Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2006, 16:58
Azzurra
Azzurra is offline
hey... ik zit in leuven 'op kot' en gister zat ik in de tuin te studeren, en kwam er een rode kater bij ons aangelopen. ik denk dat hij een half jaar oud is.
Toen het ging regenen ging ik naar boven naar mijn kamer en hij ging met me mee!!! nu staat bij ons de deur van de keuken naar de tuin altijd open (want het stinkt anders door een putje in de keuken), en hij kan dus gewoon naar binnen.
Nu is hij al heel de dag hier, en soms gaat hij even naar buiten en dan komt hij weer op mijn kamer liggen!
hij is echt heeeeel lief, maar ja hij is dus eigenlijk niet van mij. ik heb hem wel eten gegeven en hij had wel erg veel honger, en hij is ook best mager, maar hij ziet er verder gezond uit en is niet schuw. ik denk dus niet dat het een zwerfkat is.
wat kan ik nu doen, behalve briefjes in de buurt ophangen?
ik zou hem best willen houden, maar niet als iemand anders hem ineens heel erg moet missen.... 'verhuizen' katen zomaar?
Oud 25-08-2006, 17:23
Larry Flint
Larry Flint is offline
onze kat doet dat ook bij iedereen uit de buurt, vinden ze gaaf ofzo
en nee, katten verhuizen niet zomaar .
Oud 25-08-2006, 17:27
Azzurra
Azzurra is offline
Citaat:
Larry Flint schreef op 25-08-2006 @ 18:23 :
ik zal eens vragen of ie van een van onze buren is...
Oud 25-08-2006, 17:48
Verwijderd
Precies, even rondvragen of er ergens een rode kater woont.
Het kan natuurlijk ook dat de mensen op vakantie zijn (of de hele dag werken) en de kat buiten hebben gelaten, het dier is natuurlijk snugger genoeg omdat op jouw warme bed te komen liggen en jouw eten op te komen peuzelen als hij thuis niet naar binnen kan

Zo niet hang je pamfletten op en bel je het asiel of er nog iemand een diertje mist, anders is het jouw kat als je dat wil
Succes.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 18:02
mar87
mar87 is offline
We hebben dat ook ooit een keer gehad. Ik kwam 's avonds laat thuis en toen stond er een kat bij de deur te mauwen. Maar 'k wou dat beest niet in huis hebben. Dus heeft ie in een oud hokje overnacht en de volgende dag stond ie weer bij de deur te mauwen. Toen hebben we hem wel binnengelaten, maar m'n moeder heeft een gigantisch hekel aan katten dus dat beest mocht niet verder komen dan de garage. De kat was wel erg mak, geen zwerver in ieder geval. Maargoed, hij is een aantal dagen bij ons gebleven en ineens was die 's ochtends ook weggegaan en niet weer teruggekomen. Het beest was waarschijnlijk van iemand die ongeveer een kilometer verderop woont.

Misschien dat het bij jullie nu net zo gaat. En anders ik zou sowieso even briefjes ophangen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 19:57
Azzurra
Azzurra is offline
bedankt voor de reacties.
Het was echt zo schattig toen ik vanmorgen wakker werd lag hij op mijn zetel te slapen...

ik denk dat hij misschien oormijt heeft, want zijn oren zijn vies vanbinnen, en er zitten ook wat korstjes in. en toen ik daar iets over googleden, kwam ik uit op oormijt. Hij schud ook vaak zijn hoofd en dat stond ook bij de symptomen...

nou ja, als het beestje, sinbad heb ik hem genoemd, voor langere tijd blijft ga ik er zoiezo mee naar de dierenarts.

Laatst gewijzigd op 25-08-2006 om 20:11.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 20:11
Azzurra
Azzurra is offline
hij was inderdaad van de buren, jammmmeerrr!!! hij was zo lief....
nou ja misschien komt ie nog eens op bezoek
Oud 26-08-2006, 10:32
AngelLena
AngelLena is offline
rondvragen, kunt evt diverse asiels in de buurt opbellen of zij nog meldingen hebben gekregen van vermiste katten, bij de DA doen ze daar ook nog wel eens aan, kan je ook even informeren.
Oud 26-08-2006, 13:05
Verwijderd
Ze weet al van wie hij is.

Maar mocht het nog eens voorkomen (of bij iemand anders): veel katten zijn tegenwoordig gechipt (in Nederland iig wel, 'k weet niet of dat in België ook zo is) en dat kan de dierenarts heel eenvoudig nagaan. En anders idd dierenasiels en instanties als Amivedi bellen (ik weet niet of je in België net zo iets hebt, maar wie weet) en aangeven dat je een kat gevonden hebt.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 17:28
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-08-2006 @ 14:05 :
Ze weet al van wie hij is.

Maar mocht het nog eens voorkomen (of bij iemand anders): veel katten zijn tegenwoordig gechipt (in Nederland iig wel, 'k weet niet of dat in België ook zo is) en dat kan de dierenarts heel eenvoudig nagaan. En anders idd dierenasiels en instanties als Amivedi bellen (ik weet niet of je in België net zo iets hebt, maar wie weet) en aangeven dat je een kat gevonden hebt.
Oeps, was net wakker

Hele zooi Amivedi's zijn opgeheven trouwens, wist je dat?
Oud 26-08-2006, 17:32
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 26-08-2006 @ 18:28 :
Hele zooi Amivedi's zijn opgeheven trouwens, wist je dat?
Hier bestaat het nog, voor zo ver ik weet. En volgens mij zitten hier nog een aantal andere soortgelijke instanties (of die zitten landelijk, dat kan ook). Maar de dierenarts of een dierenasiel kan vast vertellen hoe het in zijn/haar/hun buurt zit.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 17:35
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-08-2006 @ 18:32 :
Hier bestaat het nog, voor zo ver ik weet. En volgens mij zitten hier nog een aantal andere soortgelijke instanties (of die zitten landelijk, dat kan ook). Maar de dierenarts of een dierenasiel kan vast vertellen hoe het in zijn/haar/hun buurt zit.
Hier niet meer. Is tijdelijk overgenomen toen het opgeheven werd door een particulier maar die is er inmiddels ook mee opgehouden en ik hoor dat steeds meer. Jammer
Oud 28-08-2006, 06:27
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Larry Flint schreef op 25-08-2006 @ 18:23 :
Ligt eraan hoe je verhuizen ziet, een kat kan soms wel meerdere eigenaren hebben gewoon omdat hij vindt dat hij dat nodig heeft. Dan gaat ie daar eens slapen en dan gaat ie weer naar een ander huis om te eten.
Oud 28-08-2006, 13:08
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
wizkid schreef op 28-08-2006 @ 07:27 :
Ligt eraan hoe je verhuizen ziet, een kat kan soms wel meerdere eigenaren hebben gewoon omdat hij vindt dat hij dat nodig heeft. Dan gaat ie daar eens slapen en dan gaat ie weer naar een ander huis om te eten.
Haha zo'n kat heb ik hier ook Slaapt hier, eet bij de buurman maar de eigenaar woont een paar huizen verderop
Oud 28-08-2006, 15:29
Azzurra
Azzurra is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 28-08-2006 @ 14:08 :
Haha zo'n kat heb ik hier ook Slaapt hier, eet bij de buurman maar de eigenaar woont een paar huizen verderop
tof! ik had ook gehoopt dat'ie nog eens terug kwam, maar volgens mij houden de buren hem nu binnen want ik heb hem niet meer gezien
Oud 28-08-2006, 15:47
Verwijderd
Op mijn werk hebben we zo'n kat. Hij is van mensen in de buurt, maar hij loopt meestal op mijn werk rond.

Vroeger hadden we in de straat een kat, die woonde aan de ene kant van de straat, maar deed vrijwel alles (ook) aan de andere kant van de straat bij een ander gezin (hun dochter was wel een goede vriendin van de dochter waar de kat eigenlijk hoorde, dus dat scheelde ).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten