Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2006, 12:57
Ambivalence
Ambivalence is offline
Ben echt een nono op dit gebied.

Ik heb 2 werkgevers. Bij de een (A) maak ik weinig tot geen uren (weinig werk), terwijl ik bij de andere (B) juist veel werk heb (in de vakantie maakte ik gem 90 u in de maand).

Een poos geleden kwam ik erachter dat er bij beide bedrijven géén loonheffingskorting werd toegepast.

Hoe het kwam dat dit bij A het geval was weet ik niet, zelf niet goed op gelet denk ik, was 15 toen ik daar in dienst kwam.
Bij B heb ik dit zo snel mogelijk laten veranderen, omdat ik daar de meeste uren maak.

Sindsdien verdien ik meer. Is het dus zo dat je door het toepassen van loonheffingskorting méér krijgt ipv minder?

Oud 05-09-2006, 13:09
MJM
MJM is offline
Citaat:
Ambivalence schreef op 05-09-2006 @ 13:57 :
Ben echt een nono op dit gebied.

Ik heb 2 werkgevers. Bij de een (A) maak ik weinig tot geen uren (weinig werk), terwijl ik bij de andere (B) juist veel werk heb (in de vakantie maakte ik gem 90 u in de maand).

Een poos geleden kwam ik erachter dat er bij beide bedrijven géén loonheffingskorting werd toegepast.

Hoe het kwam dat dit bij A het geval was weet ik niet, zelf niet goed op gelet denk ik, was 15 toen ik daar in dienst kwam.
Bij B heb ik dit zo snel mogelijk laten veranderen, omdat ik daar de meeste uren maak.

Sindsdien verdien ik meer. Is het dus zo dat je door het toepassen van loonheffingskorting méér krijgt ipv minder?

Maar natuurlijk... loonheffingsKORTING zegt het al. Je krijgt als het ware korting op de loonheffing die ze toepassen. Ze houden dus minder loon in. En voila je hebt meer loon!
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 14:46
Verwijderd
Bij loonheffingskorting wordt er niet of nauwelijks belasting ingehouden op je loon. Je moet wel zorgen dat je aan het einde van het jaar een TJ-biljet invult van de belastingdienst, omdat je op die manier de teveel betaalde belasting alsnog terugkrijgt.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 15:31
Ivo
Ivo is offline
Als je elk jaar gewoon de boel opgeeft bij de belanstingdienst maakt het niets uit of je de loonheffingskorting direct bij uitbetaling van het salaris toepast of niet.
Pas je hem niet meteen toe, dan wordt het gewoon met je belastingaangifte verrekend en krijg je dus die hele loonheffingskorting in 1 keer terug van de B-dienst in plaats van elke maand een stukje samen met je salaris. 't is gewoon waar je zelf voor kiest.
Doe je geen belastingaangifte dan laat je zonder loonheffingskorting direct toe te passen wel een hele hoop geld liggen (ik geloof oplopend tot iets van 1800 euro per jaar)

Ik vind het wel fijn die belastingteruggave ergens in het 2e kwartaal van elk jaar. Hoef ik tenminste zelf niet te sparen voor m'n vakantie en onderhoud van m'n auto, dat gebeurt volledig automatisch en net als bij een bank krijg je van de B-dienst ook rente over je tegoeden.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 16:39
Ambivalence
Ambivalence is offline
Hmm okee, dus als ik het goed begrijp: als je geen loonheffingskorting hebt toegepast kun je dat geld nog terugkrijgen/vragen van de belastingdienst.

Nog een iets...

Ben in november gestopt met studie. Daarna werkte ik vanaf december tot vorige maand. Nu studeer ik weer.
Ik moest enkele honderden euro's betalen aan de belastingdienst.

Komt dit omdat ik aan het begin van het jaar aan de B-dienst minder had opgegeven (ik wist niet dat ik zou stoppen met die studie) dan dat ik uiteindelijk zou gaan ontvangen aan inkomsten?

Laatst gewijzigd op 05-09-2006 om 16:42.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 02:43
Verwijderd
Als je dan meer dan 10.000? euro verdient moet je normale belasting betalen, en is de heffingskorting niet van toepassing. Je verdient dan teveel.

Als je student bent pas je de korting natuurlijk toe op het baantje waar je het meeste geld verdient. Maar in principe maakt het natuurlijk niks uit qua belanstinggeld. Je kunt het aan het einde van het jaar gewoon terugvragen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 06:43
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 07-09-2006 @ 03:43 :
Als je dan meer dan 10.000? euro verdient moet je normale belasting betalen, en is de heffingskorting niet van toepassing. Je verdient dan teveel.

Als je student bent pas je de korting natuurlijk toe op het baantje waar je het meeste geld verdient. Maar in principe maakt het natuurlijk niks uit qua belanstinggeld. Je kunt het aan het einde van het jaar gewoon terugvragen.
Euh laat ik opmerken dat als je meer als 5000 euro op jaarbasis verdiend je zowiezo belasting betaald. Tenzij je aftrekposten hebt.
Reageren

Regels voor berichten