Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2006, 19:15
moon
moon is offline
Zijn er hier forummers die de linehantraining gevolgd hebben? of er iets vanaf weten?

Twee jaar terug werd na een opname verondersteld dat ik borderline zou hebben. Stemmingswisselingen, zelfverwonding en ook suïcidaliteit. Later heb ik een test gedaan waruit bleek dat ik geen borderline zou hebben. Ik werd wel op de lijst gezet voor de linehantraining evengoed. Ik heb er nu 2 jaar op gestaan en pas nu voor het eerst zou ik kunnen starten. Ik ben nu 2 jaar verder en het gaat een stuk beter met me, ik heb nauwelijks meer symptomen die zouden kunnen wijzen op borderline. Nu twijfel ik heel erg of ik aan die training zal beginnen. Ik heb er 2 jaar op gewacht en als ik nu af zeg, dan is er ook geen andere mogelijkheid meer. Het is nu of nooit.
Het schijnt een vrij intensieve trainig te zijn en dat terwijl ik ook een emotioneel zware studie volg. Ik weet niet goed of het te combineren is. Ik twijfel zo erg nu! Ik moet voor woensdag weten wat ik doe. Zal ik die training nou volgen of niet?
Oud 02-10-2006, 19:20
Verwijderd
Ik ken wel van web-log iemand die de training nu volgt. Ik kan je haar adres pmmen dan kan je haar mailen. (Ik zou alleen wel eerst even aan dr vragen of ze het goed vind dat je haar wat vragen stelt.)
Sterkte met de keuze iig.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 11:51
Verwijderd
Ja, het blijkt een intensieve training te zijn... Maar je zegt het zelf al: je hebt er 2 jaar voor op een wachtlijst gestaan, het is nu of nooit. Als je het nu laat schieten, dan heb je 2 jaar wachten verkloot. Mocht je toch gaan beginnen, dan kan je ermee stoppen als jij dat wilt. Je kan aangeven waar je tegen op ziet tijdens de therapie- sessies, wat je er aan wilt doen, waar je grenzen liggen met het volgen en stoppen van de training. Dit kan je allemaal in samenspraak doen met je individuele therapeut en de groepstrainers.

En Linehantraining heeft veel goede resultaten geboekt tegenover borderlineproblematiek. Maar dat betekent niet dat het alleen effect heeft op mensen met borderline, nee ook mensen met soortgelijke problemen.
Dat het nu een stuk beter met je gaat is heel fijn, maar je weet dat er misschien ooit eens iets anders kan lopen. Tijdens de therapie leer je ook hoe je kan handelen wanneer je een terugval voelt aankomen.

De combinatie school en therapie is ook moeilijk, maar je zegt zelf al: dan is er geen andere mogelijkheid meer. Dus dit is een kans om nog wat extra basis te leggen na je opname... Wat is er mis met een solide basis bouwen voor de rest van je leven? En dit is nog het weinige wat je aan kan pakken- zoals je zelf verondersteld hebt- Wat houdt je dan nog tegen?

Probeer het meid, nooit geschoten is altijd mis.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 14:59
Maresa
Maresa is offline
Je kunt het inderdaad altijd proberen.

Ik heb je een iets meer uitgebreide pm gestuurd.
Reageren

Regels voor berichten