Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2006, 10:32
sunil
sunil is offline
Adjiedj Bakas in Volkskrant Banen 20/06/06:

"Ik heb in Israël en Indonesië gesproken met zelfmoordterroristjes die net op tijd gepakt waren. Die vertelden dat ze allemaal een soort metalen condoom omdoen voordat ze zichzelf opblazen, want als je in de hemel door al die maagden wordt verwelkomd, is dat wel zo handig. Ik heb het zelf gezien in een mortuarium, zo'n aan elkaar genaaid lijkje, waarin het zaakje beschermd is door zo'n metalen ding. Dat heeft mij meer geleerd over het moslimfundamentalisme dan honderd boeken. Die mensen geloven echt in sprookjes."

Voor mij bevestigd dit bericht - dat voor mij nieuw was - weer eens de onwetendheid van godsdienstfundamentalisten. Waarschijnlijk maakt het onderdeel uit van het ritueel dat vooraf gaat aan een zelfmoordaanslag, en hoewel rituelen geen functie of nut behoeven, blijkt wel dat het sprookje waarin zij geloven deels gebaseerd is op een soort van egoïsme. Deze mensen offeren zichzelf op in naam van hun geloof, maar in hun hiernamaals willen ze dan wel kunnen genieten van maagdelijk schoon, dan willen ze niet meer lijden, maar het beste en het hoogste dat ze kunnen bereiken: maagden.

Zelfmoordaanslag: daad uit geloof of uit egoïsme?

Laatst gewijzigd op 22-06-2006 om 11:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2006, 10:34
Flip!
Flip! is offline
En het doel van dit topic is...
Oud 22-06-2006, 10:41
T_ID
T_ID is offline
0 care

voeg voortaan een stelling toe ofzo.
Oud 22-06-2006, 10:45
Verwijderd
Onlogische redenering, de rest van het lichaam kan immers ook van pas komen bij het neuken van maagden.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 10:53
sunil
sunil is offline
Citaat:
T_ID schreef op 22-06-2006 @ 11:41 :
0 care

voeg voortaan een stelling toe ofzo.
Het doel was informeren, maar ik zal stelling nemen

Voor mij bevestigd dit bericht - dat voor mij nieuw was - weer eens de onwetendheid van godsdienstfundamentalisten. Waarschijnlijk maakt het onderdeel uit van het ritueel dat vooraf gaat aan een zelfmoordaanslag, en hoewel rituelen geen functie of nut behoeven, blijkt wel dat het sprookje waarin zij geloven deels gebaseerd is op een soort van egoïsme. Deze mensen offeren zichzelf op in naam van hun geloof, maar in hun hiernamaals willen ze dan wel kunnen genieten van maagdelijk schoon, dan willen ze niet meer lijden, maar het beste en het hoogste dat ze kunnen bereiken: maagden.

Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 12:09
Verwijderd
Ja, wat is de discussiewaarde? Die ridders op kruistochten dachten vast ook wel dat ze in de hemel zouden komen, en ze beschermden zelfs hun hele lichaam met metaal.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 13:38
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-06-2006 @ 13:09 :
Ja, wat is de discussiewaarde? Die ridders op kruistochten dachten vast ook wel dat ze in de hemel zouden komen, en ze beschermden zelfs hun hele lichaam met metaal.
Wat een rare vergelijking. Dat was heel lang geleden en bovendien werden harnassen gedragen om tegen aardse vijanden te beschermen, niet om in het hiernamaals ongedeerd een kut in te kunnen.
Oud 22-06-2006, 14:15
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik denk dat het puur uit geloof is en niet uit egoïsme.
Die lui die zichzelf opblazen denken hiermee een martelaar te worden en direct in de hemel te komen.

Ik weet niet wat de Islam over martelaren zegt, maar het christendom zegt iig dat een martelaar meteen in de hemel terecht komt en dat God hem een nieuw lichaam zal schenken.
Dit laatste zal in de islam dan wel niet zo zijn, maar wat heb je idd aan 1 lichaamsdeel in de hemel dat nog functioneert? En is het in de islam ook niet zo dat je lichaam bij je dood gescheiden wordt van je ziel? Dus dan is die metalen bescherming sowieso niet nodig. Ik vraag me toch al af of dat überhaupt enige vorm van bescherming biedt.

btw. raar verhaal
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 15:19
sunil
sunil is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-06-2006 @ 13:09 :
Klopt, moslimterroristen zijn de tempelierridders van nu, zij vochten ook voor hun geloof en gingen op kruistocht om hun geloof op te leggen, om roemloos ten onder te gaan. Voor hen zou dezelfde vraag gesteld kunnen worden: uit geloof of uit egoïstisch heldendom beloond in het hiernamaals?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 16:14
Vip3r
Vip3r is offline
Wat dat voor mij zegt? Het zijn een stel achterlijke middeleeuwse dwazen.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 16:24
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Juice schreef op 22-06-2006 @ 14:38 :
Wat een rare vergelijking. Dat was heel lang geleden en bovendien werden harnassen gedragen om tegen aardse vijanden te beschermen, niet om in het hiernamaals ongedeerd een kut in te kunnen.
Zalig zijn de dommen.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 22-06-2006 @ 15:15 :
Ik denk dat het puur uit geloof is en niet uit egoïsme.
Die lui die zichzelf opblazen denken hiermee een martelaar te worden en direct in de hemel te komen.
En de enige reden dat ze direct in de hemel willen komen is omdat ze dan die hele horde maagden kunnen neuken met het zaakje dat ze met dat metalen condoom hebben beschermd.

Hoe puur is dat denk je?

Bewijst maar weer eens dat het een stelletje hypocriete mannetjes zijn. Sowieso vind ik die zogenaamde god een beetje zielig als-ie zulke beloften moet maken aan zijn volk om ervoor te zorgen dat ze nog enigzins de regels volgen..
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 19:44
Uice
Uice is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 22-06-2006 @ 17:24 :
Zalig zijn de dommen.
Wat nu?
Oud 23-06-2006, 01:18
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 22-06-2006 @ 17:14 :
Wat dat voor mij zegt? Het zijn een stel achterlijke middeleeuwse dwazen.
En weet je wat dat over jou zegt?
Oud 23-06-2006, 03:09
xDisciplex A.D.
xDisciplex A.D. is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 23-06-2006 @ 02:18 :
oh mag ik mag ik!!

Citaat:
Zalig zijn de dommen.
Oud 23-06-2006, 03:26
Carn
Carn is offline
ik zie al duizenden penissen rondkruipen in Jannah ;P
Oud 23-06-2006, 09:52
Blood Fire Rage
Zelfmoordaanslag: Voor god en jezelf.
Oud 23-06-2006, 12:10
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Juice schreef op 22-06-2006 @ 20:44 :
Wat nu?
je maakte een domme opmerking.

Ik word er echt moedeloos van dat mensen verhalen, die technisch gezien niet eens kunnen kloppen, voor waar aannemen. Een beetje kritisch denken kan toch wel.

Als er mensen zijn die zich willen opblazen, maar eerst een ijzeren condoom omdoen, met als vermeende reden dat ze in het hiernamaals willen wippen, betekent dat dat je in het hiernamaals hetzelfde lichaam zult dragen dat je bij je dood had. Hoe kan je echter met alleen een lul, zonder de rest van het lichaam, wippen? Volgens mij kan dat niet. Het is dus zinloos om alleen je lul te beschermen.

(Daarbij gelooft een moslim dat hij na de dood het lichaam van een 33 jarige zal krijgen, ongeacht de status van zijn lichaam op aarde)

Nu was je niet de enige die dit broodje-aap verhaal zomaar inslikt, maar omdat ik intelligentere posts van jou gewend was, reageerde ik alleen op jou.

Laatst gewijzigd op 23-06-2006 om 12:17.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:20
Uice
Uice is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 23-06-2006 @ 13:10 :
je maakte een domme opmerking.

Ik word er echt moedeloos van dat mensen verhalen, die technisch gezien niet eens kunnen kloppen, voor waar aannemen. Een beetje kritisch denken kan toch wel.

Als er mensen zijn die zich willen opblazen, maar eerst een ijzeren condoom omdoen, met als vermeende reden dat ze in het hiernamaals willen wippen, betekent dat dat je in het hiernamaals hetzelfde lichaam zult dragen dat je bij je dood had. Hoe kan je echter met alleen een lul, zonder de rest van het lichaam, wippen? Volgens mij kan dat niet. Het is dus zinloos om alleen je lul te beschermen.

(Daarbij gelooft een moslim dat hij na de dood het lichaam van een 33 jarige zal krijgen, ongeacht de status van zijn lichaam op aarde)

Nu was je niet de enige die dit broodje-aap verhaal zomaar inslikt, maar omdat ik intelligentere posts van jou gewend was, reageerde ik alleen op jou.
Ik slik het niet zomaar in, ik reageerde gewoon op Mepho's vreemde vergelijking, het verhaal verder latend voor wat het was.

Verder leek het me inderdaad al een vreemde gedachte dat je in het hiernamaals net zo kapot bent als hier op aarde, maar mensen die zichzelf opblazen lijken me sowieso geen rocket scientists.
Oud 24-06-2006, 17:24
Verwijderd
Als ik in de hemel zou komen met zoveel maagden dan lijkt me die metalen condoom overbodig
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 23:18
KMBA
KMBA is offline
Aangezien mijn topic is gesloten omdat dit al een "geschikte topic" is..

"Oke, ik wou graag even een topci hierover openen.
Ik weet, het is nogal een afgezaagd ondewerp, maar waar halen de fanatiekelingen het idee vandaan dat zelfmoordaanslagen gerechtvaardigd is?

Tenslotte alle religies zijn in essentie toch bedoeld om de betekenis van het leven proberen te begrijpen, i.p.v leven weg te nemen..?"
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 02:51
Vice
Vice is offline
En niemand heeft aan die maagden gevraagd of ze uberhaubt wel een metalen condoom in hun vagina willen. Lijkt mij niet bepaald lekker.
Oud 25-06-2006, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 23-06-2006 @ 13:10 :
Wat is daar de reden voor? Vind ik wel interessant.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 25-06-2006 @ 03:51 :
En niemand heeft aan die maagden gevraagd of ze uberhaubt wel een metalen condoom in hun vagina willen. Lijkt mij niet bepaald lekker.
Ik heb het vermoeden dat ze die condoom in het hiernamaals weer afdoen. Zwangerschapsbeperking wordt in de meeste religies niet echt als tof gezien.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 12:49
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 25-06-2006 @ 12:19 :
Vroeger was dat een leeftijd waarop je veel status had. Niet te jong, en ook niet te oud.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-06-2006, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-06-2006 @ 13:49 :
Vroeger was dat een leeftijd waarop je veel status had. Niet te jong, en ook niet te oud.
Het draait ook allemaal om status bij die machoculturen
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 14:37
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 23-06-2006 @ 02:18 :
Oh noes, hij noemt fundamentalisten een stel Middeleeuwse dwazen!! Rascisme! Ksenofoobie!! Diskirmiazi!!1!
Oud 25-06-2006, 14:58
Blood Fire Rage
Citaat:
Dinalfos schreef op 25-06-2006 @ 15:37 :
Oh noes, hij noemt fundamentalisten een stel Middeleeuwse dwazen!! Rascisme! Ksenofoobie!! Diskirmiazi!!1!
Doe niet zo dom jij.
Oud 25-06-2006, 15:09
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 25-06-2006 @ 15:58 :
Doe niet zo dom jij.
Ha. Dat uitgerekend jij dat moet zeggen.
Oud 25-06-2006, 15:31
Blood Fire Rage
Citaat:
Dinalfos schreef op 25-06-2006 @ 16:09 :
Ha. Dat uitgerekend jij dat moet zeggen.
Ok, blijkbaar moet ik de formulatie aanpassen: Wees niet zo dom jij.
Oud 25-06-2006, 15:38
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 25-06-2006 @ 16:31 :
Ok, blijkbaar moet ik de formulatie aanpassen: Wees niet zo dom jij.
Hoe scherp. *Yawn*

Tot zover.
Oud 25-06-2006, 15:39
Verwijderd
stop maar
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 17:23
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
sunil schreef op 22-06-2006 @ 11:32 :

"Ik heb in Israël en Indonesië gesproken met zelfmoordterroristjes die net op tijd gepakt waren. Die vertelden dat ze allemaal een soort metalen condoom omdoen voordat ze zichzelf opblazen, want als je in de hemel door al die maagden wordt verwelkomd, is dat wel zo handig. Ik heb het zelf gezien in een mortuarium, zo'n aan elkaar genaaid lijkje, waarin het zaakje beschermd is door zo'n metalen ding. Dat heeft mij meer geleerd over het moslimfundamentalisme dan honderd boeken. Die mensen geloven echt in sprookjes."

Dat zal vast per person afhangen

(overigens is het verhaal zelf mij onbekend. Heb het niet eerder gehoord.)

Laatst gewijzigd op 25-06-2006 om 17:26.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 19:19
Droyd
Droyd is offline
Waarom zou je hierover nadenken? In een geloof is de logica altijd wel erg ver te zoeken lijkt me. je neemt gewoon dingen aan en denkt er niet op een logische manier over na.

Correct kan je dat niet noemen, maar een topic zoals deze zal vast het tij niet doen keren.

Laatst gewijzigd op 25-06-2006 om 19:21.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 02:05
Vice
Vice is offline
Citaat:
Gatara schreef op 25-06-2006 @ 18:23 :
(overigens is het verhaal zelf mij onbekend. Heb het niet eerder gehoord.)
Waarschijnlijk gewoon door een werkloze persoon bedacht, die dacht wat te kunnen verdienen met metalen condooms.
Oud 26-06-2006, 11:48
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 25-06-2006 @ 12:19 :
Het is de leeftijd waarin een mens niet te jong en niet te oud is, maar juist in volle kracht is.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 21:45
gallil
gallil is offline
Citaat:
KMBA schreef op 25-06-2006 @ 00:18 :
Aangezien mijn topic is gesloten omdat dit al een "geschikte topic" is..

"Oke, ik wou graag even een topci hierover openen.
Ik weet, het is nogal een afgezaagd ondewerp, maar waar halen de fanatiekelingen het idee vandaan dat zelfmoordaanslagen gerechtvaardigd is?

Tenslotte alle religies zijn in essentie toch bedoeld om de betekenis van het leven proberen te begrijpen, i.p.v leven weg te nemen..?"
Als iemand je land binnendringt, wil je ze zo snel mogelijk wegkrijgen.
Zelfmoordaanslagen is een van de weinige manieren van oorlogvoeren die effect hebben in sommige gebieden.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 21:49
Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
gallil schreef op 26-06-2006 @ 22:45 :
Als iemand je land binnendringt, wil je ze zo snel mogelijk wegkrijgen.
Zelfmoordaanslagen is een van de weinige manieren van oorlogvoeren die effect hebben in sommige gebieden.
Ik mag toch aannemen dat je vooral de buitenlanders weg wilt hebben en niet je medeburgers de lucht in wilt blazen. Of zie ik dat nou verkeerd?
Oud 26-06-2006, 21:58
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
gallil schreef op 26-06-2006 @ 22:45 :
Militair gezien klopt dat dus van geen kanten.

overigens wel mijn complimenten dat je een zin zelf hebt geschreven in plaats van een tekst te kopiëren.
Oud 27-06-2006, 09:17
gallil
gallil is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 26-06-2006 @ 22:49 :
Ik mag toch aannemen dat je vooral de buitenlanders weg wilt hebben en niet je medeburgers de lucht in wilt blazen. Of zie ik dat nou verkeerd?
Wie zegt dat de moslims de bommen op marktplaatsen enzo plaatsen.
De grote groeperingen hebben gezegd dat het werk is van de amerikanen en britten.
''Het is onder de Irakese bevolking algemeen bekend, dat de autobommen georchestreerd worden door de Amerikanen, de Britten en de Israëli’s. Recent nog werden 2 leden van de Britse speciale SAS-troepen opgepakt in Basra (later bevrijd uit de gevangenis door het Britse leger) in een auto vol met explosieven en ontstekers. De Britse commando’s waren verkleed als arabieren, met als plan een bomaanslag te plegen op een drukke markt in Basra.''

http://64.233.183.104/search?q=cache...l&ct=clnk&cd=1
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 09:38
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
gallil schreef op 27-06-2006 @ 10:17 :
De grote groeperingen hebben gezegd dat het werk is van de amerikanen en britten
Maar ja, diezelfde groepen en media vonden ook dat allah spinnen zo groot als een stoel naar Fallujah had gestuurd en dat die verantwoordelijk waren voor de dode Amerikanen daar.
Oud 27-06-2006, 15:26
gallil
gallil is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-06-2006 @ 10:38 :
ONZIN
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 17:27
Belgarath
Belgarath is offline
Op dezelfde site lees ik:

"De Iraakse overheid laat bepaalde groepen toe milities op te richten. Sommige daarvan helpen Iran om de spanningen tussen soennieten en sjiieten te creëren", zegt Bahnam, de man die na twee jaar piekeren nu serieus overweegt om Bagdad te verlaten. "Ze willen dat de Amerikaanse troepen het druk hebben in Irak. Want als Irak rustig wordt, vallen de Amerikanen Iran binnen."
http://www.dewaarheid.nu/apr01/lijkenhuis_bagdad.htm

En:

De inwoners zijn ervan overtuigd dat de aanvallen het werk zijn van sjiitische milities . "Ik heb leden van de Badr-militie en het Mehdi-leger in uniformen van de Iraakse politie door onze straten zien rijden ", zegt Abu Aziz. "Ze probeerden onze heilige Abu Hanifa-moskee te bereiken, maar we konden ze God zij dank tegenhouden. Sommigen droegen burgerkleren en hadden zwarte gezichtsmaskers voor, maar er zaten ook zeker commando's van het ministerie van Binnenlandse Zaken tussen."

De Badr-militie is de gewapende arm van de sjiitische Hoge Raad voor de Islamitische Revolutie in Irak. Het Mehdi-leger is de militie van de machtige sjiitische leider Muqtada al-Sadr.
http://www.dewaarheid.nu/apr01/burgeroorlog_irak.htm

Maar goed, het is best mogelijk dat de Amerikanen de boel zitten op te lichten. (ik acht dat overigens minder waarschijnlijk)
Je link doet het overigens niet bij mij, kun je em nog even aanpassen?
Oud 27-06-2006, 17:59
T_ID
T_ID is offline
Ja, wat verwacht je ook van een communistisch propagandablad als 'de waarheid nu'?
Oud 27-06-2006, 19:48
Verwijderd
Citaat:
gallil schreef op 27-06-2006 @ 10:17 :
De grote groeperingen hebben gezegd dat het werk is van de amerikanen en britten.
''Het is onder de Irakese bevolking algemeen bekend, dat de autobommen georchestreerd worden door de Amerikanen, de Britten en de Israëli’s.
lmao
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 11:45
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 25-06-2006 @ 15:16 :
Het draait ook allemaal om status bij die machoculturen
Zegt het yuppie advocaatje
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 12:23
Verwijderd
die maagden moeten nu wel op zijn zo langzamerhand
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 19:11
Hugo Chrétien
Hugo Chrétien is offline
Citaat:
Slarotimov schreef op 12-07-2006 @ 13:23 :
die maagden moeten nu wel op zijn zo langzamerhand
Als allah Joden in respectievelijk apen, ratten en varkens omtovert (http://www.faithfreedom.org/comics/02.htm), dan moet het een koud kunstje voor hem zijn om allerlei snel voortplantend ongedierte in maagden om te toveren.
Oud 15-07-2006, 22:19
Noortje88
Noortje88 is offline
Citaat:
sunil schreef op 22-06-2006 @ 11:32 :

Die mensen doen dat echt niet zomaar. Kijk maar wat er is gebeurd die Bush de gluiperd. Achter gesloten deuren mensen martelen en vrouwen verkrachten en voor de camera poppekast spelen. En maar wijzen. Sorry hoor maar als het mijn familie was dan draaide ik ook door. De mensen zullen dan misschien denken wat doet zij nou. Ja dat komt omdat jullile leiders jullie niet alles vertellen.
Zij denken heel simpel geef de mensen om wat mee te spelen dan houd je ze zoet. Bij ons staat de waarheid voorop hoe hard die ook is. Ik kies toch liever voor de Koran dan de bijbel die telkens herschreven is of waar er dingen zijn weggelaten. Als het het boek van god is? Waarom laten ze dingen weg. Heeft de mens dan niet recht op de waarheid en dat ie dan zelf mag beslissen of wordt ie zo herschreven dat ze dan makkelijker mensen aantrekken die zich willen bekeren tot het Christlijk geloof? Waar zijn ze bang voor? En hebben mensen geen recht op de waarheid. Joh tis allemaal manipulatie meer niet. Wie zijn zij dan God? Geef mij maar de Koran onveranderd dus altijd de waarheid.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 22:23
Noortje88
Noortje88 is offline
Citaat:
Zalig zijn de dommen.
Doof, stom en blind zijn sommige mensen.
De meeste hebben een bord voor hun kop.
Of zijn bang dat ze niet meer geaccepteerd worden door hun vrienden als ze zich tot moslim bekeren.
Stom he ? Maar niet bang voor god.

hahahahahaha
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten