Het is lastig om zo precies te vertellen wat het is, daarvoor is het beter als je zelf kan meemaken wat hij op dat moment precies doet
Ten eerste: slaat hij direct af als je volgas geeft? of pas na een tijdje volgas te rijden?
In het eerste geval is hij waarschijnlijk niet goed afgesteld, waarschijnlijk een kwestie van een ander sproeiertje erin.
Dingen die je altijd even kan proberen: Bougie schoonmaken (met een oude doek en eventueel een staalborsteltje), luchtfilter schoonmaken (gewoon met een zeepsopje, daarna goed uitspoelen en
licht olieën met gewone 2-T olie).
Sproeier even 'uitblazen', dit is wat lastiger als je niet weet hoe dit moet, maar hier even wat uitleg, ook meteen maar over bougie+luchtfilter schoonmaken, ik verveel me toch
Sproeier schoonmaken:
1. Sluit de benzine kraan!!!

2. Zorg dat je een bakje oid hebt waar je wat lekkende benzine in op kan vangen, niet zomaar op de grond laten lekken, benzine is echt troep!
3. Demonteer de carburateur, je kunt dit ook overslaan en direct naar stap 4 gaan, maar zo scheelt het een hoop ergernis (ik spreek uit ervaring

Op deze manier moet je wel de pakking tussen carburateur en spruitstuk vervangen, om lekkage te voorkomen)
4. Demonteer de vlotterbak van de carburateur (dat is dat 'bakje' dat onderaan de carburateur zit). Zorg hiervoor dat de pakking niet beschadigd, in geval van een papieren pakking => pakking vernieuwen om lekkage te voorkomen.
5. Als je dat gedaan hebt zie je de vlotter zitten en ergens in het midden een soort van schroefje met een heel klein gaatje in het midden (in de meeste gevallen goudkleurig). Dat is de sproeier.
6. Draai de sproeier eruit, en blaas hard door het gaatje, eventuele troep die er in zit blaas je er op die manier uit.
Hou hem in het licht om te controleren of er niets meer in zit

7. Monteer alles weer in de goede volgorde.
Bougie schoonmaken:
1. Doe dit nooit als de motor warm is

2. Zorg voor een bougiesleutel.
3. Zorg dat je bij de cilinderkop kan komen.
4. Haal de bougiedop van de bougie af, nu zie je de bougie.
5. Draai met de bougiesleutel de bougie uit de cilinderkop.
6. Nu heb je de bougie, maak hem schoon met een oude doek.
7. Nu je hem toch hebt, kijk even goed welke kleur hij heeft. Dit moet licht bruinig zijn (koffie met melk en suiker bruin

). Is hij zwart: te grote sproeier, is hij wit/grijs: te kleine sproeier.
Controleer ook even of de afstand tussen de contactjes goed is, dit kan je doen door er met je duimnagel tussen te gaan, past je nagel er niet tussen, is de ruimte te klein. Gaat je nagel er zonder problemen tussen is de ruimte te groot. Het moet wat stroef gaan, maar niet TE stroef

Dan staat hij goed.
8. Maak hem ook even schoon met een staalborsteltje.
9. Doe hem weer terug in de cilinderkop en vergeet de bougiedop niet terug te doen.
Luchtfilter schoonmaken:
1. Haal de deksel van het luchtfilter.
2. Haal het filterelement eruit.
3. Was het filterelement in een zeepsopje.
4. Spoel het filterelement nu goed uit
5. Laat het even drogen.
6. Smeer het filterelement in met een minimale hoeveelheid olie (2-takt).
7. Monteer het hele zaakje weer.
Als dit allemaal niet werkt is het waarschijnlijk een wat groter probleem (verstopte uitlaat misschien).
Zoiets kun je beter laten doen door iemand die er verstand van heeft, een andere uitlaat betekent in de meeste gevallen ook een andere sproeier. En is de uitlaat wel echt verstopt, of is het toch nog wat anders?
Misschien staat de ontsteking wel gewoon niet helemaal goed afgesteld.
Het is gewoon erg lastig om dat zo via internet te beoordelen
Als je bougie nou erg vet is, is dat wel een teken dat er iets mis is met de ontsteking.
Gewoon ff sjekke
Leuk he? Een scooter?