Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2006, 13:47
Verwijderd
En de scholen en academies zijn weer begonnen of bijna. Wat doe je nu, welk jaar, welke richting, waar kijk je naar uit?

Wat is je eerste opdracht, vind je het leuk, heb je goede leraren met verstand van zaken? Afbeelding van je eerste werk van dit jaar?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2006, 13:50
Verwijderd
Ik zit op een avondschool academie en zit nu in het 2e jaar schilderkunst. Onze lerares is heel vervelend en academisch en is gelukkig vorig jaar het grootste deel van de tijd ziek geweest. Nu is haar vervanger van vorig jaar, dit jaar het grootste deel van het jaar mijn leraar, dus heb ik maar weinig met haar te maken. Hij heeft wel verstand van zaken vind ik, laat me ook vrij en geeft tips waar ik iets mee kan. Zij is heel streng en oogklepachtig, maar dat ga ik zo veel mogelijk negeren.

Onze eerste opdracht is reflecties en we beginnen zoals gewoonlijk met pastels. Ik heb er weinig zin in, want de stillevens komen me de strot uit. Toch is mijn werk goed gelukt en was mijn leraar erg tevreden. Foto heb ik er nog niet van.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 16:44
Nietzman
Nietzman is offline
Derdejaars Grafisch/Media aan Academie Minerva Groningen.

Vanmiddag net m'n docenten uitgekozen, nog niets te laten zien. :7. De docenten die ik al gehad had en die me het minste lagen geven niet de vakken die ik wil volgen, dus daar heb ik even omheen gekozen.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 17:43
Verwijderd
1e jaar Fotografie & Vormgeving
Ik begin dinsdag. Ik ben benieuwd naar alles, de mensen, de docenten, de opdrachten enz.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 17:55
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
doe geen academie, maar mbo.
2e jaar audiovisuele & interactieve vormgeving.
eerste opdracht is een reclamefilmpje en een website voor Swatch maken. Hierbij konden we kiezen uit de thema's wild thing, techno of 80s retro. Ik heb voor techno gekozen. Tot nu toe gaat het prima, vind de opdracht wel leuk. We zitten nu in de derde week, we hebben in totaal 12 weken voor deze opdracht. Ik heb nu net het vooronderzoek af, en ben bezig met mn concept. Nog niks om te laten zien dus.

Mijn leraren weten er alles van af, omdat ze meestal zelf regisseur of geluidstechnicus oid zijn. De meesten hebben dus gewoon een baan, en geven daarnaast een aantal dagen per week les.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 18:19
grandmommy
grandmommy is offline
ik zit nu in het eerste jaar van het Sint Lucas dus mbo, het is een orientatiejaar. op dit moment moeten we een paar dingen maken die iets over onszelf zeggen. Een animatie, een stijlkaart, foto's, objecten van verschillende materialen. op dit moment ben ik vooral bezig met het bedenken van de stijlen en vormen die ik wil gaan gebruiken. vandaag een stijlkaart laten beoordelen, achteraf was het niet de bedoeling dat ik alles al opgeplakt zou hebben maar op zich zat 'ie goed in elkaar dus ik weet niet of ik een nieuwe maak.
verder hou ik me ook erg veel bezig met het bijbrengen van klasgenoten dat het maken van een planning handig is en dat ik geen wandelende agenda ben, omdat ik toevallig wel een plan van aanpak heb. ik erger me er kapot aan, maarja.
en ik zorg dat ik niet in slaap val bij de economiedocent, zzzzzzzzzzzzz.
wel leuke opdrachten tot nu toe maar wat mij betreft mag de overgang naar een hoger en sneller niveau nu wel komen.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 18:27
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 06-09-2006 @ 19:19 :

en ik zorg dat ik niet in slaap val bij de economiedocent, zzzzzzzzzzzzz.
ben coenen?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 20:59
grandmommy
grandmommy is offline
geeeen idee, maar hij heeft wel al twee weken een blauw overhemd met korte mauwen aan en volgens mij epileert hij zijn wenkbrauwen
Oud 06-09-2006, 20:59
grandmommy
grandmommy is offline
ohja en hij zegt elke les vijf keer ' ja sorry ik weet dat dit niet zo interessant is voor jullie'
Oud 06-09-2006, 21:07
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 06-09-2006 @ 21:59 :
ohja en hij zegt elke les vijf keer ' ja sorry ik weet dat dit niet zo interessant is voor jullie'
Dat werkt altijd motiverend ja, als je dat als leerkracht zegt.
Oud 06-09-2006, 21:34
mandi
mandi is offline
Citaat:
Backstage schreef op 06-09-2006 @ 18:43 :
1e jaar Fotografie & Vormgeving
Ik begin dinsdag. Ik ben benieuwd naar alles, de mensen, de docenten, de opdrachten enz.
Oud 06-09-2006, 21:41
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
botulismf schreef op 06-09-2006 @ 22:07 :
Dat werkt altijd motiverend ja, als je dat als leerkracht zegt.

zoals jeff buckley ooit zei: she was heartache from the moment that you met her. zoiets ik wist meteen dat ik economie spoedig om zou dopen in dummyvolkladuurtjes
Oud 06-09-2006, 22:45
Verwijderd
Bluh, de academische lerares heeft vandaag een prachtige tekening verpest. Pakt ze de pastels en begint ze lijntjes te zetten op mijn papier en zegt intussen: "Ja ik ga nu wel moeten proberen jouw stijl na te doen..." Dan is het duidelijk dat je dat NIET kunt! Blijf er met je poten af kutwijf! *frustratie*
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 07:57
mandi
mandi is offline
Citaat:
Mutant schreef op 06-09-2006 @ 23:45 :
Bluh, de academische lerares heeft vandaag een prachtige tekening verpest. Pakt ze de pastels en begint ze lijntjes te zetten op mijn papier en zegt intussen: "Ja ik ga nu wel moeten proberen jouw stijl na te doen..." Dan is het duidelijk dat je dat NIET kunt! Blijf er met je poten af kutwijf! *frustratie*
de tering zo iemand zou er bij mij niet zomaar mee wegkomen.
Oud 07-09-2006, 08:44
Verwijderd
Ik ben nog op zoek naar een academie voor dit jaar, eentje met uren die goed uitkomen voor mij
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 10:38
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
mandi schreef op 07-09-2006 @ 08:57 :
de tering zo iemand zou er bij mij niet zomaar mee wegkomen.
Dan was de academie misschien niet zo'n goede keuze voor je.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 13:10
mandi
mandi is offline
Citaat:
Nietzman schreef op 07-09-2006 @ 11:38 :
Dan was de academie misschien niet zo'n goede keuze voor je.
Daarom zit ik ook niet op een academie, en heb ik niets te maken met tekeningen.
Oud 07-09-2006, 13:26
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 06-09-2006 @ 22:41 :
zoals jeff buckley ooit zei: she was heartache from the moment that you met her. zoiets ik wist meteen dat ik economie spoedig om zou dopen in dummyvolkladuurtjes
Een stuk nuttiger.
Oud 07-09-2006, 13:33
Verwijderd
Mwa, ik heb ook chagrijnig gereageerd. Nadat ze zelf had zitten prutsen, zat ze tegen me te zeiken dat ze meer weerspiegeling wou zien en dat ik mijn witte lichtvlekken sterker moest maken. Waarop ik zei dat het dan zijn samenhang met het geheel zou verliezen. Maar ik moest het toch maar doen voor mijn eigen bestwil. En ja hoor, compleet naar de knoppen. Komt ze terug: "Kijk eens, er zijn heel wat minder lichtpunten..." Ja duh, nu is het donker buiten. "Oh maar ik had de blinden dacht ik toch goed dicht gedaan?" (dus niet) En toen kwam ze met: "Ohh, nu heeft het zijn samenhang verloren!" Ik heb haar echt een giftige blik gegeven en heb door mijn hele tekening geveegd. Gewoon weggeveegd (nu ja, tot op het deel dat al gefixeerd was).

Daarna begon ik op de achterkant opnieuw, op de manier die zij wil met contrasten en nadat ik mijn agressie had weggerookt, ben ik de voorkant opnieuw gaan opzetten. Ziet ze de achterkant: "Ja dat is veel te hard hoor, de voorkant is véél lyrischer!" Die overigens op exact dezelfde manier was opgezet als de eerste keer, alleen was nu de hele achtergrond donker en grauw geworden door het vele krijt en geveeg (minder mooi dus). Na die opmerking ben ik zonder iets te zeggen naar huis gegaan. Ik wil écht alléén nog maar die leraar!
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 13:58
mandi
mandi is offline
lekker mens dan.
Oud 07-09-2006, 17:07
Lies
Lies is offline
Propedeusejaar in Maastricht,
fotografie viel tegen. hij wilde alleen 'kunstfoto's' zei ie, als je mooie modefoto's wilde maken oid moest je niet op deze school zitten zei ie nog. en ik moet een heel jaar voor 2DAutonoom stillevens tekenen, en nu ben ik bezig met mijn huiswerkopdracht: een pot rolmopsen natekenen, gad-ver-damme. hier ga ik dus elke week met tegenzin heen

en verder is het erg leuk, en de theorielessen zijn ook superleuk (nu nog wel misschien)
Oud 07-09-2006, 17:17
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Lies schreef op 07-09-2006 @ 18:07 :
Propedeusejaar in Maastricht,
fotografie viel tegen. hij wilde alleen 'kunstfoto's' zei ie, als je mooie modefoto's wilde maken oid moest je niet op deze school zitten zei ie nog. en ik moet een heel jaar voor 2DAutonoom stillevens tekenen, en nu ben ik bezig met mijn huiswerkopdracht: een pot rolmopsen natekenen, gad-ver-damme. hier ga ik dus elke week met tegenzin heen

en verder is het erg leuk, en de theorielessen zijn ook superleuk (nu nog wel misschien)
Wacht maar tot de kleurkaarten.

En wat je ook doet: haal geen onvoldoende voor 2D-tekenen, want dan krijg je als herkansing tien nieuwe tekenopdrachten maken waaronder het natekenenen van een bord boerenkool met worst.
Oud 07-09-2006, 17:37
Lies
Lies is offline
je spreekt uit ervaring?

argh die man is echt gek van 2DA en hij lijkt op die van the lord of the rings, gollum of hoe je het ook schrijft. en ik had ook helemaal niet verwacht dat ik het hele jaar lang stillevens moest maken, 2DA is toch veel meer?
Oud 07-09-2006, 19:01
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
eerste week bijna achter de rug st joost.

eerste dag had ik 2D onderzoek (tekenen)
mja eerste periode krijgen we alleen onderzoek enzo beetje kutten met contrasten en verschillende materialen...leraar is wel chill. Thuisopdracht voor week erna was 10 zwart/wit beelden zoeken of kopie van kleurafbeelding (zodat het zwart/wit wordt) daar de meest opmerkelijke dingen over opschrijven. Vervolgens 1 uitkiezen en zelf de dingen die je het meeste opvallen/ dingen die volgens jouw nodig zijn voor de afbeelding tekenen.

tweede dag 3D beeldonderzoek...heel vage leraar. We moeten in het terrein om de academie een schuilplaats maken...mag niets kosten, eerst onderzoek doen naar verschillende materialen en hun eigenschappen. Mag van groot tot klein zijn...gewoon lekker los gaan. 10 weken de tijd voor.

3de dag heel de dag college. eerst kunstgeschiedenis. Beetje vaag want hij springt van het ene onderwerp op het andere, van renaissance naar bauhaus en van ene vage schilder naar de andere.
s'middags cultuurfilosofie, duidelijke docent. Begon met uitleggen waar filosofie vandaan kwam etc. markx en nietsche enzo.

vandaag was college van 1,5 uur over ergonomie, geen idee hoe dat was, want daar had ik geen zin in....beetje nutteloos om 1,5uur heen en 1,5 terug te reizen voor zoiets.

morgen zullen we wel zien wat het wordt, dan heb ik serieel beeld en beeld en concept.

opzich wel leuk, vind het fijn dat je gewoon kan doen wat je wil, welke materiaal wat je wil en niks is te gek.
Oud 07-09-2006, 22:11
Verwijderd
Ik begin in november aan de Willem de Kooning met de orientatie cursus, voorbereidend halfjaar 1 maal per week.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2006, 23:01
P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Creatieve vakfotografie aan de fotoacademie, vierde jaar (examenjaar). Gezien de kk administratie weet ik echter nog steeds niet wanneer mijn eerste schooldag is. .
Oud 08-09-2006, 07:14
Onlyme
Onlyme is offline
Redactionele fotografie aan de KABK, tweede jaar. Heb een aantal lessen nog niet gehad omdat het computerlokaal nog niet klaar is. Verder is het allemaal same ol same old, al moeten we nu bijna alles ineens in groepen doen. Terwijl ik het vorig jaar juist zo leuk vond dat je alles in je eentje moest doen
Oud 08-09-2006, 09:52
brinta
brinta is offline
Wat een leuk topic! Ik had altijd een geromantiseerd beeld van andere academies, dacht dat het er alleen bij mij zo prutserig aan toe ging!

Ik doe 2e jaars Schilderen aan KABK.

Gisteren eerste les kunstgeschiedenis. Docent vertelt wat we dit jaar gaan doen:
"We kúnnen wel op excursie gaan...maar gaan we dan...met de bus...of met de trein...hmmm...ga ik dan met jullie mee...of...niet....ik wil niet met zo'n groep in t museum staan....maar..we moeten wel met z'n allen gaan...eh..." (dit ten overstaan van collegezaal)

Mijn eerste lesdag na de vakantie: ik kwam goed voorbereid in de les, met een selectie van mijn beeldend werk en een duidelijk idee wat ik de komende tijd wil gaan doen. Ik werd finaal afgebrand. Er werd zelfs tegen me geschreeuwd! Alsof ik zojuist bij de docenten op t bureau gepoept had. Ál mijn taalgebruik vonden ze te ingewikkeld (ik zei dingen als "contrasten"en "lagen": niet heel ongebruikelijke woorden op een kunstacademie lijkt mij). t Was een soort Idols-jury-moment, terwijl ik op deze academie al een jaar lessen volg!

En oh, ik had een hertentamen kunstgeschiedenis. In plaats van op een blaadje kregen we de vragen gedicteerd, om ze vervolgens op ongelinieerd papier op te schrijven. De docent had geen vragen voorbereid, maar verzon ze overduidelijk ter plekke.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 10:18
Verwijderd
rofl...

Al kan ik me voorstellen dat het voor jou minder komisch moet zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 13:02
Verwijderd
Citaat:
brinta schreef op 08-09-2006 @ 10:52 :
Mijn eerste lesdag na de vakantie: ik kwam goed voorbereid in de les, met een selectie van mijn beeldend werk en een duidelijk idee wat ik de komende tijd wil gaan doen. Ik werd finaal afgebrand. Er werd zelfs tegen me geschreeuwd! Alsof ik zojuist bij de docenten op t bureau gepoept had. Ál mijn taalgebruik vonden ze te ingewikkeld (ik zei dingen als "contrasten"en "lagen": niet heel ongebruikelijke woorden op een kunstacademie lijkt mij). t Was een soort Idols-jury-moment, terwijl ik op deze academie al een jaar lessen volg!
schreeuwen
mijn eerste week verliep wel goed (oja: 2e jaars docentenopleiding bkv aan artez academie in arnhem). 1 docent kwam niet opdagen, de andere was te laat, maar dat was het enige vervelende.
De eerste opdrachten
3D vormgeven: ontwerpen van expositiepaviljoen. althans, een maquette daarvan.
Fotografie: portretfoto's opdracht, eindelijk krijgen we studiofotografie
2D vormgeven: catalogus maken. maar daar moeten we eerst een inhoud voor maken, dus daar zijn we tekeningetjes voor aan het maken.

beeldende vakken zijn een beetje mager ingeroosterd, dit semester, veel theorie vakken en vooral heel veel vrij.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 16:05
LaMazulu
LaMazulu is offline
Wie zijn je leraren Chilli Dude van de 4 vakken? Dat kunstgeschiedenis op woensdag is wel interessant, hoor. (onder de video lekker slapen )
Dat filosofie is nou niet echt super.
Oud 08-09-2006, 16:12
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
LaMazulu schreef op 08-09-2006 @ 17:05 :
Wie zijn je leraren Chilli Dude van de 4 vakken? Dat kunstgeschiedenis op woensdag is wel interessant, hoor. (onder de video lekker slapen )
Dat filosofie is nou niet echt super.
ehm
2D beeldonderzoek: Theo van Bergen
3D beeldonderzoek: Bart Slegers
Serieel Beeld: Judith Driessen
Beeld en Concept: Wim Ewals

welke groep zit je?
Oud 08-09-2006, 20:46
mandi
mandi is offline
Backstage, welke school zit je?
Oud 09-09-2006, 10:01
patroesj
patroesj is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 07-09-2006 @ 20:01 :
Whahaha, welke groep zit jij? Je hebt dezelfde ldocenten op de zeflde dagen en met dezelfde opdracthen als ik... krijg een vermoeden dat je bij mij in de klas zit? hahahah.

Ik heb dus eigenlijk allemaal hetzelfde te vertellen als jij. Heb je trouwens neit judith voor beeld en concept en wim ewals voor sereeel beeld? (andersom dus?)

Maaruhm...

Ik zie nu je mail adres en dus ook je naam en volgens mij zit je inderdaad bij mij in de klas . Groep 7?

Laatst gewijzigd op 09-09-2006 om 10:03.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 12:54
LaMazulu
LaMazulu is offline
Ik heb er vorig jaar opgezeten, maar ben in januari gestopt. Veel succes iig, je zal het nodig hebben
Oud 09-09-2006, 14:53
teenager
teenager is offline
tweedejaars audiovisueel aan de willem de kooning. heb nog geen eerste opdracht want ik heb nog achterstallig werk van juni liggen, maar ik heb er wel zin in.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 16:47
siese
siese is offline
4de jaar animatie
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 18:42
Vice
Vice is offline
Citaat:
LaMazulu schreef op 09-09-2006 @ 13:54 :
Ik heb er vorig jaar opgezeten, maar ben in januari gestopt. Veel succes iig, je zal het nodig hebben
Waarom ben je gestopt?
Oud 09-09-2006, 18:46
brinta
brinta is offline
Citaat:
teenager schreef op 09-09-2006 @ 15:53 :
want ik heb nog achterstallig werk van juni liggen, maar ik heb er wel zin in.
Ojee dat ken ik, ik moet ook nog wat zomerhuiswerk gaan tonen...
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 21:43
LaMazulu
LaMazulu is offline
Ik ben gestopt omdat het...toch niet helemaal de opleiding was die ik wilde. Het is heus wel een goede opleiding met veel mogelijkheden, maar simpel gezegd ben ik gewoon het jongetje wat gewoon wil tekenen (en later dan animeren), maar zo blijkt het niet te werken op een academie. Ook is het als havist best een grote stap om naar zo'n vrije school te gaan waarin alles mag. Ook vonden de leraren (en ik zelf ook wel ) dat ik niet echt 'tot bloei kwam'.
Ik ben meer iemand om poppetjes te tekenen of gewoon mooie 2d plaatjes, best eenzijdig dus. Ik ben niet zo iemand die ieder dingetje helemaal moet verantwoorden en/of moet onderzoeken, of materiaalonderzoek allemaal...
Maar verder heb ik geen verkeerd woord over het St. Joost.

Ps. Ik hoop niet dat ik sommige mensen hiermee ontmoedig ^^
Oud 10-09-2006, 00:23
Vice
Vice is offline
Jij kwam dus vers van de havo. Om eerlijk te zijn ben ik toch blij dat ik eerst MBO heb gedaan. Vergeleken met een middelbare school is het veel zelfstandiger. De stap is iedergeval kleiner.
Oud 10-09-2006, 12:10
LaMazulu
LaMazulu is offline
Idd, er waren meer havoërs met het zelfde probleem, alleen ik heb de knoop op tijd (naja op tijd..voor het IB iig ) doorgehakt om te stoppen.
Oud 10-09-2006, 16:41
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Lies schreef op 07-09-2006 @ 18:37 :
je spreekt uit ervaring?

argh die man is echt gek van 2DA en hij lijkt op die van the lord of the rings, gollum of hoe je het ook schrijft. en ik had ook helemaal niet verwacht dat ik het hele jaar lang stillevens moest maken, 2DA is toch veel meer?
Ik spreek uit ervaring ja. Heb een halfjaar op die school gezeten in 2001/2002. De rolmopsenopdracht etc heb ik ook allemaal moeten doen.
Oud 10-09-2006, 17:08
deoxyribose
deoxyribose is offline
Jemig, wat een verhalen allemaal. Ik zat eraan te denken om een keer een opleiding te doen aan een kunstacademie maar ik wil liever toch niet dat er op m'n tekeningen wordt gekalkt of dat er tegen mij wordt geschreeuwd 'k zit op de Uni btw.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 17:50
Verwijderd
Mijn eerste lesweek op de fotoacademie in Berlijn zit erop en heb vrijdag m'n eerste toets over de Fachkamera .
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 19:36
Vanilia
Vanilia is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 07-09-2006 @ 20:01 :

eerste dag had ik 2D onderzoek (tekenen)
mja eerste periode krijgen we alleen onderzoek enzo beetje kutten met contrasten en verschillende materialen...leraar is wel chill. Thuisopdracht voor week erna was 10 zwart/wit beelden zoeken of kopie van kleurafbeelding (zodat het zwart/wit wordt) daar de meest opmerkelijke dingen over opschrijven. Vervolgens 1 uitkiezen en zelf de dingen die je het meeste opvallen/ dingen die volgens jouw nodig zijn voor de afbeelding tekenen.

tweede dag 3D beeldonderzoek...heel vage leraar. We moeten in het terrein om de academie een schuilplaats maken...mag niets kosten, eerst onderzoek doen naar verschillende materialen en hun eigenschappen. Mag van groot tot klein zijn...gewoon lekker los gaan. 10 weken de tijd voor.

3de dag heel de dag college. eerst kunstgeschiedenis. Beetje vaag want hij springt van het ene onderwerp op het andere, van renaissance naar bauhaus en van ene vage schilder naar de andere.
s'middags cultuurfilosofie, duidelijke docent. Begon met uitleggen waar filosofie vandaan kwam etc. markx en nietsche enzo.

vandaag was college van 1,5 uur over ergonomie, geen idee hoe dat was, want daar had ik geen zin in....beetje nutteloos om 1,5uur heen en 1,5 terug te reizen voor zoiets.

morgen zullen we wel zien wat het wordt, dan heb ik serieel beeld en beeld en concept.

opzich wel leuk, vind het fijn dat je gewoon kan doen wat je wil, welke materiaal wat je wil en niks is te gek.
Ik zie het verband wel hoor tussen de renaissance en het bauhaus
Oud 10-09-2006, 20:46
woezel
woezel is offline
ik verhuis nu van school, st lucas brussel, kan wel gewoon in mn 2de jaar beginnen maari k heb nog vakantie tot 5 okt naar het schijnt
Oud 10-09-2006, 22:53
patroesj
patroesj is offline
Vanillia in welke klas zit jij eigenlijk?
Oud 11-09-2006, 10:23
Vanilia
Vanilia is offline
Citaat:
patroesj schreef op 10-09-2006 @ 23:53 :
Vanillia in welke klas zit jij eigenlijk?
Groep 2 enjij?
Oud 11-09-2006, 20:51
patroesj
patroesj is offline
7
Reageren

Regels voor berichten