Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2006, 23:49
Robertow
Robertow is offline
Ik ben op zoek naar iemand die ervaringen wil uitwisselen over zijn of haar reis naar Thailand. Met voornamelijk de must en de don'ts.

Het gaat voornamelijk om de volgende steden:

Chiang Mai
Bangkok
Phuket
Pattaya

Je kunt mij tevens ook toevoegen op MSN: RobNieuwendijk@hotmail.com

in iedergeval bedankt!!

Gr Robert
Advertentie
Oud 25-06-2006, 10:21
Gothic
Gothic is offline
je hebt mij al toegevoegd zie ik...

Chiang Mai:
- avondmarkt, is super leuk, laat je met een tuktuk naar de Mc brengen en je staat er midden op
- trekking van 3 dagen
- olifantentocht
- bambooraft
- laat je door een tuktuk rondrijden in de omgeving, er zijn hoop mooie tempels ed

Bangkok
- grote paleis
- wat pho (liggende boeddha)
- wat arun (aan de rivier)
- golden mount (grote kunstmatige berg met mooi uitzicht)

shopping
- weekendmarkt
- suan luan night bazaar
- patpong (hoeren buurt) voor de liefhebbers
- MBK
- Siam Centra
- Siam paragon

Verder:
- boottocht over de klongs
- fietstocht met andre breuer / of Co van kessel

http://kareninthailand.waarbenjij.nu...messageArchive

hier heb ik ook wat informatie op gezet...

http://www.xsbb.nl/phpbb//index.php?id=thailand

www.thailandvoorbeginners.nl
Oud 01-07-2006, 01:25
TopDrop
TopDrop is offline
Ik ben twee jaar geleden drie weken naar Thailand geweest met zown georganiseerde groepsreis. Ik ben in heel veel plaatsen geweest, onder andere Chiang Mai, Bangkok en Phuket (een paar maanden voor die mega-overstromingen).

We zijn in Bangkok aangekomen, we hebben toen een twee-weekse rondreis gemaakt door het noorden. We zijn toen teruggekomen in Bangkok, en daarna nog een week naar het zuiden (Phuket).

Ik vertel even kort wat me het meest is bijgebleven

Bangkok is gewoon een ontzettend grote hoofdstad (net zo groot als de provincie(!) Utrecht). We hebben daar 's avonds op de hoogste toren gestaan van Bangkok. En het enige wat je om je heen tot aan de horizon zag was gewoon stad (maar daarom niet minder mooi). Je kijkt er je ogen uit. Als je voor het eerst door de schuifdeuren van het vliegveld naar buiten loopt is het alsof je in een andere wereld bent aangekomen. WHAM! Warmte. En alles is anders. Het eerst komende half uur ben je sprakenloos.
Toen we na twee weken dus terug kwamen in Bangkok (in hetzelfde hotel) hadden we echt een soort thuiskomst gevoel. Na twee weken ben je redelijk aan alle gang van zaken gewend en is het echt heel apart om dan weer terug te komen daar.

Chiang Mai was (van deze drie) veruit de leukste. Die avondmarkt is echt gezellig. Ook hebben we daar een hele mooie fietstocht gemaakt met goeie mountainbikes en veel mooie dingen gezien. Mooie natuur, aardige mensen, leuke sfeer, mooie stad, (de reisleider woonde daar)..

Phuket is echt zown strandplaats met veel toeristen. We zijn in de rest van Thailand eigenlijk geen toeristen tegengekomen, maar gewoon hele vriendelijke aardige Thaise mensen. In Phuket waren er voornamelijk veel moslims die veel minder sympathiek over kwamen en zelfs boos werden en aan je gingen zitten als je niet met ze mee hun winkeltje binnen ging om een maatpak te laten maken.

Dat is in een notendop wat ik me zo snel nog kan herinneren van deze fantastische reis. Als ik de foto's erbij pak komt er nog veel meer naar boven.

Vorig jaar hebben we ook een prachtige reis naar China gemaakt van twee weken. Ennu zijn we weer redelijk in de vakantiestress, want we vertrekken 6 juli naar de VS!
Oud 27-08-2006, 17:29
funatphuket
funatphuket is offline
Voor degene die meer willen weten over Thailand en Phuket kan ik je aanraden om even de site fun at Phuket te bekijken. Je kunt er allerlei informatie vinden over Phuket en Thailand in het algemeen. Het is een nieuwe site die nog in ontwikkeling is en er is onlangs een forum gestart.
Oud 27-08-2006, 20:00
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
funatphuket schreef op 27-08-2006 @ 18:29 :
Voor degene die meer willen weten over Thailand en Phuket kan ik je aanraden om even de site fun at Phuket te bekijken. Je kunt er allerlei informatie vinden over Phuket en Thailand in het algemeen. Het is een nieuwe site die nog in ontwikkeling is en er is onlangs een forum gestart.
*kuchspamkuch*
Oud 27-08-2006, 21:07
Verwijderd
Citaat:
akumabito schreef op 27-08-2006 @ 21:00 :
*kuchspamkuch*
Zeik niet zo, verwijzing is van toepassing op dit topic.
Oud 27-08-2006, 21:14
akumabito
akumabito is offline
Kijk eens naar dat figuur z'n forumnaam, en z'n signature... relevant of niet, hij is gewoon z'n eigen site aan het spammen...
Oud 27-08-2006, 21:54
funatphuket
funatphuket is offline
Eigen site spammen of niet. Het is geen reclame site ofzo. Puur een site met de informatie waar mensen om vragen. Lijkt me niet reuze fout. Maar goed....verwijder maar als je wil.
Oud 28-08-2006, 09:15
Gothic
Gothic is offline
zonde om naar Phuket te gaan, kun je net zo goed naar salou ofzo gaan. Ga naar het echte thailand!
Oud 28-08-2006, 09:17
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 01-07-2006 @ 02:25 :
Ik ben twee jaar geleden drie weken naar Thailand geweest met zown georganiseerde groepsreis. Ik ben in heel veel plaatsen geweest, onder andere Chiang Mai, Bangkok en Phuket (een paar maanden voor die mega-overstromingen).

We zijn in Bangkok aangekomen, we hebben toen een twee-weekse rondreis gemaakt door het noorden. We zijn toen teruggekomen in Bangkok, en daarna nog een week naar het zuiden (Phuket).

Ik vertel even kort wat me het meest is bijgebleven

Bangkok is gewoon een ontzettend grote hoofdstad (net zo groot als de provincie(!) Utrecht). We hebben daar 's avonds op de hoogste toren gestaan van Bangkok. En het enige wat je om je heen tot aan de horizon zag was gewoon stad (maar daarom niet minder mooi). Je kijkt er je ogen uit. Als je voor het eerst door de schuifdeuren van het vliegveld naar buiten loopt is het alsof je in een andere wereld bent aangekomen. WHAM! Warmte. En alles is anders. Het eerst komende half uur ben je sprakenloos.
Toen we na twee weken dus terug kwamen in Bangkok (in hetzelfde hotel) hadden we echt een soort thuiskomst gevoel. Na twee weken ben je redelijk aan alle gang van zaken gewend en is het echt heel apart om dan weer terug te komen daar.

Chiang Mai was (van deze drie) veruit de leukste. Die avondmarkt is echt gezellig. Ook hebben we daar een hele mooie fietstocht gemaakt met goeie mountainbikes en veel mooie dingen gezien. Mooie natuur, aardige mensen, leuke sfeer, mooie stad, (de reisleider woonde daar)..

Phuket is echt zown strandplaats met veel toeristen. We zijn in de rest van Thailand eigenlijk geen toeristen tegengekomen, maar gewoon hele vriendelijke aardige Thaise mensen. In Phuket waren er voornamelijk veel moslims die veel minder sympathiek over kwamen en zelfs boos werden en aan je gingen zitten als je niet met ze mee hun winkeltje binnen ging om een maatpak te laten maken.

Dat is in een notendop wat ik me zo snel nog kan herinneren van deze fantastische reis. Als ik de foto's erbij pak komt er nog veel meer naar boven.
welke reis en welke organisatie?
Oud 28-08-2006, 10:14
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Gothic schreef op 28-08-2006 @ 10:15 :
zonde om naar Phuket te gaan, kun je net zo goed naar salou ofzo gaan. Ga naar het echte thailand!
Mee eens..! Ik heb een half jaar stage gelopen op Koh Samui, en de ontwikkelingen daar gan zo snel dat het steeds meer op Phuket gaat lijken, echt zonde gewoon, want het hele eilandgaat naar de knoppen..

Ik ben nog bij wat vrienden op bezoek geweest vlakbij Konkean (Isan, in het noord-oosten). Lekker een weekje op het platteland gezeten. Geen stromend water, geen electriciteit, in een houten hutje waar 's avonds de koeien onder sliepen. Helemaal super. Die ene week daar vond ik veel leuker als die 6 maanden op een "paradijslijk" eiland..

Regels voor berichten