Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2006, 15:35
prof_lorbert
prof_lorbert is offline
hallo mede-forumers ,

zit nu 2 jaar zo'n beetje in de "problemen" en met bahandelijk loopt het maar niet goed ben nu sinds 2 week bij diegene weg. Heb door de slechte behandeling en begelijding een second opinie gedaan bij UMC Utrecht en dan de jeugdpsychiatrie afdeling. echt ik stond verbijsterd hoe ze daar te werk gingen zo anders en dan in positieve zin was echt een soort van openbaring van hoe het ook kan!
Daar dus aantal gesprekken gehad en testen en onderzoeken etc en nu inmiddels denk ik 4 week terug advies gehad om voor observatie opgenomen te worden in de open unit aldaar. heb daar na wat tobben mee ingestemd want het ging gewoon echt niet.
Hiervoor kreeg ik advies van mij vorige behandelaar om naar de viersprong te gaan voor opname, ik vond dat nogal plots en onverwacht en ben daar ook niet mmee in gegaan en ook omdat ik dat gewoon doodeng vond ik dacht niet dat ik dat zou volhouden denk dat nog steeds.
waarschijnlijk binnen nu en 2 week moet ik naar umc toe voor 8 week.
Vind het doodeng en vraag me echt af hoe dat te overleven zegmaar, want probleem is angst enzo en depri, en dan ben je uberhaupt al angstig en dan nog eens daarheen dat maakt het denk ik alleen maar erger en angstiger.
Ik vroeg me eigenlijk af of er hier ook mensen beetje weten van het hoe en wat enzo van opname zegmaar, en dan het liefst natuurlijk over umc utrecht.

thnx voor lezen and take care all!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2006, 16:07
coopergirl
coopergirl is offline
Je komt binnen met je eigen spulletjes en krijgt een kamer aangewezen waar je slaapt. De instelling heeft handdoeken, lakens, washandjes, wasmachine, droger, strijkplank e.d. Vervolgens kun je daar even je spullen neerzetten. Vervolgens heb je een gesprek met de arts (/verpleegkundige). Daarna krijg je een rondleiding door de instelling + wat info boekjes over je rechten en plichten, bezoektijden etc.

Normaal gesproken eet je in groepsverband op vaste tijden. Daarbij is er een corvee-lijst waar iedereen zich aan probeert te houden.

Het ligt eraan met welk doel je opgenomen wordt en voor hoelang. Misschien kun je deelnemen aan creatieve therapie, psychomotorische therapie, goldstein training etc etc etc.

Het kan wat afwijken wat volgorde betreft.

Sterkte!!!
Oud 05-06-2006, 09:44
prof_lorbert
prof_lorbert is offline
hoi,

bedankt voor je reactie
poeh dat gaat wat worden
ook dat gezamenlijk eten, ben niet bepaald een eter.
en therapie zal vast in groepsverband zijn denk ik dan dat is voor mij ook lastig.
Ik ga erheen voor observatie dus en na die 8 week gaan ze kijken wat voor mij het beste is om te doen welke therapie enzo en/of langdurige opname

take care
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 20:00
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik ken een meisje dat opgenomen is in het umc op de jeugdafdeling. Zit alleen niet op dit forum, maar kan je wel een pm sturen over op welk forum je haar kunt vinden. Misschien dat je haar een beetje kan vragen over haar ervaringen.

Laat maar weten.
Oud 06-06-2006, 20:02
prof_lorbert
prof_lorbert is offline
hoi,

als je dat zou willen doen graag
danke
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 21:43
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ik heb er 6 jaar geleden 3 maanden intern + 3 maanden ambulant gezeten. In eerste instantie ter observatie, daarna als behandeling.

Negatief:
De therapieën vond ik slecht. Kunsttherapie was gewoon leuk maar niks therapeutisch aan, en dan had je nog iets van sociale vaardigheidstherapie met Hans: dat was ook gewoon een eindeloos rondje praten (met teveel mensen) over de huidige stand van zaken en af en toe een rollenspel. Ik weet niet hoe de psychotherapie daar was, die heb ik niet gehad.
De behandeling voor eetstoornissen was geloof ik wel effectief.
De Fritz Redl-school. Als je nog een of andere school moet afmaken, ga dan vooral niet daarheen. Het komt erop neer dat je alles zelf moet uitzoeken, regelen en leren. Er zijn geen mensen die je iets kunnen leren vergelijkbaar met wat je anders op school leert. Je kan er wel rustig werken.
Ik ben verkeerd gediagnosticeerd, er werd over mijn hoofd heen gepraat, ik werd niet goed doorverwezen en er werd niet overlegd over vervolgstappen, die werden gewoon gepresenteerd als de-vervolgstappen. (denk aan bijv. "Nu ga jij extern en kom je 3x per week een dag hierheen.")

Positief:
Structuur: dag is redelijk goed ingedeeld, genoeg vrije tijd.
Gezellig: je krijgt op een gegeven moment toch een 'thuis'-gevoel, je kan veel van anderen leren, mensen zijn over het algemeen vriendelijk.
De leiding was goed, consequent, vriendelijk.
Het eten was lekker. (maar daar was niet iedereen het mee eens)
De extra activiteiten: samen feestjes organiseren, naar de 'bingo', wandelen, enz. Gewoon gezellig.

Dus, ervan uitgaande dat het niet veranderd is, als je een goede behandeling of observatie zoekt, ga hier NIET heen. Wil je tot rust komen, even reflecteren, leren binnen een groep te leven, een nieuwe ervaring ga hier wel heen. Maar ik neem aan dat dat niet de redenen zijn om intern te gaan, en ik denk dat je die dingen ook wel krijgt bij de Viersprong.
Oud 03-09-2006, 17:35
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Ik weet niet hoe het bij het UMC zelf is.
Maar mijn ervaring met opname was wel positief. Natuurlijk; het zijn een hoop nare dingen, en ze zullen een onbeschrijfbare indruk maken op je. Die je de rest van je leven ook nooit zal vergeten. Het is een opgave dit te accepteren; en daarmee om te gaan. Maar daar krijg je vast ook begeleiding bij.

Wel is het heel goed, en heel dapper van je dat je deze stap neemt. Bij mij was het destijds nooit aan het ligt gekomen, en werd ik pas opgenomen toen ik op de IC terecht kwam, en het eigenlijk maar net aan overleefde. Heeft het dan nog zin, vraag je jezelf af.
En ik weet het niet; wellicht heeft het wel zin gehad.

Ik heb er iig een heleboel inzicht van gekregen, en veel van geleerd. Confronterend, maar zeker niet slecht. Vergeet niet dat nu je eenmaal al bij het punt opname terecht bent gekomen; er atlijd iets zwaars aan zit. Maar het is wel dé plek waar je echt serieus genomen wordt, en waar ze echt in je gaan investeren.
Grijp die kans dan ook met beide handen, want je bent dat zeker waard.

Ik wens je in ieder geval veel succes. Hopelijk horen we nog hoe het met je gaat!

Take care!
Reageren

Regels voor berichten