Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2006, 20:26
Verwijderd
Sinds een paar weken geleden heb ik van het ene op het andere moment dat de foto's die ik sterk heb ingezoomd erg vaag zijn.
Heb een nikon coolpix 4600.
Heb niets aan de instellingen veranderd of iets. De optische zoom gaat prima en is mooi scherp, maar zodra de digitale zoom z'n werk moet gaan doen gaat het fout. Lijkt dan alsof het beeld een soort van bewogen is, terwijl ik toch echt stilstond.

Ik heb de camera al weggebracht om ernaar te laten kijken (had bij aankoop extra garantie bijgekocht), maar ben toch benieuwd of er meer zijn die dit kennen of weten wat het kan zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2006, 14:20
BoerBertus
BoerBertus is offline
Digitale zoom moet je sowieso niet gebruiken. Kan je net zo goed op de computer gaan inzoomen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 14:22
Balance
Balance is offline
Zijn je batterijen /accu niet gewoon leeg aan het raken?
Bij ons fototoestel wordt de digitale zoom altijd heel slecht zodra de accu op raakt.
Oud 21-08-2006, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 20-08-2006 @ 15:22 :
Zijn je batterijen /accu niet gewoon leeg aan het raken?
Bij ons fototoestel wordt de digitale zoom altijd heel slecht zodra de accu op raakt.
Nee, heb 3 paar batterijen (van die sterkere van 2100 en 2300 mah ofzo). Die zijn allemaal nog vrij nieuw, dus lijkt mij niet dat het daar aan ligt.

Maar ik wacht verder wel af wat ik te horen krijg, aangezien ik hem al weggebracht heb.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 22:24
Verwijderd
Er is niks mis met je camera!
Met optische zoom word de lens bewogen en dan wordt het opject dichterbij gehaald, dus heb je meestal altijd een scherp beeld.
aan het eind van de optisch zoom krijg je meestal de digitale zoom. het zegt het al, hij gaat digitaal inzoomen, dus hij neemt het plaatje aan het eind van de optische zoom en gaat softwarematig het beeld dichterbij halen, zonder dat het brandpunt e.d. van de lens veranderd. dus krijg je een pixelachtige foto.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 21:26
Verwijderd
Maar hoe kan het dan dat de foto's eerst wel redelijk scherp waren (nou ja, scherp, was opzich wel redelijk) en ze nu echt vaag werden?

Als ik foto's bekijk van een paar maanden terug en vanaf het moment dat het mij opviel, zit daar best wel verschil in.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten