Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2006, 15:43
anterx
anterx is offline
Ik ga hbo rechten studeren in leiden. Ik moet woensdag een taaltoets voor nederlands maken net als alle andere eerste jaars studenten. Weet iemand hoe ik me hier goed op kan voorbereiden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2006, 18:49
Lyne
Lyne is offline
Ik studeer nog niet, maar wat deed je om je voor te bereiden voor toetsen Nederlands op de middelbare school? Wij hebben meestal een toets met vragen over de tekst, en soms ook vragen over de grammatica, hoofdgedachte. Ik weet niet of het zo'n soort toets is, maar anders zou je dat soort dingen nog eens kunnen doornemen?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 18:59
Verwijderd
Je komt van de middelbare school af, je kunt toch wel spellen? Als je dat niet kunt dan hoor je überhaupt niet op enige HBO of universiteit thuis, alhoewel op dat vlak helaas veel door de vingers wordt gezien.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 19:39
Miracle
Miracle is offline
Ik dacht dat het gewoon vergelijkbaar was met een HAVO examen Nederlands?
Oud 05-09-2006, 00:22
Verwijderd
Rustig blijven... en en proberen niet in paniek te raken, en als je de toets eenmaal voor je hebt goed, en logisch proberen na te denken. Succes.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 17:21
manahatta
manahatta is offline
Maar waarom moet je dan een taaltoets maken?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 17:50
Makaveli
Makaveli is offline
Ik heb vorig jaar ook de taaltoets gedaan (zonder extra voor te bereiden). Als je de regels van stam / stam + t / meervoud / verleden tijd / samengestelde woorden kent is het niet zo moeilijk...

Heb hem vorig jaar 2 keer gedaan (ik zit nu in jaar 2). Had hem de eerste keer al gehaald, maar heel de eerste klas moest de toets opnieuw maken, vanwege onduidelijke redenen ("Ja, de eerste toets was diagnostisch", terwijl de school dat niet gezegd had, maargoed) .
Toch had ik ze alle twee gehaald, met een paar stomme foutjes (je mocht maximaal 8 fouten hebben, ik had 3 of 4 fouten bij beide toetsen).

Maar het ligt een beetje aan hoe goed je in spelling bent...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 20:30
Ndimension
Ndimension is offline
Wij hebben ook zo'n taaltoets binnenkort. Van oudere jaars heb ik vernomen dat het gewoon zo'n achterlijk toetsje is over de d's en de t's.
Oud 06-09-2006, 20:54
pyres
pyres is offline
Citaat:
anterx schreef op 04-09-2006 @ 16:43 :
Ik ga hbo rechten studeren in leiden. Ik moet woensdag een taaltoets voor nederlands maken net als alle andere eerste jaars studenten. Weet iemand hoe ik me hier goed op kan voorbereiden?
Ik had hem ook vandaag

wat was dat kut georganiseerd
ik ga een mooie brief schrijven aan het college van bestuur
Oud 07-09-2006, 10:59
anterx
anterx is offline
Zit jij ook in leiden? Het was zeker slecht georganiseerd. De toets vond ik erg apart. Het grootste gedeelte van de toets bestond uit verschillende gatenteksten. Ook moesten we een betoog schrijven en natuurlijk was er ook een gedeelte spelling. Over twee weken krijgen we de uitslag.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 12:00
pyres
pyres is offline
Citaat:
anterx schreef op 07-09-2006 @ 11:59 :
Zit jij ook in leiden? Het was zeker slecht georganiseerd. De toets vond ik erg apart. Het grootste gedeelte van de toets bestond uit verschillende gatenteksten. Ook moesten we een betoog schrijven en natuurlijk was er ook een gedeelte spelling. Over twee weken krijgen we de uitslag.
er moeten zoveel mogelijk mensen een brief gaan schrijven en een klacht indienen want dit kan echt niet
Reageren

Regels voor berichten