Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2006, 14:12
druiveke
druiveke is offline
hoe zorgen jullie ervoor dat je haartjes niet ingoeien???

zowel bij harsen als scheren groeien mijn haartjes in, zelf wanneer ik nadien scrub

Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 14:14
Anika
Niet tegen de groeirichting in scheren schijnt te helpen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 17:55
ilse
ilse is offline
geen idee, t gebeurt bij mij altijd, ook als ik met de richting mee scheer, al is het dan wel wat minder..
Oud 28-08-2006, 18:43
Anika
Oja scheerschuim, gebruik je dat? Ik weet niet zeker of het helpt tegen ingegroeide haartjes, maar het is wel veel beter voor je huid, die raakt veel minder geïrriteerd.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 20:05
Bloem
Bloem is offline
Calendulan emulsie erop smeren na het scheren/harsen/epileren!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 21:17
Nona
Nona is offline
Deo voor mooie oksels. Het helpt wel en dat is vrij logisch, want het is om irritatie van net geschoren huid tegen te gaan.
Oud 28-08-2006, 21:50
jolijn73
jolijn73 is offline
op tijd nieuwe mesjes nemen. dan beschadig je minder huid.
eerst even met bodylotion insmeren , dan in laten trekken, dan scheren zoals gebruikelijk. dan blijft je huid ook soepeler, dus minder beschadigingen.
Oud 28-08-2006, 22:54
druiveke
druiveke is offline
momenteel is het heel erg ontstoken vrees ik

meestal trek ik het ontstoken haartje eruit en zie ik dan een 'ontstke haarzakje'
maar nu zie ik het haar niet meer en voel ik alleen een dikke onderliggende bobbel...

Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 08:19
Anika
Dat had m'n vriend een tijdje geleden ook in z'n hals, zo'n bobbel. Daarin waren een heleboel haren gewoon aan de binnenkant van z'n huid gaan groeien. Die bobbel hebben we weggekregen door eraan te gaan zitten prutsen met een pincet totdat de haartjes aan de oppervlakte kwamen en we ze eruit konden halen. Daarna was het erg snel genezen.
Het zou misschien bij jou ook zoiets kunnen zijn? Bij hem was het namelijk ook agv scheren en waren er op die bobbel zelf ook geen haartjes te zien.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 09:11
Muchacha
Muchacha is offline
Ik smeer er dan altijd neobacitracine op, da's een huidzalf en werkt geweldig voor zo'n harde, diepliggende bobbeltjes Ik denk dat het wel vrij te verkrijgen is bij de apotheker.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 10:02
Iduna
Iduna is offline
Het bultje zit waarschijnlijk vol met iets, soms kun je 'm lekprikken met een pincet. Maar het trekt op den duur ook vanzelf weg.

Citaat:
Kruimel schreef op 28-08-2006 @ 22:17 :
Deo voor mooie oksels. Het helpt wel en dat is vrij logisch, want het is om irritatie van net geschoren huid tegen te gaan.
deo op je bikinilijn
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 19:04
Muchacha
Muchacha is offline
Bij een dikke onderliggende bobbel zou ik zeker niet gaan prikken Dat onsteekt de boel alleen maar. Ikzelf heb ook zo eens iets gehad en de dokter heeft toen die zalf gegeven (neobacitracine). Hij zei dat als het niet wegging daarmee, ik moest terugkomen zodat hij het kon opensnijden, maar zeker niet zelf aan gaan prullen. Die zalf helpt echt heel goed, 2 daagjes smeren en het is echt weg
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 19:11
DDM
DDM is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 29-08-2006 @ 11:02 :
Het bultje zit waarschijnlijk vol met iets, soms kun je 'm lekprikken met een pincet. Maar het trekt op den duur ook vanzelf weg.

deo op je bikinilijn

Precies Lekker lekprikken Een mooie weg maken met al die bacterien op je huid
Oud 29-08-2006, 20:57
Orpa
Orpa is offline
Als je het haartje kan zien kun je gewoon een speld pakken, die ontsmetten, en daarmee onder het haartje door gaan en hem er zo uit trekken. Naderhand je huid ook even schoonmaken.

Als je het haartje niet kan zien zou ik naar de dokter gaan.
Oud 29-08-2006, 20:58
juno
juno is offline
Onze niet-scherende voorouders hadden dan wel weelderige bossen haar daar, maar tenminste nooit deze shit.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 22:21
Verwijderd
Citaat:
druiveke schreef op 28-08-2006 @ 23:54 :
momenteel is het heel erg ontstoken vrees ik

meestal trek ik het ontstoken haartje eruit en zie ik dan een 'ontstke haarzakje'
maar nu zie ik het haar niet meer en voel ik alleen een dikke onderliggende bobbel...

hmm ik wil je niet bang maken... maar als het echt een dikke pijnlijke bobbel is... Ik had dat een half jaar geleden bij mijn stuitje, ik heb er een week mee rond gelopen, toen naar de huisarts gegaan, kon meteen naar het ziekenhuis voor een spoedoperatie. Sinus pilonidalis heette het, maar dat is als het bij je stuitje zit geloof ik.
In ieder geval, als het dik en pijnlijk is en de rotzooi komt er niet binnen 3 dagen uit en er zit ook geen wit kopje op, even naar de huisarts gaan!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 10:33
Verwijderd
Als ik scheer: heel scherp mesje gebruiken, scheergel gebruiken, na afloop lotion voor na het ontharen (van kruidvat) erop smeren. Maar ik scheer niet zo vaak, bikinilijn epileer ik meestal (met een pincet), daarbij smeer ik ook altijd erna iets op (die lotion, of gewoon bodymilk), en dan groeien er maar heel weinig haartjes in, en als ze toch ingroeien raken ze zelden ontstoken (dan zie ik gewoon dat haartje net iets onder mijn huid zitten).
Als 't toch gebeurt steek ik er een speld schuin onder en trek ik het haartje zo eruit, dat gaat meestal niet eens bloeden. En dan doe ik er daarna wat van dat doorzichtige ontsmettingsspul op, ik ben de naam even kwijt.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 10:46
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 30-08-2006 @ 11:33 :
Als ik scheer: heel scherp mesje gebruiken, scheergel gebruiken, na afloop lotion voor na het ontharen (van kruidvat) erop smeren. Maar ik scheer niet zo vaak, bikinilijn epileer ik meestal (met een pincet), daarbij smeer ik ook altijd erna iets op (die lotion, of gewoon bodymilk), en dan groeien er maar heel weinig haartjes in, en als ze toch ingroeien raken ze zelden ontstoken (dan zie ik gewoon dat haartje net iets onder mijn huid zitten).
Als 't toch gebeurt steek ik er een speld schuin onder en trek ik het haartje zo eruit, dat gaat meestal niet eens bloeden. En dan doe ik er daarna wat van dat doorzichtige ontsmettingsspul op, ik ben de naam even kwijt.
sterilon?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 10:47
Verwijderd
Citaat:
me blackrose schreef op 30-08-2006 @ 11:46 :
sterilon?
ja dat
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 11:32
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
DDM schreef op 29-08-2006 @ 20:11 :
Precies Lekker lekprikken Een mooie weg maken met al die bacterien op je huid
Als je wilt, mag je het ook even ontsmetten, scheelt een hoop.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten