Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2006, 14:30
Pruts0r
Pruts0r is offline
Hoi allemaal,

ik heb al eerder een topic geopend over dit onderwerp, een keer in maart, maar nu ben ik dus wat verder en heb al wat info gezocht over resonanties, maar ik word er niet echt wijs uit

http://en.wikipedia.org/wiki/Resonance

Hier staat dus een formule, maar ik word er echt helemaal niet wijs uit. Ik ken alle symbolen niet, en ik weet niet hoe ik de formule moet gebruiken.

Mss dat jullie sites weten waar ik informatie over resonantietrillingen kan vinden, en waar ik kan oefenen met het werken met zulke formules?

Ik vind het niet erg om er extra tijd in te steken.

Bvd,
Equinoxe
Oud 03-10-2006, 17:54
mathfreak
mathfreak is offline
Misschien heb je hier wat meer aan: http://nl.wikipedia.org/wiki/Resonantie
Oud 08-10-2006, 14:36
Verwijderd
De formule die jij hebt gevonden geeft de intensiviteit van de trilling weer.

Een systeem gaat resoneren wanneer hij in z'n eigenfrequentie wordt geëxciteerd. De formule die jij geeft gebruiken wij niet, maar een andere formule die daar wel op lijkt. Het idee komt echter op hetzelfde neer. De intensiteit wordt groter zodra de excitatiefrequentie in de buurt komt van de eigenfrequentie.

In de door jouw gegeven formule wordt dit aangegeven door kleine omega - hoofdletter omega, waarbij kleine omega de eigenfrequentie is. Zodra deze dus aan elkaar gelijk zijn, is deze term 0 en 1/0 levert een oneindige intensiteit op.

In jouw formule staat ook nog de r, deze r geeft hier de demping aan. Het komt er op neer dat een gedempt systeem geen oneindige intensiteit kan halen, door de demping.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten