Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2007, 19:57
Afwezig
Afwezig is offline
Hoi,

Ik wil 2 distortions in mijn effectketen. Maar dat gaat ruisen als de neten. Het gaat hier overigens niet om dat ik met distortions tegelijk kan spelen maar soms past het ene distortionpedaal beter bij een nummer dan een ander.

Het gaat hier om een Tech 21 Sansamp GT2 en een Proco Rat 2

Er is mij vertelt dat er dan aan het eind van je effectketen een filter moet die al het ruist er uit haalt.

Wat is hier waar aan en wat is eventueel de beste?

Alvast bedankt!
Oud 24-04-2007, 00:03
Verwijderd
Maak dan een split in je gitaarkabels, dan links 1 distortion en rechts 1 distortion, en daarna weer samenvoegen. Of kan dan niet [/gitaarnoob]
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 01:14
TheConfidant
TheConfidant is offline
Zoiets heb je nodig.
Oud 24-04-2007, 07:08
Verwijderd
Moet je niet een hele goede hebben wil het niet ook iets van het gitaar geluid ongewild weghalen?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 09:35
DeadNation
DeadNation is offline
Een goede voeding. Voodoolabs pedalpower bijv. Geen daisychain. Zal wel een grondlus zijn ook. www.gitaarnet.nl/forum
Oud 24-04-2007, 11:12
Afwezig
Afwezig is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 24-04-2007 @ 10:35 :
Een goede voeding. Voodoolabs pedalpower bijv. Geen daisychain. Zal wel een grondlus zijn ook. www.gitaarnet.nl/forum
Dus dat zal al de ruis uit de pedalen halen?
Ik heb er in totaal zo'n 4 (verschillende uiteraard) die ik wil gaan gebruiken. Dus ik heb niets nodig van een noise reduction o.i.d.?

Alleen een goede powersuppply dus?
Oud 24-04-2007, 11:51
DeadNation
DeadNation is offline
Over t algemeen ism goede kabels zou dat moeten werken. Het zal nooit muisstil worden, maar hoe erg is dat feitelijk? Hoe zit t nu aangesloten? Ja je kan met buffers gaan werken en whatnot, maarja het moet wel betaalbaar/simpel blijven right?
Oud 24-04-2007, 12:31
Afwezig
Afwezig is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 24-04-2007 @ 12:51 :
Over t algemeen ism goede kabels zou dat moeten werken. Het zal nooit muisstil worden, maar hoe erg is dat feitelijk? Hoe zit t nu aangesloten? Ja je kan met buffers gaan werken en whatnot, maarja het moet wel betaalbaar/simpel blijven right?
Het is vrij ernstig. Het ruist als de pedalen uit zijn en wanneer ik 1 distortion pedaal inschakel dan klinkt ie versmoort/bedrukt. Dus hij geeft niet zn orginele geluid weer.

Het zit nu zo:

Versterker -> dist.1 (kabel) -> dist.2 (kabel) -> Chorus (kabel) -> Poly Chorus (kabel) -> gitaar.

Allen pedalen op de Poly chorus na zijn aangesloten op batterijen.
Ik wil wel graag een all-in-one-power supply. Ik heb ook een mooie gezien in duitsland waar ik ook goede verhalen over hoor. Maar het gaat er om dat de ruis er uit gaat en dat de distortionpedalen hun orginele geluid terug krijgen.
Oud 24-04-2007, 13:28
DeadNation
DeadNation is offline
Gooi je chorus(sen) anders in de fx loop, kijk eens of dat scheelt. Modulatie zou ik persoonlijk in de loop gooien tenzij t niet anders kan. Check ook je kabels.
Oud 24-04-2007, 17:03
Afwezig
Afwezig is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 24-04-2007 @ 14:28 :
Gooi je chorus(sen) anders in de fx loop, kijk eens of dat scheelt. Modulatie zou ik persoonlijk in de loop gooien tenzij t niet anders kan. Check ook je kabels.
ik heb geen fx loop op mn versterker.
Oud 24-04-2007, 17:16
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Afwezig schreef op 24-04-2007 @ 18:03 :
ik heb geen fx loop op mn versterker.
Nieuwe versterker?
Probeer idd eens voedingen die ge-aard zijn voor je pedaaltjes (ipv batterijen of ongeaarde voeding) en mocht je toch alles muisstil willen hebben is een noise-gate toch wel nodig (alleen oppassen dat je niet alles dooddrukt door teveel te limitten )
Oud 24-04-2007, 18:55
Afwezig
Afwezig is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 24-04-2007 @ 18:16 :
Nieuwe versterker?
Probeer idd eens voedingen die ge-aard zijn voor je pedaaltjes (ipv batterijen of ongeaarde voeding) en mocht je toch alles muisstil willen hebben is een noise-gate toch wel nodig (alleen oppassen dat je niet alles dooddrukt door teveel te limitten )
Het is een vrij nieuwe versterker hoor. Vrij basic though... maar komt een mooi geluid uit voor een transistorbak. Het is een Fender FM65R

Alles hoeft niet persé muisstil maar wel graag ietsjes stiller dan nu. Ik ga het in iedergeval uitproberen. Thanks.
Reageren

Regels voor berichten