te plaatsen eigenlijk, maarja.

Ik vroeg me af tot welke leeftijd ouders je mogen verbieden met iemand om te gaan. Ik ben namelijk 15, bijna 16, en heb een relatie met een jongen van 22. Mijn vader vindt dit helemaal niet leuk en dreigt soms tegen mij, dat hij het zou regelen dat ik niet meer met mijn vriend mag omgaan, volgens hem kan hij dit tot ik 18 ben bepalen. Ik daarentegen, denk dat dit maar tot 16 zo is.
(Ik weet niet of het van belang is, maar ik woon in België.)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-08-2006, 14:18
Orpheo
Orpheo is offline
in Nederland is t zo dat een persoon van 16 sex mag hebben met iemand van 18+, en dat de ouders verantwoordelijk zijn tot het 21e levensjaar. in belgie is het denk ik niet drastisch anders. maar dan nog; verschil van 7 jaar! beetje nuts he? alsof jullie niet iemand kunnen krijgen vanje eigen leeftijd. Ik ben t met de vader eens dus.
Oud 16-08-2006, 14:20
juno
juno is offline
Of je vader wettelijk gezien iets over je te zeggen heeft en tot welke leeftijd is van minder belang in jouw situatie dan het feit dat jij in zijn huis woont en hij voor je levensonderhoud zorgt.

Botweg er tegenin gaan heeft kortom geen zin: je hebt nog een poot om op te staan, je kunt nog niet weg en met een thuissituatie vol ruzie ben je ook niet gebaat.

Dan lijkt het mij verstandiger om de lieve vrede te bewaren en je vader langzaam te bewerken zodat hij het wel goed gaat vnden.

Vaders reageren altijd al een beetje jaloers en beschermend als hun dochter, hun prinsesje, een vriendje krijgt, want als vader vind je zo'n opgeschoten joch maar niks. Als dat opgeschoten joch vervolgens een stuk ouder is, dan gaan in het hoofd van pa alle alarmbellen af. Want een puisterig pubertje kun je hebben, als volwassen vent, maar een medevolwassene is een tegenstander van formaat. Een medevolwassene zal daarbij vast geen genoegen nemen met handje vasthouden, en de combinatie prinsesje en sex is in de ogen van vaders geen gelukkige.

Kijk, hij vertrouwt die vriend van jou voor geen centimeter. Hij ziet jou al huilend op je bedje liggen als je glashard gedumpt bent door dat stuk verdriet. De combinatie 15 en 22 is ook niet de makkelijkste, dus het risico dat het uitgaat is zeker wel aanwezig. En wie mag de tranen met tuiten weer drogen? PA!

Dus, wat redeneert pa: beter dat het nu uitgaat als ze er nog niet tot haar nek inzit en ze nog niet met hem naar bed geweest is, dan over een paar maanden. En daar gaat hij dan graag persoonlijk voor zorgen.

Hij doet het met de beste bedoelingen hoor, namelijk jou verdriet besparen en je maagdelijkheid redden.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 14:58
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
Orpheo schreef op 16-08-2006 @ 15:18 :
maar dan nog; verschil van 7 jaar! beetje nuts he? alsof jullie niet iemand kunnen krijgen vanje eigen leeftijd. Ik ben t met de vader eens dus.

doe eens niet zo achterlijk, mijn vriend is zes jaar ouder en ik zou absoluut niet met iemand om willen gaan van mijn eigen leeftijd en toen ik zestien was viel ik ook niet op jongens van mijn eigen leeftijd. en ik geloof dat er nog een hele hoop anderen hier zijn die ook een oudere vriend/vriendin hebben.
Oud 16-08-2006, 15:08
remy476
remy476 is offline
Ik ben het ook met je pa eens (redenen genoeg verteld hier zo lijkt me).

OT: Het enige wat je vader hiermee bereikt is dat jullie alles stiekem gaan doen zodat je vader helemaal niet meer op de hoogte wordt gehouden. Dat zou ik zelf als vader zijnde nog erger vinden dan dat jullie situatie op dit moment is. Als jullie echt van elkaar houden zijn jullie niet uit elkaar te krijgen ook niet door je vader.

Zoals al verteld is ben ik bang dat jullie relatie vroeg of laat toch uit gaat. 7 jaar verschil is niet niks. Jij komt net in de pubertijd en wilt nog vanalles ontdekken terwijl je vriend bijv al bezig is met toekomstplannen. Ik ben nu 18 en zou nog echt geen (grote) toekomstplannen hebben. laat staan toen ik 15 was. Ik zou op dit moment ook geen vriendin willen die 11 of 12 is. Drie jaar verschil (ouder of jonger) is bij mij toch echt wel het maximum. Ik weet niet of dat bij alle jongens zo is, maar nu weet je iig hoe ik erover denk.
Oud 16-08-2006, 15:17
grandmommy
grandmommy is offline
mensen van 22 hebben ook zelden al concrete toekomstplannen hoor.
Oud 16-08-2006, 15:22
Kali
Kali is offline
Toen ik 16 was mocht ik van mijn ouders ook niet omgaan met jongens van 20, omdat ze vier jaar ouder waren en gevaarlijk, toen ik 18 was idem, het was toen zelfs een gewone vriend waar het om ging ...
Nu heb ik een vriend, en die is een jaar ouder dan die vroegere gewone vriend... Maar nu vinden ze het niet erg mee.
Mijn advies dus , zoek nu iemand van je eigen leeftijd, en vanaf je twintigste maakt leeftijd niet meer zoveel uit, maar tot dan volg je beter je ouders.
Oud 16-08-2006, 15:32
Verwijderd
Wat Juno zei.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 15:48
Faerie
Faerie is offline
Inderdaad wat Juno zei.

Een vriendin van mij heeft ook zoiets soortgelijks meegemaakt, en dat was toen nog eens moeilijker omdat ze haar vriend kende via een datingsite. In het begin zei ze tegen haar ouders dat ze met mij ging winkelen of iets dergelijks, en dat werkte ook wel voor een tijdje. Maar op een gegeven moment zag haar broertje haar fietsen met haar vriend, en dat had hij toen tegen haar ouders verteld. Die natuurlijk helemaal kwaad, en nu mocht ze al helemaal niet meer het huis uit. Stiekem doen heeft dus echt totaal geen zin, ik weet niet of jij hier aan gedacht had of zelfs doet?

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje raar als iemand zegt, zoek iemand van je eigen leeftijd, dit is misschien ook wel zo, maar zolang hij toch te vertrouwen is, ik wil zelf ook niet iemand van mijn eigen leeftijd.. Ik vind dat het gewoon helemaal aan het type jongen ligt, is hij serieus of is hij iemand die alleen maar lol wil maken en zo veel mogelijk meisjes wil 'scoren'?

Hebben je vriend en je vader al kennis gemaakt met elkaar? Misschien dat je vriend dan duidelijk kan maken dat hij echt te vertrouwen is, en dat je vader dan misschien wat redelijker zal worden..

Laatst gewijzigd op 16-08-2006 om 15:50.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 15:51
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
remy476 schreef op 16-08-2006 @ 16:08 :
Ik ben het ook met je pa eens (redenen genoeg verteld hier zo lijkt me).

OT: Het enige wat je vader hiermee bereikt is dat jullie alles stiekem gaan doen zodat je vader helemaal niet meer op de hoogte wordt gehouden. Dat zou ik zelf als vader zijnde nog erger vinden dan dat jullie situatie op dit moment is. Als jullie echt van elkaar houden zijn jullie niet uit elkaar te krijgen ook niet door je vader.

Zoals al verteld is ben ik bang dat jullie relatie vroeg of laat toch uit gaat. 7 jaar verschil is niet niks. Jij komt net in de pubertijd en wilt nog vanalles ontdekken terwijl je vriend bijv al bezig is met toekomstplannen. Ik ben nu 18 en zou nog echt geen (grote) toekomstplannen hebben. laat staan toen ik 15 was. Ik zou op dit moment ook geen vriendin willen die 11 of 12 is. Drie jaar verschil (ouder of jonger) is bij mij toch echt wel het maximum. Ik weet niet of dat bij alle jongens zo is, maar nu weet je iig hoe ik erover denk.
Ja want 11 en 18 is echt te vergelijken met 15 en 22
Oud 16-08-2006, 15:58
Verwijderd
Idd, dat is wel erg kortzichtig.

Ik zou het gewoon rustig aan doen en je vader langzaam aan je vriend laten wennen. Als het een goede jongen is, dan zal hij dat ook wel inzien uiteindelijk.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat 7 jaar verschil ook veel verschilt in levenservaring/leefomgeving ed, dat moet je natuurlijk wel in je achterhoofd houden. Het zal het niet makkelijk maken.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 16:06
- KTFE
- KTFE is offline
Het feit of 7 jaar nu veel leeftijdsverschil is of niet is hier niet van belang. Ik wil gewoon mijn vriend blijven zien. Ik snap ook totaal niet waarom mijn vader zo doet, want eigenlijk heeft hij geen deftige reden om mij te verbieden mijn vriend te zien.
Hij heeft onlang laten vallen toen hij zelf 25 was nog met meisjes van 16 rond te scharrelen. Daarbij hebben we helemaal geen goede vader-dochter relatie en is er geen sprake van het zogenaamde "zijn prinsesje". Hij beledigt me constant, doet de deuren dicht wanneer ik huil om het maar niet te moeten horen, ...
Ik en mijn vriend zijn nu al meer dan 2 maanden bij elkaar, en het enige wat mijn vader ervan kan zeggen is dat mijn vriend zogenaamd een pedofiel is en mij zou misbruiken. Hij wil gewoon geen moeite doen om mijn vriend te leren kennen of te aanvaarden.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 16:25
Kali
Kali is offline
Citaat:
- KTFE schreef op 16-08-2006 @ 17:06 :
Het feit of 7 jaar nu veel leeftijdsverschil is of niet is hier niet van belang. Ik wil gewoon mijn vriend blijven zien. Ik snap ook totaal niet waarom mijn vader zo doet, want eigenlijk heeft hij geen deftige reden om mij te verbieden mijn vriend te zien.
Hij heeft onlang laten vallen toen hij zelf 25 was nog met meisjes van 16 rond te scharrelen. Daarbij hebben we helemaal geen goede vader-dochter relatie en is er geen sprake van het zogenaamde "zijn prinsesje". Hij beledigt me constant, doet de deuren dicht wanneer ik huil om het maar niet te moeten horen, ...
Ik en mijn vriend zijn nu al meer dan 2 maanden bij elkaar, en het enige wat mijn vader ervan kan zeggen is dat mijn vriend zogenaamd een pedofiel is en mij zou misbruiken. Hij wil gewoon geen moeite doen om mijn vriend te leren kennen of te aanvaarden.
Ik verwijs naar mijn verhaal hier hoger, dit zei mijn moeder ook van mijn toenmalige gewone vrienden ...
Ik snap wel dat er een verschil is tussen gewone vrienden en een vriend, maar het zijn je ouders en je bent toch nog jong...
Het ligt misschien ook aan alle toestanden hier in belgië de voorbije jaren dat ze je willen beschermen, iemand van 22 wilt nu eenmaal niet de hele tijd handjes vasthouden, hetgeen ze bij mensen van 16 misschienw el nog verwachten ...
Oud 16-08-2006, 16:42
Verwijderd
Ohja, inderdaad, stel je vriend voor aan je ouders. En zeg van te voren tegen je vriend dat hij zich op zijn allercharmantst moet gedragen.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 20:31
vosje16
vosje16 is offline
Ik ben 19, mijn vriend 26 en van mijn vader mag ik hem maar 1 keer per maand zien. (Eigenlijk heeft hij liever helemaal niet, maar dat kan hij mij niet aandoen. Hij denkt dat het zo ook wel snel over zal zijn...niet dus)

En nu moet ik tegen hem liegen, want uiteraard zie ik hem meer dan 1 keer per maand.

Wettelijk gezien maakt helemaal nix uit bij mij...Ik leef nog thuis en mijn ouders betalen alles. Ik heb altijd goeie punten op school en dat vindt mijn vader heel belangrijk. Ik krijg dus vanalles en nog wat van hem (auto, pc, reis,...)

Moest hij te weten komen dat ik mijn vriend vaker zie ofzo, dan zou hij mij gewoon het huis uitzetten en mij mijn plan laten trekken, maar momenteel heb ik daar nog niet veel zin in. 'k Heb het veel te goed thuis. Dus momenteel hou ik mijn mond maar tegen hem...
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 20:35
Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Citaat:
Sarah schreef op 16-08-2006 @ 16:32 :
Wat Juno zei.
Oud 17-08-2006, 21:02
Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
remy476 schreef op 16-08-2006 @ 16:08 :
Ik ben nu 18 en zou nog echt geen (grote) toekomstplannen hebben. laat staan toen ik 15 was. Ik zou op dit moment ook geen vriendin willen die 11 of 12 is. Drie jaar verschil (ouder of jonger) is bij mij toch echt wel het maximum. Ik weet niet of dat bij alle jongens zo is, maar nu weet je iig hoe ik erover denk.
11 of 12 en 18 is ook wel heel extreem. 16 en 22 vind ik nog wel kunnen. En hoe ouder je wordt, hoe minder het verschil uitmaakt lijkt me.

Ot: Ik denk niet dat je je vader kan ompraten. Zijn jullie echt gelukkig met elkaar? En weet je zéker dat hij er ook zo over denkt?

@juno: Niet alle vaders zijn zo Integendeel.
Oud 18-08-2006, 07:52
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Faerie schreef op 16-08-2006 @ 16:48 :
Hebben je vriend en je vader al kennis gemaakt met elkaar? Misschien dat je vriend dan duidelijk kan maken dat hij echt te vertrouwen is, en dat je vader dan misschien wat redelijker zal worden..
Dit is inderdaad heel belangrijk. En dan niet even vluchtig, maar dat je vriend en je vader ook eventueel een goed gesprek kunnen hebben, voor zover dat mogelijk is.
Hierdoor kan je vader zien wat voor vlees hij in de kuip heeft, want dit leeftijdsverschil hoeft echt geen groot probleem te vormen.

Ik zit zelf in precies dezelfde situatie qua leeftijdsverschil en de ouders van mijn vriendin wilden mij juist heel snel zien, zodat ze wisten wat voor soort persoon ik ben. Daardoor wisten ze dat ik niet iemand ben die verkeerde dingen met hun dochter zal doen. Verder heb ik waarschijnlijk het geluk dat haar ouders echt hele lieve mensen zijn en ik erg goed op kan schieten met ze, dus het is wel mogelijk.
Oud 18-08-2006, 07:57
Kaa
Kaa is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 17-08-2006 @ 21:31 :
Ik ben 19, mijn vriend 26 en van mijn vader mag ik hem maar 1 keer per maand zien. (Eigenlijk heeft hij liever helemaal niet, maar dat kan hij mij niet aandoen. Hij denkt dat het zo ook wel snel over zal zijn...niet dus)

Moest hij te weten komen dat ik mijn vriend vaker zie ofzo, dan zou hij mij gewoon het huis uitzetten en mij mijn plan laten trekken, maar momenteel heb ik daar nog niet veel zin in. 'k Heb het veel te goed thuis. Dus momenteel hou ik mijn mond maar tegen hem...
Wat balen vosje...
Als ik jou was zou ik gewoon even wachten (weet niet hoe lang jullie al iets hebben) en wachten tot je vader bijtrekt, want zo te horen is het geen gemene man ofzo (hij geeft je auto's ), toch?
Mijn vriend is nu 27 en daar keek mn moeder in het begin ook even scheef bij, maar nu vind ze het helemaal te gek.
Maar kijk wel uit met veel liegen, meestal komt dat uiteindelijk toch wel boven water...
suc6
Oud 18-08-2006, 10:34
Shredder
Shredder is offline
Citaat:
- KTFE schreef op 16-08-2006 @ 17:06 :
Je zegt dat hij zelf heeft aanliggen scharrelen met een meisje van 16 op zijn 25e, hij heeft er kennelijk ervaring mee. Kennelijk heeft hij dus reden om het te verbieden omdat hij weet hoe iemand van 25 denkt over seks etc.
Waarschijnlijk beledigd hij je constant en doet ie gewoon de deuren dicht omdat hij er geen zin meer in heeft. Hij heeft ervaring op dat gebied en veel meer levenservaring als jou, maar jij accepteert zijn kennis niet en gaat vrolijk door met wat jij wil. Dus ergens zal hij het ook wel hebben van zoek het dan maar uit.
2 Maanden samen is niet erg veel, en wat je vader daar zegt heeft hij nog gelijk in ook. Straks als het uitgaat dan zul je de kennis en wijsheid van wat je vader je vertelde wel inzien, maar nu nog niet.
Persoonlijk vind ik dat je vader groot gelijk heeft.
Oud 18-08-2006, 10:45
- KTFE
- KTFE is offline
Citaat:
Shredder schreef op 18-08-2006 @ 11:34 :
...

Mijn vader is nou niet bepaald het goeie voorbeeld, en niet iedereen is zoals hij (hoop ik maar). Bovendien heeft hij zitten scharrelen met een paar meisjes van die leeftijd, ík heb een vaste relatie. Bovendien is hij bevooroordeeld puur vanwege mijn vriend z'n leeftijd, want over mn vorige vriend zei hij niks (die trouwens 16 was, en veel meer verwachtte qua seks dan mn huidige vriend). Hij heeft iets tegen de leeftijd, en ik snap niet waarom, want dat heeft er niets mee te maken.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 11:00
Shredder
Shredder is offline
Citaat:
- KTFE schreef op 18-08-2006 @ 11:45 :
Mijn vader is nou niet bepaald het goeie voorbeeld, en niet iedereen is zoals hij (hoop ik maar). Bovendien heeft hij zitten scharrelen met een paar meisjes van die leeftijd, ík heb een vaste relatie. Bovendien is hij bevooroordeeld puur vanwege mijn vriend z'n leeftijd, want over mn vorige vriend zei hij niks (die trouwens 16 was, en veel meer verwachtte qua seks dan mn huidige vriend). Hij heeft iets tegen de leeftijd, en ik snap niet waarom, want dat heeft er niets mee te maken.
Idd, hij heeft zitten scharrelen met die meisjes. Allicht is hij niet het goede voorbeeld, maar niemand is perfect en iedereen heeft wel eens iets gedaan in zijn/haar leven wat je achteraf gezien liever niet had gedaan. Hij heeft ervaring ermee, om zelf volwassen te zijn en met meisjes van 16 liggen aan te klooien. Hij weet zelf heel goed wat hij van hun verwachtte. Aangezien jouw vriend net zo oud is, gaat hij ervan uit dat hij hetzelfde verwacht van jou als hij toen van die meisjes.

