Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2006, 15:36
marccc
marccc is offline
Binnenkort komt de zevensprong (officieel) op DVD uit. Wie is voornemens om deze DVD te kopen, of waarom juist niet?

Ik vind de serie echt te gek! Prikkelt het kind in mij, zo worden de kinderseries tegenwoordig niet meer gemaakt....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2006, 16:34
Lilium
Lilium is offline
De serie heb ik nooit echt gevolgd. Ik heb wel eens een paar afleveringen gezien, vorig jaar in de zomer. Toen werden ze herhaald op Nederland 3. Het boek echter, is een van mijn favoriete jeugdboeken. Al was het alleen maar omdat Tonke Dragt een heldin is als een van de weinige Nederlandse fantasy-schrijfsters.
Oud 02-07-2006, 17:25
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
jaaaaaaaaaa

Oud 02-07-2006, 17:38
Sherco
Sherco is offline
Ik was vroeger echt compleet fan van deze serie! Als ik hem zie liggen in de winkel ga ik er heel erg over nadenken om hem te kopen vrees ik... Als mijn budget het toelaat
Oud 02-07-2006, 21:45
bbyn
bbyn is offline
oeh die heb ik altijd al willen zien! I <3 dat boek! wanneer komtie precies?
Oud 02-07-2006, 22:09
Kikkertje :D
Kikkertje :D is offline
oja!! Pfft, das lang geleden! Maar was wel toffe serie!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 19:01
liefsNynzz
liefsNynzz is offline
Egt zooooooo'n leuke serie!!!! Vond em vroeger egt zoo leuk, maar ook nu kijk ik er wel es stiekem naar in de vakanties als 't herhaalt wordt ofzo...
Oud 04-07-2006, 19:48
Goede Fee
Goede Fee is offline
De beste kinderserie die ooit gemaakt is misschien wel!
Heel erg gaaf, ik ga de dvd's misschien kopen.
Oud 05-07-2006, 10:40
the exploding boy
the exploding boy is offline
oeh ik heb het boek + de serie opgenomen
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 11:37
bbyn
bbyn is offline
ik zag het gister op tv! bij 'zomersproeten' bij Zapp!... ik zag aflevering 2... best leuk! jammerdat ik er vanmiddag niet ben

k heb t even opgezocht, voor de geintresseerden:

Meester Frans vertelt zijn leerlingen iedere dag een zelfverzonnen verhaal waarin hij als Frans de held is. Op een dag, als hij niets meer weet te verzinnen, zegt hij dat hij een brief zal krijgen, waarna hij ze weer wat meer kan vertellen. Tot zijn grote verbazing krijgt hij inderdaad een brief… dit is het begin van een spannend avontuur!

Aflevering 1: De Brief

Meester Frans vertelt aan zijn klas dat hij een brief verwacht van een onbekende afzender. Hij hoopt dat deze brief het begin zal zijn van een mysterieus en gevaarlijk avontuur.
maandag 3 juli

Aflevering 2: De Brozem
Meester Frans heeft een brief ontvangen van een onbekende afzender. Deze geheimzinnige figuur wilde hem graag ontmoeten en stuurde zijn koetsier om Frans op te halen. Toen de koetsier niet wilde vertellen waar de reis heen ging, stapte Frans uit en bleef hij alleen achter bij de Zevensprong.
dinsdag 4 juli

Aflevering 3: Schijn en Wezen
Meester Frans is in een café in contact gekomen met de magiër Thomtidom, die hem heeft uitgenodigd om eens bij hem thuis langs te komen voor een gesprek.
woensdag 5 juli

Aflevering 4: Het Complot
Bij zijn bezoek aan de magiër Thomtidom is Meester Frans te weten gekomen dat Graaf Grisenstijn in het Trappenhuis woont en dat hij zijn neefje gevangen houdt in de hoop een verborgen schat te vinden. Onderweg naar huis komt Frans erachter dat het iets later is dan hij dacht…
donderdag 6 juli

Aflevering 5: Juffrouw Rosmarijn
Meester Frans is onderdeel geworden van het complot om Geert-Jan te redden. Thomtidom heeft de leerlingen van Frans ook gevraagd om mee te helpen.
vrijdag 7 juli

Aflevering 6: De Zuil met de Kattekop

Meester Frans en zijn klas zijn op bezoek geweest bij Juffrouw Rosmarijn. Frans heeft besloten dat hij niet meer mee wil doen met het complot. De kinderen willen juist dat hij wel mee blijft doen.
maandag 10 juli

Aflevering 7: De Zevende Weg
Meester Frans heeft besloten dat hij toch mee wil doen met het complot. Hij wordt voor de tweede keer op het Trappenhuis uitgenodigd door Graaf Grisenstijn, Frans kan dus nog steeds privéleraar van Geert-Jan worden.
dinsdag 11 juli

Aflevering 8: Geert-Jan Grisenstijn
Roberto heeft Meester Frans verteld van de Zevende Weg en Frans heeft de weg gevonden naar het Trappenhuis. Hij is aangenomen als privéleraar van Geert-Jan Grisenstijn, maar op weg naar huis is hij door Jan Toereloer bij de Zevensprong uit de koets gezet.
woensdag 12 juli

Aflevering 9: Zoeken
Meester Frans heeft Geert-Jan voor het eerst les gegeven. Geert-Jan had al meteen door dat Frans onderdeel is van het complot om hem te bevrijden van de boze Graaf Grisenstijn.
donderdag 13 juli

Aflevering 10: De Gouden Sleutel
De strafregels van Geert-Jan bleken het volledige Verzegelde Geschrift van Gekke Gregorius te zijn. Er bleek iets meer in te staan dan Meester Frans al die tijd gedacht had. Ook hebben hij en Geert-Jan de geheime gang naar de oude herberg ontdekt.
vrijdag 14 juli

Aflevering 11: Verjaardagsplannen
De kinderen uit de klas hebben medelijden gekregen met de eenzame Geert-Jan, daarom hebben ze besloten hem brieven te gaan schrijven. Bovendien heeft de spion Iwan de Gouden Sleutel gevonden.
maandag 17 juli

Aflevering 12: Groen Haar

Geert-Jan is jarig geweest. Meester Frans heeft van iedereen cadeautjes voor hem meegenomen. Van Thomtidom kreeg Geert-Jan een geheime brief, waarin stond dat hij de avond voor zijn verjaardag naar de Zevensprong moest komen.
dinsdag 18 juli

Aflevering 13: De Schat
Door het poeder van meneer Thomtidom heeft Meester Frans groen haar gekregen. Als Graaf Grisenstijn dit ontdekt, wordt hij meteen ontslagen. Hoe kunnen nu de profetieën van Graaf Gregorius nog werkelijkheid worden?
woensdag 19 juli

het is 'sochtends om 8.55 en herhaald om 16.00 op NED3 dus

Laatst gewijzigd op 05-07-2006 om 11:45.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 18:01
Verwijderd
Ik dacht al dat dat de zevensprong was
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 22:15
bbyn
bbyn is offline
ja toen ik langszapte dachtik ook van: hey dat vage oude programma-begin zou zevensprong kunnen zijn.. ow haha is t ook vandaag deel 3 gezien k ga t wel lekker volgen.. vanavond nog x boek lezen.. geheugen opfrisse
Oud 05-07-2006, 23:32
Angel on Earth
Angel on Earth is offline
zijn er niet meer dan 13 afleveringen eigenlijk???lijkt me stug... (of is dit maar een klein deel)
ik vind het elke keer best leuk om te zien maar zie het eigenlijk maar zelden... en of ik het ga kopen ligt denk ik een beetje aan de prijs..
Oud 06-07-2006, 00:02
Angel on Earth
hmm.. ben ff gaan rondkijken en het zijn echt maar 13 afl...
Oud 06-07-2006, 10:54
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Angel on Earth schreef op 06-07-2006 @ 01:02 :
hmm.. ben ff gaan rondkijken en het zijn echt maar 13 afl...
Tuurlijk, het is een boekverfilming
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 19:22
Angel on Earth
Citaat:
the exploding boy schreef op 06-07-2006 @ 11:54 :
denk ik toch niet aan....
Oud 06-07-2006, 21:39
Fine
Fine is offline
Vanochtend nog gezien
Oud 06-07-2006, 22:05
Verwijderd
De Zevensprong, vond ik ook een mooie serie toendertijd
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 15:23
marccc
marccc is offline
Ik heb net de DVD gekocht en ben er harstikke blij mee. Vanavond alle afleveringen bekijken. Wel jammer dat er geen extra materiaal op de zeven DVD's is gezet. Ruimte genoeg zou ik zo zeggen.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 16:56
smikkelenberg
smikkelenberg is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 06-07-2006 @ 11:54 :
het boek heeft maar 7 hoofdstukken maar het was niet haalbaar voor de filmakers om elke keer op De Zevensprong uit te komen als ze maar 7 eps zouden maken.
ofziets heb ik ergens gelezen
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 18:03
smikkelenberg
smikkelenberg is offline
Citaat:
coolz schreef op 03-11-2006 @ 16:23 :
Ik heb net de DVD gekocht en ben er harstikke blij mee. Vanavond alle afleveringen bekijken. Wel jammer dat er geen extra materiaal op de zeven DVD's is gezet. Ruimte genoeg zou ik zo zeggen.
komt de dvd ook bij de MM ?? of andere winkels misschien ??
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten