Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2006, 20:04
sillygirl777
sillygirl777 is offline
wie weet nog films met mooie filmmuziek erin
Oud 03-09-2006, 20:06
Verwijderd
Amélie.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 20:17
ZerO
ZerO is offline
Lost in Translation
Garden State
Closer
Oud 03-09-2006, 20:31
Maharani
Maharani is offline
Marie Antoinette
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 20:33
Darko
Darko is offline
Die van Capote was behoorlijk ontroerend
Oud 03-09-2006, 20:37
Clumsy
Clumsy is offline
Crossroads
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 20:42
Verwijderd
Meeste films van Takeshi Kitano. Kenji Kawai maakt ook erg mooie filmmuziek in oa de films Princes Blade en Avalon.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 20:48
lp-girl
lp-girl is offline
requiem for a dream (!!)
The constant gardener
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 22:27
Verwijderd
pi
the 25th hour
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 22:59
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
aantal die hier al genoemd zijn sta ik zeer achter.

verder:
Gladiator
Lord of the rings
Moulin Rouge!
Kill Bill
Oud 03-09-2006, 23:26
Uice
Uice is offline
Vampyros Lesbos.
Oud 03-09-2006, 23:27
Maharani
Maharani is offline
Chocolat
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 23:32
Verwijderd
Kill Bill, The Matrix en nog veel meer.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 23:58
Otis
Otis is offline
series tellen ook?
twin peaks ; angelo badalamenti :HEART:
en fire walk with me natuurlijk.
en de rest van lynch
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 23:59
Otis
Otis is offline
Citaat:
ZerO schreef op 03-09-2006 @ 21:17 :

Garden State
dat is een leukie inderdaad
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 05:33
Verwijderd
De hele film Gardenstate kent alleen al bestaande (gezongen) liedjes, ben ik de enige die dat irri vond?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 07:27
bbyn
bbyn is offline
ik vind de narniamuziek heeel mooi, en finding neverland..
Oud 04-09-2006, 07:56
DanielC
DanielC is offline
Ik vind de muziek van Toru Takemitsu altijd wel de moeite waard. Voorderest is het werk van Nino Rota ook goed. Gustavo Santaolalla levert ook goed werk af.

Citaat:
Kenjirro schreef op 04-09-2006 @ 06:33 :
De hele film Gardenstate kent alleen al bestaande (gezongen) liedjes, ben ik de enige die dat irri vond?
Ja, waarom is dat nu weer irritant?
Oud 04-09-2006, 08:39
Uice
Uice is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 04-09-2006 @ 06:33 :
Nee, ik hou ook veel meer van een soundtrack met liedjes die niet bestaan.
Oud 04-09-2006, 09:06
McDuck
McDuck is offline
Ennio Morricone;
- The Good, the Bad and the Ugly
- Once Upon a Time in the West
- A Fistful of Dollars
- For a few Dollars more
- My name is Nobody
Ect. ect. ect.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 09:10
DanielC
DanielC is offline
Bernard Herrmann mogen we ook niet vergeten natuurlijk.
Oud 09-09-2006, 14:38
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik ben het helemaal eens met McDuck, die de muziek van Ennio Morricone noemde.

Wat ik ook prachtig vind, niet alleen als filmmuziek, maar ook op zichzelf staand, is de muziek uit veel Disney-films.

'Part of your world' uit The little mermaid, bijvoorbeeld, 'A whole new world' uit Aladdin, 'Reflections' uit Mulan en echt alles uit Beauty and the Beast.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 14:48
Dinalfos
Dinalfos is offline
The Village heeft een van de betere scores die ik gehoord heb, de afgelopen jaren.
Oud 09-09-2006, 15:40
Zyh
Zyh is offline
pirates o/t caribean 1 & 2
gladiator
Oud 09-09-2006, 16:21
Verwijderd
anyway the wind blows
walk the line
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2006, 16:34
d00r
d00r is offline
Pirates of the Carribean
Oud 09-09-2006, 16:52
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Nog niemand de geniale muziek van Nino Rota uit de Godfather-films genoemd?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 17:00
Verwijderd
Citaat:
DanielC schreef op 04-09-2006 @ 08:56 :

Ja, waarom is dat nu weer irritant?
Omdat het nu simpelweg liedjes kiezen was.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 17:08
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 09-09-2006 @ 18:00 :
Omdat het nu simpelweg liedjes kiezen was.
Ja, moet je nog wel de goede liedjes kiezen voor de goede scenes, bovendien moet het ook nog in het geheel passen. En dat is vast makkelijker gezegd dan gedaan. Je kan niet zomaar een lijst met liedjes uitprinten en dan met je ogen dicht een paar aanwijzen.

Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-09-2006 @ 17:52 :
Nog niemand de geniale muziek van Nino Rota uit de Godfather-films genoemd?
Ja, ik. Vergeet ook niet de samenwerking met Fellini.
Oud 09-09-2006, 17:12
Verwijderd
Citaat:
DanielC schreef op 09-09-2006 @ 18:08 :
Ja, moet je nog wel de goede liedjes kiezen voor de goede scenes, bovendien moet het ook nog in het geheel passen. En dat is vast makkelijker gezegd dan gedaan. Je kan niet zomaar een lijst met liedjes uitprinten en dan met je ogen dicht een paar aanwijzen.
Dan maakt het nog steeds irritant dat de hele film geen liedje kende waar niet in gezongen werd . De soundtrack van Garden State op cd, hoeft niet perse tussen de andere cds te staan met filmsoundtracks.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 17:16
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 09-09-2006 @ 18:12 :
Dan maakt het nog steeds irritant dat de hele film geen liedje kende waar niet in gezongen werd . De soundtrack van Garden State op cd, hoeft niet perse tussen de andere cds te staan met filmsoundtracks.
Nou, als jij dat irritant vind. Als het goed in de film past zie ik geen reden waarom het irritant zou zijn. En in dit geval paste het goed. En die liedjes staan op verschillende CD's, dus ik zie geen reden waarom een cd met 'de muziek van Gardenstate' niet tussen de soundtracks mag staan? Die muziek is juist speciaal gekozen voor die film. Bovendien is er een verschil tussen een score en soundtrack, als ik het goed heb.

Laatst gewijzigd op 09-09-2006 om 17:18.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 17:21
Verwijderd
Citaat:
DanielC schreef op 09-09-2006 @ 18:16 :
Nou, als jij dat irritant vind. Als het goed in de film past zie ik geen reden waarom het irritant zou zijn. En in dit geval paste het goed. En die liedjes staan op verschillende CD's, dus ik zie geen reden waarom een cd met 'de muziek van Gardenstate' niet tussen de soundtracks mag staan?
Ik vond het iets teveel van het goede. De film kent geen muziekthema, die de meeste films wel hebben. Dat als je het muziek hoort, je weer aan Gardenstate kan denken. Stel je nou eens voor dat in het eerder genoemde Godfather, op een zelfde soort manier aan het filmmuziek werd gekomen (dus wat catchy liedjes eruit vissen, die bij een scene 'passen' ), dan was de film overduidelijk minder legendarisch dan dat ie nu is. En natuurlijk mag ie er wel bijstaan, ik attendeer je er dan ook op, beter mijn post te lezen in het vervolg
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 17:28
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 09-09-2006 @ 18:21 :
Ik vond het iets teveel van het goede. De film kent geen muziekthema, die de meeste films wel hebben. Dat als je het muziek hoort, je weer aan Gardenstate kan denken. Stel je nou eens voor dat in het eerder genoemde Godfather, op een zelfde soort manier aan het filmmuziek werd gekomen (dus wat catchy liedjes eruit vissen, die bij een scene 'passen' ), dan was de film overduidelijk minder legendarisch dan dat ie nu is.
Waarom kent de film geen muziek thema? De muziek past perfect bij de karakters. Er is toch muziek, dat is alles wat er nodig is om het moment opnieuw te kunnen beleven. Waarom zou je als je een al bestaand nummer van die soundtrack los hoort niet terug kunnen denken aan dat ene mooie moment. Dat stuk over de Godfather is natuurlijk een beetje vreemd. Daar is bewust voor gekozen; als het beter was voor de film hadden ze dat heus wel gedaan. Was het voor Gardenstate beter geweest als er een uitgebreide score met strijkorkest en al gescheven was? Nee, dat zou niet bij de cultuur passen waar de karakters in de film onder vallen.

Jij zegt dat de muziek van de film niet persé bij de soundtracks zou moeten staan. Ik zeg van wel, omdat als het niet aan de film gelegen had, de muziek anders niet bij elkaar op één cd zou staan.

