Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2006, 13:55
Tinkerbellina
Tinkerbellina is offline
eten is altijd al mijn 'passie' geweest,
maar nu ik studeer leef ik nog onregelmatiger dan eerst,
waardoor ik super veel ben aangekomen...'
eerst maakte ik me er niet zo druk om,
ik was gewoon iets steviger dan eerst.
helaas is het nu zo ver dat ik 10 kilo zwaarder ben in een paar maanden tijd,
en dat ik bijna geen kleding meer pas....
wie heeft er ervaring met veel afvallen,
of misschien wat nuttige tips voor mij om het beter vol te houden?
Oud 23-09-2006, 15:15
Alizée!
Alizée! is offline
uhhmm 3 keer per dag eten plus 3 tussendoortjes
en dan 2 x fruit en 200 gram groente
verder veel magere producten en genoeg bewegen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 15:55
Yana
Yana is offline
Deze vraag past beter in het Grote Voedingstopic op Lichaam en Gezondheid .

Verder inderdaad regelmaat. Eet minder (maar niet te weinig), vervang snoep door gezonde dingen, sport, en heb vooral geduld.
Oud 23-09-2006, 16:11
Verwijderd
Gewoon eventjes de knop omgooien.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 16:56
marrel
marrel is offline
Je geeft zelf al een punt aan waarop het fout is gegaan: onregelmatigheid.

Probeer zo regelmatig mogelijk te eten en ook voldoende keren op een dag, sowiso 3 hoofdmaaltijden en verder wat hierboven al staat^

Niet te veel snoepen maar gezond doen, wat sporten/bewegen

en het Grote Voedingstopic
Oud 23-09-2006, 18:46
Tinkerbellina
Tinkerbellina is offline
ik heb het vandaag tot nu toe volgehouden...
alleen vanavond vier ik mijn verjaardag,
en dan staat het overal vol met taart en stokbrood...
wordt ff doorzetten
Oud 23-09-2006, 18:54
coopergirl
coopergirl is offline
Is het echt puur de onregelmatigheid of ben je ook een emotie-eter?
Oud 23-09-2006, 20:25
groot-kleintje
groot-kleintje is offline
het lijkt me heel naar om zo veel te zijn aangekomen.
de mensen hiervoor zeiden al: 3 maaltijden, 3 tussendoortjes waarvan twee keer fruit. Dit lijkt makkelijk, maar ik weet dat dit ook moeilijk is om je aan te houden. dit eist flinke zelfdicipline.
wat bij mij helpt is een hobby, het liefst ivm je gewicht een sport. als je ergens mee bezig bent krijg je minder snel het idee om te eten.

ook magere producten kunnen helpen; geen vette chips ofzo, maar bruin brood. ook cola/frisdrank light kan helpen, maar daar moet je geen liters van drinken want het schijnt dat dat ook weer slecht voor de gezondheid.

probeer minder te bakken, en met minder vet. en als je echt problemen hebt kan je misschien naar een dieetist gaan.

en uhm, op verjaardagen van je beste (!) vrienden mag je best een stukje taart hoor
Oud 23-09-2006, 21:39
Nona
Nona is offline
Geen flames meer graag.

Mijn tip: vervang je neiging om te eten met een andere activiteit. Ga telkens als je zin hebt om wat te eten te pakken en het hier niet het tijdstip voor is een stukje wandelen, fietsen, knutselen of iets anders waarbij je geen handen vrij hebt om te eten. Een plaatsvervangende kop thee kan ook wel helpen als je maag roept om dingen die je niet nodig hebt. Let dan wel op dat je eet wanneer je dat nodig hebt en ook meer eet als je een dag actiever bezig bent dan normaal.
Kortom: de ene gewoonte vervangen met een andere tot de eerste gewoonte uitvaagt.
Oud 26-09-2006, 21:06
madelief21
madelief21 is offline
Had ik zelf ook hoor, ook 10 kg aangekomen. Zo ineens van 59 kg naar 69 kg. Dat zet toch lekker aan. Als je studeert zit je hoofd meer in de boeken dan dat je met je lijntje bezig bent. Er komt een moment dat je jezelf er wel bewust van wordt en dan is het al net iets te laat ;-).
Je moet beseffen dat je het zelf in de hand heb. Aankwakkelen beetje lijnen beetje eten het werkt niet. Het zorgt alleen maar voor een gigantisch jojo-effect.
Als je het wil gewoon doen nu.... opschrijven wat het je oplevert en je motivatie bepalen. Wat levert het me op als ik 10 kg afval. Ik ga mezelf beter in mijn vel voelen en daardoor word ik ook meer zelfverzekerd. Het is altijd iets dat weer invloed heeft op andere dingen, misschien word je wel nog productiever met je studie. Dus neem het heft in eigen handen. Alleen jij kan er wat aan doen. Zorg dat je 3 x per dag een grote maaltijd eet en afsluit met wat rauwkost is goed voor de vertering in het lichaam. Eet tussendoor een appel of een ander stukje fruit. Probeer vlees met vis af te wisselen en aardappelen met rijst en volkoren pasta. Kortom variatie en regelmatig biedt de oplossing. Let goed op wat er op de verpakking staat soms kan je denken dat het gezond is. Een pizza lijkt toch ook gezond er zit groenten op, tomaat, champignons en noem maar op maar het is in werkelijkheid zo ongezond en je wordt er echt heel dik van.
Maar goed... voor de rest.... goed rondkijken op internet voor leuke kookrecepten die gezond zijn misschien dat dat je ook gemotiveerder maakt.

succes
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 19:54
Tinkerbellina
Tinkerbellina is offline
bedankt voor de tips allemaal!
maar ik ben inderdaad een emotie-eter:
als ik niet lekker in mijn vel zit,
stop ik mezelf vol met chips, chocola en friet
waardoor ik me op de korte termijn beter voel,
maar ik mijn problemen van de lange termijn alleen maar vererger
als k bijvoorbeeld veel voor school moet doen
en 4 uur per dag moet reizen om in utrecht te komen,
en ik heb het superdruk,
voel k me gestresst.
als ik dan een paar minuten over heb,
voel k pas echt wat ik voel:
dat ik moe ben, en mezelf voorbij ren.
op zo'n moment wil ik alleen nog maar eten,
omdat het me helpt om dat eenzame gevoel te verdrijven...
maar ik moet echt sterker gaan zijn,
want ik zit nu dus voornamelijk niet lekker in mijn vel vanwege mijn lichaam.
Oud 28-09-2006, 19:56
Verwijderd
Ik denk dat belangrijker dan sterk zijn is dat je andere manieren zoekt om je emoties te uiten.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 20:17
Tinkerbellina
Tinkerbellina is offline
dat denk ik ook...
maar ik weet gewoon niet hoe.
het helpt niet meer om te sporten of tv te kijken,
ik wil gewoon iets lekkers eten.
wat doen jullie als je je super k*t voelt?
Oud 28-09-2006, 20:22
Verwijderd
Afleiding zoeken, toch gaan sporten, sporten en eten tegelijk is lastig, tijdens het sporten maakt je lichaam endorfine aan waardoor je je beter gaat voelen en sporten helpt ook op lange termijn beter om je goed te voelen, lijkt me. Je gevoelens opschrijven of er met iemand over praten of gewoon iemand om een knuffel vragen kan ook helpen en soms kan het helpen om iets leuks voor je zelf te kopen (moet je natuurlijk ook niet mee overdrijven ). En 'varieren' met manieren, niets is goed als je er mee overdrijft.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 20:53
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Tinkerbellina schreef op 28-09-2006 @ 20:54 :
bedankt voor de tips allemaal!
maar ik ben inderdaad een emotie-eter:
als ik niet lekker in mijn vel zit,
stop ik mezelf vol met chips, chocola en friet
waardoor ik me op de korte termijn beter voel,
maar ik mijn problemen van de lange termijn alleen maar vererger
Kortom. Denk even logisch na en laat die zooi staan. Je moet iets anders vinden dat jou goed kan laten voelen op korte termijn, niet door te eten.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 07:47
madelief21
madelief21 is offline
Ja het draait om bewustzijn. Was me nooit echt bewust van mezelf en mijn lichaam deed maar wat. Voelde me rot dus liep het eten achterna. Als je jezelf nu realiseert dat als je aankomt dat dat alleen maar komt omdat je het in je mondje gestopt hebt. Realiseer je het je wel denk ik....
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 08:53
De #1 Baas
De #1 Baas is offline
Ga naar de sportschool of ga heel veel fruit eten
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 10:03
Verwijderd
Citaat:
De #1 Baas schreef op 30-09-2006 @ 09:53 :
Ga naar de sportschool of ga heel veel fruit eten
Een combinatie is toch echt beter. Een veel gemaakte denkfout is dat mensen denken dat je van niet eten gaat afvallen.

Als je wil afvallen zul je moeten gaan letten op wat je eet. Eet gezond en niet te veel. Let niet te veel op al die light produkten, das bullshit. Zorg er voor dat je 3x per week intensief gaat sporten bijv. in de sport school of buiten. Onthoud: De meeste kilo's raak je kwijt van het sporten, niet van het eten.

Met gezond eten bedoel ik goed eten. Probeer op vaste tijdstippen te eten zodat je gedurende de dag geen honger krijgt. Ik hanteer deze tijdstippen: 7:30, 10:00, 13:00, 16:00, 19:00 en dan eventueel om 22:00 iets kleins. De tijdstippen 10:00 en 16:00 = fruittijd. Genoeg drinken is ook belangrijk.

Veel succes.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 13:29
Tinkerbellina
Tinkerbellina is offline
ik ben nu in n maand gelukkig 2,5 kilo kwijt geraakt...
het is niet veel, maar het is een begin.
ik wil er nog minstens 7,5 kilo kwijt.
het probleem is, ik ben net gestopt met mn studie,
en er is een kans dat ik niet meer wordt toegelaten bij mijn studie van mn 2e keus
dat betekent dat ik dan full time moet gaan werken,
en mn leven echt overhoop gegooid gaat worden...
Oud 30-09-2006, 14:59
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Tinkerbellina schreef op 30-09-2006 @ 14:29 :
ik ben nu in n maand gelukkig 2,5 kilo kwijt geraakt...
het is niet veel, maar het is een begin.
ik wil er nog minstens 7,5 kilo kwijt.
het probleem is, ik ben net gestopt met mn studie,
en er is een kans dat ik niet meer wordt toegelaten bij mijn studie van mn 2e keus
dat betekent dat ik dan full time moet gaan werken,
en mn leven echt overhoop gegooid gaat worden...
Je kan het ook zo bekijken: als je gaat werken heb je meestal wel meer regelmaat en is regelmatig eten een stuk gemakkelijker
Oud 30-09-2006, 15:05
madelief21
madelief21 is offline
Ja de wereld vergaat niet hoor als je moet gaan werken. Je kan wat verdienen en hebt echt weer meer regelmaat :-) Dan ga je toch weer een nieuwe studie doen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 15:17
Tinkerbellina
Tinkerbellina is offline
ben ik wel van plan.
met alleen een VWO-diploma kom k denk k niet zo ver
Oud 30-09-2006, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Tinkerbellina schreef op 30-09-2006 @ 16:17 :
ben ik wel van plan.
met alleen een VWO-diploma kom k denk k niet zo ver
Een VWO diploma is geen doel, het is een middel om verder te komen. Er zijn omwegen, en een jaartje werken is helemaal niet zo erg. Werkervaring is ook belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 14:05
madelief21
madelief21 is offline
Ja inderdaad.
Denk dat bedrijven best bereid zijn meisjes / jongens aan te nemen die in het bezit zijn van een vwo diploma, misschien is de kans wel even groot als een volledig afgemaakt MBO diploma. Het is toch denkniveau en ik denk dat veel bedrijven dat idee gewoon erg prettig vinden. Je kan het toch proberen en anders kan je kiezen voor.....
promotiewerk, cateringwerk, horeca noem maar op.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 14:51
Verwijderd
Ik denk niet dat je met een vwo-diploma net zo veel kans hebt als met een mbo-diploma...maar er zijn best mogelijkheden (in een winkel kan sowieso). En het is maar voor een jaar, daarna kan je verder studeren (misschien al wel in februari, bij sommige universiteiten kan dat?). Ik heb ook een periode gewerkt tussen twee studies, 't is even wennen, maar ik was daarna heel blij dat ik weer kon gaan studeren. En ik had wat meer geld toen ik met mijn tweede studie begon, wat ook wel prettig was.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2006, 17:02
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Tinkerbellina schreef op 28-09-2006 @ 21:17 :
dat denk ik ook...
maar ik weet gewoon niet hoe.
het helpt niet meer om te sporten of tv te kijken,
ik wil gewoon iets lekkers eten.
wat doen jullie als je je super k*t voelt?
op een bokszak rammen, of flink foeteren op alles en nogwat
Oud 03-10-2006, 19:27
madelief21
madelief21 is offline
Er zijn echt wel bedrijven die selecteren op denkniveau.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 20:49
Vip3r
Vip3r is offline
Maak je niet te druk om je studie. Je bent 18, tijd genoeg Volgend jaar gewoon ergens anders proberen?

