Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of je samen met iemand anders een kamer kunt huren moet je van geval tot geval bekijken. De meeste verhuurders verhuren studentenkamers aan één persoon met een verbod op regelmatige slapers (of in elk geval alleen overleg, dus niet dat je voor één persoon betaalt maar er de facto aan het hokken bent). Dus moet je even specifiek zoeken naar kamers die voor stelletjes bedoeld zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wanneer je op boodschapen, ontspanning/uitgaan en kleding bespaart, scheelt dat al een heel stuk. Misschien wat meer werken en anders eventueel idd iets lenen, maar ik zou toch eerst proberen te besparen op bepaalde dingen. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Als jij 35 euro betaalt heb je waarschijnlijk ook een ruimte voor jezelf, wat weer zijn voordelen heeft tov je keuken/wc/douche delen met huisgenoten. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Nah, als je dan nog wat bespaart, dan moet het best lukken, volgens mij. |
![]() |
||||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Een andere bijbaan zit er zoiezo wel in, ik weet niet wat, maar als ik naar Amsterdam ga en ik woon daar, wil ik niet naar mn ouders gaan om te werken. Trouwens, ik werk in een bakker en dan moet ik om 6:30 opstaan nu ik nog hier woon, kan je nagaan hoe vroeg het dan zal zijn ![]() En nog heel erg bedankt voor de verdere reacties! Tis echt heel handig om zo es te zien wat mensen uitgeven! ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 21-10-2006 om 10:06. |
![]() |
|
Thuiszorg, ik verdiende zo'n 8 euro per uur. Weet niet of je dat goed vindt, maar ik vond het toen ik 18 was iig wel goed.
Verder uitzendbureau. Je hebt ook van die uitzendbureaus die aan scholen verbonden zijn of iig voornamelijk studenten 'bemiddelen', dus daar kun je heen gaan.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Inkomsten
Prestatiebeurs 248 Inkomen uit Studentassistentschap 330 Inkomen uit mentorschap 160 Overig inkomen 20 Zorgtoeslag 34 Schoonmaaktoeslag 15 Huurtoeslag ? (nog aan te vragen) Lening 0 totaal: €819 excl. huusubsidie Uitgaven Huur 315 Boodschappen 120 Verzekeringen 5 Collegegeld 125 Boeken 34 GSM 20 Creditcard 1 Kleding 35 Overige 40 totaal: €695 Mijn ouders betalen mijn ziektekostenverzekering, wat een bijdrage betekent van €108 p.m. (CZ Top, collectief), alhoewel ik zelf waarschijnlijk een minder uitgebreide verzekering zou nemen als ik het zelf moest betalen. Internet (100mbit ![]() Laatst gewijzigd op 21-10-2006 om 18:16. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik verdien nu 4,50 per uur en loop elke zaterdag mn kont van mn rug. Voor 8 euro doe ik t veel liever ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Je zou eens kunnen proberen om via je uni of hbo iets te vinden. Verdient over het algemeen erg goed. De meeste uni's hebben wel een samenwerkingsverband met een of ander uitzendbureau. Zij zijn vaak in staat een baantje te vinden dat in de lijn ligt met je studie. Veel vaker dan een gemiddeld uitzendbureau iig. Dat heeft grofweg 2 voordelen: het werk is waarschijnlijk leuker, en het verdient beter omdat ze niet (met alle respect) elke 16-jarige vmbo'er van straat kunnen plukken om jouw functie over te nemen tegen minimumloon. In Tilburg hebben we een "Loket MKB", wellicht dat er bij jou ook zoiets is.
Je zou ook kunnen proberen om binnen de onderwijsinstelling iets te vinden. Dat verdient waarschijnlijk nog beter, maar er is ook moeilijker aan te komen. Zelf ben ik ook aan enkele baantjes gekomen binnen de uni: studentassistent (eigenlijk gewoon doceren) en mentor. Vandaar ook die €330 en €160 aan inkomen op mijn lijstje. Op basis van in totaal 0,2fte + 0,1fte (+/-12u per week) ben ik nu ingeschaald op €11,35 p/u. Er verdwijnen uiteraard onderweg naar mij nog wel enkele procenten, maar dan schijn ik nog geluk te hebben ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik geef meestal 100 tot 150 euro meer uit dan wat ik begroot.
Maar als je een keer iets extra moet uitgeven wanneer je fiets is gestolen dan heb je tenminste wat. Vergeet bovendien niet dingen zoals telefoon, internet, inboedelverzekering, tandarts. Of je moet een keer een nieuwe winterjas, naar de kapper(!), verjaardagskadootjes, uit en eten en naar de film (dat kost altijd meer geld dan je denkt), contributie van je studievereniging. Ik zou altijd zorgen dat ik ietsje meer heb anders red je het niet. En je wilt denk ik ook nog een keertje een weekendje weg of op vakantie? Ohja ik had 2x een discussie over het totale budget. Vier verschillende mensen waren erbij betrokken en ze hadden allemaal een totaalinkomen van ongeveer 900-1000 euro. Je budget is naar mijn mening wel erg laag (en inkomsten zijn altijd hoger dan je denkt). Laatst gewijzigd op 22-10-2006 om 00:28. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering PetitieJeugd | 39 | 31-10-2013 13:01 | |
Verhalen & Gedichten |
[Kortverhaal] "Nooit meer vakantie" clubje | 4 | 02-06-2006 17:38 | |
Software & Hardware |
[Centraal] Processors Enlightenment | 85 | 09-12-2005 21:00 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Nooit meer vakantie Vlooienband | 0 | 01-10-2003 14:31 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Bush: 'vermindering rechten van verdachten' Verwijderd | 27 | 04-12-2002 20:08 |