Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2006, 19:21
Psycholord
Psycholord is offline
Ok, ik heb dus het volgende probleem. Ik studeer aan de uni van Maastricht en heb sinds 3 maanden geleden een kamer net over de grens in België. De kamer is best wel mooi en ben wel tevreden met alles behalve op 1 ding na, er is namelijk bijna nooit internet.
We hebben namelijk een download/upload limiet op ons internet, en het wordt dus gebruikt door meerdere mensen en binnen een week gaan ze al over de limiet heen waardoor er voor de rest von de maand geen internet is. En dit is al 3 maanden zo, ben langs mijn huurbaas geweest, alleen erg behulpzaam is hij ook weer niet, hij zei dat ik zelf me huisgenoten moeten aanspreken dat ze niet zoveel moeten downloaden maar dat hielp niet echt.
Mijn huurbaas is nu van plan om in de toekomst een computer te installeren om het internet verkeer in het huis in de gaten te houden. Maar mijn geduld is echter op ik loop al wat achter met huiswerk omdat ik geen internet heb en heb het dus hard nodig. Ik heb geinformeerd naar wat de gevolgen zijn als ik me jaarcontract afbreekt, dat is namelijk dat ik me 1 maand borgsom niet meer terug krijgt.
Maar ik vind het echter bs omdat er van de verhuurder kant er eerst niet wordt nageleverd voor wat ik betaal en hij eigenlijk het contract eerst heeft verbroken.

Heeft iemand soortgelijke ervaring en weet iemand wat ik hieraan kan doen(behalve mijn borgsom opgeven).

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2006, 19:54
Verwijderd
Nederlandse assertiviteit werk meestal wel bij die Belgen. Ik weet niet of internet bij jou in de servicekosten zit? Ik zou dat bedrag dan niet betalen en zelf een goedkoop abonnement afsluiten (voor 30 euro in de maand heb je nooit gezeik).
Met citaat reageren
Oud 29-09-2006, 21:15
Stefanie
Stefanie is offline
Kun je niet voorstellen om een andere internetaanbieder te kiezen, zonder limieten? Desnoods iets meer betalen, maar dan heb je in ieder geval wel meer kwaliteit.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2006, 21:58
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
De provider situatie in België is anders dan in Nederland. Vroeger athans.

Laatst gewijzigd op 29-09-2006 om 22:01.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 13:34
Roos
Roos is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 29-09-2006 @ 22:15 :
Kun je niet voorstellen om een andere internetaanbieder te kiezen, zonder limieten? Desnoods iets meer betalen, maar dan heb je in ieder geval wel meer kwaliteit.
Ja precies dat lijkt me de oplossing.
Oud 30-09-2006, 16:43
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
White Trash schreef op 29-09-2006 @ 20:54 :
Nederlandse assertiviteit werk meestal wel bij die Belgen. Ik weet niet of internet bij jou in de servicekosten zit? Ik zou dat bedrag dan niet betalen en zelf een goedkoop abonnement afsluiten (voor 30 euro in de maand heb je nooit gezeik).
Dat idd. Servicekosten betalen voor een dienst die zelden tot nooit werkt lijkt me überhaupt een gegrond bezwaar.
Oud 30-09-2006, 17:01
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
gelukkig werkt je waterleiding niet met zo'n limiet.
Oud 30-09-2006, 19:22
Poepkind
Poepkind is offline
Kan je geen internet abbonement nemen, en de kosten die je daarvoor kwijt bent aftrekken van je huursom. Zolang er niks verandert in het huis blijf je dat gewoon lekker doen! Ik denk dat de huurbaas dan opeens wel wilt helpen, en de situatie weer houdbaar wordt. Sowieso snap ik niet helemaal het idee van download limiet, als je dr overheen gaat krijg je toch gewoon een hogere rekening en wordt het niet afgesloten
Oud 01-10-2006, 22:34
Adore
Adore is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 30-09-2006 @ 20:22 :
Kan je geen internet abbonement nemen, en de kosten die je daarvoor kwijt bent aftrekken van je huursom. Zolang er niks verandert in het huis blijf je dat gewoon lekker doen! Ik denk dat de huurbaas dan opeens wel wilt helpen, en de situatie weer houdbaar wordt. Sowieso snap ik niet helemaal het idee van download limiet, als je dr overheen gaat krijg je toch gewoon een hogere rekening en wordt het niet afgesloten
Redelijk onverstandig. Om zeker te blijven van de kamer die je huurt, kun je het beste altijd de huur blijven betalen en niet zelf in gaan grijpen naar waar je volgens eigen mening recht op hebt.
Mensen denken het sneller, bijvoorbeeld bij een gebrek aan een woning. 'zolang het niet verholpen is, betaal ik geen huur'. Gevolg: je houdt je niet aan je contract en kan op grond daarvan uit het huis gezet worden. (overal zijn uitzonderingen en aparte regels voor, maar dit is gangbaar.)

In Nederland kun je het beste de huur doorbetalen en intussen actie ondernemen. Word je in het gelijk gesteld, dan kan de huur met terugwerkende kracht verminderd worden.
Hoe dat in België precies werkt, weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 03:23
arPos
arPos is offline
je kan ook gewoon een eigen internet connectie aanschaffen
Oud 02-10-2006, 10:31
ekki
ekki is offline
Citaat:
arPos schreef op 02-10-2006 @ 04:23 :
je kan ook gewoon een eigen internet connectie aanschaffen
lijkt me idd een beter idee dan een kamer waar je het naar je zin hebt 'verlaten'.
Oud 02-10-2006, 20:42
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 29-09-2006 @ 22:58 :
De provider situatie in België is anders dan in Nederland. Vroeger athans.
klopt, in belgie is een abbop zonder limieten bij 3/4 van providers niet eens te krijgen, en voor de rest die t wel levert ben je zeker wel een stuk meer kwijt dan de 30,- die het bij ons kost.

Citaat:
Poepkind schreef op 30-09-2006 @ 20:22 :
dat is alleen als je een fair use policy hebt afgesloten
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 13:29
MickeyV
MickeyV is offline
Psycho, je kunt deze vraag beter op een Belgische (scholieren)site plaatsen. Van belang zal overigens ook onder Belgisch recht zijn welke afspraken je met de verhuurder over internetgebruik hebt gemaakt.
Reageren

Regels voor berichten