Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2006, 21:13
bloed
bloed is offline
Hoi iedereen,,

Ik heb een probleem bij het samenvoegen van layers.
Als ik bijv verschillende layers maak, met verschillende kleuren en vorm, bij iedere layer heb ik verschillende filters gebruikt, om uiteindelijk een mooi plaatje te krijgen. MAAR hier begint de probleem. Als ik op optie Layer klik en dan op merg visble, om ze samen te voegen, krijg ik niet alle beelden te zien, maar slechts een layer, alle anderen zijn ergens verstopt. Dat is niet wat ik echt wil. Ik wil ze allemaal zien in een layer, darom voeg ik ze toe... ik wil alle gemaakte filters (acties) in een afbeelding uiteindelijk krijgen. En dat is wel te krijgen, omdat ik het ooit gedaan heb en het lukte toen, maar nu helaas niet meer...

Ik heb andere opties geprobeert zoals, flatte Imag of anderen, maar lukt nogsteeds niet

Hopelijk is mijn probleem een beetje duidelijk, kan iemand me helpen?? of herkent iemand zo,n probleem en heeft een oplossing ervoor??!!

gr.
Bloed

Laatst gewijzigd op 06-09-2006 om 21:17.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2006, 22:41
Nietzman
Nietzman is offline
Zoek eventjes een tutorial over het werken met layers ofzo, want volgens mij heb je geen idee wat je aan het doen bent. Merge layers/flatten image propt meerdere layers bij elkaar, sure, maar dat is niet echt een manier om de ene layer op de andere door te laten schijnen of wat ik ook maar denk dat je probeert te doen. 8). (Als je één 'massieve' layer bovenaan hebt staan zul je het onderliggende niet ineens zien.)

Wat ik denk dat je zoekt zijn de layer blending opties, opacity control en misschien ook masks. (De eerste twee vind je boven in dit shotje, speel maar wat met die controls: )

Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 12:20
bloed
bloed is offline
Citaat:
[B]Zoek eventjes een tutorial over het werken met layers ofzo, want volgens mij heb je geen idee wat je aan het doen bent. Merge layers/flatten image propt meerdere layers bij elkaar, sure, maar dat is niet echt een manier om de ene layer op de andere door te laten schijnen of wat ik ook maar denk dat je probeert te doen. 8). (Als je één 'massieve' layer bovenaan hebt staan zul je het onderliggende niet ineens zien.)

Wat ik denk dat je zoekt zijn de layer blending opties, opacity control en misschien ook masks. (De eerste twee vind je boven in dit shotje, speel maar wat met die controls: )
Dank je voor de snele ant.
Ik heb daar gekeken, en bij blending opties, is daar niks te vinden wat betreft mijn probleem, want daar kun je schadow toevoegen aan de fig of andere styles toevoegen.

In een andere site heb ik gelezen, dat ik ctrl + shift + E moet doen, dat deed ik maar het lukte niet, om de layers samen te voegen..
Oud 07-09-2006, 13:22
pc nerd
pc nerd is offline
Als de bovenste layer niet transparant is, zie je niks van de onderliggende layers, misschien is dat het probleem?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 13:49
bloed
bloed is offline
Citaat:
pc nerd schreef op 07-09-2006 @ 14:22 :
Als de bovenste layer niet transparant is, zie je niks van de onderliggende layers, misschien is dat het probleem?
Oh...dus als ik een new layer aanmaak moet hij niet wit zijn, maar transparant!!??
Oud 07-09-2006, 19:25
pc nerd
pc nerd is offline
Citaat:
bloed schreef op 07-09-2006 @ 14:49 :
Oh...dus als ik een new layer aanmaak moet hij niet wit zijn, maar transparant!!??
Als je wilt dat de layers er achter te zien zijn wel
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 13:11
Verwijderd
2 lagen selecteren, CTRL + E, klaar.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 14:44
Nietzman
Nietzman is offline
Lezen is inderdaad een overschatte eigenschap.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 18:30
bloed
bloed is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 10-09-2006 @ 14:11 :
2 lagen selecteren, CTRL + E, klaar.
allebei lagen verschillende inhoud! Nou, dat heb ik gedaan, en het was transparent, en ik zag de inhoud van de tweede layer niet......
ik deed ook ctrl + E de 2 layers zijn 1 geworden, maar ik zag maar 1 layer maar......de kleuren van de tweede layers zag ik nergns...
Oud 10-09-2006, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Nietzman schreef op 10-09-2006 @ 15:44 :
Lezen is inderdaad een overschatte eigenschap.
Vriendelijk zijn ook.

Ik begrijp het probleem niet. Kun je geen screenshotje plaatsen, Bloed?
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 21:01
bloed
bloed is offline
hmm....kan niet, want het gaat over meerder stappen.... als jullie de probleem niet herkenen geef niet.. ik zoek het wel in een ander forum wel op..

dank jullie wel iig voor jullie hulp & tijd

Laatst gewijzigd op 10-09-2006 om 21:06.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 16:49
ILUsion
ILUsion is offline
Layers samenvoegen heeft volgens mij géén enkel nut; je moet juist in je layer delen transparant laten als je wilt dat ze de onderliggende laag niet bedekken ofwel met layer-masks werken die dan bepalen welke delen van een bepaalde laag zichtbaar zijn.

Het doel van layers is trouwens om elke figuur of denkbeeldige laag afzonderlijk te kunnen blijven bewerken, als je op de weergave ziet dat de gehele figuur eruitziet zoals je dat zou willen, moet je verder niets doen; gewoon opslaan in een afbeeldingsformaat zonder ondersteuning voor layers (jpeg, png, gif, bmp, ...) afhankelijk van wat jer ermee wilt gaan doen en natuurlijk ook je .psd/.psb blijven bewaren als je later wijzigingen wilt kunnen toevoegen.

Je kan ook altijd je werkbestand (.psd) eens op internet online zetten en zeggen wat er niet lukt (want volgens mij doe je gewoon zelf iets mis, en zit er geen fout in hetgene wat PS doet).

Trouwens kan je ook geen twee verschillende types van layers (shape, text, bitmap) samenvoegen. Zeker met blending options en adjustment layers, kijk je beter uit. Mijn persoonlijke tip blijft: layers voeg je beter niet samen, groepeer ze desnoods in zo'n soort mapje, maar samenvoegen gaat ALTIJD gepaard met het verliezen van informatie en dat heeft géén enkel voordeel als je nadien nog wilt gaan bewerken.
Reageren

Regels voor berichten