Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(x - 1) / (x2 -1)...dan snap ik dat je ze moet ontbinden en dat je dan (x-1) / (x-1) (x) zou krijgen. Want waarom (x+1)? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
x+5 / (x-25) (x+25 (blijkbaar, snap alleen niet waarom maar dat deed je bij vorige vraag ook?)) = 1 / (x-20) (x+25) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(x2 - 1) is dan toch (x-1)(x-1)? Ik zie het verband van die plus niet? |
![]() |
||
Citaat:
x2 - 1 = (x+1)(x-1). Werk maar eens andersom uit met distributiviteit ("overkruisen", alle termen overeenkomstig vermenigvuldigen en dan alles optellen: (a+b)(c+d) = ac + ad +bc + bd, maar nu is het niet met a, b, c en d, maar met "x", "+1", "x" en "-1" (Die - zal ervoor zorgen dat je tweemaal in de uitkomst een minteken krijgt!!) . Je krijgt dan enkele termen die elkaar zullen wegwerken). Welke stap versta je niet aan de antwoorden? Ik zou in jouw geval toch echt proberen iemand te vinden die je gewoon uitleg kan geven over wiskunde, op een forum is dat wat moeilijker omdat je steeds moet wachten op antwoord, terwijl je bij zo'n vragen best gewoon direct uitleg moet krijgen (iemand die voor je zit, kan ook al veel sneller inschatten wat je nog wel of niet weet). Voor de zekerheid zal ik het trouwens maar zeggen (x2 + a2) kan je niet op dezelfde manier ontbinden: er moet wel degelijk een minteken staan. Zoek eens alle merkwaardige producten op anders (met Google ofzo), leg ze naast je als je die oefeningen probeert te maken.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Even een aantal ontbindingen op een rijtje: a²+2*a*b+b²=(a+b)² a²-2*a*b+b²=(a-b)² a²-b²=(a+b)(a-b).
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Help wiskunde belgie NickyPWS | 1 | 08-12-2008 18:27 | |
Algemene schoolzaken |
Faalangst demoontje | 8 | 09-07-2006 16:50 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Stelling: Religie is de oorzaak veel problemen en zou daarom verboden moeten worden.. Buskruitje | 204 | 22-01-2005 01:32 | |
Achterlijke cultuur, says who? IGRA | 3 | 04-05-2004 20:44 | |
Hoe verweven is de natuurkunde met de wiskunde? GinnyPig | 5 | 18-06-2003 11:53 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Concreet: DE meeting Oen | 152 | 09-09-2002 22:05 |