Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2006, 19:13
Dinheru
Dinheru is offline
Hallo!

Ik ben nu sinds een jaar bezorger van de ochtendkrant. Nu is er een kras op de deur verschenen. En de bewoners van het betreffende pand stellen mij aansprakelijk. Ik heb dit 100% zeker niet gedaan en ga hier dus ook niet mee akkoord. Ik (of verzekering) ga niet voor de kosten opdraaien.

Hoe gaat dit nu verder?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-09-2006, 19:15
remy476
remy476 is offline
laat hun maar bewijzen dat jij dat hebt gedaan
Oud 19-09-2006, 19:17
Dinheru
Dinheru is offline
Ja dat heb ik ook gezegd. Maar als hun niets kunnen bewijzen. Ben ik toch standaard onschuldig tot het tegendeel bewezen wordt he?
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 19:33
Verwijderd
Wie stelt, moet bewijzen. En zelfs als ze dat lukt ben je altijd nog een werknemer, voor wiens fouten de werkgever eigenlijk altijd moet opdraaien.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 19:55
Dinheru
Dinheru is offline
werkgever had volgens mij al aangegeven dat zij daarvoor niet aansprakelijk gesteld worden...
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 20:13
Verwijderd
Werkgever kan wel meer aangeven.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 20:50
Martin
Martin is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-09-2006 @ 21:13 :
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 20:51
~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
die mensen hebben geen poot om op te staan tenzij ze zelf (of een buurtbewoner) gezien heeft dat jij die kras veroorzaakt hebt

iedereen kan dat toch gedaan hebben!
ook een buurjochie van 5jaar oud die met een scherp voorwerp erlangs heeft geschuurd

niet te druk maken,
als je het niet hebt gedaan valt er ook niet te bewijzen dat jij dat hebt gedaan
Oud 19-09-2006, 21:59
Verwijderd
Hoe zou je dat met een krant in hemelsnaam voor elkaar krijgen?

Papercut?
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 22:34
T_ID
T_ID is offline
Allejezus, wat een blaaskaken. Als er een kras op de deur is verschenen, dan moeten ze een fokking blik met verf pakken en schilderen in plaats van jouw lastig te vallen met semi-juridisch gezeik.

Dat is iets dat je ook best mag zeggen naar mijn mening, ze proberen hier gewoon over jouw rug aan een nieuwe deur te komen.

Verder heb ik ervaring op dit gebied: zelfs als je de telegraaf van het weekend met een ongelovelijke rotschop door een te kleine brievenbus ramt komt er geen krasje op.

Laatst gewijzigd op 19-09-2006 om 22:36.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 22:46
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Dinheru schreef op 19-09-2006 @ 20:55 :
werkgever had volgens mij al aangegeven dat zij daarvoor niet aansprakelijk gesteld worden...
Leuk voor de werkgever Alleen is die aansprakelijk voor zijn werknemers tenzij deze door roekeloosheid schade veroorzaakt.
Ergens in Burgerlijk wetboek 7 in de 600 tallen van dit boek, precies weet ik niet meer en even geen zin om het op te zoeken.
Oud 20-09-2006, 19:17
Dinheru
Dinheru is offline
wat dat werkgever betreft. Ik werk als soort Freelancer... En het deel van werk valt niet onder WA-verzekering. Maar ik zal ook er zeker niet aan toegeven dat ik het heb gedaan

Laatst gewijzigd op 20-09-2006 om 19:26.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 22:37
robbzooi
robbzooi is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-09-2006 @ 23:34 :

Verder heb ik ervaring op dit gebied: zelfs als je de telegraaf van het weekend met een ongelovelijke rotschop door een te kleine brievenbus ramt komt er geen krasje op.
Ik zie je al stampen tegen zo'n duer.
Oud 20-09-2006, 22:43
Verwijderd
Citaat:
Dinheru schreef op 20-09-2006 @ 20:17 :
wat dat werkgever betreft. Ik werk als soort Freelancer... En het deel van werk valt niet onder WA-verzekering. Maar ik zal ook er zeker niet aan toegeven dat ik het heb gedaan
Freelancer of niet, je bent werknemer. Je werkgever mag jou instructies geven en je verdient loon, dus ben je werknemer. Je bent namelijk ook geen vrijwilliger. Maar ik zou eerst maar 'ns afwachten wat die mensen doen, lijkt me namelijk niet echt nuttig om iemand 'aansprakelijk te stellen' voor een krasje op een deur. Wat willen ze doen?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 23:04
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Dinheru schreef op 20-09-2006 @ 20:17 :
Je bedoelt misschien dat je werkgever zegt dat je je eigen regels ed bepaalt en dat er dus geen gezagsverhouding is.. Mijn baas deed dat ook zo. Maar dan heb je ook geen contract ondertekend?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 23:12
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-09-2006 @ 21:13 :
Niet om 't een of ander, maar als hij voor werkschade verzekerd is en z'n werkgever die afspraak met hem schriftelijk heeft vastgelegd, dan zegt art. 7:661 lid 2 BW toch iets anders in ieder geval voor de onderlinge verhouding. Ik weet, gezeik. Ik lijd met je mee.
Reageren

Regels voor berichten