Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Als je dat toch een beetje kunt inkrimpen door op bepaalde modellen te zoeken die je leuk vindt kan dat het een stuk makkelijker maken ![]()
||
Citaat:
Maakt niet uit, wilde het topic ook niet verpesten.. denk alleen dat je er weinig mee opschiet en de beste manier rondkijken in de omgeving is. Je loopt vanzelf tegen een auto aan die aan je eisen voldoet, goed onderhouden is en er leuk uitziet. Na een aankoopkeuring en wat lezen/navragen kan er weinig mis gaan, zeker met auto's vanaf 2001. Om antwoord te geven op de vraag (wat ik zou doen): welk merk/type maakt niet heel veel uit denk ik, maar ik zou voor een auto gaan waarbij niet is bespaard op onderhoud en er gewoon goed uitziet (duidelijk dat de vorige eigenaar voorzichtig is geweest). M'n buurmeisje heeft pas een zwarte Peugeot 206 (1.1 ofzo) gekocht, ding ziet er gewoon zeer netjes uit. En anders doorsparen voor een Toyota Aygo. Heb je een erg leuke en moderne auto die aan de eisen voldoet.
Laatst gewijzigd op 31-07-2006 om 23:41. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
je komt voor dat budget, als je een leuke goede jeep wil, sowieso uit bij een suzuki of een daihatsu, denk ik. Misschien een sj410 ? moet ook wel voor 1000 euro kunnen btw. @jolt : hoezo is dat vragen om problemen ? @shoebuddy : een diesel kan doorgaans langer mee dan een benzinemotor. ('sterkere motorblokken' is maar een halve waarheid overigens). Maar alles hangt af van goed onderhoud. Een auto met een volledige onderhoudshistorie is doorgaans beter dan een auto zonder historie. ik las overigens de eis 'zuinig'. En, dan moet ik eerlijk zijn, koop dan gewoon geen alfa romeo. Dat ze niet zuinig zijn is 1 van de weinige vooroordelen die 100% kloppen.
||
Citaat:
![]() Ik rijd zelf in de Fiat Cinquecento van m'n moeder die ongeveer 10 jaar oud is, maar meer een stadsautootje is. Verder ook geen stuurbekrachtiging en alleen de bestuurder heeft airbags. Overgens ga ik er wel vanuit dat de Seicento wat moderner is.
||
Citaat:
![]() Wat merk ik in de praktijk van een kleine motor? Komt ie dan langzaam op gang op de snelweg? Als dat het enige is, dan heb ik daar geen problemen mee. Het is een 2e auto, dus voor de grote tochten hebben we een andere auto. Maar als het echt grotere gevolgen heeft (zoals dat je de 120 niet eens haalt) dan is het een ander verhaal. Dat nadeel van de Ka over die hoofdsteunen en het aflopend dak vind ik wel belangrijk. Mijn broer is vrij lang en die moet ook mee kunnen. En de Fiat vind ik ook het minst mooi, maar mijn moeder vindt hem juist wel weer mooi. Alleen hoorde ik nu van een collega dat zij juist bij die auto de deurtjes erg dun vond. Maar goed, het zijn ook maar lichtje autootjes, dus je zal dat overal wel bij hebben. @Vice en Ivo: Naar de Toyota (Aygo en Yaris) en de Renault (Twingo) heb ik ook gekeken, maar alledrie ben ik ze nog niet tegengekomen in de klasse die wij zoeken. Ik heb m'n moeder inmiddels wel de stuurbekrachtiging uit d'r hoofd weten te praten, maar die prijs staat echt vast, evenals het aantal km en het jaartal. Zeker nu ze gezien heeft dat er al minstens 3 autotypes te vinden zijn die overal aan voldoen.
||
Citaat:
![]() Mijn broertje is ook vrij lang, maar ik weet niet hoe hij achterin zit omdat we nooit met die auto gaan eigenlijk. Als gezinsauto hebben we een Picasso, dus daar kom je geen ruimte in tekort. Voorin zou hij wel goed kunnen zitten in de Ka, maar achterin heb ik mijn twijfels over. Anders moet je hem gewoon even meenemen en achterin zo'n ding stoppen. Met dat soort dingen is uitproberen gewoon de enige oplossing. Een ander groot verschil tussen de Matiz en Ka is dat de Ka breder is (en ook wel lager, geloof ik), dus die zal beter op de weg liggen. Ik heb gehoord van mensen die de Matiz wat 'onstabiel' door de bochten vinden gaan, maar ik denk dat dat erg van je rijstijl afhangt en ook van hoe veilig je je sowieso al in een auto voelt. De reden waarom een kleine auto met stuurbekrachting wat moeilijker te vinden is, is omdat die kleine autootjes meestal het niet zo erg nodig hebben ![]()
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Airbags was wel iets wat in het lijstje stond, maar ik heb inmiddels al door dat de eisen van m'n moeder (stuurbekrachtiging + airbags) redelijk makkelijk weg te praten zijn ![]() De prijs, aantal km en jaartal zijn van m'n vader. Die weet niet van schipperen, dus dat blijft echt staan. Maar naar aanleiding van jouw opmerking over de Twingo ben ik ook op Marktplaats gaan kijken (hiervoor had ik nog niet zo zeer op particuliere advertenties gezocht). Daar heb ik ook een paar Twingo's gevonden die voldoen. Ook ben ik nog tegen gekomen: - Daihatsu Cuore (lijkt me een mooie wagen) - Fiat Panda (lelijk) - Ford Fiesta (iets te groot) - Hyundai Atos (wat zwaarder dan de rest) - Suzuki Swift (lijkt me ook iets te groot) - Suzuki Alto (oude model vind ik niet zo mooi, maar nieuwe wel). Helaas maakt dat het kiezen alleen maar moeilijker ![]()
||
![]() |
Citaat:
-Daihatsu Cuore: Aardig wagentje, lekker licht dus goedkoop in de belasting. Bovendien Aziatisch, over het algemeen betrouwbaar. -Fiat Panda: zou ik zelf nooit kopen, te lelijk, slecht imago. Niemand wil er in rond rijden waardoor ze uiteindelijk niets waard zijn. -Ford Fiesta. Ook een leuke auto, best wel zwaar. -Hyundai Atos: een bejaardenwagen, dat je er uberhaubt over nadenkt! -Suzuki Swift: lichte auto, wel aardig uiterlijk, maar hoge afschrijving denk ik (gezien de waarde van wat oudere Swifts). -Suzuki Alto: redelijke wagen, beter dan de Swift denk ik. Renault Twingo is ook niets, een te erge vrouwenauto en te apart... Die Daihatsu Cuore is echt super licht en ziet er nog goed uit, ik zou hem zeker overwegen. Ook Ford zou ik overwegen, dat zijn gewoon goede auto's, netjes afgewerkt etc... En dat je een budget stelt, oke, maar prsoonlijk zou ik me niet zo blind staren op die jaartallen en al helemaal niet op de km-stand. Het is veel belangrijker hoe (en of) de auto is onderhouden en hoe er mee omgegaan is!!! Verder kun je bij een dealer met 5000 euro weinig beginnen denk ik, dan kom je toch bij de handelaren terecht. En tja, dan kun je net zo goed via Marktplaats of Speurders gaan kopen. Daar kun je beter voor minder geld krijgen denk ik.
||
Citaat:
![]() Particulier (dus ook via marktplaats of speurders) mag inmiddels ook, dus daar kijk ik nu inderdaad ook. Die Cuore lijkt me ook wel wat, maar nadeel is dat ie 3 deurs is (5 deurs ook verkrijgbaar, maar niet tweedehands voor 5000euro). Verder zien de specs er wel heel goed uit. Dit wordt zeker een auto waar we nog eens goed naar gaan kijken. Je reactie over de Hyundai Atos is wel grappig, maar onthoud dat ik niks van auto's weet. Ik heb ook alleen maar naar het formaat gekeken, de massa en of ie verkrijgbaar was in wat we zoeken. Tenslotte, wat bedoel je met 'teveel vrouwenauto en te apart' bij de Twingo? Want ik ben een vrouw, dus dat moet geen probleem zijn. Waarom is hij apart dan? Bedoel je alleen qua uiterlijk?
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
echte handelaartjes zou ik iedereen afraden; dan is een particulier nog een betere keus, die heeft er doorgaans niet zn werk van gemaakt om anderen op te lichten.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zoals een Cuore uit 2002, 5 deurs, dubbele airbags (hee, toch airbags!) en 26.000km op de teller voor 5295 euro. O ja, en dan zitten er ook nog parkeersensoren op (ik herinner me een post van je met vrouwen en niet in kunnen parkeren ![]() Die auto weegt 695kg, da's echt extreem licht voor een 5-deurs auto! Dus lekker goedkoop. En verder over de Renault Twingo. Ik had laatst met vrienden een discussie over Renaults en of die "te pimpen" zijn. Ik zal je de details besparen, maar het kwam er op neer dat dat dus niet mogelijk is (op de Clio na dan)... en verder kwamen we ook tot de conclusie dat er in een Twingo maar twee soorten mensen in kunnen rijden: of vrouwen of homo's (niet beledigend bedoeld/ ik heb niets tegen homo's). Het is ook gewoon een rare auto waar 15 jaar lang niets aan veranderd is...
Laatst gewijzigd op 03-08-2006 om 20:29. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik ben het met Anton aus Tirol eens, wat hij heeft gevonden klinkt wel als een heel leuk wagentje. Ik denk dat als je goed zoekt je nog wel meer van zulke auto's kan vinden, hopelijk een beetje bij jou in de buurt ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Bovendien is de auto niet bedoeld om veel mee op de snelweg te rijden, maar gewoon voor in de stad en omgeving. Daarvoor is de 800cc ook prima, vinden wij. Ik heb overigens met een proefrit ook op de snelweg gereden en vond dat ook prima gaan. En de airco gaat alleen in de zomer aan.
||
Citaat:
Maar we zullen het zien. Maandag is ie in ons bezit, dus vanaf dan gaan we d'r écht mee rijden.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Zelfmoord en pijn... Jaymes | 12 | 20-08-2013 00:28 | |
Verkeer & Vervoer |
Opknapproject Saab 96 V4 (veel foto's!) KIET | 37 | 28-10-2011 21:35 | |
Psychologie |
Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa e-hazeleger | 12 | 18-05-2011 17:09 | |
Games |
GTA:san andreas almererulez | 51 | 29-09-2004 22:21 | |
Liefde & Relatie |
dringend Advies gevraagd over gecompliceerde situatie Lady_L | 55 | 29-10-2003 19:08 | |
Verhalen & Gedichten |
ForumWEDSTRIJD verhalen !!!! italianboy | 16 | 18-12-2001 17:30 |