Citaat:
Poepkind schreef op 30-09-2006 @ 20:22 :
Kan je geen internet abbonement nemen, en de kosten die je daarvoor kwijt bent aftrekken van je huursom. Zolang er niks verandert in het huis blijf je dat gewoon lekker doen! Ik denk dat de huurbaas dan opeens wel wilt helpen, en de situatie weer houdbaar wordt. Sowieso snap ik niet helemaal het idee van download limiet, als je dr overheen gaat krijg je toch gewoon een hogere rekening en wordt het niet afgesloten
|
Redelijk onverstandig. Om zeker te blijven van de kamer die je huurt, kun je het beste altijd de huur blijven betalen en niet zelf in gaan grijpen naar waar je volgens eigen mening recht op hebt.
Mensen denken het sneller, bijvoorbeeld bij een gebrek aan een woning. 'zolang het niet verholpen is, betaal ik geen huur'. Gevolg: je houdt je niet aan je contract en kan op grond daarvan uit het huis gezet worden. (overal zijn uitzonderingen en aparte regels voor, maar dit is gangbaar.)
In Nederland kun je het beste de huur doorbetalen en intussen actie ondernemen. Word je in het gelijk gesteld, dan kan de huur met terugwerkende kracht verminderd worden.
Hoe dat in België precies werkt, weet ik niet.