Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2006, 17:22
Johannecore
Johannecore is offline
Mijn vriend en ik gaan rond 12 augustus ongeveer 10 daagjes naar Bretagne, zelf zitten we te denken om richting st. Malo en Dinard te gaan. Heeft iemand nog leuke campingtips?
Advertentie
Oud 26-07-2006, 13:33
OwL
OwL is offline
Ik ben vorig jaar in bretagne geweest, we stonden op een leuke camping die Le ty nadan heette, vlak bij een plaatsje Quemperlé. (helemaal puntje van Bretagne) De camping ligt aan de rivier en de plaatsen waar je kunt staan zien er leuk uit. (maarja, misschien wilden jullie meer een andere richting op)

http://www.camping-ty-nadan.fr/nl/default.html

En als je naar Bretagne gaat zou ik zeker een keer naar 'Les Roches du Diable' gaan.

Het zijn hele grote keien uit de ijstijd en een soort kloof. Het is er heel erg mooi en er is een rivier waar je wel in kunt zwemmen met heel helder water.

Verder kun je in Bretagne ook heel veel oude grafheuvels (soort hunnenbedden waar je inkan) en menhirs zien, maar daar moet je maar net van houden

ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Oud 31-07-2006, 09:52
Johannecore
Johannecore is offline
hey dankjewel voor je tip! wij houden idd wel van mooie natuur en omgeving!
Oud 02-08-2006, 16:47
Morri
Morri is offline
Bretagne! Als je van mooie natuur hebt, zit je daar echt zéker goed. Mont st. Michel is trouwens ook wel een aanrader, erg bekend en super toeristisch, maar 't is wel een mooi klooster. Verder.. de kust is erg mooi, met al die rotsen. De mensen zijn daar erg vriendelijk, itt veel andere Fransen. Bretagne wordt wel gezien als het Friesland van Frankrijk. Ik hoop voor je dat je mooi weer hebt, dat wil nog wel eens wisselen namelijk.

Veel plezier!
Oud 11-08-2006, 16:59
Codaz
Codaz is offline
Normandie ken ik beter, dit jaar pas voor het eerst in zuid Bretagne geweest en het is me goed bevallen.
Oud 03-09-2006, 15:06
Marloes-Nanouk
Marloes-Nanouk is offline
Prachtige steden, Dinard en st. Malo. Wij zaten in het plaatsje Erquy op de camping. Erg mooi plaatsje waar je lekker kunt eten. Het strand is werkelijk waar schitterend, met allemaal rotsen en mooie getijdenwisselingen. Allemaal mensen zoeken kokkels en kreeften enzo die je 's avonds in de restaurants kunt eten (of zelf kunt klaarmaken als je handig bent natuurlijk )
Verder ligt het echt centraal, dicht bij Dinard en St. Malo en ook bij Cap Frehel. Daar moet je zeker heen, echt gigantisch mooi uitzichtpunt en rotsformaties. Wij waren 's avonds gegaan, dan is het minder druk en je hebt de mooie zonsondergang.

Zelf zaten wij op de camping Le Vieux Moulin, een best drukke camping met veel voorzieningen (zoals zwembad en tennisbanen) maar op loopafstand van het strand en ik denk dat er ook wel wat meer jongeren zitten, das misschien wel gezellig. Wel veel van die vacansoleil stacaravans en misschien is het best prijzig, het is maar hoe je smaak is natuurlijk. Er zijn ook simpelere campings in Erquy.

Bretagne is echt een aanrader, misschien ook wel goed te combineren met bijv. Normandie waar de alle stranden kunt bekijken waar DDay was, en die kerkhoven. Das ook interessant.
Oud 26-09-2006, 09:02
the exploding boy
the exploding boy is offline
ga naar het schiereiland en dan naar St. pierre Quiberon, camping domisilami (???)

http://www.quiberon.com/francais/index.php

Ik ben er 15 jaar achtereenvolgens geweest, is gewoon erg super als je niet van teveel toeristen houdt en wel van zee en mooie omgeving. Je kunt het schiereiland rond langs de cote sauvage, waar je overal inhammen en strandjes hebt. etc.

Voordeel van het schiereiland is dat het midden in zee ligt en het weer vaak stukken beter is dan in de rest van bretagne.
Advertentie

Regels voor berichten