Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2006, 16:59
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Nog geen topic hierover?

Hoe vinden we het? Beter? Slechter? Kunnen we er wijs uit?

Ik snap in ieder geval niet hoe men de zenders op deze manier in heeft kunnen richten. NL 1 zou de familiezender worden, met de vertrouwde programma's en grote shows, NL 2 de zender met nieuws, achtergronden en actualiteiten en NL 3 de zender voor de jeugd en het experimentele gebeuren.

Leg me dan eens uit waarom Netwerk en Nova naar NL 2 verhuizen, maar TweeVandaag naar NL 1 en Pauw en Witteman hun talkshow ook op NL 1 krijgen? Nu overlappen de laatste 10 (of op vrijdag: de laatste 20) minuten van 'Nova' met de eerste tien minuten van 'Pauw en Witteman'. Gruwelijk irritant.

En waarom zijn er de hele dag herhalingen van het Journaal op NL 1, is het 18.00 uur Journaal op 1, maar is het 22.00 uur Journaal weer op 2?

En als NL 2 het kanaal is van de achtergronden en verdieping, wat doet een theaterprogramma als 'Anderman's veren' daar dan tussen? Moet dat niet op 1 dan?

Volgens mij slaat het echt helemaal nergens op. Wie heeft bedacht dat nu meer mensen naar de Publieken gaan kijken? Ik pik nog steeds van alles eruit van zowel 1, 2 als 3. Ik denk dat iedereen dat zo gaat doen. Dit lijkt mij het zoveelste voorbeeld van managers aan de top die helemaal geen besef hebben van wat de gewone mensen eigenlijk willen.

Laatst gewijzigd op 09-09-2006 om 17:37.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2006, 17:15
Hakuna
Hakuna is offline
Ik kijk hoofdzakelijk het nieuws, netwerk en nova. De rest van de publieke omroepen (de commerciele al helemaal!) kan mij gestolen worden.

Bij mij staat vaak NGC en Discovery op.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 17:22
Verwijderd
Eenvandaag ziet er echt belachelijke uit.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 17:26
Verwijderd
Ik heb er nog bijna niet naar gekeken deze week, maar vorige week zag ik een reclame spotje (of had ik het nou ergens gelezen?) waarin die verandering uitgelegd werd, en daar werd van elke zender genoemd wat voor zender het ging worden, en welke programma's daar bij horen.
Toen vond ik een aantal programma's wel erg onlogisch bij hun nieuwe zender passen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 17:46
hasseltboy
hasseltboy is offline
Ik heb er nog niet echt last van gehad, maar het ziet er inderdaad onlogisch uit. Zoals ook Netwerk voor het Journaal?
Oud 09-09-2006, 17:55
Ieke
Ieke is offline
Ik vind het een zooitje. Ik had gewoon de vaste dingen in mijn hoofd zitten en dan wist ik precies waar het was. Nu ben ik de weg er toch wel een beetje in kwijt en ik vind het onlogisch.
Verder vind ik Netwerk om half 8, dus voor het journaal echt een achterlijk idee.
Oud 09-09-2006, 19:12
Verwijderd
Ik vind het allemaal maar raar. Nova en P&W die elkaar overlappen, terwijl je zou denken dat de doelgroep toch ongeveer hetzelfde is. Twee programma's van de VPRO tegelijkertijd, wederom; de doelgroep is toch ongeveer gelijk?

Ik vind het echt te raar
Misschien went het nog, maar de thematische indeling is gewoon niet juist. Zappelin is op 2, maar Zapp is toch weer op 3... ik snap het niet
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 20:19
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 09-09-2006 @ 20:12 :
Ik vind het allemaal maar raar. Nova en P&W die elkaar overlappen, terwijl je zou denken dat de doelgroep toch ongeveer hetzelfde is. Twee programma's van de VPRO tegelijkertijd, wederom; de doelgroep is toch ongeveer gelijk?
Precies, P&W trekt volgens mij een Nova-publiek en nu gaan ze dat tegenover elkaar zetten. Dat slaat nergens op. Ik moet steeds het einde van Nova of het begin van P&W missen. Vroeger kon je dan nog op NL 3 's nachts naar de herhaling van 'Nova' kijken, maar sinds kort komt die op NL 2 met de herhalingen van 'Netwerk' en... 'EenVandaag' (NL 1!) ertussendoor. Ben je net te laat, moet je weer twee programma's wachten...

Citaat:
Ik vind het echt te raar
Misschien went het nog, maar de thematische indeling is gewoon niet juist. Zappelin is op 2, maar Zapp is toch weer op 3... ik snap het niet
De indeling klopt inderdaad voor geen meter. Ik gok dat men het binnen een jaar weer omgooit.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 23:32
Verwijderd
Het kan me niet zoveel schelen, eerlijk gezegd, omdat ik toch geen vaste Journaal/Netwerk/Nova-kijker ben.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 23:34
PV
PV is offline
Ik moest vooral wennen aan ER dat ineens niet meer op Ned 2 kwam maar, zoals vroeger, op Ned 1.
Volgende week zal het vooral wennen zijn aan CL-voetbal op Ned 3, ipv het vertrouwde Ned 2
Ik vind het wel zielig voor Netwerk dat ze een kijker of 700.000 mislopen nu Netwerk ná het Journaal was zo logisch, eerst het nieuws en daarna de achtergronden bij het nieuws.
De hele indeling zit ook nog niet in mijn hoofd Ik kijk nog steeds op als er een programma op Ned 2 komt wat ik daar niet had verwacht.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 00:05
professor2
professor2 is offline
Citaat:
PV schreef op 10-09-2006 @ 00:34 :
Ik moest vooral wennen aan ER dat ineens niet meer op Ned 2 kwam maar, zoals vroeger, op Ned 1.
Volgende week zal het vooral wennen zijn aan CL-voetbal op Ned 3, ipv het vertrouwde Ned 2
Ik vind het wel zielig voor Netwerk dat ze een kijker of 700.000 mislopen nu Netwerk ná het Journaal was zo logisch, eerst het nieuws en daarna de achtergronden bij het nieuws.
De hele indeling zit ook nog niet in mijn hoofd Ik kijk nog steeds op als er een programma op Ned 2 komt wat ik daar niet had verwacht.
kom op het beste van netwerk is het muziekje die verdienen geen medelijden
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 10:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind het echt heel raar en irritant allemaal. Er zit echt totaal geen logica meer in. Wat mij betreft hadden ze het best kunnen laten zoals het was. Dat was na al die jaren logischer dan dit.
Oud 11-09-2006, 13:05
Monchoutaart
Monchoutaart is offline
Ik vind het echt idioot geworden. Waar ik nog het meest mee zit is dat Haring nu tegelijk is met DWDD, al die actualiteitenprogramma's keek ik sowieso al bijna nooit. Maar Haring neem ik nu gewoon op, dus echt een probleem is het niet. ^^
Oh en ONM vind ik nogal onzinnig dat dat nu om 19:00 komt voor DWDD terwijl ik toch zou denken dat die 2 niet echt dezelfde doelgroep aanspreken.

Naja, hopen dat het went.
Oud 11-09-2006, 14:27
Kikkertje :D
Kikkertje :D is offline
Nou ik heb er eigenlijk nog geen last van gehad. Kijk sowieso weinig tv.
Het idee was om het logisch te maken, maar volgens mij wil dat nog niet echt lukken. Maar alles went
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 14:37
Balance
Balance is offline
D'r klopt idd niks van.

Van de week Paul de Leeuw op 1 (oké, amusement), cabaret op 3 (ehh, geen amusement dan blijkbaar. Kunst/cultuur dan zeker?) en Andermans veren op 2 (aargh, dat is dan én geen kunst/cultuur én geen amusement? )
Oud 11-09-2006, 14:46
Dmnq
Dmnq is offline
Citaat:
Monchoutaart schreef op 11-09-2006 @ 14:05 :
met DWDD, al die actualiteitenprogramma's keek ik sowieso al bijna nooit.
DWDD is ook een actualiteitenprogramma.

Ik vind de nieuwe zenderindeling wel geslaagd. Nederland 3 heeft eigenlijk iedere dag wel een aardige programmering gekregen.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 15:43
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Boeiend?

Het maakt toch niet uit op welke zender het 20:00 journaal uitgezonden word?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 16:24
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 11-09-2006 @ 16:43 :
Boeiend?

Het maakt toch niet uit op welke zender het 20:00 journaal uitgezonden word?
Mij gaat het erom dat men drie zenders waarmee kijkers al jaren vertrouwd zijn helemaal omgooit, zogenaamd om per net een duidelijker profilering te krijgen. Nu blijkt dat daar geen sprake van is.
Bovendien is er overlap tussen programma's met dezelfde doelgroep.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 19:14
Martiño
Martiño is offline
Ik vind het nogal onlogisch.
NL 1: Familie, grote shows, talkshows, spelletjes en series
NL 2: Actualiteit en achtergronden
NL 3: Jongeren, cultuur, series (samen met 1) en "expirimenteel" (dat lelijke logo dus)

NL 2 is dus voor de achtergronden, dus daar komt Netwerk (belachelijke uitzendtijd trouwens) en NOVA. Maar 2Vandaag (nu 1Vandaag) is ook achtergronden en actualiteiten, maar zit op 1. Net zoals het 8 uur Journaal (geen actualiteit dus).
Nederland 1 is dan weer voor de talkshows. Pauw en Witteman is een talkshow, maar behandelt vooral actualiteiten en achtergronden. Dus moeten die nu op 1 of 2? Daar is dus wel voor 1 gekozen, maar nu overlapt het inderdaad met NOVA, dat dezelfde kijkers trekt.
De enige talkshow waarvan je echt kan zeggen dat hij op 1 zou kunnen is Catherine: Maar... Catherine zit op 2
Sesamstraat is een jeugdprogramma, maar wordt op 1 uitgezonden ipv 3... That's the question is een spelletje, maar wordt op 2 uitgezonden ipv 1
Studio sport, een programma waarvoor NL2 bijna is uitgevonden, komt... op NL1
En ga zo maar door. Een krioelende hoop programma's die elkaar in de weg zitten en waar geen logisch verband in zit.

Lekker duidelijk, meneer Bruins Slots....
Oud 12-09-2006, 14:19
Monchoutaart
Monchoutaart is offline
Citaat:
Dmnq schreef op 11-09-2006 @ 15:46 :
DWDD is ook een actualiteitenprogramma.

Ik vind de nieuwe zenderindeling wel geslaagd. Nederland 3 heeft eigenlijk iedere dag wel een aardige programmering gekregen.
Mierenneuker
Ik bedoel die dingen als netwerk, nova etc.
Oud 13-09-2006, 10:58
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Als je duidelijk geprofileerde zenders wil snap ik niet waarom ze zo klooien met die actualiteiten programma's. Want in potentie kun je het hardstikke makkelijk op een kanaal gooien. Zesuur journaal - (Twee) Een Vandaag (ziet er trouwens inderdaad niet uit), Achtuur journaal - Netwerk, Tienuur journaal - Nova en dan P&W. Dat zou toch heel logisch zijn? (DWDD vind ik trouwens wel op drie horen, het heeft een jonge uitstraling en doet veel met cultuur)

Ik snap ook niet waarom sport nog steeds over drie zenders heen zit.
Oud 13-09-2006, 11:12
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Het is me worst.

Ik zoek wel hoor.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten