Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2006, 15:20
Verwijderd
Zijn er hier mensen die van plan zijn om over te gaan stappen naar een andere zorgverzekeraar per 1 januari 2007?
Zoja: naar welke, en waarom?
En zijn er mensen die ervaring hebben met Salland?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-10-2006, 15:39
Estar
Estar is offline
Salland is in principe een goede zorgverzekeraar, mijn ouders hebben er gezeten maar zijn overgestapt omdat ze een betere aanbod hadden gekregen het afgelopen jaar.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 16:03
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben tot nu toe tevreden over mijn huidige zorgverzekeraar. Ik ben in februari 2006 nog geswitcht en heb toen alles al heel goed bekeken dus als de premies niet al te ver de pan uit rijzen dan blijf ik lekker zitten bij Zilveren Kruis Achmea.
Oud 01-10-2006, 16:41
coopergirl
coopergirl is offline
ik val onder de 'dubbel verzekerd regeling', mijn nieuwe verzekeraar betaald de premie van de 'oude' verzekeraar. De enige voorwaarde is dat ik 2007 verplicht lid moet blijven van mijn 'nieuwe' verzekeraar. (Geen probleem, ben erg blij met IZZ).

Via consumentenbond.nl kon je geloof ik uitslagen zien van de enquete die onder veel Nederlanders is gehouden (kun je zien hoe NL-ers oordelen over de snelheid van uitbetalen, klatenservice etc etc)
Oud 01-10-2006, 17:02
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 01-10-2006 @ 17:03 :
Ik ben tot nu toe tevreden over mijn huidige zorgverzekeraar. Ik ben in februari 2006 nog geswitcht en heb toen alles al heel goed bekeken dus als de premies niet al te ver de pan uit rijzen dan blijf ik lekker zitten bij Zilveren Kruis Achmea.
Hier sluit ik me dus bij aan
Oud 01-10-2006, 18:51
PV
PV is offline
Neuh, ik ben tevreden waar ik nu zit (VGZ + Jongeren verzekering)
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 19:15
Go
Go is offline
Ik ben wel tevreden over De Friesland, maar ik zeg wel mijn tandverzekering (nu €4,95 per maand) op en ik denk dat ik een eigen risico van een paar honderd euro neem.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 19:17
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik ga naar de collectieve verzekering van de universiteit. Althans, ik geloof dat die er was

Ik zit nu bij avero achmea en op zich zijn ze goed. Maar ze hebben mij hele slechte (onjuiste) informatie verstrekt over lenzenvergoeding waardoor ik eigenlijk ontzettend genaaid ben. Dus ik stap sowieso over.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 19:28
Go
Go is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 01-10-2006 @ 20:17 :
Ik ga naar de collectieve verzekering van de universiteit. Althans, ik geloof dat die er was

Ik zit nu bij avero achmea en op zich zijn ze goed. Maar ze hebben mij hele slechte (onjuiste) informatie verstrekt over lenzenvergoeding waardoor ik eigenlijk ontzettend genaaid ben. Dus ik stap sowieso over.
O ja, mocht dat lager uitvallen, dan overweeg ik daar ook voor te gaan (niet voor een verschil van 1 euro per maand, ik zit immers ook met veel gedoe rond opzeggen en het risico dat de nieuwe verzekeringsmaatschappij de zaakjes niet zo goed op orde heeft als mijn oude).
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 20:10
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
ik zit nu bij menzis en ga misschien overstappen.. moet me er nog ff inverdiepen
Oud 01-10-2006, 20:15
Verwijderd
Ik zit al praktisch vanaf m'n geboorte bij DSW en voor die paar euro's besparing per maand bij een andere zorgverzekeraar ga ik me niet in die administratieve zooi verdiepen.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 12:16
mar87
mar87 is offline
Ik ga niet overstappen.

1. Het bevalt me best bij Groene Land Achmea
2. Geen zin om uit te gaan zoeken wat dan misschien het voordeligste is
3. Geen zin in papieren rompslomp bij het veranderen van de een naar de ander
4. De verschillen in prijs zijn ook minimaal. En je kunt dan ieder jaar wel aan de gang blijven, als je steeds het goedkoopste zoekt ofzo.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 12:24
T_ID
T_ID is offline
Dik tevreden met Menzis tot nu toe, dus ik ga niet overstappen.
Oud 02-10-2006, 13:26
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 01-10-2006 @ 17:03 :
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 18:18
engeltje
engeltje is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 01-10-2006 @ 20:17 :

Dat heeft Avero Achmea ook bij mij gedaan! Weliswaar niet voor lenzen, maar voor alternatief. Ik had speciaal nagevraagd of ze RING therapeuten vergoeden, en dat deden ze. Uiteindelijk bleek van niet...

Maar ik stap waarschijnlijkover naar ONVZ, ivm alternatieve geneeswijzen.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 18:29
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
engeltje schreef op 03-10-2006 @ 19:18 :
Dat heeft Avero Achmea ook bij mij gedaan! Weliswaar niet voor lenzen, maar voor alternatief. Ik had speciaal nagevraagd of ze RING therapeuten vergoeden, en dat deden ze. Uiteindelijk bleek van niet...

Maar ik stap waarschijnlijkover naar ONVZ, ivm alternatieve geneeswijzen.
Ik zei tegen zo'n man van: ja maar mij is verteld dat nachtlenzen compleet vergoed zouden worden (er staat in de polisvoorwaarden ook bij lenzen: volledige vergoeding).
Zegt die man: ja bij lenzen ja. Niet bij nachtlenzen. Wat zijn nachtlenzen dan? Opeens geen lenzen meer? En maar liefst DRIE mutsen hebben mij verteld dat NACHTlenzen serieus echt waar compleet vergoed zouden worden.

Ik kan niet tegen gewone lenzen dus daarom was het zo cruciaal. Nu worden ze dus helemaal niet vergoed
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 20:19
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 03-10-2006 @ 19:29 :
Ik zei tegen zo'n man van: ja maar mij is verteld dat nachtlenzen compleet vergoed zouden worden (er staat in de polisvoorwaarden ook bij lenzen: volledige vergoeding).
Zegt die man: ja bij lenzen ja. Niet bij nachtlenzen. Wat zijn nachtlenzen dan? Opeens geen lenzen meer? En maar liefst DRIE mutsen hebben mij verteld dat NACHTlenzen serieus echt waar compleet vergoed zouden worden.

Ik kan niet tegen gewone lenzen dus daarom was het zo cruciaal. Nu worden ze dus helemaal niet vergoed
Gewoon op een andere overstappen dan. Mijn verzekering vergoed maar een aantal euro per jaar voor mijn lenzen... Moet er nog eens naar kijken.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 21:31
LB06
LB06 is offline
Weet ik nog niet. Ik ga binnenkort (morgen ) op kamers, en ik moet nog even uitzoeken hoe dat zit met verzekeringen e.d. Mag ik bij mijn ouders op de polis blijven staan? Nu heb ik nog CZ Top, maar als dat niet meer mag dan ga ik waarschijnlijk naar de collectieve verzekering van de uni. Dat is geloof ik Zilveren Kruis Achmea.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 21:47
thunder110
thunder110 is offline
Neuh, ik ben nu nog verzekerd via het werk van mijn vader, en ik betaal het zelf ook niet dus ik vind het allemaal prima.
Oud 03-10-2006, 23:36
Verwijderd
Nee, ik zit in een collectief bij Groene Land Achmea en lager dan dat krijg ik het natuurlijk nergens anders.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 08:01
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik moet nog even rekenen of ik ga overstappen of niet. Ik ben nu verzekerd via mijn vader (met een collectief via z'n werk), maar ga nu kijken of ik goedkoper uit ben als ik me via het collectief van mijn vriends werk verzeker. Het gaat dan om CZ - Zilveren Kruis. Ik verwacht dat ik over ga stappen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 11:01
Rachel
Rachel is offline
Nee, ik ben gewoon bij de Univé, maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik geen zin heb om mij te verdiepen in andere verzekeringen etc.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 20:23
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 04-10-2006 @ 09:01 :
Het gaat dan om CZ - Zilveren Kruis. Ik verwacht dat ik over ga stappen.
Het steekt je niet om dan mee te betalen aan volledig vergoede bedevaarten naar Lourdes?
Oud 04-10-2006, 20:35
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 04-10-2006 @ 21:23 :
Het steekt je niet om dan mee te betalen aan volledig vergoede bedevaarten naar Lourdes?
Vergoeden ze dat serieus????
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 20:48
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 04-10-2006 @ 21:35 :
Vergoeden ze dat serieus????
Yeppers. Zag ik een jaar terug in de krant staan. Google vond nog enkele referenties, waarvan eentje het archief van de Telegraaf citeerde.

"Drukt een bedevaart naar Lourdes de ziektekosten? Nee, maar je wordt er wel een beter mens. CZ ontstond 75 jaar geleden uit de katholieke arbeidersvakbeweging. Sindsdien gaat er elk jaar een aantal zieken naar het bedevaartsoord"
http://anti-aging6.blogspot.com/2005...nederland.html
Oud 04-10-2006, 21:36
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-10-2006 @ 21:23 :
Dat heb ik nou echt nooit geweten . Maar zelfs nu ik dat weet, ga ik niet overstappen. CZ blijft voorlopig voor mij het voordeligst en gunstigst van de twee.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 21:38
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 04-10-2006 @ 21:48 :
Yeppers. Zag ik een jaar terug in de krant staan. Google vond nog enkele referenties, waarvan eentje het archief van de Telegraaf citeerde.

"Drukt een bedevaart naar Lourdes de ziektekosten? Nee, maar je wordt er wel een beter mens. CZ ontstond 75 jaar geleden uit de katholieke arbeidersvakbeweging. Sindsdien gaat er elk jaar een aantal zieken naar het bedevaartsoord"
Oh ja, want stel je voor dat een paar zieke mensen per jaar door hun geloof troost willen zoeken in Lourdes en dat wordt vergoed. Schande11!!!

Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 22:20
LB06
LB06 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-10-2006 @ 21:48 :

Tja, als het effectiever en goedkoper is dan een dure psych, waarom niet? Ultieme placebo, voor sommige mensen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 22:28
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik zit bij IZZ en ben maximaal aanvullend verzekerd voor iets meer dan 80 euro. Ik ben eigenlijk dik tevreden zo
Oud 05-10-2006, 00:13
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sylph schreef op 04-10-2006 @ 22:38 :
Oh ja, want stel je voor dat een paar zieke mensen per jaar door hun geloof troost willen zoeken in Lourdes en dat wordt vergoed. Schande11!!!
Ik hecht nogal aan ethisch zaken doen en vind dat ze het er wel bij moeten vermelden. Zelf heb ik er nogal bezwaren tegen aangezien ik het beschouw als mensen blij maken met een dode mus, dus als de verzekeraar waar je premie voor betaald dat zo uitgeeft zou ik dat van mijn eigen verzekeraar wel willen weten.

Als jij mijn principes niet kan hebben is dat niet mijn probleem.
Oud 05-10-2006, 00:15
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 05-10-2006 @ 01:13 :
Ik hecht nogal aan ethisch zaken doen en vind dat ze het er wel bij moeten vermelden. Zelf heb ik er nogal bezwaren tegen aangezien ik het beschouw als mensen blij maken met een dode mus, dus als de verzekeraar waar je premie voor betaald dat zo uitgeeft zou ik dat van mijn eigen verzekeraar wel willen weten.

Als jij mijn principes niet kan hebben is dat niet mijn probleem.
Oh, mijn probleem ook niet hoor. Gelukkig hou ik er niet dezelfde principes als jij op na.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten