Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2008, 12:41
etje
etje is offline
Hey iedereen,

vaak scheppen mensen op over hun verre vakanties naar het buitenland, alsof het een soort van wedstrijd is. Maar ik ga altijd op vakantie in Nederland, vaak naar Zeeland.
Veel mensen die ook naar zo'n ver land gaan hebben in hun eigen land niets gezien.. laatst vond ik ook zo'n website en daarop staan super veel campings enzo, misschien voor iemand die ook in eigen land op vakantie wil gaan.
Wat vinden jullie leuker, binnen- of buitenlandse vakantie?

groeten,
Etmee

Laatst gewijzigd op 28-09-2008 om 04:25.
Advertentie
Oud 27-09-2008, 14:28
Jazzcrime
Jazzcrime is offline
probeer je nu subtiel reclame te maken or?
Oud 28-09-2008, 04:27
Roxy
Roxy is offline
heb die reclame zin er even uitgegooid. verder ken ik de nederlandse steden redelijk goed en heb ik niet zo veel behoefte aan vakanties aangezien het mij vooral om nieuwe ervaringen, culturen, bijzondere mensen, gebouwen en dergelijke gaat en ik niet denk dat ik dat nou in zeeland ga vinden.
Oud 28-09-2008, 19:49
Fantôme
Fantôme is offline
Hoi Etje!
mij geeft het juist zo'n heerlijk reisgevoel als ik ergens ben, niet in Nederland, zonder Nederlandse taal, andere gewoontes dan je gewent bent, waar je je lekker over kan verbazen. Maar af en toe een weekendje weg in Nederland vind ik ook prima hoor. en bijv. Maastricht is wel een stad waar ik nog eens een weekendje heen zou willen. En gezellig met mn vriendinnen naar centerparks vind ik ook prima. maar dan is het me om de gezelligheid te doen en niet om het reizen echt. Snap je?
Oud 28-09-2008, 21:13
Verwijderd
Ik vind het allebei leuk, maar ik ga geen geld betalen voor een vakantie in Nederland als ik met een paar uur reizen naar elk punt in Nederland kan komen... bovendien heb ik genoeg kennissen/vrienden door het land verspreid om alle verschillende soorten landschappen te leren kennen
Oud 29-09-2008, 18:58
Balance
Balance is offline
Ik vind buitenlandse vakanties leuker. Heerlijk in een heel andere omgeving zijn, omstandigheden (metname qua weer) die veel beter zijn dan in Nederland en toeristische attracties die ik nog niet ken.
Oud 30-09-2008, 07:02
Miek
Miek is offline
In Nederland op vakantie kan wel leuk zijn ja. Ik heb wel wat nieuwe dingen ontdekt enzo maar het ging misschien hier toch meer om het reisgezelschap.
In het buitenland is er gewoon een heleboel te ontdekken en daar gaat dan ook mijn voorkeur naar uit maarja dat is helaas ook niet altijd mogelijk
Oud 02-10-2008, 11:09
Verwijderd
Ik vind buitenlandse vakanties leuker. Het hoeft helemaal niet super ver weg te zijn, maar ik heb dan toch veel meer het idee dat ik er echt even uit ben (en dat is voor mij toch vaak één van de redenen om op vakantie te gaan), omdat de omgeving en de mensen ed heel anders zijn.
Oud 03-10-2008, 21:41
niqui
niqui is offline
Ook ik heb liever buitenlandse vakanties. Dan pas krijg ik echt het gevoel dat ik alles achtergelaten heb en nergens aan hoef te denken.
Oud 05-10-2008, 08:29
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ik vind buitenlandse vakanties leuker. Heerlijk in een heel andere omgeving zijn, omstandigheden (metname qua weer) die veel beter zijn dan in Nederland en toeristische attracties die ik nog niet ken.
Dit ^
Nederland is zo klein en je kan best in een weekendje naar een plaats gaan, terwijl je voor het buitenland al snel meer tijd nodig hebt. Daarbij gewoon het gaan vanuit je bekende omgeving naar iets totaal anders, reizen doe je voor een deel ook voor de ervaring en het breder maken van je blik op een manier die in Nederland niet kan. Zeker als je het gaat hebben over andere werelddelen.
Verder heeft de wereld zoveel meer mooie plekjes dan alleen het vlekje Nederland. Ik wil juist wat van de wereld zien en niet alleen het eigen landje.
Stiekem moet ik ook toegeven dat ik van mooi weer hou, dus dat ook een rol speelt in een aantal van mijn buitenlandse vakanties. Het weer is op andere plekken nu eenmaal beter.

Alleen maar naar het buitenland gaan en niks in Nederland gezien hebben is wel raar ja, maar dat gaat zeker niet altijd op voor iedereen die naar het buitenland gaat.
Voor de TS: Ben je wel eens echt voor een (langere) reis naar het buitenland geweest? Ik krijg namelijk niet die indruk en dan begrijp ik je opmerking/vraag ook beter.
Oud 06-10-2008, 16:20
Ivo
Ivo is offline
Heel Nederland kan ik al bekijken in de baas z'n tijd. En verder zijn de mooie plekken in ons land leuk voor dagjes of weekendjes weg. Een vakantie van 2 of 3 weken in Nederland? Nee, dan zou ik echt gek worden. Daarvoor kom ik echt al te vaak in alle mogelijke uithoeken van het land. Zeeland, Groningen, Zuid Limburg, kop van Noord Holland en alles wat daar tussen in ligt is mijn werkgebied.

En nee, ik heb totaal geen behoefte om in het vliegtuig te stappen en naar de andere kant van de wereld te vliegen. Binnen Europa is zo veel moois te zien, dat ik het de komende jaren nog bij autovakanties hou. Dan heb je tenminste tijdens je vakantie ook de luxe van een vervoermiddel waarmee je er op je bestemming ook daadwerkelijk op uit kunt trekken.

Leuk, vliegvakantie naar bijvoorbeeld Z-O Azië. 3 excursies en de rest van de tijd zie je alleen maar het strand, de toeristenwijk en het hotel omdat zelf met een gehuurd vervoermiddel niet echt aan te raden valt met de sterk afwijkende verkeersgedragingen. Niks voor mij. Ik wil VRIJHEID.
Oud 07-10-2008, 09:02
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Leuk, vliegvakantie naar bijvoorbeeld Z-O Azië. 3 excursies en de rest van de tijd zie je alleen maar het strand, de toeristenwijk en het hotel omdat zelf met een gehuurd vervoermiddel niet echt aan te raden valt met de sterk afwijkende verkeersgedragingen. Niks voor mij. Ik wil VRIJHEID.
Zo niet waar. Ik ben net terug van 3 weken Japan en ik heb bijna geen tijd op mijn kont gezeten om niks te doen. Het is maar net wat je ervan maakt, vliegvakanties zijn niet persee iets van vlieg naar Turkije om daar op het strand te gaan zitten en een standaard excursietje te gaan doen.
Ik wil juist ook af en toe Europa uit omdat de wereld zoveel meer te bieden heeft. Je kan wel 7 keer naar Spanje, maar is die 3e, 4e, 5e, 6e of 7e keer nu echt iets wat toevoegt? Je zal vast wel leuke plaatsjes etc zien, maar is het echt bijzonder en kan je het je over 10jaar nog zo herinneren dat je alle keren uit elkaar kan houden?
Kijk, de zoveelste strantvakantie naar Turkije oid is niet bijzonder, maar een reis zoals ik gemaakt heb is dat wel en dat zal voor de meeste van dat soort verre reizen gelden (tenzij je naar Thailand gaat en daar in feite het zelfde doet als in Turkije, wat heeft het dan voor zin die uren meer in het vliegtuig te gaan zitten)
Maar naar zo'n land gaan en er zelf een beetje rondreizen? Prima Zo moeilijk hoeft dat echt niet te zijn en het is wel echt weer wat anders. En daar ga je ook wel voor dan, de cultuur, de bijzondere dingen, het echt anders zijn van Europa etc. Daar kan je weer dingen en culturen zien en ervaren die Europa gewoon niet te bieden heeft en erg bijzonder zijn. Niet dat Europa niet bijzonder is oid en je daar niks zou hoeven zien, er is genoeg, maar het beeld wat je hier schetst van reizen buiten Europa gaat gewoon niet zomaar op.

Gefeliciteerd met je verjaardag!
Oud 07-10-2008, 15:20
Verwijderd
@Ivo: Je kunt natuurlijk ook prima verder weg vliegen en bv. verder reizen met de bus/trein. Dan zie je vaak nog veel meer van het land en van de cultuur dan wanneer je met de auto bent. Soms kun je ook een auto met chauffeur huren (iets wat in veel Europese landen onbetaalbaar is), ik heb hier geen ervaring mee, maar vrienden van mij is het erg goed bevallen. Ook dan zie je veel meer van het land en de cultuur, omdat zo'n gids er vaak heel veel vanaf weet en goed weet wat leuk/interessant/mooi/enz. is. En ik denk dat het met de sterk afwijkende verkeersgedragingen wel mee valt en je vaak zelf ook best kunt rijden...en dichterbij huis zijn er ook landen waarbij het e.e.a. flink afwijkt (denk bv. aan Engeland).
Oud 09-10-2008, 16:34
MTpower
MTpower is offline
Ik heb inmiddels heel Nederland al wel gezien, maar ik heb persoonlijk een hekel aan reizen.
Vliegtuig vind ik een ramp, het enige dat je doet is wachten en stil zitten. Met de auto sta je constant in de file in het hoogseizoen en met een ander vervoersmiddel duurt het gewoon te lang of je komt net niet ver genoeg.
Ben dit jaar naar de Ardennen geweest, vond ik leuk
Ben van plan om volgend jaar toch iets verder te gaan, Schotland en Ierland lijken me erg mooi om eens te zien
Maar ik ben altijd wel fan geweest van vakanties in eigen land, mensen onderschatten het vaak, er is echt veel meer te beleven dan de meeste denken. Iedere regio heeft weer een ander dialect, andere gewoontes en andere bezienswaardigheden. Het enige nadeel hier is het weer (maar daarvoor hoef ik ook niet naar Schotland ).

Daarbij zijn het soort vakanties die gevierd worden op bijvoorbeeld Ibiza niet mijn ding. Ik hou van rust en stilte, niet van een stelletje bezopen apen die de hele nacht achterlijk zitten te schreeuwen.
Oud 10-10-2008, 10:19
Verwijderd
Citaat:
Daarbij zijn het soort vakanties die gevierd worden op bijvoorbeeld Ibiza niet mijn ding. Ik hou van rust en stilte, niet van een stelletje bezopen apen die de hele nacht achterlijk zitten te schreeuwen.
Scandinavië! Je kunt er met de boot (= niet zo veel wachten en stilzitten) naar toe, je hebt weinig last van files en in de zomer kan het er prima weer zijn.

Canada schijnt voor een groot deel dezelfde voordelen te hebben (als ik terug kom zal ik je vertellen of het daadwerkelijk zo is ), alleen kan je er gezien de afstand beter wel met het vliegtuig naar toe gaan.
Oud 11-10-2008, 18:38
senorita_01
senorita_01 is offline
Vakantie in Nederland vind ik verschrikkelijk, dan heb ik niet het gevoel dat ik op vakantie ben met hetzelfde eten op tafel, mensen die dezelfde taal spreken, regen, etc. Zelf woon ik op Texel en mensen snappen niet waarom wij uberhaupt op vakantie gaan omdat veel mensen vinden dat wij altijd vakantie hebben. Alleen snappen ze niet dat mensen hier ook gewoon werken en dat dit voor ons "thuis" is. Ik wil ook weleens wat anders dan het strand hier en dan het liefst zo ver mogelijk weg
Oud 26-10-2008, 19:27
Verwijderd
Citaat:
(als ik terug kom zal ik je vertellen of het daadwerkelijk zo is )
Ik heb maar een heel klein stukje van Canada gezien en ik vond het wel mooi, maar ik vind Scandinavië toch echt mooier (misschien dat andere delen van Canada wel net zo mooi of mooier zijn, dat kan best)... Ik houd van bergen en vooral van water en dat heb je in bv. Zweden veel, in het deel van Canada waar wij geweest zijn, was dat minder.

Het weer was nog best redelijk, met name 's avonds/'s nachts/'s ochtends wel erg koud, maar verder goed te doen. Twee dagen na we weg waren ging het sneeuwen. En files hebben we amper gehad, alleen in de buurt van Toronto een keer een beetje.
Oud 28-10-2008, 16:30
Noddy
Noddy is offline
Ik ben vaak genoeg in Nederland op vakantie geweest. En het kan echt heel leuk zijn, maar ik ga ook liever naar het buitenland. Vooral vanwege het klimaat, maar ik wil ook graag nieuwe dingen zien. Ik vind Belgie trouwens ook heel leuk om heen te gaan. Vooral in Brugge heb ik het erg naar m'n zin gehad. Lekker toeristisch, maar dat was niet zo storend.

Ik snap trouwens wel wat de TS bedoelt. Soms lijkt het net of mensen op je neerkijken als je niet ver weg gaat. Ik vind trouwens nog iets verschrikkelijk irritant. Ik wil namelijk heel graag een keer naar Australie. Ik heb heel vaak de reactie gehad dat het stom is, want het is niet origineel dus ik moet er dan maar niet heengaan. Heel irritant, mag ik zelf weten waar ik heen wil?
Oud 28-10-2008, 20:39
battlestar
battlestar is offline
Citaat:
Wat een bullshit dit. Met een beetje voorbereiding kun je echt heel goed met het openbaar vervoer reizen buiten Europa. In grote Zuid-Aziatische steden is het OV vaak beter geregeld dan hier. Daarnaast zijn taxi's en auto's met chauffeur daar veel beter betaalbaar dan hier. En in landen als Australie en Canada/Noord-Amerika kun je prima een auto huren en zelf rond gaan rijden.
Oud 04-11-2008, 08:48
JJ Billie
JJ Billie is offline
Hey Etmee,

Je hebt groot gelijk, ook Nederland heeft heel wat mooie plekjes om te ontdekken. Ik heb een site ontdekt waar je heel leuke plekken in Nederland vindt. Je ziet hier de beste hotels, restaurants, winkels, markten, activiteiten, evenementen en nog veel meer. En het mooie is dat je dit alemaal gratis kunt uitprinten.

www.youropi.com

Ik heb ook maar meteen de enquete ingevuld want je kunt er een Ipod-nano of Dinerbon winnen.
Oud 06-11-2008, 12:53
Verwijderd
subtiel
Oud 07-11-2008, 12:56
Verwijderd
Nederland is saai. Als je dan dicht bij wil en minder moeite met taal enzo kun je nog altijd beter naar België gaan.

+ wat katje zegt.
Oud 09-11-2008, 12:51
Ivo
Ivo is offline
België is saai. In elk geval het grootste deel van Vlaanderen is zeker niet minder saai dan Nederland.
De Ardennen, daar heb je wel echt wat anders dan in Nederland, maar dan spreken ze dus weer geen Vlaams en heb je alsnog je taalproblemen.

Overigens boeit de taal mij niet zo. Ook in Tsjechie en Polen heb ik alle communicatie prima overleefd. Zolang beide communicatie partners maar hun best doen kom je er wel uit. Vaak nog hartelijk lachend ook vanwege alle aanwijzingen en gebaren die je naar elkaar maakt omdat je elkaars taal niet spreekt. Tijdens een vakantie in Tsjechië hebben we zelfs de supermarkt links laten liggen, omdat ze bij het plaatselijke dorpswinkeltje zo vriendelijk en behulpzaam waren, en geduldig op onze aanwijzingen de boodschappen bij elkaar zochten (klein kruidenierswinkeltje zonder zelfbediening).
Advertentie

Regels voor berichten