Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2006, 20:12
Verwijderd
Hey iedereen,
Ik wil volgend jaar pedagogische wetenschappen doen maar ik heb nog geen idee waar ik dat wil. Ik zou heel graag wat studenten hierover willen spreken. Waarom heb jij voor je stad gekozen? Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Groetjes daphne
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2006, 20:41
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb voor Pedagogische Wetenschappen aan de RU in Nijmegen gekozen. De doorslaggevende factoren waarom ik niet voor Utrecht heb gekozen (ik twijfelde tussen die twee), zijn: a) reistijd naar huis b) het enthousiasme van de mensen tijdens de open dagen enzo c) de aankleding van het gebouw en de campus (bij Nijmegen niet geweldig, maar ik vond Utrecht nog minder). Ik ben ook in Leiden wezen kijken naar PW, maar daar wist ik al na een half uur dat ik daar niet heen zou gaan. Amsterdam en Groningen heb ik niet serieus overwogen door de enorme reistijd met het OV.
Ik heb dus niet specifiek voor de stad zelf gekozen, meer voor de kenmerken van de opleiding in Nijmegen.

Verder vind ik Nijmegen wel een gezellige stad, maar aangezien ik er nooit gewoond heb, kan ik geen uitgebreide details geven.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 20:42
Verwijderd
Ik geef je toch even het voor de hand liggende advies, waar je zelf vast ook al aan hebt gedacht, maar ik wil het gewoon geven:
Ga naar opendagen en vooral ook meeloopdagen in verschillende steden. Soms heb je echt een klik met een bepaalde stad en de universiteit en het systeem daar, dat is heel belangrijk om zelf mee te maken. En soms heb je ook echt niets met een bepaalde omgeving.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 14:38
it is anoli
it is anoli is offline
Ik heb voor de studie in Utrecht gekozen. Daar was de opleiding volgen elsevier 1 van de beste en het was handiger reizen voor mij. Utrecht vind ik ook een gezellige stad. Wat de opleiding betreft bevalt het me tot nu toe goed. Een voordeel vind ik dat je daar een vaste werkgroep hebt waar je ook vragen kan stellen over colleges en waar je opdrachten mee maakt zonder dat je speciaal afspraken moet gaan maken.

Citaat:
de aankleding van het gebouw en de campus (bij Nijmegen niet geweldig, maar ik vond Utrecht nog minder
mee eens, maar dat vond ik niet zo belangrijk

suc6 met je keuze!
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 15:21
strawberryangel
strawberryangel is offline
Ik studeer het in Nijmegen, bevalt goed! Ik heb ervoor gekozen omdat ik simpelweg al vrijwel mijn hele leven in Nijmegen woon, beetje gemakzucht dus

Ik vind de curssussen leuk die gegeven worden, maarja dat is natuurlijk heel subjectief. Denk er wel aan dat je in Nijmegen ook een stukje onderwijskunde krijgt, maar dit is maar zeer weinig.

Binnenkort is trouwens de Nijmeegse tweedaagse, kun je mee colleges volgen, proef je de sfeer een beetje enzovoort. Schijnt een aanrader te zijn!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten