Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2006, 23:20
Lenny K
Lenny K is offline
"Op 6 oktober 2006, tijdens een radioprogramma op Lijn5, werd Kamal gevraagd naar zijn mening over de vrijheid van meningsuiting. In datzelfde programma namen ook de rappers Negativ en Kimo deel. Negativ kraakte het werk van Youssef & Kamal publiekelijk af. "Je hoort duidelijk dat dit gewoon twee hele slimme jongens zijn, een paar gasten die gewoon irritant willen doen. Ze geven helemaal niks om de vrijheid van meningsuiting." Aldus Negativ. Enkele dagen na het interview verscheen het nummer "Katoenplukker". Het nummer was een Negativ diss; de rapper werd uitgemaakt voor vieze oerang-oetang, -aap, "katoenplukker for life", aids-lijder en diklip. Dankzij de controversiële tekst werd het nummer relatief populair en massaal gedownload op internet. Later verscheen hier ook een videoclip van."
bron: wikipedia

"Je hoort duidelijk dat dit gewoon twee hele slimme jongens zijn, een paar gasten die gewoon irritant willen doen. Ze geven helemaal niks om de vrijheid van meningsuiting." Aldus Negativ onlangs op Lijn5 over het infame duo Youssef & Kamal. Dan vraag je bijna om een track als deze, met afstand het foutste hiphop-nummer dat ooit geschreven is. En ook vreselijk om te lachen is. Dit is sarren op zijn ziekst.

Als je Youssef & Kamal, die eerder Geert Wilders en Erwin Kroll genadeloos disten, uitdaagt in een programma over vrijheid van meningsuiting, kan je het krijgen ook. De meest racistische rap die je ooit gehoord hebt: over de beat van P. Diddy's Bad Boy For Life wordt Maurits (Negativ's echte naam) uitgemaakt voor vieze oerang-oetang, kanker-aap, "katoenplukker for life", aids-lijder en diklip. Alsof dat nog niet schandalig genoeg is, klinkt Katoenplukker met Youssefs (of is het Kamals?) heliumstemmetje natuurlijk meteen compleet belachelijk en niet serieus te nemen en dus kan Nega ook eigenlijk niks terug zeggen zonder zichzelf voor, eh, aap te zetten. Als volleerde satirici gaat het ongrijpbare duo volledig over de grens der goede zeden. Je schrikt van jezelf omdat je moet lachen om iets wat zo niet kan. Het is namelijk niet alleen maar dom gescheld, maar dodelijke humor waar de fantoomrappers in uitblinken."
bron: state magazine

Hier de liedjes

"Rapper Negativ heeft klappen uitgedeeld op het Hiphop Youth Panna Event in 013. De rapper irriteerde zich aan technische mankementen, met als gevolg dat de rapper met instrumenten smeet en vocht met een aantal personen.

Op het Hiphop Youth Panna Event moest Negativ één van de beste acts zijn, maar dit verliep heel anders. Aan het begin van het optreden van de Amsterdamse rapper ging er iets mis met de muziek (wat precies is nog onduidelijk) en moest een live-band ingezet worden. Terwijl de musici zich gereed maakten, introduceerde Negativ zichzelf. Maar waar een band speelt, moet ook gesoundcheckt worden. En dat maakte de rapper pisnijdig: "Wil die fucking gitaar ophouden? Je gaat hier toch niet soundchecken als ik aan het praten ben?" Na deze agressieve explosie volgde een freestyle waarin hij zowel andere bands als de organisatie van het evenement diste. "Jullie zijn dope, Tilburg is dope, maar de organisatie is kut! Ik ga niet meer optreden." En als klap op de vuurpijl gooide hij na deze uitspraak de microfoon op het podium en liep weg."
bron: 3voor12
hier gaat 'ik weet het' over

wat een nerd die negativ hahah bedankt voor het lachen sukkel, ook die fans van hem en mocro-haters reacties op youtube... haha

ook de zelfspot van de marokkanen in de clip kan ik wel waarderen

Laatst gewijzigd op 20-12-2006 om 23:24.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-12-2006, 23:26
Verwijderd
éwaa
IK HANG ZE OM ME NEK EN NIET OM ME ZEB
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 23:40
Lenny K
Lenny K is offline
ze worden met de tijd beter
schiet ze en mij mail zijn ook gatar
Oud 20-12-2006, 23:59
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Vind ik juist niet.

Kermis, Hans Kazan en Martin Gauss diss, De leven draait door, Ga in me bed, Cinema, Thug el hoeb zijn allemaal alweer van een tijdje geleden.
Oud 20-12-2006, 23:59
Verwijderd
alles is geniaal
(sommige ietsje minder)
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 00:05
Lenny K
Lenny K is offline
Citaat:
Carpe Diem schreef op 21-12-2006 @ 00:59 :
Vind ik juist niet.

Kermis, Hans Kazan en Martin Gauss diss, De leven draait door, Ga in me bed, Cinema, Thug el hoeb zijn allemaal alweer van een tijdje geleden.
Vooruit, ze zakten even in met geert en rita, hoereloper en zwemmel, maar die negativ disses zijn het toppunt van intelligentie. Op deze manier kan negativ zich alleen maar erger voor schut zetten. Nektazje en mij mail zijn eigenlijk heel erg maatschappijkritische liedjes. En schiet ze is gewoon een leuke parodie op bustah rhymes.

en ok erwin krol, hans kazan en martin gaus dissen is wel een van de origineelste dingen om te doen.
Oud 21-12-2006, 00:20
Metal
Metal is offline
Via via kwam ik dit tegen

http://www.youtube.com/watch?v=8b38Ct8bd3k

lol
Oud 21-12-2006, 18:29
Quay
Quay is offline
ja tuurlijk het blijft lachen die gasten, vooral omdat iedereen denkt dat het écht om 2 marokkaanse jongens zijn ;D
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 18:58
Verwijderd
negativ is een teringlijer, dankzij hem zit de vriend van mn nicht al n week thuis met kapotte instrumenten, als ik die gore hond ooit tegenkom
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 22:28
Uice
Uice is offline
Citaat:
Quay schreef op 21-12-2006 @ 19:29 :
ja tuurlijk het blijft lachen die gasten, vooral omdat iedereen denkt dat het écht om 2 marokkaanse jongens zijn ;D
En zelfs jij denkt nog dat het er twee zijn.
Oud 21-12-2006, 22:29
Uice
Uice is offline
Citaat:
koekjes schreef op 21-12-2006 @ 19:58 :
negativ is een teringlijer, dankzij hem zit de vriend van mn nicht al n week thuis met kapotte instrumenten, als ik die gore hond ooit tegenkom
Negativ heeft het huis van die gozer vol kapotte instrumenten gegooid en afgesloten?
Oud 21-12-2006, 22:33
DeadNation
DeadNation is offline
Hij zit thuis met kapotte instrumenten hahaha. Een week al! Heeft ie al WW aangevraagd en loopt ie al bij de psychiater?
Oud 21-12-2006, 23:09
Lenny K
Lenny K is offline
hij is in een lsd trip blijven hangen en ziet nu overal kapotte instrumenten
Oud 21-12-2006, 23:29
botulismf
botulismf is offline
Jongens, wat krijgt dit topic ineens een onverwachte, frisse wending.
Oud 21-12-2006, 23:41
Lenny K
Lenny K is offline
ja.. minder negativ
Oud 21-12-2006, 23:44
botulismf
botulismf is offline
Raap me op.
Oud 21-12-2006, 23:54
Spazz
Spazz is offline
Oud 22-12-2006, 14:22
Fides
Fides is offline
youssef en kamal is lachen.
de leven draait door

wel mooi hoe ze negativ dissen met die brutus :')

Laatst gewijzigd op 22-12-2006 om 14:25.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 14:58
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
hondjes! leuk clipje
Oud 22-12-2006, 17:15
Verwijderd
lees het bericht van 3voor12 tilburg, die mongool flipte en heeft die gast dus neergemept en zn instrumenten naar de kk geslagen net als van de rest vd muzikanten die er moesten spelen...
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 17:22
Allochthony
Allochthony is offline
Wat een pussy muziekanten dan.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 17:23
Verwijderd
ja eigenlijk wel he
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 17:25
Verwijderd
Als een neger genaamd Maurits aan mijn drumstel zou komen zou ik toch mijn VOC mentaliteit op hem loslaten.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 18:49
Verwijderd
Wrapapapapap!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 20:16
Blaf
Blaf is offline
godverdomme wat een geweldig nummer
Oud 22-12-2006, 20:50
xDisciplex A.D.
xDisciplex A.D. is offline
ik trek het maar slecht dat yousef & kamal,ik houd het fijn bij LVO.
maar ieder zijn ding nartuurlijk
Oud 22-12-2006, 22:16
Uice
Uice is offline
Rapper Negativ heeft klappen uitgedeeld op het Hiphop Youth Panna Event in 013. De rapper irriteerde zich aan technische mankementen, met als gevolg dat de rapper met instrumenten smeet en vocht met een aantal personen.

Op het Hiphop Youth Panna Event moest Negativ één van de beste acts zijn, maar dit verliep heel anders. Aan het begin van het optreden van de Amsterdamse rapper ging er iets mis met de muziek (wat precies is nog onduidelijk) en moest een live-band ingezet worden. Terwijl de musici zich gereed maakten, introduceerde Negativ zichzelf. Maar waar een band speelt, moet ook gesoundcheckt worden. En dat maakte de rapper pisnijdig: "Wil die fucking gitaar ophouden? Je gaat hier toch niet soundchecken als ik aan het praten ben?" Na deze agressieve explosie volgde een freestyle waarin hij zowel andere bands als de organisatie van het evenement diste. "Jullie zijn dope, Tilburg is dope, maar de organisatie is kut! Ik ga niet meer optreden." En als klap op de vuurpijl gooide hij na deze uitspraak de microfoon op het podium en liep weg.

Complete chaos en een verbijsterd publiek waren het gevolg van deze actie. De presentatoren probeerden de boel te sussen, maar kregen daar weinig tijd voor, want na enkele minuten kwam Negativ in complete razernij weer het podium op. Met grof geweld smeet hij het keyboard van de toetsenist tegen de vlakte. Daarna werden de trommels bruut het publiek ingegooid. Een aantal jongens kwamen uit de coulissen om de rapper te stoppen. Tevergeefs. Er ontstond een groot gevecht en zelfs een toeschouwer klom het podium op om mee te doen. Na flink wat rake klappen, harde trappen en een waterval aan scheldwoorden werd Negativ het podium afgevoerd. Maar zelfs achter het toneel kon de rapper zich niet beheersen en was nog net te zien hoe hij het volgende slachtoffer aanvloog.

Update: Negativ is achteraf gearresteerd door de politie en heeft de nacht doorgebracht inde cel. Tegen de rapper is aangefite gedaan wegens mishandeling en vernieling.

Van 3voor12. Als je zeikt over soundchecken terwijl je aan het praten bent weet je niks van muziek.
Oud 22-12-2006, 23:40
xDisciplex A.D.
xDisciplex A.D. is offline
klinkt als een echte stoere "gangstah rappah" volgend jaar word er gevraagd of iedereen zijn "nine" de lucht in wil steken en elke keer als het woord niggah valt een "cap" wil blazen.

beter gaan we met zijn allen snel het solo album van Diggy Dex luisteren (DAC) met zijn verhalen vanuit de sofa
Reageren

Regels voor berichten