Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2006, 11:42
Verwijderd
Ik ben van plan om een nieuw mobiel te kopen. Voorheen had ik altijd prepaid, lekker makkelijk. Maar nu wil ik een abbonement proberen, alleen raak ik nu momenteel een beetje de weg kwijt vanwege het aanbod en aantal eisen.

Wat ik er van snap:
*Je betaalt een maandelijks bedrag
*Je krijgt een bepaald aantal belminuten
*Daarnaast moet je volgens een bepaald tarief betalen als je de belminuten op hebt gemaakt.

Ik heb het idee dat er nog veel meer dingen achter die abbonementen schuilen. Kan iemand me tips geven over welke provider wordt aangeraden of wat een goede keus lijkt.

Zelf ben ik niet een echte beller, ik probeer een abbonement te krijgen van rond de 20 tot 25 euro per maand.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-10-2006, 12:08
Tiño
Tiño is offline
het idee is indd dat je tegen een aantrekkelijk tarief belt en sms't.

Hiervoor neem je dus een abonement wat jou verplicht om vervolgens elke maand een minimaal bedrag te betalen.( bijv. abo van 20e/p maand = 20euro per maand betalen) alles wat je meer belt/smst moet ook betaald worden en dat is vaak dan weer een iets minder gunstig tarief.

Tja en verder, vraag wat je wilt weten anders in de winkel, ik snap niet echt wat je nou precies wilt weten.

Owja, het is eerder dat je een abonement uitkiest en daarbij een telefoon ipv andersom. Want het toestel is een ''cadeau'' van de provider voor het afsluiten van het abonement bij hun.
Oud 01-10-2006, 13:28
Verwijderd
Sommige providers zoals Tmobile hebben trouwens dat je je beltegoed wat je overhoud, meeneemt naar de volgende maand. Dat is fijner dan wanneer je steeds voor een bepaald bedrag inkoopt en eigenlijk alles op moet maken.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 15:49
J-roenn
J-roenn is offline
bij orange heb je iig net als bij prepaid een beltegoed, waar ook het smsen, mmsen en internetten, bellen in het buitenland en al de rest uit gaat. dit vind ik het simpelste systeem, en je kan ook gratis je beltegoed opvragen.

verder ben ik over orange en vodafone wel goed te spreken, en over telfort totaal niet, KPN is erg duur maar heeft wel zeer goed bereik en telfort is zeer goedkoop maar heeft ook echt bagger bereik.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 18:08
Verwijderd
Een abonnement houdt in dat je een contract aan gaat met een bedrijf. Dit is een contract waaraan je minimaal 12 of 24 maanden gebonden bent. Maandelijks koop je (afhankelijk van de voorwaarden van de provider) een bepaald tegoed of een x aantal belminuten in. Dit betaal je meestal vooraf. Je kan in principe onbeperkt bellen/smsen of andere diensten gebruiken. Als je buiten de bundel komt ga je bij sommigen providers meer betalen, bij sommigen blijft dit hetzelfde en bij sommigen wordt dit minder. Dit alles wordt bepaald door de voorwaarden van het contract dat je afsluit. Je krijgt elke maand een factuur die je dan binnen een bepaalde periode moet betalen. Daarnaast is het natuurlijk altijd raadzaam om de voorwaarden(die niemand leest) te lezen voordat je een abonnement afsluit. Zo kom je niet voor onverwachte dingen te staan.

Ik heb zelf erg goede ervaringen met KPN & T-Mobile. Slechte ervaringen heb ik met Tele2 en Vodafone. Maar dat is puur persoonlijk natuurlijk.

(edit)
Ik zie trouwens dat je 16 bent. Wil je een abonnement op je eigen naam afsluiten? Dat mag namelijk pas vanaf je 18e.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 19:20
Verwijderd
Citaat:
leekah schreef op 01-10-2006 @ 19:08 :

(edit)
Ik zie trouwens dat je 16 bent. Wil je een abonnement op je eigen naam afsluiten? Dat mag namelijk pas vanaf je 18e.
Nouja, dit soort dingen kom ik pas achter als ik er daadwerkelijk op stuit. Ik denk dat het dan op me ouders naam moet.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 19:36
bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
leekah schreef op 01-10-2006 @ 19:08 :
Een abonnement houdt in dat je een contract aan gaat met een bedrijf. Dit is een contract waaraan je minimaal 12 of 24 maanden gebonden bent. Maandelijks koop je (afhankelijk van de voorwaarden van de provider) een bepaald tegoed of een x aantal belminuten in. Dit betaal je meestal vooraf. Je kan in principe onbeperkt bellen/smsen of andere diensten gebruiken. Als je buiten de bundel komt ga je bij sommigen providers meer betalen, bij sommigen blijft dit hetzelfde en bij sommigen wordt dit minder. Dit alles wordt bepaald door de voorwaarden van het contract dat je afsluit. Je krijgt elke maand een factuur die je dan binnen een bepaalde periode moet betalen. Daarnaast is het natuurlijk altijd raadzaam om de voorwaarden(die niemand leest) te lezen voordat je een abonnement afsluit. Zo kom je niet voor onverwachte dingen te staan.

Ik heb zelf erg goede ervaringen met KPN & T-Mobile. Slechte ervaringen heb ik met Tele2 en Vodafone. Maar dat is puur persoonlijk natuurlijk.

(edit)
met orange mag je op je 16e al abbo (met machtiging van ouders) en op je 17e zonder machting
Oud 01-10-2006, 20:12
Verwijderd
Ik zou gaan voor t-mobile flex, via de t-mobile website. Dan ben je het goedkoop uit, en je beltegoed blijft onbeperkt geldig.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 21:00
Verwijderd
Citaat:
DarkSavior schreef op 01-10-2006 @ 20:20 :
Nouja, dit soort dingen kom ik pas achter als ik er daadwerkelijk op stuit. Ik denk dat het dan op me ouders naam moet.
Ja, als je ouders dat willen is dat een prima oplossing natuurlijk. Kan je op je achttiende gewoon een contractsovername doen.

Citaat:
bamiPoep schreef op 01-10-2006 @ 20:36 :
met orange mag je op je 16e al abbo (met machtiging van ouders) en op je 17e zonder machting
Oh dat wist ik niet. Dankjewel! Wel vreemd eigenlijk omdat je ouders nog verantwoordelijk voor je zijn dat je dan op je 17e zomaar een abonnement kan afsluiten. Zou ik als ouder niet zo blij mee zijn geloof ik .
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 00:03
Codaz
Codaz is offline
kpn.com abotje proberen, 25 euro per maand daar krijg je 30 euro tegoed voor. Goedkoop, sms bundel kan je er nog bijnemen. Ideaal.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 12:53
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Codaz schreef op 02-10-2006 @ 01:03 :
kpn.com abotje proberen, 25 euro per maand daar krijg je 30 euro tegoed voor. Goedkoop, sms bundel kan je er nog bijnemen. Ideaal.
kpn goedkoop ???

hoe haal je die onwaarheden nou weer vandaan ? kpn is verreuit de duurste provider van NL.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 19:06
Bonga
Bonga is offline
Citaat:
Codaz schreef op 02-10-2006 @ 01:03 :
neem dan hi.. vrijwel hetzelfde, maar goedkoper.. en als je een 2-jarig abo van 20 (voor 15) neemt moet je 19 bijbetalen, als je niet enorm veel belt en sms't lijkt me dat verstandiger..
Oud 09-10-2006, 12:21
J-roenn
J-roenn is offline
bedenk wel dat je dan 2 jaar met je telefoon moet doen, als je er zuinig op bent geen probleem, maar ken genoeg mensen die er meerdere in een jaar verslijten.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 11:43
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
www.telecomvergelijker.nl

Daar kun je het goedkoopste abonnement zoeken in combinatie met een telefoon.

En let er op dat bij sommige providers de smsjes die je verstuurt buiten het maandelijkse bedrag vallen, dan zul je als je veel sms't een aparte sms-bundel moeten nemen die bovenop het maandelijkse bedrag komt.

Ik vind 20 à 25 euro per maand wel veel trouwens, voor iemand die naar eigen zeggen geen "echte beller" is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten