Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2006, 18:17
diaanbnaan
diaanbnaan is offline
Hoi
Na een relatie van 2 jaar, is de spanning verdwenen van de een op de andere dag.
Nu zijn we zelfs erover aan het denken om de relatie stop te zetten. Maar geen van ons wil elkaar kwijt..
Hoe kunnen we ervoor zorgen dat we die spanning terug krijgen.
Het zou zonde zijn na 2 jaar, maar we weten nu al dat al zouden we alles stop zetten, we toch weer bij elkaar terug komen..
Heeft iemand misschien tips
Het liefste wel serieuze berichten, want dit is best een rot gevoel...

Alvast bedankt!
kus
Oud 10-09-2006, 18:23
diaanbnaan
diaanbnaan is offline
Hmm..
We gaan niet veel weg nee, we zitten veel bij elkaar thuis, en nu ik op school zit, zien we elkaar ook niet zo veel meer.. Ik moet er bijvoorbeeld om vragen om bij hem te slapen..
Maar pffft..
Weet écht niet wat ik wel moet denken en wat niet..
Oud 10-09-2006, 18:30
diaanbnaan
diaanbnaan is offline
Op dit moment hebben we beiden niet écht besef van wat we denken.. In mijn hoofd is het een zware rommel, en bij hem ook..

Ik denk ook dat hij niet zonder zijn vrienden kan.. Ik hou er van om een aantal uur met hem samen te zijn.. Maar vannochtend waren we wakker, nog geen uurtje en hij wou al naar zijn vrienden..
En het is net wat je zegt; alles wordt zo gewoon, en normaal.. het is ook niet meer boeiend al zie je elkaar, want het hoort er bij denk je dan..
Oud 10-09-2006, 18:32
diaanbnaan
diaanbnaan is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 10-09-2006 @ 19:26 :

Zijn jullie nog wel verliefd op elkaar? of dat niet meer.
Er wordt altijd gezegt; na een jaar of twee, is de verliefdheid weg en is er houden van..
Maar weet nou niet wat ik daarvan moet denken hoor!
Oud 10-09-2006, 18:34
Verwijderd
Dat jullie bij elkaar willen blijven is natuurlijk goed (en begrijpelijk), maar doe het alsjeblieft niet met als belangrijkste reden omdat het anders zo jammer van die twee jaar zou zijn. Als je je samen blijft vervelen is het over een jaar jammer van die drie jaar, en daarna jammer van die vijf jaar, en voor je 't weet ben je tachtig en heb je een volledig saai leven gehad omdat het anders zo jammer zou zijn van die twee jaar. Als je bij elkaar wil blijven, doe het dan met een goede reden, omdat je van elkaar houdt.

En inderdaad, als je altijd maar samen zit te niksen is het niet vreemd dat het niet meer spannend is. Dus ga leuke dingen doen samen niet aankomen met 'geen tijd' of 'geen geld', leuke dingen hoeven helemaal niet tijdrovend of duur te zijn. Eventueel kun je spelletjes doen waarmee je dingen van elkaar te weten kunt komen die je nog niet wist, als je een beetje googelt kun je misschien wel wat vinden.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 18:35
diaanbnaan
diaanbnaan is offline
Hmm ik begrijp wat je bedoelt..
Hij wilt ook even rustig aan doen, maar of dat dan zin heb, dat weet ik niet hoor
Oud 10-09-2006, 18:39
diaanbnaan
diaanbnaan is offline
Nu is de vraag;
Elkaar gewoon zien, en proberen leuke dingen te doen?
Elkaar niet zien (timeout) en wachten wat er gebeurd?
Elkaar een tijdje niet zien, en als je elkaar ziet leuke dingen doen?
Want damn.. ik zit me écht op te vreten!
Oud 10-09-2006, 18:46
diaanbnaan
diaanbnaan is offline
Ik ben erg ongeduldig, en ik wil gewoon weten hoe het nou verder gaat..
Nu zat ik te denken.. Ik zie hem een week niet ofzo, en dan volgende week woensdag met hem naar de efteling of iets dergelijks.. Of gewoon iets leuks doen.. misschien karten ofzo? ik weet 't niet..
Oud 10-09-2006, 18:51
diaanbnaan
diaanbnaan is offline
Hmm ik zou hem vanavond nog even bellen, omdat hij net niet zo goed kon praten enzo.
En dan de opties neerleggen..
Ik weet in ieder geval even niet wat ik moet en denk dat ik zo ff met m'n huiswerk ga beginnen.. =/
Oud 10-09-2006, 18:54
diaanbnaan
diaanbnaan is offline
DeltaOne schreef op 10-09-2006 @ 19:50 :
Hm, ik zat effe te denken, wat weegt zwaarder, elkaar een paar weken niet zien om goed na te denken, of doorgaan en heel pijnlijk uit elkaar gaan, omdat je niet meer weet wat je moet?

écht.. moet dat zo lang?
Oud 10-09-2006, 18:59
diaanbnaan
diaanbnaan is offline
Ja ik denk nu ook van, na een dag weet ik toch al dat ik niet bij hem weg wil..
Pffft..
Weetje wat..
Deze week ga ik 1 keer bij hem langs, ook om even de dingen door te nemen.. Dan nemen we een tijdje rust, en na een tijdje (hoelang weet ik niet) gaan we wat leuks doen..

Ik weet gewoon zeker dat dat moet lukken
Oud 10-09-2006, 19:04
diaanbnaan
diaanbnaan is offline
Nu ik zo zit te praten met jullie.. Krijg ik er steeds meer zin in om met hem samen te zijn, en samen te werken aan een betere toekomst.. en dat heb ik al een maand of 2 niet gehad..
Oud 10-09-2006, 19:15
diaanbnaan
diaanbnaan is offline
Ja, hij vind het gewoon niet goed gaan, en hij vind 't zo normaal en gewoon geworden..
En ik doe niet leuk tegen hem.. en tja dat komt omdat ik het niet lekker vind gaan natuurlijk..
Maar ik weet zeker dat 't goed gaat komen..

als hij dat ook wil
Oud 10-09-2006, 19:21
diaanbnaan
diaanbnaan is offline
Pfft; nog zo'n voorbeeld.
Vanmiddag moest ik een stukje haar wegscheren van 'm.. Ik zeg, joh ga buiten staan.. 't is niet veel dus 't waait weg..
Hij is vet langer als mij, dus ik zeg wil je ff op je knieen gaan zitten dat is makkelijker voor mij.
Gaat hij bukken.. Ik zeg; dat kan niet zo voor mij wil je alsjebliefd even op je knieen..
IK DOE HET ZELF WEL LAATMAAR WEER.. FLIKKER OP DIAAN.

ik zeg; nou dan doe ik het helemaal niet meer, wat jij wilt..

Oud 10-09-2006, 19:23
diaanbnaan
diaanbnaan is offline
Hoelang was jij bij je vriendin todat het uit ging?
Oud 10-09-2006, 19:27
diaanbnaan
diaanbnaan is offline
Pfft..
Dat is dus niet zo lang geleden zeg!
Ik kreeg iets op 6 juli 2004
dusss heb nu 2 jaar en 2 maanden..? ongeveer?
Oud 10-09-2006, 19:29
ZerO
ZerO is offline
jullie chatten zo gezellig misschien is het niet een idee om met ELKAAR te DATEN
Oud 10-09-2006, 19:29
diaanbnaan
diaanbnaan is offline
Citaat:
ZerO schreef op 10-09-2006 @ 20:29 :
jullie chatten zo gezellig misschien is het niet een idee om met ELKAAR te DATEN
zeker de leukste thuis?
Oud 10-09-2006, 19:35
diaanbnaan
diaanbnaan is offline
WHAHAHAHA
Het is wat he..
Oud 10-09-2006, 19:38
diaanbnaan
diaanbnaan is offline
Wie zegt dat ik me aangesproken voel...
Ik kan dan wel blond zijn.. Maar snappen doe ik het nogsteeds..
Oud 10-09-2006, 19:40
diaanbnaan
diaanbnaan is offline
Blonddd
Oud 10-09-2006, 19:41
I C U
I C U is offline
Aan een week afstand heb je meestal niet voldoende. Tenminste, ik niet. In een week ben je vaak toch nog teveel bezig met hem, en pas na die tijd ga je realistisch nadenken over je relatie. Het is namelijk niet zo dat als je hem een week niet ziet, dat er dan meteen afstand is. Hm, lastig uitlegge, maar ik hoop dat je het snapt.

Probeer het eerst met wat leuke dingen, en als dat niet werkt, afstand. Praten werkt ook goed. Sterkte!
Oud 10-09-2006, 19:41
Verwijderd
http://www.rtl.nl/liefde/beterinbed/

Daar zoeken ze de spanning ook weer op,ideetje?,
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 19:42
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 10-09-2006 @ 20:40 :
ZerO waar blijft je antwoord
wat denk je zelf
Oud 10-09-2006, 19:43
diaanbnaan
diaanbnaan is offline
Citaat:
Strychnine schreef op 10-09-2006 @ 20:41 :
http://www.rtl.nl/liefde/beterinbed/

Daar zoeken ze de spanning ook weer op,ideetje?,
WHAHAHAHAHA
is niet nodig hoor
maarrrr altijd even leuk om te kijken he

omg en dat zeg ik als 17 jarige ;/
Oud 10-09-2006, 20:33
Shredder
Shredder is offline
Gewoon even een tijdje geen contact met elkaar hebben, dus ook niet constant gaan zitten smsen, gewoon eens per dag of om de twee dagen een smsje om te vragen hoe het gaat. Als jullie elkaar gaan missen en elkaar graag willen zien, dan komt het vast goed. Als jullie echter het idee krijgen dat jullie elkaar niet zo missen en gewoon vanalles plezierig gaan doen, dan kunnen jullie jezelf afvragen of het nog nut heeft.

Wij hebben dit een tijdje terug ook gehad, toen we het 9-10 maanden hadden. (Morgen, de 11e, één jaar ) Het begon gewoon saai te worden en soms voelde het van beiden kanten als een soort verplichting ofzo om naar de ander te gaan. En dat is helemaal niet de bedoeling!! Maar goed, we zagen elkaar toen ook 5 dagen van de week na school, dus dat was gewoon écht teveel. Helemaal in de zomervakantie werd het erg, maar gelukkig moesten we allebei veel werken.

We hebben een soort van pauze ingelast, geen contact met elkaar, kijken wat er gebeurd zonder elkaar en af en toe eventjes een smsje om te vragen hoe het ging. Na 3 dagen elkaar niet gezien en gesproken te hebben kwamen we al tot de conclusie dat we elkaar al heel erg mistten.

Nu hebben we gewoon hele duidelijke afspraken gemaakt. Eerst was met elkaar afspreken altijd prioriteit, als vrienden nu vragen om af te spreken zijn die prioriteit en de ander komt dan op de tweede plaats. Het klinkt misschien een beetje bot, maar het werkt heel goed. Zo onderhoud je goed contact met je vriendenkring en zie je ook je vriend(in) geregeld, maar minder om het wel spannend te houden. We zien elkaar nog wel iedere dag op school in de pauzes, maar gelukkig staan haar vriendengroep links van ons en de mijne rechts van ons,

Maar goed, het moraal van het verhaal. Als jullie allebei zeker zijn dat jullie elkaar niet kwijt willen, neem dan wat vaker wat afstand van elkaar. Als je constant bij elkaar op de lip zit wordt het gewoon heel vervelend en ga je je aan elkaar ergeren. Zorg ook voor wat afwisseling wat jullie kunnen gaan doen. Ga een keer samen naar de stad ofzo, kost niets en zijn jullie toch gezellig een middag samen. Of samen een ijsje eten, naar het park, zwemmen. Er zijn genoeg dingen die jullie samen kunnen doen en die niets of bijna niets kosten.
Oud 10-09-2006, 22:20
Trinity
Trinity is offline
wake up and smell reality....

relaties raken nu eenmaal in een sleur, dat gebeurd als je niet meer verlied op elkaar bent. Puur hormonaal. Valt niet veel aan te doen. En wat hierboven als suggestie gegeven wordt klopt: als je elkaar even niet meer ziet, ben je weer interessant voor elkaar. Wel een risico dat je vriend(in een ander leuk guppie vind en jou aan de kant zet. Mis je elkaar wel en kom je weer bij elkaar, dan zul je even de rush voelen van het 'missen' en weer bij elkaar zijn, maar dat neemt binnen 2 weken of sneller ook weer af.

Een duurzame oplossing is geoon accepteren dat relaties na verloop van tijd steeds meer op vriendschappen gaan lijken. Bij vrienden heb je ook geen spanning, maar het is wel fijn om bij ze te zijn.
Oud 10-09-2006, 22:22
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Trinity schreef op 10-09-2006 @ 23:20 :

Een duurzame oplossing is geoon accepteren dat relaties na verloop van tijd steeds meer op vriendschappen gaan lijken. Bij vrienden heb je ook geen spanning, maar het is wel fijn om bij ze te zijn.
of gewoon uitmaken ze is pas 17
Oud 10-09-2006, 22:26
Trinity
Trinity is offline
Citaat:
ZerO schreef op 10-09-2006 @ 23:22 :
of gewoon uitmaken ze is pas 17
oh-my-god

ja, vergeet mijn bovenstaande reactie: uitmaken. 17 en dan al sleur? Ach meissie, daar heb je je hele leven nog voor, dat heet: huwelijk.
Oud 11-09-2006, 10:40
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 11-09-2006 @ 10:07 :
Alsof elk huwelijk een sleur is
ik kan tenminste 1 forumlid noemen die getrouwd is en waarbij diens huwelijk totaal geen sleur is...

maar ik had de sleur al na twee MAANDEN. toen begin t al te vervelen. nieuwe dingen doen hielp niet, haar gezeur als ik mijn dingen wilde doen, als ik met n vriend wilde afspreken (niet iedere dag, hooguit een keer in de week) en als ik ff wilde leren, was reden genoeg om een bom te leggen onder de relatie.

ik heb dingen gedaan die zij absoluut NIET leuk vond (bv haar favo liedjes verwijderen van mn PC, ondanks dat ik ze zelf leuk vind, te laat komen bij afspraakjes tussen ons, etc etc, en dat onder het motto 'vrijheid'). tuurlijk voerde ik t wel door, maar als ik niet meer eventjes rustig mijn ding kan doen, zeg ik bye bye.

het moment dat je je zwaar gaat ergeren aan je partner, zit t flink fout. wil je t oplossen? of is het al in zo'n vergevorderd stadium van ontbinding dat t niet meer te redden valt?

In dat laatste geval is uitmaken de beste optie, in dat eerste geval is praten en nadenken over wat jij zelf wilt de beste optie.

maar dan nog, de t.s. is 17. dan vind ik sleur an sich niet goed, en een relatie <1 jaar an sich ook al niet goed. je veranderd zoveel tussen je 17e en zeg, 20e, de kans dat t goed loopt is bijna nihil.
Oud 11-09-2006, 11:32
Verwijderd
als je na twee maanden niets meer aan elkaar vindt, dan heet dat niet 'sleur', maar 'niet bij elkaar passen'
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 14:07
diaanbnaan
diaanbnaan is offline
Even om terug te komen op dat 17 gedoe..
Je wilt toch een leuke tijd hebben, je hoeft toch niet gelijk man/vrouw te voelen..
Het is leuk om bij elkaar te zijn, ookal ben je jong of niet..
Ik vind het fijn om bij hem te zijn.. En ja ik maak me druk om de toekomst, het is toch jammer dat al houden 2 mensen van elkaar.. dat op te geven..
Vind het een beetje vaag dat er dan gezegt wordt; je bent pas 17.. So..?
Oud 11-09-2006, 14:13
Trinity
Trinity is offline
Citaat:
diaanbnaan schreef op 11-09-2006 @ 15:07 :

Je wilt toch een leuke tijd hebben,

Het is leuk om bij elkaar te zijn
als het leuk is, wat zit je dan te miepen over dat de spanning weg is????????Wees blij dat het nog LEUK is!
Oud 11-09-2006, 14:15
snoopy
snoopy is offline
jouw vriend is misschien niet op je uitgekeken (maar misschien ook wel), maar hij is wel ongelooflijk LOMP
Oud 11-09-2006, 14:27
diaanbnaan
diaanbnaan is offline
Citaat:
snoopy schreef op 11-09-2006 @ 15:15 :
jouw vriend is misschien niet op je uitgekeken (maar misschien ook wel), maar hij is wel ongelooflijk LOMP
en waarom??
Oud 11-09-2006, 14:27
diaanbnaan
diaanbnaan is offline
Citaat:
Trinity schreef op 11-09-2006 @ 15:13 :
als het leuk is, wat zit je dan te miepen over dat de spanning weg is????????Wees blij dat het nog LEUK is!
Dat leuke wil ik terugkrijgen toch..
Anders had ik dit niet geopend
Oud 11-09-2006, 14:41
diaanbnaan
diaanbnaan is offline
Nog een probleem..
Mijn moeder en zijn moeder zijn vriendinnen..
En ik ben daar ook regelmatig te vinden, ookal is mijn vriend niet thuis..
Stel het zou uitgaan.. zie ik hem toch nog, en is het weer net als eerst toen het uit was, gaat het toch weer aan.. Dus uitmaken heeft geen nut, en ik kan moeilijk mijn moeder verbieden om daarheen te gaan..
En ik kan ook mezelf niet verbieden om daarheen te gaan..
Oud 11-09-2006, 15:00
diaanbnaan
diaanbnaan is offline
Zou jij het leuk vinden al is het voor de 2e keer uit laat maar zeggen..
Dan wil je toch duidelijkheid..
Oud 11-09-2006, 15:25
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
diaanbnaan schreef op 11-09-2006 @ 15:27 :
en waarom??
Vanmiddag moest ik een stukje haar wegscheren van 'm.. Ik zeg, joh ga buiten staan.. 't is niet veel dus 't waait weg..
Hij is vet langer als mij, dus ik zeg wil je ff op je knieen gaan zitten dat is makkelijker voor mij.
Gaat hij bukken.. Ik zeg; dat kan niet zo voor mij wil je alsjebliefd even op je knieen..

Dit zou mijn vriend mij dus niet hoeven flikken, maar goed
Oud 13-09-2006, 15:53
madelief21
madelief21 is offline

ZEGT HIJ DIT ???????????????
hij heeft beetje moeite met het woord respect of niet ? Maar ja het is ook moeilijk als je elkaar zo lang kent heb je elkaar ook al in die tijd een aantal keren gekwetst verleg je je grens... en dan gaan dingen steeds makkelijker... en wordt er meer gepikt. Het is ook heel erg moeilijk. Geef elkaar pauze en ga allebei eens daten met een ander... zeker dat jullie beide jaloers worden en weer naar elkaar gaan verlagen. Anders weet ik het ook niet.... :-)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten