Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2006, 16:59
watermeloentje
watermeloentje is offline
Hoi,

Ik doe mijn eindwerk over winkelgedrag. Ik moet dus uitzoeken of mannen en vrouwen echt op een andere manier winkelen. En ik wil ook graag weten of dat winkelgedrag samenhangt met de leeftijd. Dus nu zou ik aan jullie willen vragen:

Winkel je graag?
En waarom, waarom ga je winkelen? Enkel omdat je iets nodig hebt of als ontspanning?
Winkel je gewoon op goed geluk of weet je heel precies wat je gaat kopen en ga je enkel naar de winkels waar ze dat kunnen hebben?

En ten slotte hoe oud ben je?

Heel erg bedankt als jullie me zouden willen helpen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2006, 17:01
idontcare
idontcare is offline
ik winkel omdat het leuk tijdverdrijf is, ook al kom ik bijna altijd ergens in een café of bioscoop terecht, zonder ook maar iets gekocht te hebben. ik heb meestal toch geen geld voor (dure) kleren dus meestal is het alleen een shirt oid bij de h&m oh en qua kleding ga ik bijna alleen naar de h&m want dat is lekker goedkoop en ze hebben altijd wel iets leuks.

oh edit behalve natuurlijk met al die madonna shit die er hangt, dat slaat natuurlijk helemaal nergens op
Oud 13-09-2006, 17:09
Broeder
Broeder is offline
Nee, 20, doei.
Oud 13-09-2006, 17:16
Otis
Otis is offline
ik ben een vluggertje,dinsdagmiddag,20minuten,vaste route
xxx
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 17:59
Sjoerd
Sjoerd is offline
ik winkel omdat ik het leuk vind en meestal ook kleding nodig heb (vind ik dan). ik weet wel vantevoren wat ik nodig heb, en probeer dat dus ook te vinden. maar ik koop ook genoeg dingen die ik niet nodig heb. en ik wil altijd als eerst naar de h&m, omdat ik daarna mijn overige geld kan spenderen. en anders heb ik misschien niet genoeg om los te gaan in de h&m. crisissss
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 18:37
flipkip
flipkip is offline
Winkelen is therapeutisch. Vooral na vijf weken examens Ik weet exact wat ik ga kopen, maar vind het dan niet en koop dan maar drie andere dingen in de plaats (die ik natuurlijk totaal niet nodig heb).

oh ja, en ben er 19.
Oud 13-09-2006, 18:41
Maharani
Maharani is offline
Citaat:
Otis schreef op 13-09-2006 @ 18:16 :
xxx
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 19:31
Verwijderd
Ik heb nogal een hekel aan 'winkelen' en ben er ook het liefst binnen een minuutje of 30 van af.

Edit: En ik ben 18.

Laatst gewijzigd op 13-09-2006 om 20:20.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 20:09
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Winkel je graag? ja
En waarom, waarom ga je winkelen?
Ik winkel graag als tijdverdrijf, ontspanning, of als ik me kut voel.
Enkel omdat je iets nodig hebt of als ontspanning?
Ja, natuurlijk ook als ik iets nodig heb.
Winkel je gewoon op goed geluk of weet je heel precies wat je gaat kopen en ga je enkel naar de winkels waar ze dat kunnen hebben?
Ligt eraan, als ik echt iets nodig heb en weet wat ik wil, zoek ik eerst uit waar ik het kan vinden en ga ik vervolgens in die winkels kijken.
Maar ik ga ook vaak genoeg winkelen zonder iets nodig te hebben en allerlei kleine hebbedingetjes kopen.

En ten slotte hoe oud ben je?20
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 20:25
Luna
Luna is offline
Winkel je graag?
soms, sowieso alleen als ik geld heb en dan moet ik ook nog eens in een goede bui zijn want de mensen in de stad irriteren me snel..

En waarom, waarom ga je winkelen? Enkel omdat je iets nodig hebt of als ontspanning?
meestal als ik gewoon zin heb om wat rond te doolen door de stad of als ik iets in mn hoofd heb dat ik nodig denk te hebben.

Ik kachel een beetje door de stad en zie vanzelf waar ik uitkom.

21
Oud 13-09-2006, 21:25
June bug
June bug is offline
Winkel je graag? Ja best wel.
En waarom, waarom ga je winkelen? Enkel omdat je iets nodig hebt of als ontspanning? Meestal als ik iets nodig heb en omdat ik dan toch in de stad loop ga ik een beetje rondkijken ofzo. Oh en natuurlijk de 'dagjes winkelen' met m'n moeder of vriendinnen ofzo.
Winkel je gewoon op goed geluk of weet je heel precies wat je gaat kopen en ga je enkel naar de winkels waar ze dat kunnen hebben? Ik weet wel in welke winkels ik wel of niet kan slagen, dus ik ga natuurlijk niet naar de winkels waarvan ik toch al weet dat ik er niks vind!

En ten slotte hoe oud ben je? Ehja 20.

Heel erg bedankt als jullie me zouden willen helpen! Graag gedaan hoor.
Oud 13-09-2006, 22:33
deoxyribose
deoxyribose is offline
Ehm, ik winkel meestal alleen als ik wat nodig heb want ik moet goed op m'n uitgaven letten. Ik ga ook bijna altijd alleen winkelen want met vriendinnen/moeder krijg je gezeik. Ik winkel meestal bij de Sting want da's de enige acceptabele winkel in m'n stad, de H&M is er kut en ze hebben geen mooie dingen daar. Ik weet meestal precies wat ik ga kopen want ik ga eerst vantevoren kijken of er mooie/nuttige dingen hangen. Ohja, en ik ben 19.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 22:39
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Otis schreef op 13-09-2006 @ 18:16 :
xxx
ik doe ook aan vluggertjes! tussen school en werk door. In het weekend heb ik tijd maar ik ben verstandig genoeg om op zaterdag uit de winkelstraat te blijven.
Oud 13-09-2006, 23:35
*oma*
*oma* is offline
Winkel je graag?
Ja

Meestal winkel ik omdat ik geld wil uitgeven. Ik kan het omschrijven als een brandend gevoel

Soms zoek ik echt naar iets (wat ik eigenlijk ook niet nodig heb, maar goed... overal is wel een excuus voor te verzinnen). Maar meestal wil ik alleen mijn geld gewoon inruilen voor materie.

21
Oud 14-09-2006, 08:13
Flip!
Flip! is offline
Winkel je graag?
Ligt aan het weer, aan mijn gemoedstoestand, en aan mijn portomonnee.

Omdat ik kleren nodig zal hebben. En soms als ontspanning, ja.

Vaak winkel ik met de gedachte dat ik een shirtje ga kopen, en niets anders. Vervolgens loop ik wat winkels binnen en bekijk het aanbod. Als het me niet bevalt, koop ik geen shirtjes maar iets anders.

Ik ben 16 jaar.
Oud 14-09-2006, 08:19
Verwijderd
Ik hou wel van winkelen ja. Kringloop <3, H&M <3....

22
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 09:30
Verwijderd
Winkel je graag? Nee. Ik hou van dingen kopen, geld uitgeven, maar ik haat het dat ik me daarvoor in een drukke stad moet begeven. Heb een hekel aan langzaam lopende mensen, kinderwagens en kinderen.

Zeker níet als ontspanning. De ontspanning is wat ik gekocht heb. Ik begeef me wel vaak in de stad, maar dat is vooral omdat ik daarná blij kan zijn met wat ik gekocht heb. Over het algemeen ga ik ook geen kledingzaken binnen, tenzij ik echt iets nodig heb.
Ik race van de ene zaak naar de andere en begin te schelden op mensen die langzaam voor me uit schuifelen. Ik verblijf meestal hóógstens 2 uur in een stad. Maar ik zit dan ook doordeweeks met werk en kan vrijwel alleen op zaterdag naar de stad en dan is het me veel te druk met al die vervelende mensen.

Ik ga meestal voor computergames, schoenen of larpspullen de stad in en dan weet ik ook precies waar ik moet zijn. Kleding is meestal de H&M of de V&D, maar ik vind toch nooit wat ik moet/wil hebben en ik heb er teveel een hekel aan om op goed geluk allerlei kledingzaken binnen te gaan. Heel soms doe ik het, maar dan wandel ik heel snel die zaak rond zonder echt te kijken .

24
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 10:06
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Ik winkel heel snel en ik vind meestal altijd wat ik nodig heb, ik winkel t liefst ook alleen. Als ik me klote voel ga ik ook graag winkelen . Maar ook als ik gelukkig ben, of laat maar.
Oud 14-09-2006, 10:34
655321
655321 is offline
Wij hebben in ons eerste jaar een onderzoekje gedaan naar of mannen nu significant korter in rekken kijken dan vrouwen.
En dat bleek zo te zijn.
Ok, onze n was iets van 40 of 50.. maar dan nog.
Oud 14-09-2006, 16:09
Verwijderd
ik werk in de stad dus ik ben elke dag in de stad te vinden. elke dag winkelen hoezee. ik doe het graag maar nu ik het elke dag uit pure verveling doe wordt het wel saai moet ik zeggen.

ik winkel dus om mijn pauze vol te maken, uit verveling, omdat ik zin heb om dingen te kopen of omdat ik iets nodig heb.

als ik tijd heb ga ik veel winkels binnen, als ik weinig tijd heb winkel ik wat gerichter.

en ik ben 22.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 16:14
Verwijderd
Winkel je graag? Ja
En waarom, waarom ga je winkelen? Enkel omdat je iets nodig hebt of als ontspanning? Beide

Winkel je gewoon op goed geluk of weet je heel precies wat je gaat kopen en ga je enkel naar de winkels waar ze dat kunnen hebben? Ik verzin meestal wel iets wat ik 'nodig' heb, en ga eigenlijk altijd naar dezelfde winkels.

En ten slotte hoe oud ben je? 20
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 16:29
Verwijderd
Winkel je graag?
Jawel.

Met m'n eigen muziek en met mooi weer werkt het wel als ontspanning ja, ik ga ook wel eens gewoon beetje overal kijken als ik niets evht nodig heb.

Ik struin meestal een beetje rond. Als ik echt iets nodig heb vind ik het bijna nooit, de beste aankopen doe ik als ik het geld eigenlijk niet kan misschien en ook helemaal niet van plan was datgene te kopen.

17
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 16:32
Verwijderd
Winkel je graag?
Best wel

combinatie van. ik heb van te voren niet iets in mn hoofd wat wil hebben meestal.

ik winkel in winkels die ik leuk vind, ik heb adresjes die ik standaard bezoek.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 17:02
Stevill
Stevill is offline
Ik winkel omdat ik zodra ik geld heb de drang krijg om het uit te geven als ik ook maar iets tegen kom wat me bevalt koop ik het.

23 jaar en bla
Oud 14-09-2006, 23:42
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
watermeloentje schreef op 13-09-2006 @ 17:59 :
Winkel je graag?

Regelmatig, meestal gewoon om te ontspannen en om mijn tijd door te komen. Bijvoorbeeld als ik de bus gemist heb, ga ik even de stad in. Beter dan soms wel een uur moeten wachten. Ik winkel op goed geluk, ik heb bijna nooit echt een doel wat ik ga kopen. Ik loop winkel in, winkel uit en zie wel of ik iets leuks tegenkom.

Tot slot: Ik ben 19 jaar.
Oud 18-09-2006, 09:54
dark princess
dark princess is offline
Winkel je graag?
ja, ik heb altijd wel zin om te gaan winkelen, maar als ik er dan eenmaal ben is de lol er gauw af

En waarom, waarom ga je winkelen?
ik ga winkelen omdat ik me verveel of omdat ik zin heb om dingen te kopen (shoptherapie )

Enkel omdat je iets nodig hebt of als ontspanning?
Meestal als ontspanning en soms als ik gewoon iets nodig heb, maar ik vind eigenlijk dat ik altijd wel iets nodig heb...dus tja

Ik ga alleen naar winkels waar ze dat kunnen hebben, maar soms ben ik in een bui dat ik gewoon op goed geluk ga en dat werkt niet. ik weet vaak wel precies wat ik wil kopen

21 jaar
Oud 18-09-2006, 09:55
zeehond23
zeehond23 is offline
ik haat winkelen
Oud 18-09-2006, 15:04
Hagel
Hagel is offline
Winkel je graag?
ja
Beiden
Ik weet wat ik ongeveer kan vinden in welke winkels. Ik ga niet alle winkels in, alleen waar ik denk dat ik iets leuks kan vinden.

En ten slotte hoe oud ben je? 23
Oud 20-09-2006, 15:51
Droomz
Droomz is offline
Winkel je graag?
Niet echt.
Uit verveling
Op goed geluk
20
Reageren

Regels voor berichten