Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2006, 09:27
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Luister jij naar audioboeken?
Ja; welke, waarom, waar, wanneer?
Nee; waarom niet?

TS begint:
Ja, ik luister een audioboek, zijnde Lord of the Rings. Ik doe dat zodat ik kan 'lezen' terwijl ik dom werk doe waarvoor ik mijn ogen en handen nodig heb, maar mijn hoofd niet. LotR is hiervoor naar mijn idee bijzonder geschikt, omdat het zo beschrijvend is.

Als ik stoned ben wil lezen nog wel eens wat lastig zijn (stoners herkennen het vast ), terwijl het luisteren van een audiobook dan een hele ervaring is.
Oud 14-11-2006, 10:03
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Mijn uitgeverijdocent raakte hier niet over uitgepraat Een van de grote gevaren van het normale boek blablabla!

Nee, ik luister geen audioboeken. Ik luister liever muziek terwijl ik andere dingen doe. Want op boeken moet je je concentreren en ik kan geen twee dingen tegelijk doen. Bovendien houd ik van het continu herlezen van zinnen of terugbladeren en zo, dat kan dus niet met audioboeken.

Maar ik zou wel een audioboek van Arthur Japin willen hebben, want die draagt zo mooi voor
Oud 14-11-2006, 12:46
Verwijderd
Ik luister op dit moment voornamelijk sciencefiction radiohoorspellen (dubbele woordwaarde) van NBC Radio uit de jaren vijftig. Als ik op een bepaald moment weer een goed OV-ritme heb, als in 'elke dag een uur in de trein', dan ga ik weer verder met echte audioboeken luisteren.

Ik vind het soms fijner dan muziek luisteren in het openbaar vervoer. Ik zet toch alleen maar muziek op mijn MP3-speler die ik al ken en dan wordt het snel saai. Audioboeken zijn dan een interessant alternatief en nog nuttig ook.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 13:32
Verwijderd
ik wil de Engelse audioboeken van Harry Potter, maar ze zijn zo duur

ik heb wel een cd met verhalen van Pippi Langkous waar ik af en toe naar luister op de bus
en nog een paar andere (Roald Dahl en nog een paar), maar die heb ik nog niet beluisterd

gauw eens doen denk ik
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 13:44
Alwien
Alwien is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 14-11-2006 @ 14:32 :
ik wil de Engelse audioboeken van Harry Potter, maar ze zijn zo duur
Downloaden?

Ja, die luister ik dus wel eens. Harry Potter. Heb ook een paar cd's met poëzie, eentje met teksten van Toon Tellegen en Schaduwkind van Thomesé, maar die moet ik eigenlijk nog steeds luisteren. Ik vind audioboeken wel heel fijn eigenlijk.
Oud 14-11-2006, 15:09
Verwijderd
Citaat:
Alwien schreef op 14-11-2006 @ 14:44 :
Downloaden?

neehee, 'k wil ze hébben, met de mooie doosjes en al
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 17:10
Blood Fire Rage
Citaat:
*blue angel* schreef op 14-11-2006 @ 16:09 :
neehee, 'k wil ze hébben, met de mooie doosjes en al
Schattig hoor.
Oud 14-11-2006, 17:42
bbyn
bbyn is offline
nee vind ik heel irritant, k lees snel en die audiodingen gaan mij te langzaam... kan me ook beter concentreren als k een boek heb en verder nix kan dan nix tegelijk doen
Oud 14-11-2006, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 14-11-2006 @ 18:10 :
Schattig hoor.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 22:54
Verwijderd
Ik heb de davinci code als luisterboek geluisterd. (Eh, ja..)
Vond het wel lekker in de bus, maar viel iedere keer in slaap.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 00:17
Blood Fire Rage
Citaat:
bbyn schreef op 14-11-2006 @ 18:42 :
nee vind ik heel irritant, k lees snel en die audiodingen gaan mij te langzaam...
O n t h a a s t e n .

Oud 15-11-2006, 20:16
Krynn
Krynn is offline
Ik luister ze niet, maar da's meer omdat ik a) geen MP3 speler/portable CD speler heb, en b) wel 'ns audioboeken zie staan bij Scheltema maar dan bij het lezen van de titels en/of voorlezers denk: nee, laat maar.

Ik denk ook dat ik ze irritant zou vinden. Als ik een bepaalde passage mooi vind wil ik 'm kunnen herlezen. Ik wil minutenlang op een mooi woord kunnen kauwen. Geluid is zo weer weg. En: hoe mooi geluid ook kan zijn, ik ga er binnen een half uur iets naast doen, en da's dan weer zonde van het boek. Of niet natuurlijk, maar dan had ik het sowieso niet hoeven luisteren.

Ofzo.
Oud 16-11-2006, 15:32
Blood Fire Rage
Voordracht is de oervorm voor verhaal. Ik merk dat shit me meer raakt in voorgedragen vorm dan in gelezen vorm. Hebben jullie dat niet?
Oud 17-11-2006, 07:58
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 16-11-2006 @ 16:32 :
Voordracht is de oervorm voor verhaal. Ik merk dat shit me meer raakt in voorgedragen vorm dan in gelezen vorm. Hebben jullie dat niet?
Ja misschien. Maar het fijne van een boek vind ik dat je het voor jezelf kan houden, dat je er lekker mee in een hoekje kan gaan zitten en naar de lettertjes kunt kijken. Ik houd van de lettertjes. Audioboeken zijn inderdaad misschien wel leuk in de trein of zo, maar ik heb niets om ze op af te spelen.

Muziek vind ik dan eigenlijk net zo lief, dat is toch eigenlijk ook een soort van voordragen? Maar dan meer dan alleen tekst.
Oud 17-11-2006, 10:24
Krynn
Krynn is offline
Dat heb ik wel, maar dan met poëzie...
Reageren

Regels voor berichten