Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2006, 15:39
Canine 13
Canine 13 is offline
Ey mensen,

Ik heb zo'n heel lief fretje. Ze is echt een schat, serieus. Maar ze is helaas gisteravond dood gegaan. Ze was 5 jaar. En ik hou echt van haar. Maar bij de dood van mijn fret 4 jaar geleden had ik nogal last van huilbuien. Maar nu niet. Waarom? Ik houd toch van haar.

P.s Plz post geen gemene dingen over haar over dat fretten stinken enzo, daar heb ik geen behoefte aan. Want ik hou wel van m'n fretten.

K9
Advertentie
Oud 12-09-2006, 15:46
Neiu
Neiu is offline
Hey, dat is naar voor je. Misschien reageer je nu anders omdat je met andere dingen in je hoofd zit of misschien ook wel omdat je wat ouder bent en dingen meer in perspectief ziet? Dat heb ik wel met dit soort dingen. Toen mijn cavia dood ging toen ik 10 was was ik ook in alle staten terwijl de cavia die ik daarna had dood ging toen ik 16 was voelde ik me ook wel in mineur, maar had ik geen huilbuien of iets dergelijks meer.
Offtopic: Er is trouwens voor dit soort dingen een algemeen overlijdenstopic op flora & fauna, ik denk dat het daar beter past en dat je daar ook meer gewenste reacties zult krijgen.

Laatst gewijzigd op 12-09-2006 om 15:48.
Oud 12-09-2006, 15:48
rare kwast
rare kwast is offline
tuurlijk hou je wel van haar.. maar je wordt ook ouder denk ik
Oud 12-09-2006, 15:58
Muchacha
Muchacha is offline
Je wordt zelf ouder en beseft dat sterven voor zo'n diertje soms de beste oplossing is. Als kind ben je nog egoïstisch en denk je aan wat je gaat missen, niet aan het diertje dat misschien wel heel veel pijn had. Toen mijn hond stierf (ik was 13) vond ik het veel 'erger' dan toen mijn kat vorig jaar stierf (ze was 17 geworden ofzo...), ik wist gewoon dat ik er ooit afscheid van moest nemen, als kind denk je er niet zo over.
Oud 12-09-2006, 17:05
Verwijderd
Op mijn veertiende hield ik ook een kater over aan een sixpack bier, gelukkig gaan die tijden snel voorbij.
Oud 12-09-2006, 17:46
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Dukko schreef op 12-09-2006 @ 18:05 :
Op mijn veertiende hield ik ook een kater over aan een sixpack bier, gelukkig gaan die tijden snel voorbij.
Ik wou nog roepen dat je soms de vreemdste dingen koopt als je bezopen bent, maar jah....
Oud 12-09-2006, 18:00
Nona
Nona is offline
Dukko

Ik vind het helemaal niet vreemd dat je nu anders reageert. Je bent ouder geworden, hebt geleerd dingen anders te verwerken en hebt je waarschijnlijk beter voorbereid op het feit dat hij dood kon gaan. Lijkt me vrij normaal, en huilbuien hoef je niet aan te nemen als maatstaf voor jouw liefde, want het is geen goede maatstaf.
Oud 12-09-2006, 18:13
Canine 13
Canine 13 is offline
Okey
Bedankt.
Mijn vraag is eigenlijk wel beantwoord, ook al weet ik wel dat ik van haar hou. Maar ik zal haar wel missen.

(Mag wel een slotje op)
Oud 13-09-2006, 11:57
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
K9 schreef op 12-09-2006 @ 19:13 :
(Mag wel een slotje op)
of verhuizen naar F&F....?
Oud 13-09-2006, 17:26
Nona
Nona is offline
Citaat:
XQseMe2 schreef op 13-09-2006 @ 12:57 :
of verhuizen naar F&F....?
Mag wel apart geplaatst worden, de berichten van psych hebben daar denk ik weinig te zoeken.

Regels voor berichten