Laatst gewijzigd op 09-09-2006 om 17:37.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 17:36
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 09-09-2006 @ 18:21 :
Stel je nou eens voor dat in het eerder genoemde Godfather, op een zelfde soort manier aan het filmmuziek werd gekomen (dus wat catchy liedjes eruit vissen, die bij een scene 'passen' ), dan was de film overduidelijk minder legendarisch dan dat ie nu is.
Dat zou dus gebeurd zijn als de Paramount Studio haar zin had gekregen. Gelukkig was regisseur Coppola lekker eigenwijs.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 17:38
Verwijderd
Citaat:
DanielC schreef op 09-09-2006 @ 18:28 :
Waarom kent de film geen muziek thema? De muziek past perfect bij de karakters. Er is toch muziek, dat is alles wat er nodig is om het moment opnieuw te kunnen beleven. Waarom zou je als je een al bestaand nummer van die soundtrack los hoort niet terug kunnen denken aan dat ene mooie moment. Dat stuk over de Godfather is natuurlijk een beetje vreemd. Daar is bewust voor gekozen; als het beter was voor de film hadden ze dat heus wel gedaan. Was het voor Gardenstate beter geweest als er een uitgebreide score met strijkorkest en al gescheven was? Nee, dat zou niet bij de cultuur passen waar de karakters in de film onder vallen.
Dude, je ziet toch dat dit nu een meningskwestie geworden is? Ik kan geen andere films noemen, die hetzelfde hebben als GardenState en in mijn optiek ook terecht. Ik irriteerde me eraan en jij niet.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-09-2006 @ 18:36 :
Dat zou dus gebeurd zijn als de Paramount Studio haar zin had gekregen. Gelukkig was regisseur Coppola lekker eigenwijs.
En terecht
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 17:49
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 09-09-2006 @ 18:38 :
Dude, je ziet toch dat dit nu een meningskwestie geworden is? Ik kan geen andere films noemen, die hetzelfde hebben als GardenState en in mijn optiek ook terecht. Ik irriteerde me eraan en jij niet.
Het is vanaf het begin af aan al een meningskwestie. Daar zitten we immers voor op een forum. Het is jammer dat je geen moeite doet dingen op een andere manier te bekijken, en je nu met zo'n reactie komt.
Oud 09-09-2006, 18:06
Verwijderd
Citaat:
DanielC schreef op 09-09-2006 @ 18:49 :
Het is vanaf het begin af aan al een meningskwestie. Daar zitten we immers voor op een forum. Het is jammer dat je geen moeite doet dingen op een andere manier te bekijken, en je nu met zo'n reactie komt.
Waaruit kun jij concluderen dat ik geen moeite doe? Ik ben van mening dat de regisseur wat hippe liedjes in zijn film wilde doen, jij meent er meer achter te zien. Ik vind het persoonlijk zeer irritant, maar een gedeelte van een liedje te horen, waarvan ik weet dat deze veel langer duurt.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 18:12
DanielC
DanielC is offline
Ah, als je dat laatste nu eens wat eerder gezegd had. Dit is een stuk duidelijker. Dat jij geen moeite wilde doen basseerde ik op dat je zei dat er "geen muzikaal thema" was en je slechte vergelijking met The Godfather.
Oud 09-09-2006, 18:14
Verwijderd
Citaat:
DanielC schreef op 09-09-2006 @ 19:12 :
Ah, als je dat laatste nu eens wat eerder gezegd had. Dit is een stuk duidelijker. Dat jij geen moeite wilde doen basseerde ik op dat je zei dat er "geen muzikaal thema" was en je slechte vergelijking met The Godfather.
Het was geen slechte vergelijking, ik maak alleen duidelijk dat goed en origineel filmmuziek de film veel beter maken. Dat The Godfather en Garden state totaal verschillende films zijn, is niet relevant
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 18:19
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 09-09-2006 @ 19:14 :
Het was geen slechte vergelijking, ik maak alleen duidelijk dat goed en origineel filmmuziek de film veel beter maken. Dat The Godfather en Garden state totaal verschillende films zijn, is niet relevant
Tuurlijk maakt dat wel uit. Dat ligt toch aan de film, jezus. Het had in The Godfather niet gepast Neem nu de muziek uit de films van Tarantino, die maken zijn films. Zijn films staan o.a. zo hoog aangeschreven door zijn muziekkeuze. Daar past toch geen speciaal voor die film gecomponeerde muziek in?
Oud 09-09-2006, 18:22
Verwijderd
Citaat:
DanielC schreef op 09-09-2006 @ 19:19 :
Tuurlijk maakt dat wel uit. Dat ligt toch aan de film, jezus. Het had in The Godfather niet gepast Neem nu de muziek uit de films van Tarantino, die maken zijn films. Zijn films staan o.a. aangeschreven door zijn muziekkeuze. Daar past toch geen speciaal voor die film gecomponeerde muziek in?
Ik weet nu niet precies hoe het met de films van tarantino zit, maar ik weet dat de soundtrack in pulp fiction de film inderdaad beter maakte. Ik zeg toch ook niet dat het altijd maar speciaal gecomponeerd moet zijn. Ik had het over goed en origineel filmmuziek.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 18:24
Nebula
Nebula is offline
Hier ter onderbreking van de felle discussie John Williams' compilatie van filmscores (meeste oscarwinnaars, sommige 'slechts' genomineerd) voor de Oscars van 2002. Door al die climaxende muziekthema's wordt het wel een beetje zwaar aan het oor tegen het eind, maar niettemin erg leuk.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 18:26
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 09-09-2006 @ 19:22 :
Ik weet nu niet precies hoe het met de films van tarantino zit, maar ik weet dat de soundtrack in pulp fiction de film inderdaad beter maakte. Ik zeg toch ook niet dat het altijd maar speciaal gecomponeerd moet zijn. Ik had het over goed en origineel filmmuziek.
Ja, dat doe je wel.

Citaat:
ik maak alleen duidelijk dat goed en origineel filmmuziek de film veel beter maken.
Dat betekent toch dat een soundtrack die speciaal voor de film geschreven is beter is dan een soundtrack waar bestaande muziek voor gebruikt is? Jij gaat er van uit dat als de muziek speciaal voor de film geschreven is de film daar automatisch beter van wordt. En daar ben ik het niet mee eens.
Oud 09-09-2006, 18:33
Verwijderd
Citaat:
DanielC schreef op 09-09-2006 @ 19:26 :
Ja, dat doe je wel.
Ohja waar dan?

Citaat:
DanielC schreef op 09-09-2006 @ 19:26 :
Dat betekent toch dat een soundtrack die speciaal voor de film geschreven is beter is dan een soundtrack waar bestaande muziek voor gebruikt is? Jij gaat er van uit dat als de muziek speciaal voor de film geschreven is de film daar automatisch beter van wordt. En daar ben ik het niet mee eens.
Als het muziek speciaal voor de film geschreven is, is deze in ieder geval 'origineel' . Of hij goed is, is een ander verhaal.

Bestaande muziek, kan 'goed' zijn voor een film. Ik heb het misschien verkeerd geformuleerd, maar waar het simpelweg op komt is: Het muziek in Garden state vond ik goed noch origineel. Twas niet goed, omdat ik het irri vind, maar stukjes te luisteren van bestaande nummers, het was niet origineel omdat ik vind dat er niet goed nagedacht is over de muziekkeuze.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 18:35
Carn
Carn is offline
Ik heb het zelf niet zo op verzamelcds. In de context van een film kunnen liedjes goed gebruikt worden maar als ik aan 'filmmuziek' denk dan gaat het bij mij iig over muziek die voor de film gecomponeerd is.
Oud 09-09-2006, 18:39
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 09-09-2006 @ 19:33 :
Ohja waar dan?
Dat deed je in dat stuk dat ik daarna citeerde. Ik kon daar uit opmaken dat orginele (dus speciaal voor de film gecomponeerde muziek) de film altijd beter maakt.

Maargoed, laten we er nu maar over op houden, want ik zie het nu ook nergens meer naartoe gaan. Je hebt toegegeven dat bestaande muziek goed kan zijn voor een film, en daar ging het mij om.
Oud 09-09-2006, 18:42
Verwijderd
Citaat:
DanielC schreef op 09-09-2006 @ 19:39 :
Dat deed je in dat stuk dat ik daarna citeerde. Ik kon daar uit opmaken dat orginele (dus speciaal voor de film gecomponeerde muziek) de film altijd beter maakt.
Ik heb nooit uitgesloten dat bestaand muziek niet goed of origineel kan zijn.

Maar, oke einde discussie wat mij betreft
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 19:11
Verwijderd
Tarnation
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 19:49
Carn
Carn is offline
OST van Children of Dune door Brian Tyler.
Reageren

Regels voor berichten