Wat ik altijd doe als ik me klote voel? Van de stress kan ik dan juist niet eten, maargoed, iedereen ervaart het anders. Als ik me af wil reageren ga ik juist naar de sportschool, of keihard muziek aanzetten en over dingen nadenken.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 01:18
Fainne
Fainne is offline
10 kilo is eigenlijk niet zo héél veel hoor.. klinkt vreemd mss maar ik had exact hetzelfde als jou vorig jaar, ben door veel ongezond eten (en vreetaanvallen) toen ook 10 kilo aangekomen, die er nu weer allemaal af is en zoveel verschil is dat niet. Ik ben ook wel door al mijn broeken gescheurd , maar ik wil gewoon zeggen dat je je niet zo druk hoeft te maken
Eet je buikje rond, maar zie gewoon dat je niet elke week frieten en pizza eet enzo.
Als je 2 weken lang niet van die vette rommel eet, ben je zowat afgekickt en heb je er sneller genoeg van alsje erna terug naar grijpt.
En dat trotse gevoel als je eraan kunt weerstaan is toch heerlijk?
Sport ook minstens een keertje per week ja, op den duur vind je dat ook leuk en dan voel je je ook lekker gezond
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 22:59
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Fainne schreef op 04-10-2006 @ 02:18 :
10 kilo is eigenlijk niet zo héél veel hoor.. klinkt vreemd mss maar ik had exact hetzelfde als jou vorig jaar, ben door veel ongezond eten (en vreetaanvallen) toen ook 10 kilo aangekomen, die er nu weer allemaal af is en zoveel verschil is dat niet. Ik ben ook wel door al mijn broeken gescheurd , maar ik wil gewoon zeggen dat je je niet zo druk hoeft te maken
Eet je buikje rond, maar zie gewoon dat je niet elke week frieten en pizza eet enzo.
Als je 2 weken lang niet van die vette rommel eet, ben je zowat afgekickt en heb je er sneller genoeg van alsje erna terug naar grijpt.
En dat trotse gevoel als je eraan kunt weerstaan is toch heerlijk?
Sport ook minstens een keertje per week ja, op den duur vind je dat ook leuk en dan voel je je ook lekker gezond
No offence, maar dit is echt de meest belachelijke reactie ooit. 10kg in een paar maanden niet veel? Dus zeker wel he. En het gaat er niet om dat zij alleen vette rommel eet. Het is gewoon eten vanwege een psychisch iets. Snoepen is gevaarlijker dan een keer een pizza eten, het is maar dat je het weet.

Met het laatste stukje ben ik het dan wel weer eens.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 14:28
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 04-10-2006 @ 23:59 :
No offence, maar dit is echt de meest belachelijke reactie ooit. 10kg in een paar maanden niet veel? Dus zeker wel he. En het gaat er niet om dat zij alleen vette rommel eet. Het is gewoon eten vanwege een psychisch iets. Snoepen is gevaarlijker dan een keer een pizza eten, het is maar dat je het weet.

Met het laatste stukje ben ik het dan wel weer eens.
Ik bedoelde dat het 2 weken duurt om van die rommel af te kicken. Ik bedoel daar ook snoepen mee. En ik zei toch dat ik helemaal hetzelfde gehad heb, dus ik weet wel hoe het is.
Ik vind persoonlijk 10 kilo niet veel, omdat het er bij mij ook in anderhalve maand aan was en in diezelfde tijd er weer af was..
Ik zei het ook gewoon om het ietwat te relativeren, alleen maar aan die 10 kilo denken is niet goed, het schuldgevoel ervan kan echt onverdraaglijk zijn.

Laatst gewijzigd op 05-10-2006 om 14:31.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 21:01
Tinkerbellina
Tinkerbellina is offline
ben trouwens een kilo aangekomen deze week...
maar ik ben dus sinds dinsdag begonnen met mijn nieuwe studie,
ik moet een paar weken inhalen, en ik ken nog helemaal niemand...
dat levert een flinke dosis stress op,
en geen tijd om te sporten
ik zit dan zoals nu thuis, en heb heel de dag huiswerk gemaakt.
zometeen ga ik weer verder, terwijl ik eigenlijk super moe ben.
en dan denk ik van: ff snel ontspannen.
en dat gaat helaas het best door veel te eten,
koek, chips, brood, vla...
of door mezelf flink te bezatten,
maar gelukkig drink ik alleen op vrijdag en zaterdag.
het probleem is dat ik dan echt heel veel caloriën naar binnen werk: ik drink met gerust een halve fles vodka,
of op een bieravond een stuk of 15 biertjes.
daarbij krijg ik van alcohol een leeg gevoel in mijn maag,
waardoor ik 's nachts een vreetbui krijg en een frietje shoarma naar binnen werk...
dan moet ik er wel bij zeggen dat ik de afgelopen 3 weken na het uitgaan niets heb gekocht (alleen thuis wat chips of koeken...)
vanaf morgen maar weer mijn best doen,
want de feestdagen komen er weer aan en dan wil ik mijn mooie (nu te kleine) galajurk weer aan...
Oud 06-10-2006, 10:52
Verwijderd
Hey Tinkerbellina. Ik wil je even heel veel succes wensen met alles. Niet zozeer met afvallen alleen maar ook met hoe je in het leven staat. Ik herken je 'symptomen' heel erg; emotie-eten, onregelmatig eten en geen tijd/zin om te sporten... Het hakt er dan wel in als kleren niet meer passen en de weegschaal plots veel meer aan geeft en zo kom je dan ook weer in een neergaande spiraal. Het is zo makkelijk gezegt om gezond te eten en te gaan sporten, maar niet zo makkelijk gedaan. Daarom vind ik het ook heel knap dat je je zo inzet om af te vallen! Ik hoop dat je je snel (weer) gelukkig voelt en dat alles goed gaat met je nieuwe studie!
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 11:31
coopergirl
coopergirl is offline
Woon je op jezelf? Wat voor mij onder andere helpt is gewoon geen snoep/ chips/ chocola whatsoever in huis halen. Als ik een keer zin heb, haal ik een stukje suikervrije chocola. Ik ben net als jij een mega emotie eter. Wat ik probeer is, op het moment dat ik een vreetbui op voel komen, rustig op de bank gaan zitten en bedenken waarom ik zo'n zin heb. Is het stress of meer dat ik echt trek heb. Als ik echt trek heb dan neem ik iets verantwoords. Is het puur een kwestie van aaaaaah ik moet gewoon zoetigheid dan blijf ik zitten of zoek ik afleiding. Bij mij is dan binnen een half uur dat gevoel meestal wel weg. Niet dat het makkelijk is, maar achteraf geeft het toch het gevoel van 'hey ik heb niet toegegeven aan dat stress-gesnaai'.

Heel veel succes iig!!
Oud 06-10-2006, 16:37
Mara
Mara is offline
Citaat:
Tinkerbellina schreef op 05-10-2006 @ 22:01 :
ben trouwens een kilo aangekomen deze week...
maar ik ben dus sinds dinsdag begonnen met mijn nieuwe studie,
ik moet een paar weken inhalen, en ik ken nog helemaal niemand...
dat levert een flinke dosis stress op,
en geen tijd om te sporten
ik zit dan zoals nu thuis, en heb heel de dag huiswerk gemaakt.
zometeen ga ik weer verder, terwijl ik eigenlijk super moe ben.
en dan denk ik van: ff snel ontspannen.
en dat gaat helaas het best door veel te eten,
koek, chips, brood, vla...
of door mezelf flink te bezatten,
maar gelukkig drink ik alleen op vrijdag en zaterdag.
het probleem is dat ik dan echt heel veel caloriën naar binnen werk: ik drink met gerust een halve fles vodka,
of op een bieravond een stuk of 15 biertjes.
daarbij krijg ik van alcohol een leeg gevoel in mijn maag,
waardoor ik 's nachts een vreetbui krijg en een frietje shoarma naar binnen werk...
dan moet ik er wel bij zeggen dat ik de afgelopen 3 weken na het uitgaan niets heb gekocht (alleen thuis wat chips of koeken...)
vanaf morgen maar weer mijn best doen,
want de feestdagen komen er weer aan en dan wil ik mijn mooie (nu te kleine) galajurk weer aan...
Ophouden met zuipen dus
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 16:51
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 06-10-2006 @ 12:31 :
Woon je op jezelf? Wat voor mij onder andere helpt is gewoon geen snoep/ chips/ chocola whatsoever in huis halen. Als ik een keer zin heb, haal ik een stukje suikervrije chocola. Ik ben net als jij een mega emotie eter. Wat ik probeer is, op het moment dat ik een vreetbui op voel komen, rustig op de bank gaan zitten en bedenken waarom ik zo'n zin heb. Is het stress of meer dat ik echt trek heb. Als ik echt trek heb dan neem ik iets verantwoords. Is het puur een kwestie van aaaaaah ik moet gewoon zoetigheid dan blijf ik zitten of zoek ik afleiding. Bij mij is dan binnen een half uur dat gevoel meestal wel weg. Niet dat het makkelijk is, maar achteraf geeft het toch het gevoel van 'hey ik heb niet toegegeven aan dat stress-gesnaai'.

Heel veel succes iig!!
even offtopic: bestaat er suikervrije chocola
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 17:21
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 06-10-2006 @ 17:51 :
even offtopic: bestaat er suikervrije chocola
jazeker (witte chocola, melk chocola, pure chocola, melk met hazelnoten, drop zonder suiker etc etc)! De Bron is mijn favoriet en volgens mij meest betaalbare. 1,02 euro per reepje (verkrijgbaar bij Edah). Bij A&H heb je alleen erg dure varianten.
Oud 06-10-2006, 17:42
Verwijderd
suikervrije chocola is wel vooral voor diabetici he, er zitten niet echt minder caloriën in ofzo je mag het alsnog best nemen van mij hoor maar gewoon ter informatie
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 17:46
juno
juno is offline
Wat je niet in huis haalt, kun je ook niet opeten.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 23:43
deleugen
deleugen is offline
Misschien helpt het kauwgom te kauwen, dan heb je ook 'afleiding in je mond'. Hoewel het speeksel aanmaakt en je toch trek krijgt... Zie maar of het bij jou werkt.
En als je je moe voelt helpt het zeker om te sporten, al is het maar buikspieroefeningen of zoiets stoms, 5 minuutjes tijd voor het slapengaan en/of als je opstaat. (ja makkelijk gezegd)
Ik kan niet helemaal begrijpen hoe jij hier tegenover staat omdat ik zelf niet zo'n eter ben, maar ik hoop dat je er misschien toch iets aan hebt. En als je je kut voelt kun je ook iets creatiefs gaan doen! (Doe dat!) En anders zet je desnoods keihard muziek aan. Of je gaat buiten keihard op straat rennen (waar niemand is...)

Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte in de drukke perioden. (en in de minder drukke)

P.S. ik zou geen producten gaan kopen met zoveel % minder vet / suiker of weetikwat, dat is alleen maar vies en dan krijg je het toch binnen terwijl je er minder van kan genieten. Gewoon het originele product kopen en het af en toe nemen.

Laatst gewijzigd op 06-10-2006 om 23:52.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 17:05
Tinkerbellina
Tinkerbellina is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 06-10-2006 @ 12:31 :

Heel veel succes iig!!
ik woon nog thuis, en mijn ouders hebben altijd een grote voedselvoorraad liggen...
dan vraag ik ze of ze minder willen kopen of het willen verstoppen, maar dan antwoorden ze dat ik maar sterk moet zijn. wat dus meestal het geval is, is dat ze dan bv een pak tucjes kopen voor zichzelf, en dat ik het dan opeet in mijn kamer en de volgende dag een nieuwe koop en terugleg op dezelfde plaats. ik weet het, erg dom, maar dat is mijn verslaving... ik probeer tegenwoordig afleiding te zoeken in andere dingen: ik rook steeds meer (tijdens het shoppen een sigaretje ipv een broodje) en ben op zoek naar een nieuwe hobby. dat klinkt raar, maar met mijn hobby ben ik eigenlijk zeer afhankelijk van anderen: ik vind t heerlijk om met mn vrienden af te spreken, en om daarna uit te gaan. het probleem is, dat ik moeilijk alleen kan zijn. dan voel ik me eenzaam en kut, en zoek ik troost bij drank en eten. vandaar dat ik hopelijk iets leuks te doen vind, ik ben namelijk niet zo'n lezer. computeren vind ik dan wel leuk, dus dat zou een oplossing kunnen zijn. verder ga ik proberen vanaf deze week 2 of 3 keer per week te sporten bij de universiteit.
het is gewoon even doorzetten: dit is zo'n rotperiode. ik moet nu 5 weken van mn studie inhalen (omdat ik eerst een paar weken een andere studie heb gedaan), en ik ken dus ook nog helemaal niemand ik hoop echt dat ik binnenkort wat mensen ontmoet met wie t klikt, want ik vind het vreselijk om helemaal in mijn eentje in die grote zaal te zitten. op zich, ik ben er pas 2 dagen geweest, dus ik probeer gewoon geduldig te zijn, en alles wat op me af te laten komen. hopelijk is mijn leven over een maand wat meer geordend, zodat het ook makkelijker is om minder te eten en drinken.
Oud 07-10-2006, 18:40
deleugen
deleugen is offline
Misschien ga je lezen leuk vinden als je de boeken van Nicci French gaat lezen, !
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 18:53
Yana
Yana is offline
Bij mij helpt het om een kauwgompje te nemen als ik echt het idee heb dat ik moet-moet-moet eten. Misschien een tip?
Oud 07-10-2006, 19:05
deoxyribose
deoxyribose is offline
Veel kauwgom kauwen heeft niet zoveel zin, want door je kauwgedrag wordt je maagzuur actief, en omdat je niets binnenkrijgt is dat op den duur slecht voor je maagwand.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 18:28
Lollige
Lollige is offline
Citaat:
deoxyribose schreef op 07-10-2006 @ 20:05 :
Veel kauwgom kauwen heeft niet zoveel zin, want door je kauwgedrag wordt je maagzuur actief, en omdat je niets binnenkrijgt is dat op den duur slecht voor je maagwand.
Ik eet de hele dag door kauwgom van half 8 't/m 5 uur
Oud 08-10-2006, 18:38
Nona
Nona is offline
Citaat:
deleugen schreef op 07-10-2006 @ 19:40 :
Misschien ga je lezen leuk vinden als je de boeken van Nicci French gaat lezen, !
Wat is er mis met NF?
Oud 08-10-2006, 18:47
deleugen
deleugen is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 08-10-2006 @ 19:38 :
Wat is er mis met NF?
Ze zijn geweldig!
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 18:52
Nona
Nona is offline
Citaat:
deleugen schreef op 08-10-2006 @ 19:47 :
Ze zijn geweldig!
Oh, je kwam wat sarcastisch over. Never mind dan.
Oud 08-10-2006, 19:10
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
gewoon minder snoepen meer bewegen
het is vakntie geweest,
eet gewoon op vaste tijden

ik weet niet eens wat ik nu weeg want mijn weegschaal is kapot
Oud 09-10-2006, 13:25
smvs
smvs is offline
Citaat:
het is gewoon even doorzetten