Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2006, 01:54
Carn
Carn is offline
http://www.filmfocus.nl/trailers/pop...d=1951&speed=2

jep, een nieuwe Verhoeven. En in het Nederlands nog wel. Ik ben benieuwd of hij het nivo van zn eerdere films uberhaupt nog haalt maar ik ga de film wel bekijken denkik
Oud 27-07-2006, 01:58
Floris_22
Floris_22 is offline
De film ga ik zeker kijken, al moet ik zeggen na het zien van de trailer dat ik waarschijnlijk geen fan ga worden van Carice van Houten. Maar dat is alleen gebaseerd op een trailer van 2 minuten dus dat kan natuurlijk nog veranderen.
Oud 28-07-2006, 17:32
Severus
Severus is offline
Zo zeg, die film wil ik zeker zien. Wel leuk dat de Duitse acteur Sebastian Koch erin meespeelt; pasgeleden was die nog op Nederland 1 te zien in de rol van Hitler's architect Albert Speer in "Speer und er."
Oud 28-07-2006, 21:12
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
verhoeven is een briljante regisseur, hopelijk is hij dat bij deze film niet vergeten.

carice van houten = lekker ding
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 22:13
Verwijderd
Carice van Houten is de mooiste en meest stijlvolle actrice van Nederland. Zo.
Bovendien acteert ze ook bijzonder aardig.

Ik ben wel benieuwd naar de film.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2006, 02:35
Wammus
Wammus is offline
Ziet er goed uit.
Oud 29-07-2006, 08:21
Verwijderd
Haha, zag Johnny de Mol eruit zien.
Maar ben wel benieuwd naar deze film op zich.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2006, 10:10
jet
jet is offline
wil m zien
Oud 25-08-2006, 19:48
Quido
Quido is offline
Gistermiddag naar de perspremiere van Zwartboek geweest:

In het laatste jaar van WOII belandt Rachel Steinn, een jonge joodse revuester, na een mislukte vluchtpoging in het Nederlandse verzet. Haar verzetsgroep wordt weggevaagd door verraad, waar Rachel ten onrechte van beschuldigd wordt. Pas na de bevrijding lukt het haar de verrader te ontmaskeren en wraak te nemen. Maar zal haar wraak ook zoet zijn?

Zwartboek is keihard, rauw en realistisch. Je wordt van de ene in de andere emotie gestort. Verhoeven schuwt niks en zijn zwarte, morbide grapjes werken uitstekend. Ingenieus plot, zit uitstekend in elkaar. Subtiele dramatische verwijzingen. Perfecte timing ook. Af en toe alleen iets te 'uitleggerig'. Genuanceerde film die de volle 145 minuten boeit. De tijd vloog werkelijk voorbij zonder dat ik me een moment uit de greep van de film heb kunnen onttrekken. Paar leuke verwijzingen ook naar eerdere films van Verhoeven die de betreffende scenes een extra dimensie en achtergrond geven.

Carice overtuigt geheel als Rachel Steinn. Werkelijk een paar sublieme scenes. In de trailer werken een aantal shots niet omdat ze veel te snel gesneden zijn. Carice werkt in de film in een aantal scenes naar een hoogtepunt toe en doet dit uitstekend. De trailer toont enkel een paar van deze hoogtepunten in een te vluchtig shot, je mist hierdoor de subtiele en sublieme opbouw. De scenes tussen Van Houten en Koch zijn een lust voor het oog. Prachtig gefilmd ook, zoals de hele film. Camerawerk is mooi, dynamisch en prachtig uitgelicht.

Ik had hoge verwachtingen en die zijn volledig ingelost en op sommige momenten zelfs overtroffen. De film raakte me op een aantal momenten overigens vrij diep.

Paul is terug ... en hoe!

Later een uitgebreidere review op mijn site. Dit is even kernachtig en beknopt hoe ik de film gistermiddag ervaren heb. Ik ga zeker ook nog een keer in de bios kijken, word nou al weer ongeduldig!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 20:52
Verwijderd
Carice van Houten lijkt me in deze film behoorlijk goed acteren, maar wat andere acteurs betreft, merk ik weer (zoals gewoonlijk in veel Nederlandse speelfilms) dat veel uitgesproken zinnen te geacteerd overkomen.

En verder vind ik Verhoeven een belabberd regisseur, alhoewel het lage niveau van veel van zijn films niet alleen door zijn regie komt.

Toch wil ik hem wel zien.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 21:31
Verwijderd
Ik hou van Carice dus misschien ga ik 'm wel kijken
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 21:44
Nothing
Nothing is offline
Ik ken mensen die daarin hebben gefigureerd, maar ga de filmz eker kijken
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 22:06
Freshh~
Freshh~ is offline
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 22:13
Dinalfos
Dinalfos is offline
Verhoeven is een zeer goede regisseur, dus ik heb hier wel vertrouwen in.
Oud 25-08-2006, 22:18
mjk
mjk is offline
ik ga zeker kijken. Hoop niet dat het te gehypet is en dus tegenvalt, maar heb redelijk vertrouwen.
Oud 12-09-2006, 18:56
Noddy
Noddy is offline
Ik ben erg benieuwd, ik ga deze film ook zeker bekijken.
Oud 12-09-2006, 19:19
DanielC
DanielC is offline
Ik ga deze zondag, als het goed is.
Oud 12-09-2006, 19:53
ZerO
ZerO is offline
ben benieuwd
ik weet nog dat ik via mijn opleiding een mail kreeg waarin ze studenten zochten om een dag op de set te helpen maar natuurlijk moest je er snel bij zijn want het zat al vol toen ik had gemaild
Oud 12-09-2006, 22:41
Otis
Otis is offline
Citaat:
ZerO schreef op 12-09-2006 @ 20:53 :
ben benieuwd
ik weet nog dat ik via mijn opleiding een mail kreeg waarin ze studenten zochten om een dag op de set te helpen maar natuurlijk moest je er snel bij zijn want het zat al vol toen ik had gemaild
Ik krijg alleen mailtjes met vragen of ik opnames van DE SLIMSTE etc wil bijwonen

Ik ben erg benieuwd en ik wil m snel zien maar ik wil duizend films snel zien zz
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 01:55
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 25-08-2006 @ 23:13 :
Verhoeven is een zeer goede regisseur, dus ik heb hier wel vertrouwen in.
Ja, nouja, 'goed'? Als je praat in termen van: weten wat het publiek wil, verstand van zaken hebben, regisseren volgens Hollywoodnormen, ja dan is hij een bekwaam regisseur.

Maar veel van zijn (Amerikaanse!) films zijn prut. Robocop was nog goed te doen, want dat is Robocop. Total Recall ook nog wel, ondanks het acteerwerk en de standaard actiescènes. Maar Starship Troopers? Showgirls? Hollow Man? Basic Instinct? Allemaal matig tot wanstaltig op script/plot/acteergebied.

Zwartboek lijkt me iig een stuk nuchterder en 'echter' en daarom een welkome afwisseling.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 02:19
Carn
Carn is offline
Troopers is een gave film; alleen al wegens het 'op de hak nemen' van een soort van neo-communiscme/fascisme. Natuurlijk ligt er een degelijk boek aan de voeten van het hele verhaal maar dat terzijde.
Oud 13-09-2006, 09:19
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
N00dles schreef op 13-09-2006 @ 02:55 :
Ja, nouja, 'goed'? Als je praat in termen van: weten wat het publiek wil, verstand van zaken hebben, regisseren volgens Hollywoodnormen, ja dan is hij een bekwaam regisseur.

Maar veel van zijn (Amerikaanse!) films zijn prut. Robocop was nog goed te doen, want dat is Robocop. Total Recall ook nog wel, ondanks het acteerwerk en de standaard actiescènes. Maar Starship Troopers? Showgirls? Hollow Man? Basic Instinct? Allemaal matig tot wanstaltig op script/plot/acteergebied.

Zwartboek lijkt me iig een stuk nuchterder en 'echter' en daarom een welkome afwisseling.
Verhoeven heeft natuurlijk meer gemaakt dan alleen Amerikaanse films.

Maar goed, Starship Troopers is een zeer vermakelijk film met uitstekende regie. Het is een B-film in alle opzichten, maar Verhoeven is zich er van bewust. Dat vertaalt zich in een hoop lol en nog wat sociale kritiek to boot! Met Basic Instinct is helemaal niets mis. Ik vond het persoonlijk niet zo vreselijk boeiend, maar objectief gezien is het gewoon een meer dan goede film.

De actiescénes in TR waren in trouwens 1990 nog niet zo heel standaard, hoor. Al moet ik wel zeggen dat ze zwaar worden geholpen door de settings. Showgirls is inderdaad slecht, maar Hollowman is hooguit middelmatig. En zelfs dat is niet aan Verhoeven te wijten, maar aan de supporting cast en het schrijfwerk.
Oud 13-09-2006, 09:20
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Carn schreef op 13-09-2006 @ 03:19 :
Troopers is een gave film; alleen al wegens het 'op de hak nemen' van een soort van neo-communiscme/fascisme. Natuurlijk ligt er een degelijk boek aan de voeten van het hele verhaal maar dat terzijde.
Dat boekje was overigens abominabel.
Oud 13-09-2006, 13:49
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Carn schreef op 27-07-2006 @ 02:54 :

jep, een nieuwe Verhoeven. En in het Nederlands nog wel. Ik ben benieuwd of hij het nivo van zn eerdere films uberhaupt nog haalt
Als je doeld op Spetters (1980) dan zeker niet, maar ik wil zijn nieuwe (Nederlandse) film zeker wel eens gezien hebben, al is het maar vanwege de scene waarin de boerderij ontploft.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 14:44
Larry Flint
Larry Flint is offline
ga er dit weekend heen als het goed is ben benieuwd.
Oud 13-09-2006, 17:38
Maurice
Maurice is offline
morgen 17.00u.
Oud 13-09-2006, 17:46
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 13-09-2006 @ 10:19 :
Hollowman is hooguit middelmatig.
Verhoeven schijnt het zodra hij hem voor het eerst in de bioscoop zag een kutfilm gevonden te hebben, en is nog niet van mening veranderd.
Oud 13-09-2006, 19:01
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Juice schreef op 13-09-2006 @ 18:46 :
Verhoeven schijnt het zodra hij hem voor het eerst in de bioscoop zag een kutfilm gevonden te hebben, en is nog niet van mening veranderd.
Da's helemaal niet gek. Als ik zelf een middelmatige film zou maken zou ik hem ook kut vinden, omdat middelmaat geen acceptabel niveau behoort te zijn.
Oud 13-09-2006, 20:29
--Pipeloi--
--Pipeloi-- is offline
Ik ben wel benieuwd, maar het wordt een beetje verpest door echt te veel aandacht die deze film krijgt, de hype is compleet.
Oud 13-09-2006, 20:55
Verwijderd
Hmm Tweede Wereld oorlog en de Nederlandse film. Wat een vreselijk interresante thema zeg
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 22:00
Menahem
Menahem is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 13-09-2006 @ 21:55 :
Hmm Tweede Wereld oorlog en de Nederlandse film. Wat een vreselijk interresante thema zeg
Nee, chinezen en martial arts zijn orgineel
Oud 13-09-2006, 22:44
P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Citaat:
Carn schreef op 27-07-2006 @ 02:54 :
maar ik ga de film wel bekijken denkik
Met wie
Oud 13-09-2006, 22:46
Carn
Carn is offline
Citaat:
P.TIL schreef op 13-09-2006 @ 23:44 :
Met wie
Daar doe ik geen uitspraken over!
Oud 13-09-2006, 22:49
poubelle says:
ik hoop dat ie me meevraagt
airquotes says:
IK WAS EERST
poubelle says:
kutwijf, jij hebt HENK al, gun mij nou ook wat pussy
airquotes says:
wil jij henk dan neem ik carn
poubelle says:
nee ik wil henk en carn tegelijkertijd

2 bieders!

Ontopic: Zwartboek lijkt me een toffe film, dus ik ga hem wel zien. Ooit.
Oud 13-09-2006, 22:52
HenkMul
HenkMul is offline
(zz.)

-

Ik ga er morgen naar toe met P.TIL.
Oud 13-09-2006, 22:55
Citaat:
HenkMul schreef op 13-09-2006 @ 23:52 :
(zz.)

-

Ik ga er morgen naar toe met P.TIL.

Oh ja joh?
Oud 14-09-2006, 08:38
Metal
Metal is offline
Citaat:
P.TIL schreef op 13-09-2006 @ 23:44 :
Met wie
met mij.
Oud 14-09-2006, 08:39
Metal
Metal is offline
Citaat:
Menahem schreef op 13-09-2006 @ 23:00 :
<333333
Oud 14-09-2006, 14:23
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Het zal me benieuwen. Dat de meeste personages niet simpelweg goed of fout zijn klinkt wel interessant.
Oud 14-09-2006, 22:40
Verwijderd
Citaat:
Menahem schreef op 13-09-2006 @ 23:00 :
Laatste tijd wel ja
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 01:33
Jamie Oliver
Jamie Oliver is offline
Wat een f*kking goede film! Ver boven verwachting...meer heb ik er niet over te zeggen, ben er stil van, dus; kijken!
Oud 15-09-2006, 09:27
Poesket
Poesket is offline
IK ben gister ook geweest. Super goede film en beter dan verwacht!
Oud 15-09-2006, 10:56
Ketjing
Ketjing is offline
Ik vond hem dus niet goed. Sommige zaken werden aangestipt maar verder niet uitgewerkt, bleef met veel vragen zitten na de film. Ook was het einde langdradig en zaten er zoals altijd in nederlandse films zogenaamd grappige personages in..
Oud 15-09-2006, 16:24
wup
wup is offline
Gister geweest ( wihoe.. lang leve de albertheijn filmkaartjes). Ik vond het zeker goed te doen! Er werd toch redelijk geacteerd, maar een beetje jammer van johnny de mol. En als ik mijn ogen dicht doe zie ik nog steeds de tieten van Carice.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 17:29
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
wup schreef op 15-09-2006 @ 17:24 :
En als ik mijn ogen dicht doe zie ik nog steeds de tieten van Carice.
is dat goed of slecht?
Oud 15-09-2006, 17:45
DanielC
DanielC is offline
Goed natuurlijk. Tieten > *
Oud 15-09-2006, 17:47
wup
wup is offline
Citaat:
BendeBen schreef op 15-09-2006 @ 18:29 :
is dat goed of slecht?
Carice heeft best mooie tett'n, maar op een gegeven moment had ik ze wel gezien. Maar voor mannen is het ongetwijfeld een ander verhaal...
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 17:48
wup
wup is offline
Beetje jammer trouwens van het mannelijk naakt.. Vieze oude harige kerel vol in beeld
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 18:11
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Goeie film, hier en daar kon de uitwerking wat beter maar zeer zeker de moeite waard. Het laatste shot was ook erg sterk vond ik.
Oud 15-09-2006, 18:11
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
wup schreef op 15-09-2006 @ 18:47 :
Carice heeft best mooie tett'n, maar op een gegeven moment had ik ze wel gezien. Maar voor mannen is het ongetwijfeld een ander verhaal...
ah niet slechts laf geflash dus?
gewoon nederlandse-film-stijl onscreen tieten, was al bang voor hollywood gezever

en dat met het hoofd van carice erboven..
dan is de film bij voorbaat al mn geld waard, ja
Reageren

Regels voor berichten