Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2007, 13:29
Ceridwen
Ceridwen is offline
Hoe nationalistisch ben jij? Hou je van Nederland, of zou je het liefst zo snel mogelijk verkassen? En waarom dan? Denk je Nederland te kunnen veranderen? Ken je het Wilhelmus? Zelf zingen, dus? En hoeveel coupletten?
Oud 23-01-2007, 13:37
Wintersale
Wintersale is offline
Niet, anti, ja radicaal, een half.
Oud 23-01-2007, 13:54
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Zo nu en dan vind ik nederland wel best. Welvarend en rustig op oorloggebied enzo. En op andere momenten wil ik zo snel mogelijk verhuizen. HEt kuttige klimaat hier, de taal is stom, en let's face it, als we zo door gaan dan staan we over een tijdje gewoon onder water. Als ze Engels zouden praten in Finland zou ik daar willen wonen.
Ik ben dus niet nationalistisch. Koninginnendag betekend niets voor me en ik heb niets met het koningklijk huis. Ik kan wel het eerste couplet van het wilhelmus.
En nee, Nederland zal niet zo goed te veranderen zijn. Zijn we veel te koppig voor.
Oud 23-01-2007, 14:03
Verwijderd
Niet, nee, nee, nee, ja, enkele zinnen van de 2 eerste coupletten.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 14:28
~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Het Wilhelmus ken ik niet helemaal, dat is eigenlijk wel erg vind ik maargoed. Ik heb niet zo'n nationalistisch gevoel als ik de krant lees en het journaal kijk, dan is Nederland niet altijd een land om trots op te zijn..Maar met belangrijke sporttoernooien (olympische spelen, ek's, wk's) heb ik wel een vaderlands gevoel.
Het koninklijk vind ik wel leuk voor de sfeer, maar het moet niet te overdreven worden.
Ik zou niet zo snel verkassen, vind alles wel goed geregeld hier en heb het niet arm ofzo. Ergens anders is het ook niet altijd beter
Oud 23-01-2007, 14:35
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
ik wil gewoon in nedrland blijven
Oud 23-01-2007, 14:36
Ceridwen
Ceridwen is offline
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 23-01-2007 @ 15:28 :
Het Wilhelmus ken ik niet helemaal, dat is eigenlijk wel erg vind ik maargoed. Ik heb niet zo'n nationalistisch gevoel als ik de krant lees en het journaal kijk, dan is Nederland niet altijd een land om trots op te zijn..Maar met belangrijke sporttoernooien (olympische spelen, ek's, wk's) heb ik wel een vaderlands gevoel.
Het koninklijk vind ik wel leuk voor de sfeer, maar het moet niet te overdreven worden.
Ik zou niet zo snel verkassen, vind alles wel goed geregeld hier en heb het niet arm ofzo. Ergens anders is het ook niet altijd beter
Hear hear!
Oud 23-01-2007, 14:47
Verwijderd
Hoe nationalistisch ben jij?
Niet.

Hou je van Nederland, of zou je het liefst zo snel mogelijk verkassen?
Blijven wonen, maar ik hou niet in het bijzonder van Nederland.

En waarom dan?
Omdat Nederland niet zo heel bijzonder is.

Denk je Nederland te kunnen veranderen?
In wat?

Ken je het Wilhelmus?
Gedeeltelijk.

Zelf zingen, dus?
Ja. Niet dát ik het zelf zing.

En hoeveel coupletten?
Eerste couplet en enkele zinnen van het tweede.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 14:54
~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
Ceridwen schreef op 23-01-2007 @ 15:36 :
Hear hear!
Dat wordt lastig, goed luisteren dan
Wilheeelmus vahahan Nassouwe
ben ik van Duihuitse blooeed
den vaderlahahand getrouwe
blijf ik tot ihin de dooood
Eehun Priiinse van Oranje
ben ik vrij onverveerd
de Koning vahahan Hispanje
heb ik altijhijd geëerd

Ik ken het 1e couplet en het 6e couplet kon ik ooit een heel klein beetje. We moesten het altijd zingen op de basisschool op koninginnedag. Maar dat 6e couplet ben ik wel weer vergeten, ik weet alleen nog dat het met schild en vertrouwen ofzoiets begon. Tegenwoordig zing ik het vrijwel nooit meer .
Oud 23-01-2007, 14:57
HybridTheory
HybridTheory is offline
In sommige dingen hou ik wel van Nederland, maar ik ben niet nationalistisch, ook niet met sportevenementen ofzo. Over een paar jaar wil ik wel in een ander land gaan wonen, maar voorlopig moet ik nog wel een tijdje in Nederland blijven in verband met studie enzo.
Ik kan wel 2 coupletten zingen van het Wilhelmus.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 16:22
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Er zijn momenten dat ik het helemaal gehad heb met Nederland. De politiek is een rotzooi, de kranten staan vol met zaken die verkeerd gaan, problemen lijken onoplosbaar, Rita Verdonk wil premier worden, afijn...

Maar aan de andere kant: een beter land is er niet. Ik kan echt geen ander land bedenken waar je beter kunt leven. Voor alles wat er mis is in Nederland, heb je het dubbele aan rotzooi in een ander land.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 16:26
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline

Niet

Hou je van Nederland,

Sommige dingen aan Nederland vind ik wel prettig

of zou je het liefst zo snel mogelijk verkassen?

Nee

Ik? nee.

Ken je het Wilhelmus?

Het eerste couplet.

Zelf zingen, dus?

Ja
Oud 23-01-2007, 16:27
Verwijderd

Niet, ik beschouw nationalisten als inferieur. Religie en nationalisme zijn verantwoordelijk voor veel kwaad en ellende in deze wereld.

Hou je van Nederland, of zou je het liefst zo snel mogelijk verkassen? En waarom dan?

Ik hou niet van Nederland, omdat ik hou van personen en niet van een stukje grond met arbitraire grenzen. Ik heb het hier wel prima naar mijn zin, ik denk dat Nederland wel één van de fijnste plekken is om te wonen. Op termijn lijkt het mij wenselijk om één staat te hebben op de wereld.

In theorie kan dat ja. Ligt eraan wat je daar precies onder verstaat natuurlijk.

Ken je het Wilhelmus? Zelf zingen, dus? En hoeveel coupletten?

Wel een paar zinnetjes denk ik. Misschien twee coupletten.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 16:53
Verwijderd
Ik ben niet nationalistisch, maar ik vind het wel prettig dat ik in Nederland woon gezien het feit dat het een welvarend democratisch niet-oorlogszuchtig niet-godsdienstfanatiek land is.
En ik kan het 1e couplet van het wilhelmus, want dat heb ik op school geleerd.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 17:23
Tim
Tim is offline
Ik ben wel Nationalistisch maar niet echt te. Ik ken wel het 1e couplet van het volkslied en tijdens belangrijke voetbalwedstrijden ben ik voor Oranje. Maar Koniningendag betekent niet echt veel voor me, alhoewel het wel altijd gezellig is
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 17:34
Verwijderd
Niet

Verhuizen naar een land in Oost of Zuid-oost azie lijkt me wel wat .

En waarom dan?
Trekt me meer

Niet de behoefte aan.

Ken je het Wilhelmus?
Van gehoord

Zelf zingen, dus?
Beetje.

En hoeveel coupletten?
Op de een of andere manier, eindig ik het met het liedje opa bakkebaard
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 18:02
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline

Nationalistisch word meteen geassocieerd met nazi-Duitsland, dus vrijwel iedereen zal 'niet' zeggen.
Maar als je bedoeld dat je trots bent op Nederlandse prestaties op het gebied van sport en uitvindingen en zo, ja dan ben ik best wel nationalistisch. Ik vind het geweldig als 'we' goed presteren op het WK of op de olympische spelen...

Hou je van Nederland?

Mwa. Soms vind ik Nederland helemaal geweldig, voornamelijk omdat op sommige punten echt voor liggen op de rest van de wereld. Maar op andere zaken lopen we echt zo achter...
Meestal vergelijk ik het met de VS. Op sommige punten is Nederland echt zo vele malen beter bezig dan de VS. drugsbeleid, verkeer, alcoholbeleid etc. Als ik dan lees hoe bekrompen ze daar in de states soms zijn... Je mag pas op je 21e drinken maar wel op je 16e autorijden. Vind je het gek dat daar zoveel verkeersdoden vallen?
Maar op andere punten moet er zo veel veranderd worden. Voornamelijk in het strafbeleid. Daar kunnen we zoveel van de VS leren. De straffen hier zijn echt veel te laag en dat zie je meteen terug in het aantal misdrijven, ik doel dan voornamelijk op de ontsnapte TBSers en zo. Als ze die levenslang opsluiten of gewoon op de stoel zetten zijn we voorgoed van de psycho's af. Maar nee, Nederland moet zo zo nodig met onkie en donkie op pad sturen...

Nee, ik heb het hier naar mijn zin en ik kan me niet voorstellen dat het in andere landen veel beter is. Ik ben in ieder geval blij dat er al lang geen oorlog is geweest hier en ik hoop dat dat zo blijft.
Qua weer is het hier niet echt aangenaam maar goed, niet echt een reden om meteen te gaan...

In mijn eentje niet nee, maar ik hoop dat ik door mijn stem op Geert Wilders toch mijn kleine bijdrage aan dit land kan leveren.
Die man heeft echt zoveel verstand van zaken, en dan bedoel ik niet alleen op het gebied van ons asielzoekersprobleem (IMO het grootste gevaar dat NL op dit moment bedreigt) maar ook op andere zaken kan ik het helemaal met hem vinden. (veiligheid, vrijheid van meningsuiting etc)

Ken je het Wilhelmus?

Het eerste couplet.

Zelf zingen, dus?

Ja, hoewel je mij dat nooit of te nimmer zult zien doen. Ik ben namelijk een fel tegenstander van de monarchie (net zoals mijn grote voorbeeld Pim Fortuyn) en het Wilhelmus is voor mij één van de symbolen daarvan...
Oud 23-01-2007, 18:34
Ceridwen
Ceridwen is offline
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 23-01-2007 @ 15:54 :
Dat wordt lastig, goed luisteren dan
Wilheeelmus vahahan Nassouwe
ben ik van Duihuitse blooeed
den vaderlahahand getrouwe
blijf ik tot ihin de dooood
Eehun Priiinse van Oranje
ben ik vrij onverveerd
de Koning vahahan Hispanje
heb ik altijhijd geëerd

Ik ken het 1e couplet en het 6e couplet kon ik ooit een heel klein beetje. We moesten het altijd zingen op de basisschool op koninginnedag. Maar dat 6e couplet ben ik wel weer vergeten, ik weet alleen nog dat het met schild en vertrouwen ofzoiets begon. Tegenwoordig zing ik het vrijwel nooit meer .
Muhahaha Eilidh, slimmeke, ik bedoelde dat ik het me je eens was, wat je typte over je nationalisme, of had je dat wél door?
Oud 23-01-2007, 18:42
wolvin_26
wolvin_26 is offline
Nederland heeft zijn voordelen maar ook zeker zijn nadelen!

Ik ken het Wilhelmus nauwelijks en vind het koningshuis belachelijk. Neem nou die Gouden Koets, hoe Efteling is dat!!!!

Nederland is te bureaucratisch om snel te veranderen.

Nee ik heb geen behoefte om te verkassen

En met voetbal juich ik als Nederland verloren heeft, want dan is die oranjeonzin tenminste voorbij.
Oud 23-01-2007, 18:46
Rio Jams
Rio Jams is offline
caretopic
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 18:51
~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
Ceridwen schreef op 23-01-2007 @ 19:34 :
Muhahaha Eilidh, slimmeke, ik bedoelde dat ik het me je eens was, wat je typte over je nationalisme, of had je dat wél door?
wahah nee ik ben dom
Oud 23-01-2007, 18:52
Verwijderd
Overal nee op denk ik. Wil wel in België wonen ofzo, die zijn gemiddeld een stukje aardiger.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 19:02
Magican
Magican is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 23-01-2007 @ 19:42 :
En met voetbal juich ik als Nederland verloren heeft, want dan is die oranjeonzin tenminste voorbij.
Hierdoor doe jij mij aan die andere kant van de oranjeonzin.

En ik voel mij niet Nederlands maar Westers.
Oud 23-01-2007, 19:32
Dinalfos
Dinalfos is offline
Nationalistisch ben ik uiteraard niet, maar ik ben wel blij dat ik hier woon en niet in een of ander onderontwikkeld apenland. Zoals bijvoorbeeld de VS.

Ik zou trouwens best terug naar Canada willen, maar dan niet omdat ik het hier niet naar mijn zin heb.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 21:27
Verwijderd
Citaat:
In mijn eentje niet nee, maar ik hoop dat ik door mijn stem op Geert Wilders toch mijn kleine bijdrage aan dit land kan leveren.
Die man heeft echt zoveel verstand van zaken, en dan bedoel ik niet alleen op het gebied van ons asielzoekersprobleem (IMO het grootste gevaar dat NL op dit moment bedreigt) maar ook op andere zaken kan ik het helemaal met hem vinden. (veiligheid, vrijheid van meningsuiting etc)

Heerlijk dat sarcasme.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2007, 21:49
TRA
TRA is offline
Ik mag graag een oranje ICM'tje rond zien rijden, maar verder heb ik er niet bijster veel mee.

"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 22:06
__
__ is offline
ik hou van nederland en ik hou van het nationalistische gevoel bij wedstrijden van het nationaal elftal. ik reis uuuren in mn eentje met de trein naar duitsland (huhu vorige zomer ) om een wedstrijd en die hele sfeer mee te maken. maar goed dit gaat niet over het nationale voetbal..
nouja ik hou gewoon van nederland. en niet eens alleen van het voetbal.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 23:30
Verwijderd
Ik hou niet echt van Nederland en heb dus geen nationalistisch gevoel. Ik ken het eerste couplet van het Wilhelmus en ook ik hou van de oranje ICM.

Nederland is nu immers niet een speciaal land.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 23:42
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Wintersale schreef op 23-01-2007 @ 14:37 :
Niet, anti, ja radicaal, een half.

en ik wil niet definitief emigreren, maar een tijdje in het buitenland wonen(werken en reizen) lijkt me wel heel tof.
Oud 24-01-2007, 09:34
Blaf
Blaf is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 23-01-2007 @ 17:26 :

Niet

Hou je van Nederland,

niet echt

ja

Ik? nee.

Ken je het Wilhelmus?

nee

Zelf zingen, dus?

niet duz
Oud 24-01-2007, 10:06
Verwijderd
Enkel bij Wk's/sportevenementen.

Nederland is mijn basis, maar ik zou makkelijk naar een ander land verhuizen.

En waarom dan?

Nee.

Ken je het Wilhelmus?
Nee.. ik kan alleen mee fluiten of neuriën.

Zelf zingen, dus?
Nee.

En hoeveel coupletten?
Geen flauw idee.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 10:49
lieben
lieben is offline
Citaat:
Jive. schreef op 24-01-2007 @ 11:06 :
En waarom dan?
inboorlingen vinden hun eigen land zelden bijzonder, dat veranderd pas als je heel lang weg bent in een totaal ander land.
Oud 24-01-2007, 12:56
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 23-01-2007 @ 19:02 :

Haha. Meen je dit?
Oud 24-01-2007, 17:36
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Darkiekurd schreef op 24-01-2007 @ 13:56 :
Haha. Meen je dit?
Uiteraard.
Dat dit forum bekend staat als links wil niet zeggen dat iedereen die erop komt links is...
Oud 24-01-2007, 17:54
~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 23-01-2007 @ 19:02 :
[B]In mijn eentje niet nee, maar ik hoop dat ik door mijn stem op Geert Wilders toch mijn kleine bijdrage aan dit land kan leveren.
..
Ik ben namelijk een fel tegenstander van de monarchie (net zoals mijn grote voorbeeld Pim Fortuyn)
Op alles ben ik het met je eens, behalve deze stukjes. Geert Wilders is een voorbeeld voor wanneer ik me diep schaam voor Nederland. En ach, monarchie, toch gezellig stukje vaderlandsgevoel. En Pim Fortuyn moest beetje meer respect hebben voor medemensen en dan pas was hij oke.
Oud 24-01-2007, 18:09
Verwijderd
Monarchie is nog het beetje dat Nederland bindt.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 18:15
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Als je held Pim Fortuyn was, had je op Marco Pastors moeten stemmen. Dié had de ideeën van Fortuyn overgenomen; Wilders niet, die heeft niets met dat erfgoed, hij schreeuwt alleen "islam islam islam".
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 24-01-2007 @ 19:15 :
Als je held Pim Fortuyn was, had je op Marco Pastors moeten stemmen. Dié had de ideeën van Fortuyn overgenomen; Wilders niet, die heeft niets met dat erfgoed, hij schreeuwt alleen "islam islam islam".
Welke concrete ideeen had Pim Fortuyn? Ik vond hem net zo goed een schreeuwlelijk.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 18:44
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 24-01-2007 @ 19:15 :
Ik heb ook erg lang getwijfeld tussen Pastors, Wilders en Verdonk. (en in mindere mate ook Varela van LPF, de enige persoon daar die enig verstand heeft van politiek sinds Fortuyn dood is)
Ik neigde meer naar Pastors, dat is waar, maar die had het voor zichzelf verpest met zijn domme opmerking over Nazi-Duitsland. Daarna zag ik al lang aankomen dat ie niet veel stemmen meer zou halen...
Verdonk vind ik ook een hele goeie maar ik heb echt zo'n ongelooflijke schurfthekel aan Mark Rutte dat ik nooit ofte nimmer zal stemmen op de VVD zolang hij daar lijsttrekker is. En nu Zalm weg gaat daar is er maar 1 persoon in die partij die écht goed is: Verdonk dus. Dat hebben we echt nodig hier: een politicus die niet aan pappen en nathouden doet maar gewoon doet wat moet gebeuren. Net zoals, precies: Pim Fortuyn.
Vandaar Wilders, inhoudelijk eigenlijk maar weinig verschil met Pastors. Uiteraard ben ik het eens met wat betreft integratie, maar er zijn zeker meer punten. Onder andere veiligheid (ook een belangrijk punt voor me) en belasting. Hij wil bijvoorbeeld de vlaktaks invoeren.
Oud 24-01-2007, 19:53
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 24-01-2007 @ 19:44 :
Ik neigde meer naar Pastors, dat is waar, maar die had het voor zichzelf verpest met zijn domme opmerking over Nazi-Duitsland. Daarna zag ik al lang aankomen dat ie niet veel stemmen meer zou halen...
Daarentegen had Geert Wilders het heel lang over "een tsunami van moslims". Vind ik ook niet smaakvol. Wat is het verschil?

Citaat:
Verdonk vind ik ook een hele goeie maar ik heb echt zo'n ongelooflijke schurfthekel aan Mark Rutte dat ik nooit ofte nimmer zal stemmen op de VVD zolang hij daar lijsttrekker is. En nu Zalm weg gaat daar is er maar 1 persoon in die partij die écht goed is: Verdonk dus. Dat hebben we echt nodig hier: een politicus die niet aan pappen en nathouden doet maar gewoon doet wat moet gebeuren. Net zoals, precies: Pim Fortuyn.
Afgezien van het feit dat Pim Fortuyn voorstander was van een generaal pardon voor de 26.000 asielzoekers, en dat Verdonk het zover laat komen dat ze over dat onderwerp zelfs als de-missionair minister zijnde nog een motie van wantrouwen opzoekt in plaats van de wil van de Kamer inzake dat onderwerp te eerbiedigen.

Citaat:
Vandaar Wilders, inhoudelijk eigenlijk maar weinig verschil met Pastors.
Volgens mij is Pastors veel minder extreem dan Wilders. Pastors heeft met Fortuyn gewerkt, was wethouder (toch?) voor Leefbaar Rotterdam, had 4 jaar ervaring. Wilders heeft niks wat dat betreft.

Citaat:
Uiteraard ben ik het eens met wat betreft integratie, maar er zijn zeker meer punten. Onder andere veiligheid (ook een belangrijk punt voor me) en belasting. Hij wil bijvoorbeeld de vlaktaks invoeren.
Wees eerlijk, behalve 'veiligheid' (ja, wat is daarmee?) en 'minder bulasting!!1!' weet toch niemand wat de punten van Wilders zijn? Over de oorlog in Afghanistan en Irak? Over pensioenen? Over hypotheekrenteaftrek? Over milieu? Global warming? Buitenland beleid?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 22:00
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
naam ingebruik schreef op 23-01-2007 @ 15:35 :
ik wil gewoon in nedrland blijven
Ik ook
Oud 25-01-2007, 08:03
WolterB
WolterB is offline
Soms schaam ik me dat in Nederlander ben, op andere momenten weer niet, achja, dat heeft iedereen denk ik wel.
Oud 25-01-2007, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 24-01-2007 @ 18:36 :
Uiteraard.
Dat dit forum bekend staat als links wil niet zeggen dat iedereen die erop komt links is...
Om dan maar meteen extreemrechts te worden...
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 24-01-2007 @ 19:44 :
Ik heb ook erg lang getwijfeld tussen Pastors, Wilders en Verdonk. (en in mindere mate ook Varela van LPF, de enige persoon daar die enig verstand heeft van politiek sinds Fortuyn dood is)
Vandaar Wilders, inhoudelijk eigenlijk maar weinig verschil met Pastors. Uiteraard ben ik het eens met wat betreft integratie, maar er zijn zeker meer punten. Onder andere veiligheid (ook een belangrijk punt voor me) en belasting. Hij wil bijvoorbeeld de vlaktaks invoeren.
Welke opmerking had Pastor's over Nazi-Duitsland?

Trouwens, Verdonk heeft wat mij betreft alle geloofwaardigheid verloren met al die kamerdebatten en haar koppige houding wat betreft de pardonregeling. Een beetje gezinnen wegsturen waarvan de kinderen HIER zijn opgegroeid, puur omdat dat 'de regels zijn', dat getuigt imho van weinig menselijkheid.

@ Mark: Pastor's is wel extremer dan Wilders, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 15:26
Magican
Magican is offline
Citaat:
N00dles schreef op 25-01-2007 @ 15:33 :
Welke opmerking had Pastor's over Nazi-Duitsland?
Hij zei dat de houding van de Nederlandse regering omtrent de allochtonen hetzelfde is als die van de Nederlandse regering die had tegenover Duitsland ten tijde van Nazi Duitsland.
Oud 25-01-2007, 16:53
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
N00dles schreef op 25-01-2007 @ 15:33 :
Trouwens, Verdonk heeft wat mij betreft alle geloofwaardigheid verloren met al die kamerdebatten en haar koppige houding wat betreft de pardonregeling. Een beetje gezinnen wegsturen waarvan de kinderen HIER zijn opgegroeid, puur omdat dat 'de regels zijn', dat getuigt imho van weinig menselijkheid.
Nog afgezien van het feit dat zij bevoegd is om die regels te interpreteren/nieuwe regels op te stellen. "Regels zijn regels" is niet meer dan een smoesje.

Citaat:
@ Mark: Pastor's is wel extremer dan Wilders, lijkt me.
Zeer zeker niet. Ik heb de nodige debatten en discussies met hem gezien, en de nodige interviews met hem gelezen, en ook van Wilders. Bij Pastors heb ik nog regelmatig de indruk gekregen dat hij op een aantal punten gelijk had, en wist waarover-ie praatte. Jammer dat hij met die nazi-opmerking kwam. Hij raakte waarschijnlijk in paniek door het succes van Wilders.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 13:11
~SmG~
~SmG~ is offline
Een beetje, vooral bij sport.

Nederland blijft altijd mijn thuis, maar als iemand me een huis in Australië zou aanbieden zou ik niet weigeren.

En waarom dan?
Omdat het daar warmer is.

Nee

Ken je het Wilhelmus?
Niet echt nee, nou ja ik kan de eerste 4 zinnen er nog wel met moeite uit krijgen.

Zelf zingen, dus?
Klein stukje dus.

En hoeveel coupletten?
Geen idee.
Oud 26-01-2007, 16:03
Vice
Vice is offline
- nee

- Houden van een land vind ik erg fout klinken. Laat ik zo zeggen dat ik blij ben dat ik hier ergens in het westen van Europa woon.

En waarom dan?
- Vergeleken met andere delen van de wereld hebben de mensen het hier prima.

-nee

Ken je het Wilhelmus?
- ja

Zelf zingen, dus?
- klein beetje

En hoeveel coupletten?
- 1
Oud 26-01-2007, 17:14
wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
Sylph schreef op 24-01-2007 @ 00:30 :

Nederland is nu immers niet een speciaal land.
Zoek maar eens een ander land waar soft en smartdrugs gewoon in de winkel verkocht mogen worden! Dat maakt Nederland wel degelijk uniek.
Oud 26-01-2007, 17:32
Verwijderd
Citaat:
wolvin_26 schreef op 26-01-2007 @ 18:14 :
Zoek maar eens een ander land waar soft en smartdrugs gewoon in de winkel verkocht mogen worden! Dat maakt Nederland wel degelijk uniek.
Wat interesseert soft- en smartdrugs mij? Dat mensen zich moedwillig laten vergiftigen okay, maar waarom zou ik daar trots op moeten zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten