Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2006, 01:30
Kleintjeyakult
Kleintjeyakult is offline
Hoi iedereen, ik heb een probleem of in ieder geval iets lastigs waar ik mee zit.

Ik heb een superleuke relatie met een hele lieve jongen die me heel gelukkig maakt. en daar is absoluut helemaal niks mis mee.
Wat mijn probleem is, dat ik niet goed naar hem kan uiten wat hij voor mij betekend, hoe gek ik op hem ben.
knuffelen enzo en zeggen dat ie lief is dat gaat wel goed.
Maar na bijna een jaar heb ik de woorden ik hou van je nog niet uitgesproken, terwijl dat gevoel er wel is.

Ik heb voor hem een hele zware en moeilijke relatie gehad van 2,5 een relatie waarin ik bedrogen werd, de grond in gestampt en al het gevoel voor eigenwaarde ben kwijtgeraakt.
Dus je kunt wel zeggen dat ik op dat gebied wat onzeker in mijn schoenen sta.

Heeft iemand tips hoe ik mijzelf over deze onzekerheid heen kan zetten?

Het is zo raar, ik weet dat mijn vriend om me geeft, maar door alles wat ik heb meegemaakt, blijf je toch dat 'maar' in je hoofd horen..

Denyse
Oud 12-08-2006, 09:42
Shredder
Shredder is offline
Weet hij dat allemaal van je vorige relatie? Dan zal hij het echt wel begrijpen dat je het nog moeilijk hebt met je emoties naar hem te uiten. Dat gaat vanzelf weer beter als jullie langer bij elkaar zijn en je er meer vertrouwen in hebt gekregen.

Hoe bedoel je eigenlijk dat je nog nooit 'ik hou van je' tegen hem gezegd hebt? Letterlijk in zijn gezicht niet, of ook nooit op msn of via sms of whatever?

Je mag best wat meer eigenwaarde hebben hoor, jullie zijn nu bijna een jaar bij elkaar, denk je nou echt dat jullie zolang bij elkaar zouden zijn gebleven als hij jou niet helemaal geweldig vindt? Je moet de vorige relatie proberen te vergeten, je zit nu in deze relatie. Je moet wel een topmeid voor hem zijn, anders waren jullie niet zo lang bij elkaar.

Probeer anders eerst 'ik hou van je' voor jezelf te zeggen, of zeg het in de spiegel, iig hardop. Als je dan genoeg moed hebt verzameld om het tegen hem te zeggen, dan komt het allemaal vanzelf goed. Je zult je geheid een stuk beter gaan voelen als je dat tegen hem kunt zeggen
Oud 12-08-2006, 10:33
Verwijderd
Tijd. Wonden. 'Nuff said.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 10:49
Verwijderd
Ik hou van jou zeggen doe je pas als je dat echt kunt. Of dat nou na een maand of na een jaar is.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 10:52
Pinkish Dress
Pinkish Dress is offline
Maar moet je het per sé zeggen? Ik bedoel, het is geen must om "ik hou van je" te zeggen toch? Ik neem aan dat je dat ook gewoon door andere dingen laat merken en dat hij het door die dingen ook wel weet.
Je moet je zelf niet gaan pushen om het maar te zeggen.

En iid wat Anneka zei. Je zegt het wanneer je het kunt zeggen.
Oud 12-08-2006, 11:19
Kleintjeyakult
Kleintjeyakult is offline
Nog nooit, ook niet via msn of sms of wat dan ook.
Ik weet dat het niet verplicht is om dat te zeggen maar ik wil het graag het gevoel is er.
Hij weet van mijn vorige relatie en begrijpt het ook helemaal.
Maar ik wil me er zo graag overheen kunnen zetten en kunnen vergeten.
Oud 12-08-2006, 18:36
Shredder
Shredder is offline
Blijf vooral goed en open praten met je vriend, het is heel belangrijk dat jullie van elkaar weten hoe jullie je voelen en waar de ander mee zit.

Hij wat voor relatie je achter de rug hebt en hij zal je dus echt wel begrijpen. Probeer jezelf dus niet te erg te pushen om dit te zeggen, je moet het zeggen als je er zelf 'klaar' voor bent om het te zeggen en het te meenen.
Wat zal moeten gebeuren, al dan niet met professionele hulp, is jouw verleden een plaats geven, zodat je hier vrede mee krijgt. Je moet het punt bereiken waarop je terug kunt kijken naar je vorige relatie en kunt zeggen "Dat is geweest, tijd om verder te gaan." en hier dan ook geen zorgen meer over hoeven te maken.
Als dit probleem is opgelost, zul je vanzelf merken dat je openlijker tegen hem zult praten, beter je gevoelens durft te tonen en durft te zeggen dat je van hem houdt
Oud 17-08-2006, 00:06
Marloes-Nanouk
Marloes-Nanouk is offline
Misschien btje onpersoonlijk... maar schrijf hem gwoon een brief over je vorige relatie en zet daar vooral in hoe blij je met hem bent!
Oud 17-08-2006, 00:20
Optima
Optima is offline
je hoeft toch niet te zeggen dat je van hem houdt? Hij zal je er heus niet minder leuk om gaan vinden. Zolang je maar weet wat je voor hem voelt, en dat op non verbale manieren laat blijken, is het totaal niet belangrijk om hem dood te gooien met 'ik hou van je's '.

Ikzelf heb daar ook niet zo'n handje naar, meer "ik ben gek op je, ik vind je fantastisch, je maakt me gelukkig" etc. "Ik hou van je" is zo....beladen. Ik stel me altijd voor dat je dan samen iets vreselijks hebt meegemaakt, of in een vliegtuig zit dat neerstort en dan zegt "IK HOU VAN JE"

tot die tijd: uit het op de manieren waar je je wel prettig bij voelt
Reageren

Regels voor berichten