Verder maakt leeftijd een hoop uit, jij bent nog 15, dus als jij seksuele handelingen verricht met jou vriend is dat, hard maar waar, pedofilie. Daar valt niet over te discussiëren. Je vorige vriend was 16, van jou eigen leeftijd dus. Lees dit topic maar eens, daar was precies dezelfde discussie. (Vooral de laatste paar pagina's) Dan hoeven we die hier niet nog een te herhalen
Oud 18-08-2006, 12:04
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Shredder schreef op 18-08-2006 @ 12:00 :
Idd, hij heeft zitten scharrelen met die meisjes. Allicht is hij niet het goede voorbeeld, maar niemand is perfect en iedereen heeft wel eens iets gedaan in zijn/haar leven wat je achteraf gezien liever niet had gedaan. Hij heeft ervaring ermee, om zelf volwassen te zijn en met meisjes van 16 liggen aan te klooien. Hij weet zelf heel goed wat hij van hun verwachtte. Aangezien jouw vriend net zo oud is, gaat hij ervan uit dat hij hetzelfde verwacht van jou als hij toen van die meisjes.

Verder maakt leeftijd een hoop uit, jij bent nog 15, dus als jij seksuele handelingen verricht met jou vriend is dat, hard maar waar, pedofilie. Daar valt niet over te discussiëren. Je vorige vriend was 16, van jou eigen leeftijd dus. Lees dit topic maar eens, daar was precies dezelfde discussie. (Vooral de laatste paar pagina's) Dan hoeven we die hier niet nog een te herhalen
Ach jongen, hou toch je mond.

Of 16 en 22 verstandig is laat ik maar even in het midden, maar het heeft niets, ik herhaal helemaal niets te maken met pedofilie. Het is pedofilie als mensen zich seksueel aangetrokken voelen tot kinderen zonder secundaire geslachtskenmerken, dus zonder borsten en schaamhaar en dergelijke. Ik kan me niet voorstellen dat dat bij de ts het geval is, daarbij zul je toch eerder naar kinderen van onder de 12 moeten kijken.
Oud 18-08-2006, 12:09
Shredder
Shredder is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 18-08-2006 @ 13:04 :
Ach jongen, hou toch je mond.

Of 16 en 22 verstandig is laat ik maar even in het midden, maar het heeft niets, ik herhaal helemaal niets te maken met pedofilie. Het is pedofilie als mensen zich seksueel aangetrokken voelen tot kinderen zonder secundaire geslachtskenmerken, dus zonder borsten en schaamhaar en dergelijke. Ik kan me niet voorstellen dat dat bij de ts het geval is, daarbij zul je toch eerder naar kinderen van onder de 12 moeten kijken.
Ach meisje, hou zelf je mond.

Voor de wet is het pedofilie als een meerderjarige seksuele handelingen uitvoert of op zich laat uitvoeren door een persoon jonger dan 16. Plain and simple.
Oud 18-08-2006, 12:34
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Shredder schreef op 18-08-2006 @ 13:09 :

Voor de wet is het pedofilie als een meerderjarige seksuele handelingen uitvoert of op zich laat uitvoeren door een persoon jonger dan 16. Plain and simple.

je haalt me de woorden uit de mond.
Advertentie
Oud 18-08-2006, 12:45
Noddy
Noddy is offline
Nog een paar weken, dan is de TS 16.
Oud 18-08-2006, 12:55
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Shredder schreef op 18-08-2006 @ 13:09 :

Dan is het nhog altijd pedoseksualiteit, aangezien pedofilie alleen om het aangetrokken voelen gaat.
Oud 18-08-2006, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Shredder schreef op 18-08-2006 @ 12:00 :
Verder maakt leeftijd een hoop uit, jij bent nog 15, dus als jij seksuele handelingen verricht met jou vriend is dat, hard maar waar, pedofilie. Daar valt niet over te discussiëren.
Ga toch weg! Wat een onzin. Moreel gezien vind ik het ver weg staan van pedofilie... Ja, leeftijd maakt uit, en ja, ze is jong en hij is ouder, máár: zij is een individu met een eigen wil en zelfbeschikking. Meisjes van vijftien zijn geen onmondige kinderen!
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 13:16
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 18-08-2006 @ 13:59 :
Ga toch weg! Wat een onzin. Moreel gezien vind ik het ver weg staan van pedofilie... Ja, leeftijd maakt uit, en ja, ze is jong en hij is ouder, máár: zij is een individu met een eigen wil en zelfbeschikking. Meisjes van vijftien zijn geen onmondige kinderen!
SO FUCKIN WHAT?!

zij is 15. hij 18+.

het mag niet van de wet. KLAAR. moreel gezien is het ook verkeerd! of het pedofilie is of niet.

Laatst gewijzigd op 18-08-2006 om 14:03.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Orpheo schreef op 18-08-2006 @ 14:16 :
SO FUCKIN WHAT?!

zij is 15. hij 18+.

het mag niet van de wet. KLAAR. moreel gezien is het ook verkeerd! of het pedofilie is of niet.
Toch is de wet wat dat betreft niet zo zwart/wit hoor. Als die vader bijvoorbeeld naar een rechter zou stappen - lijkt me stug, maar sommige mensen doen het echt - dan kijkt die beste man ook wel op van z'n wetboekje en beseft heus wel dat een meisje van 15 keuzes kan maken en een mening heeft; TS kiest heel bewust voor die relatie, er gebeurt niets tegen haar wil, dat weeg héél zwaar mee. Sowieso wordt er niet zomaar iets gedaan met de klacht van vader; er moet een gegronde reden zijn (bijvoorbeeld dat ze echt niet wil, of slecht is gaan presteren op school). Maar goed, ze is bijna zestien, dan kan hij volgens mij helemaal niets meer maken wat dat betreft...

Maar goed, als vader tegen is, dan moet je daar inderdaad niet keihard tegenin gaan, zoals Juno ook al zegt. Hou je rustig. Uit elkaar gaan zou ik niet doen, maar hou het een tijdje stil en gedraag je echt keurig, dan kan je het af en toe weer eens ophalen, en na een tijdje zal vader ook wel inzien dat z'n dochter oud genoeg is zelf te beslissen; helemaal als je je vriend eens thuis voorstelt en hij heel charmant is.

Laatst gewijzigd op 18-08-2006 om 13:23.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 13:23
Verwijderd
Citaat:
het mag niet van de wet. KLAAR.
Klachtdelict
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 13:23
Alla Pugacheva
Alla Pugacheva is offline
haar vader heeft gelijk, wat heeft een 22 jarige man nou een meisje van 15? o nee, bijna 16 je 22 jarige vriend vind je oprecht leuk, maar is in zijn ontwikkeling blijven steken en kan alleen met mensen overweg die veel jonger zijn. of hij vind je kinderachtig, maar ondertussen een geil jong hoertje dat hij lekker kan neuken
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Alla Pugacheva schreef op 18-08-2006 @ 14:23 :
haar vader heeft gelijk, wat heeft een 22 jarige man nou een meisje van 15? o nee, bijna 16 je 22 jarige vriend vind je oprecht leuk, maar is in zijn ontwikkeling blijven steken en kan alleen met mensen overweg die veel jonger zijn. of hij vind je kinderachtig, maar ondertussen een geil jong hoertje dat hij lekker kan neuken
Damn, doe niet zo vreselijk bekrompen zeg. Het verschil tussen een gemiddelde 16-jarige en een gemiddelde 22-jarige is écht kleiner dan je denkt. Natuurlijk, er is verschil, maar dat is er altijd, tussen wie dan ook.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 13:27
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 18-08-2006 @ 14:21 :
Toch is de wet wat dat betreft niet zo zwart/wit hoor. Als die vader bijvoorbeeld naar een rechter zou stappen - lijkt me stug, maar sommige mensen doen het echt - dan kijkt die beste man ook wel op van z'n wetboekje en beseft heus wel dat een meisje van 15 keuzes kan maken en een mening heeft; TS kiest heel bewust voor die relatie, er gebeurt niets tegen haar wil, dat weeg héél zwaar mee. Sowieso wordt er niet zomaar iets gedaan met de klacht van vader; er moet een gegronde reden zijn (bijvoorbeeld dat ze echt niet wil, of slecht is gaan presteren op school). Maar goed, ze is bijna zestien, dan kan hij volgens mij helemaal niets meer maken wat dat betreft...

Maar goed, als vader tegen is, dan moet je daar inderdaad niet keihard tegenin gaan, zoals Juno ook al zegt. Hou je rustig. Uit elkaar gaan zou ik niet doen, maar hou het een tijdje stil en gedraag je echt keurig, dan kan je het af en toe weer eens ophalen, en na een tijdje zal vader ook wel inzien dat z'n dochter oud genoeg is zelf te beslissen; helemaal als je je vriend eens thuis voorstelt en hij heel charmant is.
En dan kan het alleen maar als het om seks gaat. Zonder seks is er helemaal geen grond.
Oud 18-08-2006, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 18-08-2006 @ 14:27 :
En dan kan het alleen maar als het om seks gaat. Zonder seks is er helemaal geen grond.
Inderdaad.
In de VS zijn ze er wel heel streng mee; pas nog gelezen dat een jongen van net 18 werd opgepakt omdat hij seks had gehad mijn zijn vriendin van 17. Ze waren al meer dan een jaar samen, hadden al regelmatig seks gehad, maar toen hij net jarig was geweest, zag de vader van het meisjes kans om de politie op hem af te sturen. In Nederland zijn we gelukkig niet meer zo bekrompen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 13:35
Alla Pugacheva
Citaat:
Andijvie schreef op 18-08-2006 @ 14:26 :
Damn, doe niet zo vreselijk bekrompen zeg. Het verschil tussen een gemiddelde 16-jarige en een gemiddelde 22-jarige is écht kleiner dan je denkt. Natuurlijk, er is verschil, maar dat is er altijd, tussen wie dan ook.
een verschil tussen een 16 jarige en een 22 jarige is tien keer zo groot dan het het verschil tussen een 19 jarige en een 32 jarige. 16 jarige meisje zijn veel onzekerder, hebben bevestiging nodig en daardoor makkelijker te beïnvloeden dan een meisje dat drie jaar ouder is
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 13:37
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Alla Pugacheva schreef op 18-08-2006 @ 14:35 :
een verschil tussen een 16 jarige en een 22 jarige is tien keer zo groot dan het het verschil tussen een 19 jarige en een 32 jarige. 16 jarige meisje zijn veel onzekerder, hebben bevestiging nodig en daardoor makkelijker te beïnvloeden dan een meisje dat drie jaar ouder is
Wie heeft gezegd dat dat niet zo is
Oud 18-08-2006, 13:39
Alla Pugacheva
Citaat:
Briseïs schreef op 18-08-2006 @ 14:37 :
Wie heeft gezegd dat dat niet zo is
niemand, maar andijvie vind een leeftijdsverschil van 6 jaar niet veel. ik vind het ook niet veel, maar wel bij iemand van 16 en 22 jaar
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Alla Pugacheva schreef op 18-08-2006 @ 14:39 :
niemand, maar andijvie vind een leeftijdsverschil van 6 jaar niet veel. ik vind het ook niet veel, maar wel bij iemand van 16 en 22 jaar
Tuurlijk, het verschil wordt kleiner naarmate beide mensen ouder worden. Maar ik denk dat je 16-jarige meisjes onderschat.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 14:02
Ieke
Ieke is offline
Ik vind dat het mooi genoeg geweest is met deze leeftijdsdiscussies en of het wel of niet pedofilie is. Als jullie het daarover willen hebben open je maar een topic over. Hier heeft de TS niks aan en die discussie is hier dus offtopic.

Laatst gewijzigd op 18-08-2006 om 14:06.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 14:21
Briseïs
Briseïs is offline
Maar de vraag van de ts is eigenlijk al beantwoord. In principe kan je vader je niet vertellen wat je moet doen, maar aangezien je nogal veel van m afhankelijk bent kan hij t je knap moeilijk maken als je dat niet doet.

Wil je verder nog tips ofzo?
Oud 18-08-2006, 14:39
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Alla Pugacheva schreef op 18-08-2006 @ 14:35 :
22-16=7

32-19=13

wow! jij kan rekenen!
Oud 18-08-2006, 15:09
senn
senn is offline
Ik vind dat je niet alleen naar de leeftijd moet kijken. Er kunnen grote verschillen zitten tussen meisjes van 16 en jongens van 22. je hebt meisjes van 16 die al behoorlijk volwassen zijn. En je hebt jongens van 22 die net een stel pubers zijn. het scheelt ook of de jongen al werkt of nog op school zit. Ik vind dat 't gaat om het gedrag van de persoon zelf, en daar hoeft leeftijd geen rol bij te spelen ( als het niet te extreem is )
Mijn vriend is ook 6 jaar ouder als mij, ik was ook net 16, hij was ook 22. en ik moest er niet aan denken om een vriend te hebben van mijn eigen leeftijd, want die vond ik te kinderachtig. Zo kan 't toch ook zijn?

Ik vind dus ook dat je gewoon door moet gaan met die relatie, ouders horen dat niet te verbieden! Waarom zou hij die jongen op je 18e wel accepteren, die 2 jaar maakt dan ook niks meer uit, toch? ..
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 16:02
juno
juno is offline
Wat weten je ouders eigenlijk van die jongen? Heb je hem al voorgesteld? Daar zou ik eens mee beginnen, want onbekend maakt onbemind. Speel het via je moeder, die zijn over het algemeen wat meer op jouw hand.

Laatst gewijzigd op 18-08-2006 om 16:15.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 16:31
Shredder
Shredder is offline
Citaat:
senn schreef op 18-08-2006 @ 16:09 :
Ik vind dat je niet alleen naar de leeftijd moet kijken. Er kunnen grote verschillen zitten tussen meisjes van 16 en jongens van 22. je hebt meisjes van 16 die al behoorlijk volwassen zijn. En je hebt jongens van 22 die net een stel pubers zijn.
Zoals jij het zegt zitten ze dan nog steeds niet op dezelfde lijn, dan is het meisje waar de jongen moet zijn met zijn ontwikkeling, en de jongen waar had meisje had moeten zijn.
Als dit dan nog verder gaat naar mate ze ouder worden ontstaat er nogal een groot verschil op emotioneel niveau.

Verder maakt de 2 jaar verschil heel veel uit, vooral justitiëel.
Oud 18-08-2006, 16:39
juno
juno is offline
Ingeval van twee jaar doet de politie bij een klacht niet veel. Sex met een vijftienjarige door een achttienjarige is zo normaal, dat de klagende vader weer naar huis gestuurd word met de mededeling dat zijn dochter dat toch echt zelf moet weten, en dat hij de knul in kwestie maar beter kan leren accepteren, en dat als deze niet zijn schoonzoon wordt, dat er wel een ander stuk verdriet er met zijn dochter vandoor zal gaan.

Als het meisje zelf komt klagen is het een ander verhaal, dan gaan ze wel even poolshoogte nemen. Dan speelt er misschien wat anders mee. Maar het kan ook dat die meid hem een hak wil zetten omdat ze gedumpt is, ook dat is iets waar de politie rekening mee houdt.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 17:42
Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
Shredder schreef op 18-08-2006 @ 17:31 :
Zoals jij het zegt zitten ze dan nog steeds niet op dezelfde lijn, dan is het meisje waar de jongen moet zijn met zijn ontwikkeling, en de jongen waar had meisje had moeten zijn.
Als dit dan nog verder gaat naar mate ze ouder worden ontstaat er nogal een groot verschil op emotioneel niveau.

Verder maakt de 2 jaar verschil heel veel uit, vooral justitiëel.
Ze zegt toch ook niet dat én die jongen een puber is én dat meisje heel volwassen is? Het kan zijn dat de TS een stuk volwassener is en dus beter bij hem past dan je normaal zou denken bij een relatie waarbij zij 16 en hij 22 is.
Oud 18-08-2006, 17:45
Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
SO FUCKIN WHAT?!

zij is 15. hij 18+.

Dus als ze 16 is mag het wel?
En dan mag die vader haar ook niet meer verbieden hem te zien? Wat is het probleem hier nou dan?
Oud 18-08-2006, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Zwoek schreef op 18-08-2006 @ 18:45 :
Dus als ze 16 is mag het wel?
En dan mag die vader haar ook niet meer verbieden hem te zien? Wat is het probleem hier nou dan?
Dat vader het gewoon niet wil, of het van de wet mag of niet, hij is het er niet mee eens. Lijkt me toch niet leuk dan thuis hoor, met een boze vader.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 18:32
Shredder
Shredder is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 18-08-2006 @ 19:08 :
Dat vader het gewoon niet wil, of het van de wet mag of niet, hij is het er niet mee eens. Lijkt me toch niet leuk dan thuis hoor, met een boze vader.
Nee, dat lijkt me inderdaad geen leuke thuissituatie. Maar over het algemeen willen mensen eerst het zelf uit proberen voordat ze de raad van anderen eindelijk geloven. Dus zo gek is het niet dat ze niet naar papa luistert
Reageren

Regels voor berichten