Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
ik deed ook ctrl + E de 2 layers zijn 1 geworden, maar ik zag maar 1 layer maar......de kleuren van de tweede layers zag ik nergns...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik begrijp het probleem niet. Kun je geen screenshotje plaatsen, Bloed? |
![]() |
|
Layers samenvoegen heeft volgens mij géén enkel nut; je moet juist in je layer delen transparant laten als je wilt dat ze de onderliggende laag niet bedekken ofwel met layer-masks werken die dan bepalen welke delen van een bepaalde laag zichtbaar zijn.
Het doel van layers is trouwens om elke figuur of denkbeeldige laag afzonderlijk te kunnen blijven bewerken, als je op de weergave ziet dat de gehele figuur eruitziet zoals je dat zou willen, moet je verder niets doen; gewoon opslaan in een afbeeldingsformaat zonder ondersteuning voor layers (jpeg, png, gif, bmp, ...) afhankelijk van wat jer ermee wilt gaan doen en natuurlijk ook je .psd/.psb blijven bewaren als je later wijzigingen wilt kunnen toevoegen. Je kan ook altijd je werkbestand (.psd) eens op internet online zetten en zeggen wat er niet lukt (want volgens mij doe je gewoon zelf iets mis, en zit er geen fout in hetgene wat PS doet). Trouwens kan je ook geen twee verschillende types van layers (shape, text, bitmap) samenvoegen. Zeker met blending options en adjustment layers, kijk je beter uit. Mijn persoonlijke tip blijft: layers voeg je beter niet samen, groepeer ze desnoods in zo'n soort mapje, maar samenvoegen gaat ALTIJD gepaard met het verliezen van informatie en dat heeft géén enkel voordeel als je nadien nog wilt gaan bewerken.
|
![]() |
|
|