Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2006, 20:21
Verwijderd
Ik doe op dit moment een pre-master, welke een halfjaar duurt. De master begint weer aan het begin van het collegejaar.

Ik moet wel het volle collegegeld betalen, terwijl ik maar een half jaar aanwezig ben.
Ook heb ik in totaal maar 6 uur per week college, dus de werkdruk is niet opgevoerd.

Is er een manier om een of andere manier, de helf van het bedrag terug te krijgen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2006, 20:49
Verwijderd
Dat ligt eraan waar je het doet. Maar bij ons is het mogelijk je gewoon uitteschrijven en dan ontvang je het collegegeld terug. Het kan zelfs per maand
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 21:57
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 17-09-2006 @ 21:49 :
Dat ligt eraan waar je het doet. Maar bij ons is het mogelijk je gewoon uitteschrijven en dan ontvang je het collegegeld terug. Het kan zelfs per maand
Dat kon bij ons niet. Als je betaald hebt, zit je eraan vast. Uitschrijven is geen optie.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 22:10
Verwijderd
Ik betaal per maand. Maar moet wel het volledige bedrag betalen. Dat is wat ik toe nu toe weet.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 23:34
Balance
Balance is offline
Mijn broer heeft een heel jaar maar 1 vak gevolgd en moest daar ook het volledige bedrag voor betalen
Volgens mij heeft hij uiteindelijk niks terug kunnen krijgen.
Oud 18-09-2006, 00:12
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Bij de hogeschool was het zo dat voor november uitschrijven, terugbetaling van collegegeld betekende. Maar of dat bij een half jaar en bij de universiteit ook kan.. geen idee.. Owja, er valt me hier wel in.. dat in Tilburg aangepaste collegegelden zijn voor 'andere' studies dan de normale.

Ik heb zelf ook maar 5 college's in de week, maar mag me in principe voor elk college van de uni inschrijven dat ik wil volgen.
Oud 18-09-2006, 07:12
Verwijderd
Je hebt vaak uitschrijvingsregelingen voor bedenkers, maar die zijn duidelijk niet bedoeld voor mensen die een (pre)
master van een half jaar doen. Bij veel masteropleidingen, waarna je dus de universiteit verlaat, heb je wel een regeling dat je de maanden die je niet gebruikt terugkrijgt. Als je dus eind januari afstudeert krijg je t/m juni terug (juli en augustus als vakantiemaanden krijg je vaak niet terug).

Maar als jouw school die regeling niet kent, dan heb je dus gewoon pech. Dan is het gewoon een hele dure pre-master.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 18:28
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Inderdaad wat Nare Man zegt. Bij mijn universiteit is het zo dat als je in termijnen betaalt en je studeert halverwege het jaar af dan krijg je voor de rest van het schooljaar het collegegeld terug (elke maand 1/10 van het totale geld, juli en augustus niet meegeteld). Het hangt er van af hoe het bij jou op school geregeld is. Kwestie van deze regels ff doorlezen.
Oud 18-09-2006, 19:18
Verwijderd
Ik denk dat als het echt een pre-master van een half jaar is en dat ook zo geregistreerd staat, je de rest van het jaar wel terugkrijgt.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 01:02
Roos
Roos is offline
Het is wel raar geregeld soms. Ik moet volgend jaar een jaar lang onderzoek doen, onbetaald, 40 uur per week, zonder enige vorm van onderwijs. Moet wel de volle mep collegegeld betalen
Reageren

Regels voor berichten