Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2006, 20:08
syneck
syneck is offline
Hallo,

Vandaag voor het eerst een headset aangeschaft, een Creative HS 300, gewoon om mee te kunnen praten/internetbellen.
Ik heb Skype geinstalleerd en als ik daarmee bel, dan krijg ik af en toe keihard gekraakt en gepiep. Mensen aan de andere kant (met dezelfde headset) horen me dan alleen heel slecht. Maar voor mij is het niet zomaar een beetje gekraak, het doet echt zeer aan je oren.

Met MSN Messenger kan ik wel heel gewoon gesprekken voeren. Een uur lang zonder dat de headset stoort en als ik dan weer naar Skype ga stoort het weer.

Wie kan me verder helpen met dit op te lossen? Het is raar dat de headset het wel bij de ene programma wel doet maar niet bij de ander.

Alvast bedankt.
Oud 19-09-2006, 12:23
zeehond23
zeehond23 is offline
skype is gewoon kut Wat heb je bij de instellingen van skype staan?
Oud 19-09-2006, 12:42
J-roenn
J-roenn is offline
heb je het bij skype ook bij verschillende contacpersonen ?
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 12:43
Verwijderd
Ja, ik had hier ook last van. Althans, degene aan de andere kant van de lijn ging dood aan de oorpijn vanwege gekraak en gepiep en hij viel soms weg voor mij. Ik had het in Skype, maar ook in GoogleTalk. In TeamSpeak weer niet.

Ik heb het uiteindelijk opgelost door in Windows bij de geluidsinstellingen duidelijk te maken welk apperaat hij waarvoor moet gebruiken. Dit moet je ook in Skype goed instellen.

Het kan ook nog iets te maken hebben met de microfoon. Ik had eens een constante brom in mijn oren, totdat de output van de microfoon op de headset via het volumebeheer in Windows op Mute zette.

Het kan ook heel iets anders zijn. Ik heb een USB-headset van CONCEPTRONICS met bij alle plaatjes heel erg blije aziaten. Het type wordt afwisselend geschreven als Gamestar en Gamestaru. Kwaliteit.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 12:44
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 19-09-2006 @ 13:43 :
Ik heb een USB-headset van CONCEPTRONICS met bij alle plaatjes heel erg blije aziaten.

LUH-3417
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten