Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2006, 07:36
~*kar*~
~*kar*~ is offline
hoi hoi,

ik heb sinds een maandje een onwijs lieve vriend. we zijn helemaal super verliefd, zijn veel bij elkaar, maar hebben ook dagen voor onszelf.
afgelopen weekend benik zaterdag en zondag bij hem geweest, en gisteravond kwam ie nog even bij mij langs.

maar mijn moeder werkt een beetje tegen.
ik heb een aantal keer goeie vriendinnen gehad, waar ik in de eerste paar maanden dat ik ze leerden kennen heel veel mee om ben gegaan, en uiteindelijk onwijze ruzie kregen, en ze nu nooit meer spreek. het is altijd dat ik veel te veel tijd en energie erin steek, en elke keer barst de bom, ben ik gekwetst en weer een vriendin minder. (dat heb ik 2x gehad, en allebei hebben ze weer een eigen verhaal)

mijn moeder heeft het idee dat, omdat ik mijn vriend nu zo vaak zie, ik straks weer gekwetst wordt. dat ik er weer teveel energie insteek, en, zoals ze altijd zegt: "hardlopers zijn doodlopers".
in het begin moest ik dr een beetje om lachen, maar ik begin me daardoor nu toch wel heel erg onzeker te voelen. mijn vriend zegt dat dat nergens voor nodig is, dat ie echt heel veel voor me voelt (hoor ik ook van zijn vrienden) en ik twijfel er ook niet aan... maar toch...
aan de ene kant wil ik mn vriend elke dag zien, hij mij ook, maar toch hebben we allebei onze vrienden, dus zien we elkaar niet elke dag. we kunnen goed met elkaar praten, lachen, knuffelen enz. en voel me ook echt op mn gemak bij hem...

maar wat als mn moeder weer gelijk krijgt? ligt het idd aan het veel zien, op elkaars lip zitten enz.?

vind het zo moeilijk...
hoop dat jullie missch. een beetje advies / peptalk hebben
Oud 26-09-2006, 07:48
zeep007
zeep007 is offline
Ik zie eigenlijk het probleem niet zo, behalve dan dat er een probleem wordt gemaakt. Niet door jouw, maar door je moeder.

Doe toch lekker waar je je goed bij voelt. En als dat op deze manier is, prima toch. Je kan je toch niet preventief beschermen tegen eventuele gekwetste gevoelens. That's life.

Mocht het niet blijken te werken, dan heb je in ieder geval een leuke tijd gehad en heb je jezelf gegeven, niet dat je achteraf gaat zitten zeuren, wat als...

Jij hebt jouw leven en hij de zijne, en samen gaat dit prima volgens jullie. Houden zo!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 08:26
stout!
stout! is offline
Ik snap de bezorgdheid van je moeder wel, ze wil je natuurlijk niet weer gekwetst zien. Maar toch zou ik op je eigen gevoel afgaan, en volgens mij is dat een goed gevoel nu.
Dus niet teveel piekeren, dat heeft nog nooit een relatie goed gedaan .
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 08:28
~*kar*~
~*kar*~ is offline
wat die jongen in mij losmaakt is zo'n heerlijk gevoel!! kan me niet herinneren dat eerder meegemaakt te hebben...
hij neemt me over 2 weken ook een weekendje mee weg *zucht* ben zo vreselijk verliefd... !!
Oud 26-09-2006, 08:29
Verwijderd
Dat schijnen moeders vaker te doen, het is een poging je te beschermen. Ze ziet misschien niet in dat je bij opgroeien ook moet leren van fouten. Maak je er niet druk om.. over een maandje of wat vindt ze het vast een hele lieve jongen
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 08:29
~*kar*~
~*kar*~ is offline
tnxx voor jullie reacties...
af en toe zijn moeders gewoon echt vervelend...
en ik heb zelf ook wel het idee dat als het uitgaat, ik wel onwijs heb genoten van de tijd die ik samen met hem ben geweest maar toch...
Oud 26-09-2006, 10:36
WolterB
WolterB is offline
Als je een goede balans in vrienden zien en met je vriend omgan hebt, moet er niet echt een probleem zijn. En wanneer je verliefd bent, wíl je elkaar toch ook vaak zien, is niets mis mee. Pas alleen op dat het niet te veel wordt en spreek af dat één van beiden dat aan durft te geven wanneer dat gevoel komt.

En verder wordt er volgens mij meer een probleem gemaakt, dan dat er een probleem is.
Oud 26-09-2006, 11:15
Verwijderd
Ik moet zeggen dat ik dit totaal niet onder de categorie 'zeuren' vind vallen. Je moeder ziet een bepaald patroon in de contacten die je hebt, namelijk dat je er helemaal voor gaat en dan keihard de bom barst. Je kan het een moeder niet kwalijk nemen dat ze je wilt beschermen hiervoor en dus dat ze je erop wijst. En je vermeld ook niet dat dit voor knallende ruzies heeft gezorgt. Alleen dat je er even extra bij stil staat en je nu bewuster bent van je handelen. Lijkt me helemaal niets mis mee.
Doe waar je je goed bij voelt en hou goedbedoelde adviezen daarbij in je achterhoofd.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 13:38
tropical
tropical is offline
je moeder bedoelt et goed, ze wil niet dat je gekwetst wordt. Ga altijd op je eigen gevoel af, dat is et beste
Oud 26-09-2006, 15:48
~*kar*~
~*kar*~ is offline
ik snap ook wel dat ze het goed bedoelt... maar mn vriend en ik zijn allebei zo vreselijk verliefd... en als we elkaar zat worden kunnen we er samen over praten om elkaar wat minder te zien, toch? we kunnen zowiezo over alles goed praten...

heb net mn vriend gesmst dat ik wel een beetje mee zit, en toen kreeg ik een sms terug met dat ik me echt geen zorgen hoef te maken en hij zo stapelgek op me is, dat ie me nog lang niet zat is... aaachhh lieverd!!

maar goed, bedankt voor al jullie reacties..
Oud 27-09-2006, 16:36
~*kar*~
~*kar*~ is offline
gister weer een onwijze preek gehad...
hij was weer langs geweest, en toen ie weg was barstte de bom... ik mag hem van mn moeder niet meer elke dag zien, want alweer "hardlopers zijn doodlopers"
ik heb verteld dat school er niet onder lijdt, en dat het nu allemaal nog zo lekker vers is, en we elkaar dus juist veel willen zien. zowiezo zijn dinsdag en donderdag zijn voetbalavonden (behalve gister want we hadden een maand ) dus zie ik hem niet, maar ik vond het zo oneerlijk!
kreeg echt het idee dat mn ouders het me niet gunnen ofzo.

mn vriend maakt er geen problemen over, en hij zei zelfs: we spreken ze volgend jaar wel weer, als we nogsteeds gelukkig bij elkaar zijn... zoo lief!

maar toch... ik baal er zo van!!

wat moet ik nou..? gewoon maar doen wat mn ouders zeggen en ff doorbijten tot ze inzien dat dit geen "zomaar"-relatie is? of er tegenin gaan...?
Oud 27-09-2006, 16:41
drukknoopje
drukknoopje is offline
net doen alsof je luistert, vooral NIET in discussie gaan en ondertussen doen wat jullie zelf willen.

worked for me.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 16:45
Verwijderd
Citaat:
~*kar*~ schreef op 27-09-2006 @ 17:36 :
gister weer een onwijze preek gehad...
hij was weer langs geweest, en toen ie weg was barstte de bom... ik mag hem van mn moeder niet meer elke dag zien, want alweer "hardlopers zijn doodlopers"
[...]

(behalve gister want we hadden een maand )
Tsja... Opzich kan het ook niet zo heel veel kwaad om elkaar niet iedere dag te zien als je nog maar een maandje bij elkaar bent.

Ik weet niet hoe fel je moeder hierin is, of ze echt onredelijk is of dat je dat met je verliefde gevoelens zo ervaart. Maar ik denk niet dat het heel erg veel kwaad kan om een beetje rekening te houden met de gevoelens van je moeder. Als je haar probeert te laten zien dat je je aan afspraken kan houden dan zal ze vast ook wel inzien dat het geen kwaad kan als jullie elkaar op een gegeven moment vaker gaan zien.

Ik denk inderdaad ook dat discussie het alleen maar erger maakt dan het feitelijk is.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 17:03
zeep007
zeep007 is offline
Bovenstaande, van Nala, is het verstandigst. Absoluut.

Persoonlijk en gevoelsmatig was ik hier fel tegenin gegaan.
Als mijn ouders mij op mijn 18e op die manier dingen probeerden te verbieden, had ik ze keihard uitgelachen en was naar mijn vriend gegaan.

Je bent toch wel echt 18 he?

Maar zoals ik al zei, bovenstaande is het verstandigst.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 19:17
~*kar*~
~*kar*~ is offline
ja, ik ben echt 18
hij is 20..

maar dat van nala is idd wel een goed idee

tnx allemaal voor jullie reacties!
Oud 27-09-2006, 20:28
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Doe waar je je goed bij voelt MAAR. Het is wel zo dat als je je teveel op iemand stort en je laat teveel merken hoeveel je om diegene geeft, het verstikkend kan overkomen. Dus geef elkaar ook de ruimte en laat hem nog een beetje zijn best voor je doen, anders denkt hij toch ok ik heb je al, de uitdaging is weg. Mannen zijn jagers (wijsheid van mijn mams)
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 21:47
Shredder
Shredder is offline
Je moet gewoon je gevoel volgen. Vrienden/vriendinnen krijgen nou eenmaal wel eens ruzie met elkaar, that's life. Dat kan ook gebeuren in een relatie, that's also life.

Maar bij een relatie is de kans hierop veel geringer. Bovendien hadden die twee vriendinnen die je zo bent kwijtgeraakt ook een eigen verhaal, dus hoe groot is de kans dat dit nou weer gebeurd?

Je moet er gewoon lekker voor gaan, dan zal het vanzelf loslopen.
Oud 28-09-2006, 21:08
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Shredder schreef op 27-09-2006 @ 22:47 :
Je moet gewoon je gevoel volgen. Vrienden/vriendinnen krijgen nou eenmaal wel eens ruzie met elkaar, that's life. Dat kan ook gebeuren in een relatie, that's also life.

Maar bij een relatie is de kans hierop veel geringer.
Oh? Waarom dan volgens jou? Want die ervaring heb ik niet... Ruzie binnen een liefdesrelaties komt net zo goed voor als binnen alle andere relaties. Vaak nog iets heftiger zelfs, omdat je dichter bij elkaar bent en je je, zeker in een lange relatie, helemaal durft open te stellen naar de ander toe. Dat is mijn ervaring tenminste.
Reageren

Regels voor berichten