Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2006, 09:52
POPEYE60
POPEYE60 is offline
Zes maanden geleden leerde ik iemand via het internet kennen. Het was echter niet via een dating site maar echter een site waar je artikels diende te schrijven. Het begon met een gewone email waar wij mekaar informatie vroegen over de plaats waar wij woonden.

Na een tijd werd deze vriendschap groter en wisselen wij allerhande informatie uit. Wij mailen of chatten drie tot vier maal in de week. Het leukst vond ik nog altijd dat gedichtje :

Denk je dat zulk een vriendschap eeuwig kan blijven duren? Heeft er iemand ook zulke ervaringen ?

Laatst gewijzigd op 24-09-2006 om 10:49.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2006, 10:03
POPEYE60
POPEYE60 is offline
Bij een vriendschap tussen twee personen in verschillende continenten is niet altijd gemakkelijk om mekaar te ontmoeten. In dit geval gaat het echter over een vriendschap tussen een ongehuwde man en een gehuwde vrouw, daarom dat ik het gedichtje ook zo mooi vindt.
Heb je dit gelezen?

Laatst gewijzigd op 24-09-2006 om 10:20.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 10:16
stout!
stout! is offline
Op wie ben je nou aan het reageren ?

Wat betreft vriendschap tussen twee mensen op verschillende continenten; ik denk dat het moet kunnen. Natuurlijk is het een ander soort vriendschap dan wanneer je elkaar dagelijks ziet, maar zolang je iets aan elkaars leven toevoegt..waarom niet?

Voor mijzelf hoop ik dat enkele internationale vriendschappen die ik nu opdoe, zullen blijven bestaan, ook wanneer er weer duizenden kilometers afstand is. De tijd zal het leren.
E-mail is een prachtige uitvinding .
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 10:49
Bloem
Bloem is offline
Ik heb je post aangepast, volgens mij post je al die links alleen voor promotie van die site, en niet omdat het wel leuk past. Als het anders is mag je me mailen.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 13:52
Myuki
Myuki is offline
waarom niet gewoon een slotje?
Oud 24-09-2006, 14:38
Bloem
Bloem is offline
Omdat het topic opzich best leuk zou kunnen zijn, en als niemand er iets over te zeggen heeft zakt het vanzelf wel
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 14:57
Myuki
Myuki is offline
@Bloem: nou, ik heb vrienden in andere continenten, maar ik voel me niet echt uitgenodigd om daar over te vertellen met zo'n topic beginpost

mij lijkt het sterk als dit iets wordt, maarja
Oud 24-09-2006, 17:46
Mariekje*
Mariekje* is offline
Het is in zo'n geval niet mogelijk elkaar (gemakkelijk) te ontmoeten, wat een vriendschap overigens niet onhaalbaar maakt imo.

Zelf mail en msn ik al een jaar of 5 met een jongen uit de VS. We hebben elkaar 1 keertje bij toeval ontmoet, het is niet echt een vriendschap te noemen maar leuk is het wel.
Oud 24-09-2006, 20:16
Shredder
Shredder is offline
Ja, ik ken verschillende mensen verspreid over de hele wereld via msn. Wel leuk om mee te praten en vaak ook grappig qua verschillen in opvattingen, maar echte vriendschap kun je het niet noemen. Het zal nooit zo zijn als irl vriendschap.
Oud 24-09-2006, 22:46
Verwijderd
Nee, want niets duurt eeuwig. Verder is er geen duidelijke, vaste definitie van 'vriendschap', dus het is maar wat je er onder verstaat.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 09:20
Verwijderd
Citaat:
stout! schreef op 24-09-2006 @ 11:16 :
Op wie ben je nou aan het reageren ?

Wat betreft vriendschap tussen twee mensen op verschillende continenten; ik denk dat het moet kunnen. Natuurlijk is het een ander soort vriendschap dan wanneer je elkaar dagelijks ziet, maar zolang je iets aan elkaars leven toevoegt..waarom niet?

Voor mijzelf hoop ik dat enkele internationale vriendschappen die ik nu opdoe, zullen blijven bestaan, ook wanneer er weer duizenden kilometers afstand is. De tijd zal het leren.
E-mail is een prachtige uitvinding .
Op mij, maar ik had 'm meteen weer verwijderd omdat het eigenlijk toch niet echt ergens over ging. Net niet snel genoeg, alleen, want blijkbaar heeft hij gereageerd toen ik bezig was met verwijderen. Nou ja.

En nee, ik had het gedicht niet gelezen, had weinig hoop dat het ook maar ergens op leek.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 13:49
iwamoto
iwamoto is offline
ik heb echt al lange vriendschappen lopen in amerika, gewoon mensen die ik daar spreek, soms al 4 jaar lang, een iemand gaat trouwen, vroeg of ik volgend jaar naar de bruiloft kom, lijkt me ook nog wel iets leuk om te doen

vriendschap over internet kan, relaties niet
Oud 25-09-2006, 15:22
Rob
Rob is offline
Vriendschap gaat prima, relaties niet.
Ik ken sommige mensen uit het buitenland al zo rond de vier jaar en het gaat allemaal prima. Tuurlijk praten we niet veel, maar dat zegt niets.
Oud 25-09-2006, 16:37
Verwijderd
Een IRL relatie/vriendchap is natuurlijk wel anders.
Maar het is wel heel tof als je op verschillende plaatsen ter wereld vriendschappen hebt lopen, dan kan je wat van de wereld zien. Je gaat dan gewoon naar een plekje toe waar je een vriend(in) hebt, daar kan je dan ook overnachten, en je hebt meteen een gids die je van alles kan laten zien.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 18:41
iwamoto
iwamoto is offline
Citaat:
Chalyneoin schreef op 25-09-2006 @ 17:37 :
Een IRL relatie/vriendchap is natuurlijk wel anders.
Maar het is wel heel tof als je op verschillende plaatsen ter wereld vriendschappen hebt lopen, dan kan je wat van de wereld zien. Je gaat dan gewoon naar een plekje toe waar je een vriend(in) hebt, daar kan je dan ook overnachten, en je hebt meteen een gids die je van alles kan laten zien.
precies, new york, chicago, california, sinds kort zelfs melbourne nu nog die wereldrijs, dan zoek ik ze allemaal op
Oud 25-09-2006, 18:44
deoxyribose
deoxyribose is offline
Vriendschappen over twee continenten kan wel prima. Ik heb een aantal vrienden die ik al een paar jaar ken, en die komen echt uit de USA, Canada, Australie...gewoon mogelijk dus.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 09:46
Mingster
Mingster is offline
Ik heb zelf een vriendschap in Canada en Amerika, en het is altijd fijn om zo iemand te onderhouden mocht je er op vakantie gaan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten