Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2006, 21:12
Joris
Joris is offline
Mijn zusje krijgt mijn oude computer, en daar neem ik een paar onderdelen van, en nou wil ik dus zelf een nieuwe in elkaar zetten.

Het probleem is het moederbord (of de dingen die ik overneem, het is maar hoe je het ziet).

Ik zoek een moederbord van rond de 100 euros.
De onderdelen die ik heb zijn een videokaart die op een AGP slot moet en een Harddisk die op een IDE slot moet. Nou zoek ik een moederbord, wat enigszins bij de tijd is, zodat ik er later uitbreidingen op kan doen. Daarbij zijn functies als dual channel gewenst.
Verder moet er LAN op zitten en liefst een kwalitatief redelijk geluid.

Ik heb hard gezocht, maar niet echt iets kunnen vinden. Weet iemand voor dit probleem een oplossing of kan iemand mij een model suggesteren.

bedankt alvast iig

ps. het is nu geen probleem meer, maar zie 2e reply

Laatst gewijzigd op 11-08-2006 om 23:17.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-08-2006, 22:37
Koning
Koning is offline
Wat voor uitbreidingen wil je doen dan met AGP? Ik zou nu gewoon een leuk nieuw setje uitkiezen wat op het zelfde niveau zit als je videokaart en dan later een gehele upgrade doen.

Wat voor videokaart is het? En ja wat ga je er mee doen?
Oud 11-08-2006, 23:14
Joris
Joris is offline
Nouja, de ideeen zijn enigszins veranderd. Het is inderdaad gewoon veel makkelijker om een nieuw systeem in elkaar te zetten, en te gebruiken wat ik nog heb.

ik kom op het volgende uit±
Moederbord Asus M2N-E
Processor AMD Athlon 64, 3500+, Socket AM2, Boxed
Geheugen Kingston KVR667D2N5K2/1G, 1024 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x
Harddisk Maxtor DiamondMax 10, 250 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300
Grafische Kaart Asus EN6200TC512/TD/256M, 256 MB, DDR2, PCI Express x16
DVD Brander Samsung SH-W163A, Serial ATA150, Zwart, OEM_ 35,78
CD Speler Van oude computer
Voeding Raptoxx RT-450WV1.3, 450 Watt, Retail
Behuizing Cooler Master Centurion 5, Zwart

Ik geloof dat het allemaal wel goed bij elkaar past. Nog enige adviezen?

Dit pakket is totaal 520 euro bij elkaar ongeveer.

alvast bedankt
Oud 11-08-2006, 23:19
Koning
Koning is offline
En ja wat wil je er nou mee gaan doen, met die 6200 schiet gamen ook niet echt op..

Laatst gewijzigd op 11-08-2006 om 23:23.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 23:32
Joris
Joris is offline
Citaat:
Koning schreef op 12-08-2006 @ 00:19 :
En ja wat wil je er nou mee gaan doen, met die 6200 schiet gamen ook niet echt op..
Het belangrijkste dat ik wil doen is het standaard school-internet-recreatie gedoe. Dat heeft dus niet heel erg veel nodig. Doe wel wat met fotografie en er zit een tv kaart op en het zou fijn zijn als dat allemaal soepel verloopt.
Daarbij vind ik het fijn om af en toe eens een spelletje te spelen, maar dit zijn geen zeer zwaareisende spellen.
Ik neem aan door je reactie dat je niet zo tevreden bent over die videokaart. Zou je een alternatief kunnen geven? Nogmaals, hierover heb ik niet zo heel erg veel verstand.

bedankt alvast
Oud 11-08-2006, 23:35
Koning
Koning is offline
Citaat:
Joris schreef op 12-08-2006 @ 00:32 :
Het belangrijkste dat ik wil doen is het standaard school-internet-recreatie gedoe. Dat heeft dus niet heel erg veel nodig. Doe wel wat met fotografie en er zit een tv kaart op en het zou fijn zijn als dat allemaal soepel verloopt.
Daarbij vind ik het fijn om af en toe eens een spelletje te spelen, maar dit zijn geen zeer zwaareisende spellen.
Ik neem aan door je reactie dat je niet zo tevreden bent over die videokaart. Zou je een alternatief kunnen geven? Nogmaals, hierover heb ik niet zo heel erg veel verstand.

bedankt alvast
Dat hangt er echt sterk van af wat je wil gaan doen, ik heb niet zo gek veel verstand van de laatste videokaarten dus dat laat ik liever aan een ander over.

Wat zou je nog willen uitgeven aan een nieuwe videokaart en welke spellen ga je spelen denk je?
Oud 11-08-2006, 23:40
Joris
Joris is offline
aan een videokaart zou ik zon 50 euro willen uitgeven, en de spelletjes die ik vroeger speelde... )ik ben er een jaar uitgeweest).. zijn±

- settlers 3/4
- half life 2 / counter strike

zulke spelletjes dus welleens, maar dat is ook echt het zwaarste wat ie zou moeten hebben
Oud 14-08-2006, 19:29
UnD34d
UnD34d is offline
dan is dit systeem wel goed hoor. half life 2 vraagt meer van je cpu dan je videokaart. ik heb de zelfde videokaart met een amd xp 1800+ en draai alles op high met 40 fps. dus daar kom je wel mee uit de voeten
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 00:20
Koning
Koning is offline
Citaat:
UnD34d schreef op 14-08-2006 @ 20:29 :
dan is dit systeem wel goed hoor. half life 2 vraagt meer van je cpu dan je videokaart. ik heb de zelfde videokaart met een amd xp 1800+ en draai alles op high met 40 fps. dus daar kom je wel mee uit de voeten
haha 40 fps in het menu ja.
Oud 15-08-2006, 13:11
Joris
Joris is offline
Ik ben er ondertussen achtergekomen dat ik als videokaart de Nvidia Geforce 4 AGP8x heb.

Ik weet niet of dit voldoende informatie voor jullie is (stond op de kaart, zou 'm erin moeten stoppen om te kijken wat het precies is).

Maar kunnen jullie me nu meer vertellen over de capaciteiten van mijn toekomstige pc..?

Excuses, ik edit het even omdat het systeem zelf anders is geworden->

Ik neem een moederbord van ASrock omdat die beide agp en pcie aankan en mijn harde schijf kan draaien (939 DUAL SATA2)
En daarbij stop ik dan mijn oude bovenstaande videokaart.
Er draait een processor van 2.2 ghz en 1024 mb geheugen (en er zit dual channel op de mboard).

Sorry voor de onduidelijkheid

Laatst gewijzigd op 15-08-2006 om 13:15.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 13:15
Koning
Koning is offline
Citaat:
Joris schreef op 15-08-2006 @ 14:11 :
Ik ben er ondertussen achtergekomen dat ik als videokaart de Nvidia Geforce 4 AGP8x heb.

Ik weet niet of dit voldoende informatie voor jullie is (stond op de kaart, zou 'm erin moeten stoppen om te kijken wat het precies is).

Maar kunnen jullie me nu meer vertellen over de capaciteiten van mijn toekomstige pc..?
Nouja gamen (next-gen) kun je daarmee dus wel vergeten, hij is totaal uit balans t.o.v. je processor en geheugen (voor gamen) een budget van 60 euro voor een nieuwe kaart schiet ook niet echt op..

Noem eens de games die je wilt gaan spelen en do eens niet zo zuinig met info geven..

edit: nu wordt het wel erg vaag, ga je die 6200 nou kopen of die Geforce 4 nou houden? Mocht je nou echt geen zware games spelen dan kun je beter gewoon een PCI- Express moederbord kopen en die 6200 er op prikken.

Laatst gewijzigd op 15-08-2006 om 13:17.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 13:23
Joris
Joris is offline
meer details.

Goed, spelletjes die ik wil spelen zijn dingen als UT2, settlers 4, WOW (Als voorbeelden). Het hoeft er niet helemaal super de wouw uit te zien, zolang het maar lekker speelt, ook al is het niet geweldig prachtig. Ik speel weleens een spelletje gewoon voor de uitprobeer, kijken of ik het wat vind als ik teveel tijd heb.

het belangirjkste eigenlijk is dat de fotos van 15 mb die op mijn comp niet te lang hoeven laden (maar ik geloof dat dit meer ligt aan de proc. snelheid en geheugen). En dat ik deze makkelijk en met niet al te veel vertraging kan editen etc.

Even voor de duidelijkheid, doordat ik de mogelijkheid zag om die geforce 4 te gebruiken heb ik die 6200 laten vallen. Laat die specificaties die daarboven staan dus maar vallen. Het blijft hierbij, het systeem is namelijk al besteld, vraagme alleen af of ik niet voor een extra videokaart zou moeten gaan. (heb ik het echt nodig etc..)

hmm, misschien moet ik dit topic stoppen, het wordt misschien wat vaag.. Sorry hiervoor
Oud 17-08-2006, 18:45
Verwijderd
Een net videokaartje is een 7600GT.

150euro

http://tweakers.net/pricewatch/135006/Asus-GeForce-7600-GT-256MB-DDR3-(PCI-e-2x-DVI-)-EN7600GT-2DHT-prijzen.html
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 18:47
Verwijderd
Oh en pak alsjeblieft een goede voeding. Raptorxx? onbekende zooi.

Antec of Enermax.

/edit: je moet sowieso n ATX 2.0 voeding hebben.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 21:48
Joris
Joris is offline
Citaat:
spawn again schreef op 17-08-2006 @ 19:47 :
Oh en pak alsjeblieft een goede voeding. Raptorxx? onbekende zooi.

Antec of Enermax.

/edit: je moet sowieso n ATX 2.0 voeding hebben.
Kun je me dat laatste even uitleggen?

Mijn moederbord heeft een 20 pins connector en de voeding 24 pins. Dit komt dus nit met elkaar overeen..
Er zijn wel adapters voor dus omzetten is niet zo'n probleem...
Ik heb overigens altijd al een onbekend merk gebruikt, nooit problemen mee gehad. Wat zouden daar de prolemen van kunnen zijn?
Oud 25-08-2006, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Joris schreef op 23-08-2006 @ 22:48 :
Ik heb overigens altijd al een onbekend merk gebruikt, nooit problemen mee gehad. Wat zouden daar de prolemen van kunnen zijn?
Dat varieert van een instabiel systeem tot een systeem dat compleet de vernieling in geholpen wordt. Je kunt beter een paar tientjes extra besteden aan een goede voeding. Een merkloze voeding (of een van een slecht merk zoals Q-tec of Sweex) is verkeerde zuinigheid.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten