Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2006, 11:30
faan
faan is offline
Na vijf maanden heb ik t uitgemaakt mijn vriend. Voor hem was ik wel de ware en hij denkt volgens mij nog steeds dat het nog aan kan gaan. Ik voel me natuurlijk enigszins aangetrokken tot hem, maar ik mag hem ook veel als gewoon een vriend. We hebben een keer afgesproken om over de week te praten, maar ik zag dat hij het moeilijk had (ik in mindere mate ook). Ik heb hem ook duidelijk gemaakt dat ik nooit meer een relatie met hem wil. Overigens zie ik hem als een goede vriend, maar hij kan dit anders interpreteren.Maar is het nou wel verstandig dat we blijven afspreken en op msn constant met elkaar praten?

P.S. Het maakt in principe niet uit dat dit om een homorelatie gaat.
Oud 11-09-2006, 11:37
Pluis
Pluis is offline
Zolang jullie allebei niet ongelukkig worden van het blijven praten, zie ik geen probleem.

Het is moeilijk om de stap van relatie naar gewoon vriendschap te maken, maar als jullie het voor elkaar krijgen is dat alleen maar leuk.

Zolang jij het leuk vindt om met hem te blijven praten en hij vindt dat andersom ook, zie ik het probleem niet, zolang het maar duidelijk is dat het bij vriendschap blijft nu.
Oud 11-09-2006, 11:39
ganja
ganja is offline
als jij nog wel vrienden met hem wil zijn, moet je daar echt met hem over praten, omdat hij het anders inderdaad nog veel hoop kan hebben dat jullie weer bij elkaar komen. zorg ervoor dat hij weet dat jij nog wel om hem geeft, en nog wel vrienden met hem wil zijn maar dat hij er niet van uit moet gaan dat jullie ooit nog eens een relatie zullen beginnen.
je moet er echt gewoon rustig met hem over praten en echt duidelijk maken hoe je je voelt tegenover hem en hoe jij er over denkt.probeer het allemaal uit te praten, dat is echt het beste

ik hoop dat alles goed komt

als je hier geen antwoord op wil geven hoeft het niet hoor, maar waardoor is het eigenlijk uitgegaan? (mag ook via pm antwoorden als je niet wil dat iedereen dat kan lezen )
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 11:40
faan
faan is offline
Nou ik vind het in ieder geval hartstikke leuk om zo met elkaar te praten. Hij ook, anders deed ie het niet. Maar goed, ik hou ook wel van de aandacht.
Oud 11-09-2006, 11:45
Verwijderd
Het feit dat jij van de aandacht houdt moet niet betekenen dat je misbruik maakt van hem he? Je moet hem zeker niet het gevoel geven dat je ooit nog iets met hem wilt beginnen. Uit is uit.
Misschien een tijdje minder contact, en dan weer contact opnemen.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 11:46
faan
faan is offline
Ik wilde hem niet aan het lijntje houden. Ik had namelijk al meerdere malen getwijfeld over ons tweeën. Hij was wel supergoed voor me, maar hij was niet de persoon die ik zoek in een relatie. Hij was bijvoorbeeld 3 jaar jonger dan ik. Ik keek vaak naar anderen en ik wilde hem in de laatste week niet eens meer kussen. Naja, iig ging ik met hem praten en toen rolde eruit dat het beter zou zijn als het uitging.
Ik liet ook weten dat ik wel om hem gaf; bij het uitmaken moest ik ook huilen (en dat doe ik niet vaak in gezelschap).
Oud 11-09-2006, 11:54
Muchacha
Muchacha is offline
Als een relatie uitgaat en één van de betrokkenen heeft daar nog last van, is het beter om tijdelijk ff geen contact meer te hebben, op geen enkele manier (zeker geen MSN ). Je hebt tijd nodig om alles van je af te zetten, en dat gaat niet als je de andere nog hoort. Dus ik raad aan om ff het contact te verbreken en dan zie je vanzelf wel wanneer jullie terug vrienden kunnen worden.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 13:15
remy476
remy476 is offline
Ik heb ook een relatie met iemand gehad. Ík was ook degene die het toen uit heeft gemaakt terwijl zij nog superveel van mij hield (en nog steeds doet). We spreken elkaar op msn en sturen soms sms'jes. Binnekort zie ik haar misschien weer als ik uitga bij haar in de buurt. Maar meer dan vrienden kunnen wij niet meer worden. Die tijd is geweest en dat moet ze dan maar accepteren. Maar het is nu niet meer zo dat ik helemaal geen contact meer met haar kan/wil hebben
Oud 11-09-2006, 14:01
Trinity
Trinity is offline
het is misschien wel leuk om nog aandacht te krijgen van die persoon, maar zolang je hem ook aandacht geeft blijft hij hoop houden. Misschien kan hij relationele aandacht en vriendschappelijke aandacht niet uit elkaar houden, en dat zal hem gek maken. Want wat wil je nu?

gewoon afspreken even 3 maanden geen contact meer te hebben. Niet omdat je hem niet meer mag, maar om hem tegen zichzelf in bescherming te nemen.
Oud 11-09-2006, 14:58
Kayleigh
Kayleigh is offline
Met mijn ex heb ik ook nog contact (in begin niet, omdat hij dat niet aankon, nu weer wel, vrij regelmatig) maar alleen via msn en soms sms omdat hij in het buitenland woont. We zien elkaar dus niet maar toch hoopt hij nog steeds dat het weer goed gaat komen (heb het 9 mnd terug uitgemaakt), terwijl ik gewoon duidelijk ben tegen hem. Ik ga niet in op zijn toenaderingspogingen en reageer afhoudend en koel (voor zover dat kan via msn) als hij erover begint.

Op zich vind ik het best irritant dat hij nog steeds hoop heeft en we niet gewoon friends kunnen zijn, maar aan de andere kant wel logisch.. denk dat heel veel exen dat hebben en als je daar tegen kunt, kunnen jullie best vrienden blijven. Maar ik zou om te beginnen wat afstand nemen. Na een week gelijk omschakelen vraagt best veel van hem, zeker omdat hij je terug wil. Denk dat je hem wel die ruimte moet geven..
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 15:11
zoef de haas
zoef de haas is offline
Wacht tot hij zelf contact opneemt...
Uit ervaring weet ik dat niets zo kut is als een ex hebben die je zelf nog graag terugwilt maar weet dat dat niet zo zal zijn, maar die nog wel steeds contact met je zoekt. Dat maakt dat je toch ergens hoop krijgt.
Oud 11-09-2006, 18:39
faan
faan is offline
AAAAAAAH! Hij heeft n ander. Ik ben zoooo jaloers! Het klinkt misschien raar dat ik dat ben, maar het is pas een dikke week uit en hij was een paar dagen geleden nog triestig om het uitgaan. Ik hoop echt dat ie ander aids heeft, zodat ze lekker zwanger worden. OF ZO! En gelijk al na het zoenen elkaars vriendje zijn. Pff. Zijn ouders weten niet eens dat ie gay is. En die jongen lijkt ook nog enigszins op mij.
Nu heb ik opeens het probleem
Oud 11-09-2006, 18:47
faan
faan is offline
Citaat:
Ashamed schreef op 11-09-2006 @ 19:45 :
hmmm... lastig. nu merk je dus opeens dat je toch nog van hem hield? Of zeg ik dat te snel?
Ik hou hartstikke veel van hem. Hij was mijn 'echte' eerste voor bijna alles. En ik was nog steeds aant rouwen, maar keek wel genoeg rond hoor
Oud 11-09-2006, 18:58
Muchacha
Muchacha is offline
Wel een beetje nep van hem om nu al terug een ander te hebben. Precies echt iets typisch mannelijks
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 18:59
faan
faan is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 11-09-2006 @ 19:58 :
Wel een beetje nep van hem om nu al terug een ander te hebben. Precies echt iets typisch mannelijks
Nouja.. hij was iig abusoluut niet het mannetje
Oud 11-09-2006, 19:07
I C U
I C U is offline
Op zich best wel storend dat ie nu een ander heeft... Lijkt me nu ook minder moeilijk om geen tot heel weinig contact met hem te onderhouden. Is sowieso goed voor jou en zeker ook voor hem. Hoe noemen ze dat ook alweer, een relatie beginnen om over je vorige relatie heen te komen? Rebound? Rebounce? Anyway, je snapt wat ik bedoel.
Oud 11-09-2006, 19:10
Muchacha
Muchacha is offline
Bounceback
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 20:15
I C U
I C U is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 11-09-2006 @ 20:10 :
Bounceback
Ook niet... Maar misschien zich ik wel in de verkeerde hoek
Oud 11-09-2006, 20:22
Qimm
Qimm is offline
Rebound is wel het juiste woord
Oud 11-09-2006, 20:54
clubje
clubje is offline
Citaat:
faan schreef op 11-09-2006 @ 19:39 :
Ik hoop echt dat ie ander aids heeft, zodat ze lekker zwanger worden. OF ZO!
Vind ik wel een kutopmerking.

Enfin, mijn mening over mensen die het uitmaken is: het is hun taak de ander tegen zichzelf te beschermen. Wees niet onvriendelijk, maar wees in godsnaam duidelijk dat het OVER is, doe NOOIT iets dat de ander hoop geeft, dat is het minste wat je kunt doen...

Direct overschakelen naar vriendschap als de ander nog hoopt is volgens mij onmogelijk...er is tijd zat om vrienden te worden, dus vind ik dat net na de relatie er een tijd moet zijn waar er geen contact is...
Oud 12-09-2006, 08:06
Shredder
Shredder is offline
Zoals de anderen ook al zeggen, gewoon contact voor een (langere) tijd verbreken. Dan heeft je ex even de tijd om alles te laten bezinken en het tot hem te laten doordringen dat het nooit meer iets wordt tussen jullie. Zoals DeltaOne's voorbeeld, niets is zo kut om iemand nog hoop te geven terwijl het geen hoop heeft. Zo doe je je ex alleen maar meer pijn, omdat hij iedere keer weer een beetje hoop krijgt, dat dan daarna voor niets bleek te zijn.

Waarom ben je ineens zo jaloers dat hij een andere vriend heeft? Tuurlijk is het klote dat hij zo snel al iemand anders heeft, maar jij was degene die het uitmaakte en degene die zei dat het nooit meer iets kon worden. Dus volgens mij kun je hem hier niet echt iets verwijten?
Oud 12-09-2006, 15:56
faan
faan is offline
Citaat:
Shredder schreef op 12-09-2006 @ 09:06 :
Waarom ben je ineens zo jaloers dat hij een andere vriend heeft? Tuurlijk is het klote dat hij zo snel al iemand anders heeft, maar jij was degene die het uitmaakte en degene die zei dat het nooit meer iets kon worden. Dus volgens mij kun je hem hier niet echt iets verwijten?
Wij hadden iets speciaals. We waren tot slot van rekening niet met een ruzie uit elkaar gegaan. Het leek mij het beste zo. Ik had er ook veel gevoelens bij. Ik moest nog helemaal wennen. Net als hij, dacht ik; hij racht er na een week weer doodleuk tegenaan. Ik begrijp gewoon niet hoe hij al gelijk met iemand kan kussen, terwijl hij de hele week zielig was aant doen. Hij doet gewoon net alsof hij weer gelukkig is.

Je moet het niet zo simpel zien van dat ik het zelf uitmaakte. Ik had er minder problemen mee gehad als hij dit na een paar weken had gedaan.
Oud 12-09-2006, 16:04
Estar
Estar is offline
Jij was niet de ware voor hem, klaar.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 16:13
faan
faan is offline
Citaat:
Estar schreef op 12-09-2006 @ 17:04 :
Jij was niet de ware voor hem, klaar.
Nou hij heeft mij dat wel heeeeel vaak gezegd? Dat zei ie al sinds dag 1. Wat een moddervette dushi is het dan, als ie loog.
Oud 12-09-2006, 16:37
Shredder
Shredder is offline
Waarschijnlijk heeft hij ook veel verdriet, net zoals jij. Alleen probeert hij er overheen te komen door middel van verder te gaan en daten met andere jongens, terwijl jij liever het eerst in je eentje verwerkt. Dat is een kwestie van voorkeur en hoe je het liefst dingen verwerkt.
Oud 12-09-2006, 16:38
Estar
Estar is offline
Citaat:
faan schreef op 12-09-2006 @ 17:13 :
Nou hij heeft mij dat wel heeeeel vaak gezegd? Dat zei ie al sinds dag 1. Wat een moddervette dushi is het dan, als ie loog.
In dat geval zegt hij het nu tegen zijn nieuwe neukerdje.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 16:43
faan
faan is offline
Citaat:
Estar schreef op 12-09-2006 @ 17:38 :
In dat geval zegt hij het nu tegen zijn nieuwe neukerdje.
ik wil niet weten wat ze allemaal doen en hoe snel al. Ik denk dat mn ex vanavond al zwanger is en morgen krijg ik een trouwkaartje in de bus.
Oud 12-09-2006, 16:44
Haligh
Haligh is offline
het ligt aan de persoon.
ik kan het nu opeens ook met mijn ex vinden en ben er zelfs afgelopen donderdag de hele dag mee op stap geweest en geholpen met de kamer inruimen.

het heeft wel ong een jaar geduurd, maar dat kwam mede omdat zij er nog niet zo lang over heen is.

dat ligt natuurlijk bij ieder persoon anders, maar zolang het niet op een rottige manier uitgegaan is (gigantische ruzies, vreemdgaan,etc.) moet er op een gegeven moment wel een punt komen waar normale omgang met elkaar ( al dan niet als vrienden) mogelijk is.

als het net uit is is het natuurlijk wel aan te raden om niet gelijk (geforceerd) af te spreken, want daar worden beiden partijen niet vrolijker van. oa. door misschien verkeerd opgevatte bedoelingen.
Oud 12-09-2006, 16:48
Drez
Drez is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 12-09-2006 @ 17:22 :
Lol, mijn ex zei altijd (toen het nog aan was) "volgens mij is er ergens een meisje dat veel beter bij jou past"
"Ik ben niet de ware voor je, ik wil het wel maar ik ben het niet denk ik"

Enz Enz ...

Domper.. voor mijn gevoel was ze dat dus wel ...
nou, ze was het dus niet blijkbaar
Oud 12-09-2006, 17:36
PigCopRule
PigCopRule is offline
Praten kan, maar niet ellenlang oeverloos doelloos over je relatie want dan gaat het mis.

Zelf prefereer ik geen contact met m'n exen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 18:05
PigCopRule
PigCopRule is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 12-09-2006 @ 19:03 :
Wat doe je dan met je herinneringen, als je ze met niemand meer kunt delen?
Voor mij zijn herinneringen om ze voor mezelf te houden, maar zo'n relatie is dan wel een afgesloten hoofdstuk. Daarnaast praat ik nog heel af en toe met een ex, maar echt contact hoef ik niet. Niet dat ik ruzie heb, maar ik heb er gewoon geen behoefte aan.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 18:56
clubje
clubje is offline
Citaat:
faan schreef op 12-09-2006 @ 17:43 :
ik wil niet weten wat ze allemaal doen en hoe snel al. Ik denk dat mn ex vanavond al zwanger is en morgen krijg ik een trouwkaartje in de bus.
Jouw ego is geschaadt en daar heb je het moeilijk mee.

Het is uit en vanaf dan is iedereen vrij, ik vind je reactie en je grove uitlatingen tegenover hem nogal laf.
Oud 12-09-2006, 22:31
faan
faan is offline
Drama kent geen grenzen.
Oud 12-09-2006, 23:25
Verwijderd
Wat een domme reactie, dat je ze nu beide vanalles toewenst, terwijl jij degene was die het uitmaakte. En dan is het totaal irrelevant om te zeggen dat je er ook gevoelens bij had en dat het moeilijk was.
JIJ hebt het uitgemaakt en juist daarom heeft hij het volste recht om met een ander iets te beginnen, hoe 'nepliefderig' dat ook is.

Aansteller.

Edit:

wil ik er nog even aan toevoegen dat je zelf ook wel hypocriet bezig bent - je concludeert dat zijn 'jij bent de ware' gelogen was, terwijl je zelf zegt nog wel gevoelens te hebben, maar tegelijkertijd hem van alles uitscheldt. Hoe echt was jouw liefde voor hem dan?

Laatst gewijzigd op 12-09-2006 om 23:28.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 23:59
havana
havana is offline
Citaat:
faan schreef op 11-09-2006 @ 19:59 :
Nouja.. hij was iig abusoluut niet het mannetje
Soms kan je ook teveel informatie geven.

@ Deltaone

Waarom maakte je het niet meteen uit toen ze dat zei? Tuurlijk hoeft ze niet te zeggen dat ze je ware is. Maar het tegenovergestelde zeggen is natuurlijk helemaal niks daar maak je alleen maar dingen mee kapot. Hoelang hebben julie nog iets gehad nadat ze dat zei?
Oud 13-09-2006, 09:36
faan
faan is offline
Godsamme. Ik scheld iedereen uit. Slechte gewoonte. En als ik iemand aids toewens, wil ik alleen maar grappig zijn. En het boeit me niet of het gewaardeerd wordt.

Hij heeft overigens ook het volste recht om een ander te nemen. Maar mag ik dan geen (voor bepaalde mensen afwijkende) gevoelens hebben? Ik hou nog super veel van hem. Maar dat kwam vooral omdat ie me vaak hielp met problemen/gevoelens. Hij was absoluut niet de ware voor mij. En ik schold hem uit omdat ik op die manier mijn gevoelens kwijt kon. Ik vind dat niet hypocriet. Trouwens, ik moet alleen maar lachen om de gebruikte scheldwoorden: een 'zwangere' moddervette aidsdushi die gaat trouwen.

Edit: als deze woorden zo schokkend zijn, dan zijn jullie niet veel beter dan ik. Aanstellers!

Over dat ik het mannetje was: volgens mij associeer je dat met seks? Ik wilde alleen daarmee zeggen dat hij niet zo heel mannelijk was.
Oud 13-09-2006, 11:34
Student
Student is offline
Citaat:
faan schreef op 13-09-2006 @ 10:36 :
Trouwens, ik moet alleen maar lachen om de gebruikte scheldwoorden: een 'zwangere' moddervette aidsdushi die gaat trouwen.

Edit: als deze woorden zo schokkend zijn, dan zijn jullie niet veel beter dan ik. Aanstellers!
Ik vind aids persoonlijk niet echt een dijenkletser.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 12:13
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Geef hem anders even de tijd en ruimte om afstand te kunnen nemen van jou, om over jou heen te komen.
Die vriendschap kun je daarna altijd nog oppakken, met onderling goedvinden.
Oud 13-09-2006, 18:37
Verwijderd
Citaat:
faan schreef op 13-09-2006 @ 10:36 :
Natuurlijk is dat niet 'schokkend', het is gewoon een domme reactie en bijna grappig hoe jij je aanstelt. Vandaar dat ik erop reageer. Niet dat ik nu hevig geschokt achter de computer zit.

Vat het niet persoonlijk op, maar als je moet lachen om 'zwangere moddervette aidsdushi' is je gevoel voor humor wel heel slecht.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 19:30
faan
faan is offline
Citaat:
N00dles schreef op 13-09-2006 @ 19:37 :
Vat het niet persoonlijk op, maar als je moet lachen om 'zwangere moddervette aidsdushi' is je gevoel voor humor wel heel slecht.
Nou meneer Noodles, ik voel me niet gekrenkt door jouw onterechte objectieve opmerking. Ik hou van mijn humor.
Reageren

Regels voor berichten