Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2006, 13:44
kris12345
kris12345 is offline
hallo allemaal,

Ik had een vraagje over school, jawel, in de vakantie Nouja, school... ik doel op de Romereis die op onze school ieder jaar wordt gemaakt door de 5e klassers (aanstaande 6e klassers). Deze reis bevalt prima, de kosten vallen echter niet mee. €810 voor 8 dagen. Ik vroeg me af of dit goedkoper kan.. Zoja, dan wil ik de reis bij ons op school goedkoper maken, dit in de vorm van een profielwerkstuk. Zijn er hier misschien mensen die ook op Romereis gaan/zijn geweest en waarbij de kosten lager waren? Wat zat er bij jullie reis inbegrepen?

alvast bedankt!

kris, (Stedelijk Gym. Breda)
Oud 16-07-2006, 16:03
Verwijderd
Elke mongool kan in hooguit een uur (ruim geschat) de goedkoopste vlucht op www.wegolo.nl en een groepsaccomodatie op www.hostelworld.com vinden. Koop verder een Lonely Planet of een Time Out reisgids en je stelt zo een lang programma op wat echt geen 800 euro hoeft te kosten. Succes met je profielwerkstuk wat weinig zal voorstellen.
Oud 16-07-2006, 16:03
Verwijderd
Ik denk dat de vlucht + hostel hooguit tussen de 250 en 300 euro mag kosten en dat kan nog zeker goedkoper als je vroeg boekt.

Laatst gewijzigd op 16-07-2006 om 16:18.
Oud 16-07-2006, 18:00
Bruut
Bruut is offline
Citaat:
MCH schreef op 16-07-2006 @ 17:03 :
Elke mongool kan in hooguit een uur (ruim geschat) de goedkoopste vlucht op www.wegolo.nl en een groepsaccomodatie op www.hostelworld.com vinden. Koop verder een Lonely Planet of een Time Out reisgids en je stelt zo een lang programma op wat echt geen 800 euro hoeft te kosten. Succes met je profielwerkstuk wat weinig zal voorstellen.
rofl

Idd elke debiel kan een goedkoper alternatief vinden! Maargoed douchen met de kakkerlakken tussen je tenen is niet mijn ding! Misschien de joue wel
Oud 16-07-2006, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Bruut schreef op 16-07-2006 @ 19:00 :
rofl

Idd elke debiel kan een goedkoper alternatief vinden! Maargoed douchen met de kakkerlakken tussen je tenen is niet mijn ding! Misschien de joue wel
Je hebt ook goede goedkope hostels. Mensen kunnen hun review na afloop geven. Lijkt me wel redleijk betrouwbaar zo'n review.
Oud 16-07-2006, 22:38
__
__ is offline
bij ons was het geloof ik iets van 500pp
Oud 17-07-2006, 18:23
Ivo
Ivo is offline
Ik ben zelf niet op Romereis geweest, maar bij ons waren de kosten ook iets van 500 euro.
Een retourticket heb je voor zo'n 220 euro. Reken per dag op zo'n de overnachtingen en het eten. 8 dagen is 7 nachten. das dus ook zo'n 210 euro. Als je per deelnemer 800 euro moet betalen blijft er dan wel een heel groot bedrag over voor de daginvulling. Zeker als je bedenkt dat waarschijnlijk bijna overal wel groepskortingen mogelijk zijn.
Oud 17-07-2006, 18:31
Snukkie
Snukkie is offline
Op de school waar ik op zat koste het slechts iets van 400 euro voor zo'n reis.
Oud 17-07-2006, 18:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik weet eigenlijk wel zeker dat het bij ons goedkoper was. Ik ben zelf niet naar Rome geweest maar alle reizen waren bij ons ongeveer even duur, zo'n 300 - 500 euro
Oud 17-07-2006, 18:56
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
bij mij op school gingen er mensen die gymnasium deden naar Rome.. voor een week waren ze 500 euro kwijt.
Oud 17-07-2006, 19:12
Verwijderd
Bij mij was het ook goedkoper. Volgens mij was het ongeveer 1200 gulden, volgens mn moeder 600, maar dat is hoe dan ook goedkoper. Was wel met de trein, niet met het vliegtuig, in een 3 sterren hotel geloof ik.
Oud 17-07-2006, 23:53
Verwijderd
Citaat:
Ivo schreef op 17-07-2006 @ 19:23 :
Ik ben zelf niet op Romereis geweest, maar bij ons waren de kosten ook iets van 500 euro.
Een retourticket heb je voor zo'n 220 euro. Reken per dag op zo'n de overnachtingen en het eten. 8 dagen is 7 nachten. das dus ook zo'n 210 euro. Als je per deelnemer 800 euro moet betalen blijft er dan wel een heel groot bedrag over voor de daginvulling. Zeker als je bedenkt dat waarschijnlijk bijna overal wel groepskortingen mogelijk zijn.
Vliegen kan met ryanair vanaf 58,28
Oud 18-07-2006, 10:05
Nyawa
Wij betaalden volgens mij zo'n €500,- inclusief alles: ontbijt/lunch/avondeten, entree musea en bezienswaardigheden, de busreis naar Düsseldorf, vliegticket naar Rome, busreis van vliegveld naar hotel, overnachtingen in hotel, etc.
Oud 18-07-2006, 23:02
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
bij ons was het 400 all inclusive, voor 5 dagen. in de vorm van of een profielwerkstuk?
Oud 19-07-2006, 16:47
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 19-07-2006 @ 00:02 :
bij ons was het 400 all inclusive, voor 5 dagen.
bij ons op romereis met school ietsjes meer dan dat, geloof rond de vijfhonderd euro (max!) en wij waren elf dagen weg...

met de bus, trouwens.
Oud 21-07-2006, 19:20
Klaasklever
Klaasklever is offline
Wij zijn tien dagen geweest voor 500 euro per persoon:
- Met de bus vanaf school naar vliegveld Weeze in Duitsland.
- Vanaf daar met het vliegtuig (prijsstunter) naar Rome.
- Van het vliegveld met de bus naar Napels, daar naar een museum geweest en overnacht in de buurt.
- Met de bus naar Pompeii en de Vesuvius en aan het einde van de dag weer terug naar Rome.
- Daar verbleven we de rest van een week in een 1-sterren hotel, maar het was verder schoon en goed onderhouden.
- Inclusief al het eten en entreekaartjes. Er werd duidelijk voor groepskortingen gezorgd.
- Als je zelf extra snaaigoed of drinken wilde hebben voor tussendoor (die 500 was in principe genoeg, maar mocht je meer willen...), als ke 's avonds uit wilde of als je souvenirs wilde kopen, dan moest je dat wel van eigen geld doen.
- Bus terug naar het vliegveld, vlucht terug naar Weeze en daarna weer met de bus naar huis.

Al met al een geslaagde week en veel gedaan. Opzich niet eens zo heel duur dus.
Oud 21-07-2006, 20:53
Verwijderd
Citaat:
kris12345 schreef op 16-07-2006 @ 14:44 :
hallo allemaal,

Ik had een vraagje over school, jawel, in de vakantie Nouja, school... ik doel op de Romereis die op onze school ieder jaar wordt gemaakt door de 5e klassers (aanstaande 6e klassers). Deze reis bevalt prima, de kosten vallen echter niet mee. €810 voor 8 dagen. Ik vroeg me af of dit goedkoper kan.. Zoja, dan wil ik de reis bij ons op school goedkoper maken, dit in de vorm van een profielwerkstuk. Zijn er hier misschien mensen die ook op Romereis gaan/zijn geweest en waarbij de kosten lager waren? Wat zat er bij jullie reis inbegrepen?

alvast bedankt!

kris, (Stedelijk Gym. Breda)
Mag ik er even op wijzen dat het Stedelijk hier nogal bekend om staat (Ze proberen zo ook de wat rijkere kinderen op school te krijgen). Ik zat op de Nassau en daar is de romereis namelijk 250 euro (vliegen met AlItalia). Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat ze willen proberen de reis op jouw school wat goedkoper te krijgen, vruchteloze pogingen.

Laatst gewijzigd op 21-07-2006 om 20:58.
Oud 27-07-2006, 13:07
Mriekk
Mriekk is offline
Ik geloof dat wij iets van €650,- moesten betalen voor 11 dagen. We zijn met de bus gegaan, die de hele reis bij ons is gebleven. Venetië, Florence, Sienna, Napels en Rome aangedaan, waarbij we 2 nachten in Florence hebben overnacht, 1 in Napels en ongeveer 5 in Rome. Het was inclusief eten, maar meestal at je zelf nog wel ergens wat, zeker gezien 't feit dat 't ontbijt in Rome om te janken was, dus dat deden we meestal ergens op pad. Kaartjes voor musea e.d. waren natuurlijk ook inbegrepen.

En 't was veeettt
Oud 01-08-2006, 11:36
Pluis
Pluis is offline
die van ons was 550 euri, waarvan we later nog 70 euri terug kregen wegens financiele meevallers.

we zijn met de bus gegaan, sliepen met z'n allen in een soort van containers op een viersterrencamping in spé (die nu helaas zijn gesloopt )

verder gingen we vooral met het openbaar vervoer (trein, metro)
en hebben we iedere dag gewoon een vol programma gehad. het kán dus wel!
Oud 01-08-2006, 13:25
Verwijderd
Ik ben in 4 vwo naar Rome gegaan, het kostte toen 850 gulden voor 9 dagen.
Oud 01-08-2006, 13:59
Bonga
Bonga is offline
in 4 vwo naar rome gegaan.. 7dagen.. 550 euro in een goedkoop "hotel?" niet al te ver van het termini.. was geloof ik geregeld via labrys reizen..
Oud 04-08-2006, 08:48
jet
jet is offline
bij ons was het echt veeel duurder
Oud 04-08-2006, 14:30
Experiment
Experiment is offline
Bij ons 500 euro voor 10 dagen.

Inckusief:
-busreis
-overnachtingen en ontbijten
-4 x avondeten
-alle entrees
-aantal keer met de metro
-we kregen geld voor lunch en voor de avonden dat we niet met zn allen aten, maar weet niet meer hoeveel

oh we hebben ook nog uitstapjes gemaakt naar Pompei en Villa Hadriana...
Oud 05-08-2006, 11:38
Goede Fee
Goede Fee is offline
Bij ons kostte het ongeveer 400 euro voor 7 dagen. We gingen met de bus en zagen Rome, Sienna, Florence en Venetië.
Oud 05-08-2006, 13:46
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Experiment schreef op 04-08-2006 @ 15:30 :

-we kregen geld voor lunch en voor de avonden dat we niet met zn allen aten, maar weet niet meer hoeveel
Da's bij ons afgeschaft. Wel beter he?
Oja, bij mij was 't 600 euro ofzo..En ik zat een jaar lager dan Experiment en ging met het vliegtuig.
Advertentie
Oud 07-08-2006, 07:50
Verwijderd
Bij ons iets van 500/600 gulden voor 10 dagen, heel wat goedkoper, dus. We gingen wel met een bus, maar sliepen dan weer in een (goedkoop) hotel. En we zijn werkelijk overal in Rome geweest.
Oud 07-08-2006, 22:58
Azaelia
Azaelia is offline
420 euro geloof ik voor 6 dagen. Gingen met de bus (45 man) en we zaten in een behoorlijk goedkoop hotel maar wel in hartje rome... Dus ik denk dat het heel wat goedkoper kan.
Oud 08-08-2006, 10:45
Lotte
Lotte is offline
400 a 500 euro voor ongeveer een week in Rome in 2 iets minder luxe hotels. Met de bus en we zijn ook nog naar Pompei gegaan.
Oud 11-08-2006, 04:16
Verwijderd
Voor ons is het volgens mij ook zo'n 800,- maar we slapen dan ook in 'n een of ander omhooggevallen hotel in 't centrum van Rome waar afgezien van onze school nog twee andere scholen mogen komen. Een uit Amerika en een uit Noorwegen. Poepoe. Verder gaan we met 't vliegtuig en krijgen we ook nog een bus die ons naar allemaal shizzle gaat brengen zodat we niet zo veel met 't OV moeten. En dan ook nog naar Pompeii inderdaad.

Toch is onze school een afzetter, als ik 't hier zo lees.
Oud 03-09-2006, 14:59
Marloes-Nanouk
Marloes-Nanouk is offline
Wat duur allemaal,

wij hadden ook iets van 400 euro en we hadden al het eten erbij en alle entrees en vervoerskosten.
Misschien tips om het goedkoop te krijgen:

-we gingen met een eigen bus, maar bij ons ginen ook 45 mensen mee dus dan zit de bus wel vol
-kampeerden in eigen tentjes op camping Flaminio. Super gezellig, mooie wasgelegenheid en zeer dicht bij een metro station
-verder kun je natuurlijk overal groepskorting krijgen.
Oud 05-09-2006, 18:46
Verwijderd
Met de bus naar een Duits vliegveld en daarvandaan naar Rome vliegen - ik betaal liever voor een vlucht vanaf Schiphol.
Oud 05-09-2006, 19:42
duivelaartje
duivelaartje is offline
Bij ons gymnasium vanaf Schiphol naar Rome incl. hotel daar, excursies, enz. rond de 500 euro. (7 dagen) Netjes bedrag dus.
Oud 07-09-2006, 19:11
Nona
Nona is offline
Die van ons was iets van 1200 gulden ofzo, dus omgerekend nog geen 600 euro.

Regels voor berichten