Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2006, 07:23
dwight88
dwight88 is offline
vandaag is het weer ibg-payday.

Wat ik me afvroeg; op mijn (postbank)rekening zie ik altijd in de namiddag dat het gestort is. Is het dan, net als bij bijv. de ABN Amro, ook direct pinbaar of duurt dat bij de postbank langer?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-09-2006, 08:07
Hagel
Hagel is offline
als je kunt zien dat het erop staat kun je het pinnen natuurlijk
Oud 22-09-2006, 08:13
Hakuna
Hakuna is offline
Overboekingen van postbank naar andere banken (en omgekeerd) gebeurd doorgaans tussen 02:00 uur en 03:00 uur.

Dus je zult even online moeten nachtvlinderen als je het wilt weten.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 09:16
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Cornel schreef op 22-09-2006 @ 09:13 :
Overboekingen van postbank naar andere banken (en omgekeerd) gebeurd doorgaans tussen 02:00 uur en 03:00 uur.

Dus je zult even online moeten nachtvlinderen als je het wilt weten.
Bij de Postbank is het zo dat een bedrag na 12.00 uur 's middags op je rekening staat. Dus 'middagvlinderen'
Oud 22-09-2006, 20:09
Roos
Roos is offline
Ik heb ook Postbank en bij mij stond het er al rond 17.00 op.

Lijkt me logisch dat het dan ook gelijk pinbaar is
Oud 22-09-2006, 21:08
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Bij mij stond het er vandaag om 11.00 uur op Ik snap niet waarom iedereen zo zeurt over de Postbank, ik heb nooit problemen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 21:54
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb ook nooit problemen met de Postbank met het storten van mijn studiefinanciering. Wat ik wél onwijs genaaid vind van de postbank is het volgende: Ik heb een Postbank rekening en een Rabo rekening. Soms maak ik geld over van mijn postbank naar mijn rabobank rekening. Dan is het geld bij de postbank wel gelijk afgeschreven terwijl het er bij de rabo nog niet op staat. Ik krijg dan het idee dat de postbank het een dag in eigen handen houdt terwijl als ik het andersom overmaak het er gelijk af is en bij is. Beetje genaaid vind ik dat.
Oud 22-09-2006, 21:58
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 22-09-2006 @ 22:08 :
Bij mij stond het er vandaag om 11.00 uur op Ik snap niet waarom iedereen zo zeurt over de Postbank, ik heb nooit problemen.
Nou, tot voor enkele maanden geleden was een gemiddelde overboeking naar de postbank zo'n 4 werkdagen onderweg. Het zal niet voor niks zijn dat veel ondernemingen een rekening hadden/hebben bij de postbank en bij een andere bank, puur en alleen om altijd snel boekingen te kunnen ontvangen.

En je wordt er natuurlijk als een kleuter behandeld. Dat is bij de andere banken in Nederland wel anders. En nee, dat ligt echt niet aan mij.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 22:12
Tiño
Tiño is offline
bij mij was t altijd na 1200 bij de postbank.en ik kan t redelijk precies weten,vaak genoeg gehad dat t er 5voor niet was en 5 over wel
Oud 22-09-2006, 22:32
dwight88
dwight88 is offline
was er in de namiddag al prima vanaf te pinnen
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 22:36
paco de taco
paco de taco is offline
Citaat:
Tiño schreef op 22-09-2006 @ 23:12 :
bij mij was t altijd na 1200 bij de postbank.en ik kan t redelijk precies weten,vaak genoeg gehad dat t er 5voor niet was en 5 over wel
haha kansloos
Oud 22-09-2006, 22:42
Verwijderd
Hehe, schrale stufislaven, ga werken
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 22:47
Verwijderd
Ik heb het geld hard nodig hoor.

Bij mij staat het er altijd rond 16:00/17:00 op, de namiddag dus.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 23:23
Verwijderd
Ik heb werkelijk geen idee hoe laat het erop stond. Houden jullie dat serieus bij?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 23:35
dwight88
dwight88 is offline
in principe niet, maar zat erg krap bij kas dus hield het dit keer wel in de gaten. en was idd in de namiddag... althans, rond 6en had ik het. Exact weet ik het natuurlijk ook weer niet.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 23:36
Verwijderd
Ja, want het was voor mij eerlijk gezegd wel belangrijk dat het geld op tijd werd gestort i.v.m. de afschrijving van de eerste termijn van het collegegeld. Ik wilde zeker weten dat het er echt vrijdag op stond, gelukkig stond het er iets na 17:00 toen ik weer even ging kijken op.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 09:05
Blubje
Blubje is offline
Bij mij wordt het altijd om 12u gestort. Alle automatische bijschrijvingen trouwens. (zoals zorgtoeslag, stufi en wat geld van mijn ouders)
Ik kan er de klok op gelijk zetten. 1 minuut voor 12 is het er niet, 1 minuut over 12 wel. Ja ik kijk daar naar, dat vind ik leuk om te weten
Ik heb ook nooit problemen met de postbank. Als ik geld overmaak (met internetbankieren dus) naar een andere postbankrekening staat het gelijk op die andere rekening, alleen overmaken naar een andere bank duurt net iets langer, dan staat het er de volgende dag op geloof ik.
Het enige vervelende vind ik dat het tegewoordig ook een dag duurt voordat geld dat je overmaakt van je spaarrekening naar je gewone rekening erop staat. je kunt dus niet meer last-minute geld van je spaarrekening afhalen en dat kan soms lastig zijn.
Verder heb ik echt geen klachten over de postbank.
Oud 23-09-2006, 12:05
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
paco de taco schreef op 22-09-2006 @ 23:36 :
haha kansloos
ja man, indd zwaar triest dat je als student die alles zelf moet bekostigen blij bent, als er weer wat geld binnenkomt.

ik geef toch alleen maar een nuttig antwoord in een topic waar er om gevraagd wordt. ik ga toch niet zomaar overal en nergens verkondigen dat ''ik dat wel kan weten'' ik help alleen ts.

En dat jij het kansloos vindt, moet jij weten, ik vind jou kansloos.
Oud 23-09-2006, 16:27
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 22-09-2006 @ 23:42 :
Hehe, schrale stufislaven, ga werken
Tssk, loonslaaf!
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 16:55
Balance
Balance is offline
Citaat:
Hagel schreef op 22-09-2006 @ 09:07 :
als je kunt zien dat het erop staat kun je het pinnen natuurlijk
Dat is niet met alles zo. Als jij geld naar de bank brengt en je wil het op je rekening zetten, dan is het niet direct pinbaar. Wel direct over te schrijven overigens.
Oud 23-09-2006, 17:04
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-09-2006 @ 00:23 :
Ik heb werkelijk geen idee hoe laat het erop stond. Houden jullie dat serieus bij?
Hoogstens de dag dat het geboekt wordt, maar meer als weetje dan omdat het moet.

Lijkt me dat er iets ernstig lek is in je financiën als je inkomsten in uren moet gaan meten om er financieel uit te komen.
Oud 23-09-2006, 18:04
paco de taco
paco de taco is offline
Citaat:
Tiño schreef op 23-09-2006 @ 13:05 :
ja man, indd zwaar triest dat je als student die alles zelf moet bekostigen blij bent, als er weer wat geld binnenkomt.

ik geef toch alleen maar een nuttig antwoord in een topic waar er om gevraagd wordt. ik ga toch niet zomaar overal en nergens verkondigen dat ''ik dat wel kan weten'' ik help alleen ts.

En dat jij het kansloos vindt, moet jij weten, ik vind jou kansloos.
Nou, dan is het wederzijds heh.
Ik betaal mijn school ook zelf, heb nog nooit rood of iets er in de buurt gestaan.
Ook niet toen ik nog full time naar school ging.
En al zou dat zo zijn zou ik al zeker niet om de 10 minuten gaan kijken of mijn sponsering al gestort was.
Oud 23-09-2006, 20:12
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
paco de taco schreef op 23-09-2006 @ 19:04 :
Nou, dan is het wederzijds heh.
Ik betaal mijn school ook zelf, heb nog nooit rood of iets er in de buurt gestaan.
Ook niet toen ik nog full time naar school ging.
En al zou dat zo zijn zou ik al zeker niet om de 10 minuten gaan kijken of mijn sponsering al gestort was.
nou, hartstikke goed voor jou.
en tis ook niet zo dat ik 24u per dag rond de pinautomaat rondhang en elke 3minuten ff check, maar toevallig wist ik dat t rond rond die tijd zou zijn en zodoende,kwam ik er (en meerdere forummers met mij) achter dat het dus na 12u smiddags erop staat.

dus,vindt t maar lekker triest en wees vooral lekker blij dat jij niet zo kansloos bent
Oud 23-09-2006, 21:48
paco de taco
paco de taco is offline
fijn, dank je. succes ermee
Oud 24-09-2006, 12:27
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
paco de taco schreef op 23-09-2006 @ 22:48 :
fijn, dank je. succes ermee
ja ,jij ook man,met mensen zonder reden kansloos noemen als ze normaal reageren op een topic.

kansloos dat je zelf niet ziet hoe kansloos dat is.
Oud 24-09-2006, 13:11
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 23-09-2006 @ 18:04 :
Lijkt me dat er iets ernstig lek is in je financiën als je inkomsten in uren moet gaan meten om er financieel uit te komen.
Dat lijkt mij ook, maar dat mag je niet zeggen in Dit land, want studenten worden hier al aan de lopende band uitgeknepen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten