De situatie is als volgt:
sinds mei woon ik in hier als student. Een apparetement-achtig iets, dat ik deel met een huisgenoot. Uiteindelijk heb ik hier tot december alleen gewoond.
Deze zomer kreeg ik een aanslag voor riool en afvalstoffenheffing, t.w.v. 150 euro. Deze stond a) op mijn naam, en b) ik moest het dus betalen. Toen heb ik beroep aangetekend, waarna ze me terugbelden. Ik was en ben van mening dat dat bij mijn huurprijs inzit (ik heb een huurcontract zoals velen in een studentenhuis dat ook zullen hebben, al heb ik maar 1 huisgenoot). Maandelijks is een deel van de huur bestemd voor belastingen. De gemeente reageerde toen dat ik dat van mijn huur even moest uitzoeken, en hen terug moest contacten.
Helaas in die periode mijn moeder overleden, waardoor ik totaal niet meer bij deze hele aanslag heb stilgestaan. Gevolg: een aanmaning, bedrag + 6 euro kosten. Ik wil de gemeente hierover graag bellen, maar wat zijn mijn kansen nog? Zij staan in hun recht, ik heb mij immers niet aan de afspraak gehouden. Of is een dergelijke reden toch nog reden voor coulance m.b.t. het beroep?
En wat is het handigste om te doen bij de huurbaas (Alliantie Eemvallei). Ik zal het bedrag natuurlijk niet zomaar inhouden op de huur die ik betaal, maar ik verwacht van hen geen medewerking.
Iemand met tips, of ervaringen in een soortgelijke situatie? alvast bedankt
|